Det gode liv MED børn :D inspireret, selvfølgelig!

Lys
Kort karma: 533
Likede indlæg: 13252

Re: Det gode liv MED børn :D inspireret, selvfølgelig!

Indlægaf Lys » 23. jan 2025, 22:43

Min 5-årige ved puttetid forleden: “Jeg kan godt lide mit liv, mor!”

Ønsker mig vist ikke mere for hende.
15
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 1677
Likede indlæg: 29573

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. feb 2025, 09:29

Vi vinterferie hygger

Lørdag til søndag Lan party, 5 drenge på 13 og 14. Som bare havde det skønt og sjovt, dejlig lydkulisse!

I går, to timers disco bowling med den ene kusine latter, hep, opbakning, dans, hjælp og vejledning.
Hyggelig snak i bilen frem og tilbage.

I dag skal vi på tog tur til kbh, med den anden store kusine, Museum of illusions, strøgtur og aftensmad. Og de glæder sig.

Så bliver ferie ikke bedre for mig :lun:
4
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 796
Likede indlæg: 10930

Indlægaf englishchannel » 3. mar 2025, 13:23

Efter en alt for hektisk måned, holdt jeg storebror hjemme fra børnehave i dag for at have noget kvalitetstid og det har været så hyggeligt.

Vi startede dagen med at drikke te og spise lune surdejsboller og tebirkes med en buket friskplukkede vintergækker fra haven på bordet og radio i baggrunden - præcis sådan en morgen som jeg havde forestillet mig lige siden vi købte grunden for 1,5 år siden. Vi sad bare og snakkede (mest om Paw Patrol), mens vi spiste, og jeg blev ramt af hvor stor, han pludselig er blevet.

Derefter slog vi mave på sofaen, mens vi så Tangled, og så blev det til en times leg i solskin i haven inden vi spiste frokost.

Den sidste måneds tid har jeg flere gange fortrudt, at vi flyttede herud, men i dag har bekræftet mig i, hvor godt det er for mine drenge at være kommet ud til meget mere plads og luft end vi havde i byen.
14
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1461
Likede indlæg: 14223

Indlægaf Rapfisk » 7. mar 2025, 19:09

Min datter om MGP:

“Men “Min bror” og “Sig det bare” er altså bedre. Jeg synes, én af dem skulle have vundet, fordi de handler om at hjælpe nogen”.

Søde, smukke, dejlige pige, altså :dåne:
4
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 658
Likede indlæg: 11581

Indlægaf Danseprinsesse » 7. mar 2025, 20:08

Min dreng kom hjem i dag med en tom brødpose, som en pædagog havde hjulpet ham med at putte en tabt tand sikkert ned i og bundet knude.

Og han var meget stolt, da han fortalte den semi-dramatiske historie om tanden.

Det var en fortand, der har været løs længe. Da han bed i et stykke ristet rugbrød, var den røget næsten ud. Den havde dinglet i en ‘tråd’. Men mit barn havde selv hevet den ud og fået hjælp af sine venner til at skaffe papir til de angiveligt store mængder blod, der så var fosset ud.

Altså, jeg fik det en lille smule dårligt, da han fortalte det (og da han fortalte det igen til sin far ved aftensmaden).

Men han havde bare klaret det, og det var lige et realitytjek, der mindede mig om, hvor stor han er blevet, og hvor meget han kan klare på egen hånd :lun:
3
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 996
Likede indlæg: 12597

Indlægaf Little_Woman » 8. mar 2025, 15:51

Madpakker, drikkedunke, og så afsted på natur-tur, som vi kalder det. Så er alt i verden godt!

Vi har bygget kanaler, samlet pinde, fundet strandglas, slået smut, set på havfugle, hørt spætten, gået en lang tur, nydt solen, soppet, fjollet og hygget. Og sluttede af med en is i haven i solen.

Den slags dage er de bedste, for mig og den 6-årige :lun:
8
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Kort karma: 279
Likede indlæg: 7457

Indlægaf 1234 » 12. mar 2025, 20:35

Vi er bare inde i en god periode, hvor vi bare hygger og der er virkelig lidt konflikt mellem børnene. De leger bare sammen og hvis de bliver uenig, så ender de tit med kramme hinanden undskyld. Det er seriøst så cute og se deres forhold udvikle sig.
3
Torn
Kort karma: 193
Likede indlæg: 4621

Indlægaf Torn » 13. mar 2025, 09:14

1234 skrev:Vi er bare inde i en god periode, hvor vi bare hygger og der er virkelig lidt konflikt mellem børnene. De leger bare sammen og hvis de bliver uenig, så ender de tit med kramme hinanden undskyld. Det er seriøst så cute og se deres forhold udvikle sig.

Helt enig. Det er noget af det største, jeg har oplevet. Mine børn som søskende. Når jeg henter dem fra vs/bh (integreret) bliver jeg altid mødt af pædagogerne med: "De leger sammen oppe i skoven". Så snart de har chancen på den store legeplads om eftermiddagen, finder de hinanden.
2
1234

Indlægaf 1234 » 30. mar 2025, 18:27

Lillesøster er blevet 2 år i den her uge og hun er simpelthen så skøn. Hendes sprogudvikling er helt vildt for tiden og hun siger sådan nogen søde ting såsom "kramme mor" og "hjælpe mig mor". Hun er seriøst så charmerende og har virkelig nydt at have fødselsdag.

Min store datter er blevet så sej til at cykle og den anden dag cyklede hun 8 km! til dgi-byen og tilbage. før det tror jeg aldrig hun har cyklet mere end 1 km.

Det er virkelig lykken at være forældre til dem :love:
7
1234

Indlægaf 1234 » 18. apr 2025, 15:15

At få børn har virkelig lært mig bare at gøre ting. Vi er i Schweiz lige nu hvilket jeg normalt ikke ville have gjort , fordi det er et meget dyrt land, men min datter insisterede da vi snakkede om, hvor vi kunne tage på ferie og nej hvor er her fantastisk:love:

Det har så gjort jeg er gået all in så vi har taget en de der delux ture med en veteran dampfærgetur først og derefter første klasse panoramatog gennem det centrale Schweiz omg hvor var det flot :love: Jeg er dybt taknemmelig for, at de lært mig bare at gøre ting og ikke altid tænke så meget over det.
8
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 1677
Likede indlæg: 29573

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. apr 2025, 17:37

Jeg har lige været på rejse med min yngste på 13, og min kæreste.

Knægten er rejsevant, da de har rejst en del med far. Og han er bare super cool og har overskud og overblik i den slags situationer.
Han er åben over for en masse oplevelser og input, museum dog lidt kedeligt ;)

Og så er han en lille foodie, - han er vild med mad, og vil meget gerne prøve nogle forskellige og mere anderledes ting.
Vi var i finland, og første dag bestilte han burger med bøf af rensdyr, - som han havde glædet sig til at smage.
Og vi var ude og spise gourmet en aften, og han var virkelig optaget af menukortet og gjorde sig gode overvejelser om maden han valgte, og bad om at måtte smage vores mad også.

Vi var ude og isfiske med guide, og han bød aktivt ind i samtalen med guiden, stærk i engelsk og ganske velformuleret.

De sidste gange vi har været på ferie har han været aktiv med at undersøge, byde ind med oplevelser han gerne vil på, steder han gerne vil spise osv.
Til sommer snakker vi om nordjylland, og han er så småt i gang med at tjekke ting ud og komme med ønsker, bl.a. et besøg i Skagen.

Jeg ELSKER det!
8
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
godtnavn
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 14669

Indlægaf godtnavn » 20. apr 2025, 20:23

Alle 3 børn sover, og jeg har her til aften både udfyldt rollen som tandfe og påskehare, og jeg ved hvor glade begge børn bliver i morgen tidlig.

Mellembarnet har haft første besøg af tandfeen og hun har både givet 20 kr (normalt får de 10, men første tand er lidt ekstra speciel) og drysset lilla tryllestøv udover det hele. Påskeharen/hønen har lavet den længste skattejagt de har haft til dato, hvor de blandt andet skal ned i den anden ende af bebyggelsen for nogle af posterne (manden hænger dem dernede op i morgen tidlig når han går ned med skrald) ind og ud flere gange og rundt i hele lejligheden. Lillebror er jo ikke så meget med til den del, men i år får de et legeæg i stedet for et chokoladeæg, pigerne får et af de der overraskelsesæg med bamser, og lillebror får så rasleæg, så han får også en ret awesome dag.

Hvor er det fedt at kunne give så meget magi i deres liv.
3
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 4. maj 2025, 06:02

Jeg har købt billige sko til mig selv, fordi jeg har børn, ellers havde jeg aldrig opdaget det. Jeg går i barfodssko fordi det er rarest, og da jeg kiggede på sko til mine børn opdagede jeg at mange af børnebarfodsskoene gik helt op til voksenstørrelser på zalando, og var markant billigere end voksenbarfodssko. Så jeg fandt et par modeller jeg synes var pæne til mig selv og har købt sko til 1/3 af hvad jeg normalt giver. Håber de sidder godt!
0
EnNyUndtagelse
Kort karma: 14
Likede indlæg: 251

Indlægaf EnNyUndtagelse » 4. maj 2025, 11:41

godtnavn skrev:Jeg har købt billige sko til mig selv, fordi jeg har børn, ellers havde jeg aldrig opdaget det. Jeg går i barfodssko fordi det er rarest, og da jeg kiggede på sko til mine børn opdagede jeg at mange af børnebarfodsskoene gik helt op til voksenstørrelser på zalando, og var markant billigere end voksenbarfodssko. Så jeg fandt et par modeller jeg synes var pæne til mig selv og har købt sko til 1/3 af hvad jeg normalt giver. Håber de sidder godt!

Børneskoene i de større størrelser matcher ofte voksenstørrelserne i længde, men er smallere.
Håber de passer dig :-)
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 4. maj 2025, 12:30

EnNyUndtagelse skrev:
godtnavn skrev:Jeg har købt billige sko til mig selv, fordi jeg har børn, ellers havde jeg aldrig opdaget det. Jeg går i barfodssko fordi det er rarest, og da jeg kiggede på sko til mine børn opdagede jeg at mange af børnebarfodsskoene gik helt op til voksenstørrelser på zalando, og var markant billigere end voksenbarfodssko. Så jeg fandt et par modeller jeg synes var pæne til mig selv og har købt sko til 1/3 af hvad jeg normalt giver. Håber de sidder godt!

Børneskoene i de større størrelser matcher ofte voksenstørrelserne i længde, men er smallere.
Håber de passer dig :-)

Barfodssko er jo generelt ret brede, og Froddo som det ene par er er endda brede barfodssko så det passer nok fint til mine smalle fødder. Men elsker at det er børnesko der går til str 41 :lol:
0

Tilbage til "Børn"