Det gode liv MED børn :D inspireret, selvfølgelig!

Brugeravatar
LittleLemon
Kort karma: 61
Likede indlæg: 1974

Re: Det gode liv MED børn :D inspireret, selvfølgelig!

Indlægaf LittleLemon » 17. maj 2024, 17:45

Min store søn på 13 og jeg er alene hjemme i dag og vi har simpelthen hygget os så meget i eftermiddag og til aftensmad. Handlede til aftensmad sammen, sad og snakkede og hørte musik på terrassen mens vi passede grillen. Hjalp hinanden med at få fikset springvandet efter maden og nu er han gået om til trampolinen for at hoppe lidt.

Det er sjældent han gider være sammen med os andre i familien, men i dag fik vi for en gangs skyld snakket og hygget os sammen…og vendt alle mulige emner fra venner, piger og musik, til fremtidsdrømme, konfirmation og fjollede ting på nettet.

Livet med en teen er ofte svært synes jeg - men lige i aften er det helt perfekt :)
8
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1450
Likede indlæg: 13678

Indlægaf Rapfisk » 17. maj 2024, 18:03

To the moon, honeys panel taler om børns fødselsdage i podcasten i denne uge. Det handler blandt andet netop om det med, at man også bliver nostalgisk og fejrer sin egen titel som mor.

(Herhjemme fejrer forældrene fast dagen før den ældstes fødselsdag, for den dag i 2019 gik vi i 16 timer og ventede på hende. Det er virkelig magisk.)
2
Livslinjen: 70 201 201
ajnaM
Kort karma: 1094
Likede indlæg: 28985

Indlægaf ajnaM » 17. maj 2024, 18:32

Rapfisk skrev:To the moon, honeys panel taler om børns fødselsdage i podcasten i denne uge. Det handler blandt andet netop om det med, at man også bliver nostalgisk og fejrer son egen titel som mor.

(Herhjemme fejrer forældrene fast dagen før den ældste fødselsdag, for den dag i 2019 gik vi i 16 timer og ventede på hende. Det er virkelig magisk.)

Min søn er født få minutter over midnat, og jeg var i fødsel hele dagen før, så jeg tænker også på det dagen forinden.

Men mest tænker jeg på fødselsdagen som det første døgn med ham. :lun: Om natten var der alle mulige læger og jordemødre, og vi skulle med taxa midt om natten, og jeg så smadret, at jeg jo bare gik kold, så snart vi var på barselshotellet. Det var først dagen efter, jeg sådan for alvor kunne nyde ham, sådan helt stille og roligt.

Den dag for 12 år siden kom der hedebølge. Det var helt vildt dejligt vejr - præcis som nu - og jeg lå og så ud over København og lod det sådan rigtigt synke ind, at jeg havde fået en rigtig, levende søn, der lå lige der hos mig, og som jeg havde ansvaret for de næste mange år. :D
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 1165
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 19528

Indlægaf Mi55y » 24. jun 2024, 13:23

Farmor henter ungerne om mandagen. I dag sidder jeg hjemme og arbejder, da der kom håndværkere for at starte op på vores nye køkken.
De er lige kommet ind af døren, og jeg kan så inde fra kontoret høre Konrad sige til farmor: Jeg elsker dig! Og jeg elsker også mor. :dåne:
Det er ord, som jeg aldrig selv hørte som barn, så det har været rigtig vigtigt for mig, at mine børn hører det mindst en gang om dagen.
At den 5-årige så ofte svarer med "ja ja, jeg ved godt du elsker mig, det siger du hele tiden" - det kan jeg leve med :D Især fordi jeg lige så ofte får en: Jeg elsker dig helt op til det yderste rum! :lun:
5
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 958
Likede indlæg: 11710

Indlægaf Little_Woman » 24. jun 2024, 14:54

Mi55y skrev:Farmor henter ungerne om mandagen. I dag sidder jeg hjemme og arbejder, da der kom håndværkere for at starte op på vores nye køkken.
De er lige kommet ind af døren, og jeg kan så inde fra kontoret høre Konrad sige til farmor: Jeg elsker dig! Og jeg elsker også mor. :dåne:
Det er ord, som jeg aldrig selv hørte som barn, så det har været rigtig vigtigt for mig, at mine børn hører det mindst en gang om dagen.
At den 5-årige så ofte svarer med "ja ja, jeg ved godt du elsker mig, det siger du hele tiden" - det kan jeg leve med :D Især fordi jeg lige så ofte får en: Jeg elsker dig helt op til det yderste rum! :lun:

Det var heller ikke noget man sagde i mit, ellers kærlige og gode, barndomshjem.

Jeg har det som dig - og får også ofte et “jeg elsker da også dig, det ved jeg da godt du gør!”.

Men også ofte et “moar? Jeg elsker dig!” spontant :lun:
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Kort karma: 269
Likede indlæg: 7099

Indlægaf 1234 » 6. jul 2024, 18:09

Jeg elsker seriøst bare at være mor.
Mine børn er så skønne.
VI har bare haft den skønnest start på ferien.
MIn store piger siger så mange sjove og kloge ting samtidig med hun bare er enormt kærlig og ved hvad hun vil.
Den lille griner bare hele tiden og tuller rundt mens hun pludrer.
De krammer bare hinanden så meget og de begynder mere og mere at lege med hinanden.

I dag vi holdt børnefødselsdag for vennerne fra børnehaven og det var helt perfekt med solskin, glade børn og en masse hyggeligt snak med de andre forældre. Jeg er overhovedet ikke enig i den shaming der ofte er af andre børns forældre. Jeg synes virkelig 99 % af de forældre jeg møder her, hvor vi bor, er super søde og reflekterede mennesker, der er behagelig at have en samtale med. Og børnene er bare så søde. De legede bare så godt sammen alle sammen uden de store konflikter.
4
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 176
Likede indlæg: 3904

Indlægaf Torn » 13. jul 2024, 07:03

Altså jeg ved godt at mine indlæg her bliver lidt for sentimentale og rørstrømske, men alligevel:

Jeg har et billede på mit nethinde, som jeg virkelig håber, at jeg kan genkalde mig altid. I går ved stranden på vores sommerferie: Far slår stensmut og børnene finder gode sten og kigger forventningsfuldt først på ham og derefter ud på vandet for at se bedriften. De er alle tre helt optaget og jeg sidder lidt på afstand og observerer. Og bliver rørt, får den der dybe tunge men gode følelse i kroppen. Jeg er så taknemmelig for det liv, jeg får lov til at skabe sammen med dem.
13
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 851
Likede indlæg: 20775

Indlægaf Animi » 13. jul 2024, 07:13

I dag sov min datter til kl 8.30 og vækkede mig ved at lægge armene om mig og sige "Jeg elsker dig, Mor!" :love:
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Kort karma: 269
Likede indlæg: 7099

Indlægaf 1234 » 13. jul 2024, 09:58

Torn skrev:Altså jeg ved godt at mine indlæg her bliver lidt for sentimentale og rørstrømske, men alligevel:

Jeg har et billede på mit nethinde, som jeg virkelig håber, at jeg kan genkalde mig altid. I går ved stranden på vores sommerferie: Far slår stensmut og børnene finder gode sten og kigger forventningsfuldt først på ham og derefter ud på vandet for at se bedriften. De er alle tre helt optaget og jeg sidder lidt på afstand og observerer. Og bliver rørt, får den der dybe tunge men gode følelse i kroppen. Jeg er så taknemmelig for det liv, jeg får lov til at skabe sammen med dem.

Jeg synes overhoved ikke de er for sentimental eller rørstrømsk. Jeg kender fuldstændig følelsen :love2:
1
Sorenspige
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 10940

Indlægaf Sorenspige » 14. jul 2024, 16:39

Torn skrev:Altså jeg ved godt at mine indlæg her bliver lidt for sentimentale og rørstrømske, men alligevel:

Det er netop øjeblikke som disse, der slår ALT andet med flere meter. Det er det allerbedste i hele verden.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 1601
Likede indlæg: 27804

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. jul 2024, 20:37

Jeg passer min nevø, med overnatning til imorgen, han er lige knap 2 år.

Han har lige lært at sige moster :lun:
Han fik en lille smule mini M&M's og har klukgrinende delt dem med hunden
på væggen har vi et billede med nogle fisk på, han klapper begejtret, siger fiiiig, og "blopper" med munden
Vi har gået aftentur med hunden, han har løbende kastet godbidder ud over kanten af barnevognen, snakket om flyvemaskiner, træer, fugle, måne, katte, flere fugle, og givet hunden lidt flere godbidder
Han har stormøsset mine kender, og komanderet rundt med mig

Og så er han lidt ked at at yndlingsfætter ikke er hjemme (på ferie med far) har været nede på hans værelse nogle gange, sagt "kuuuuk kuuuuk" (de leger ofte gemmeleg, når alle familiens unger er samlet) og så laver han "tudefjæs" når jeg siger at fætter er væk :mellow:

Jeg trives rigtig godt med at have store børn (12-20) og den frihed der er i det.
Men en dag med sådan en lille størrelse, det er simpelthen vidunderligt, og jeg ELSKER det.
Jeg elsker at komme ned i de helt jordnær perspektiver, at opleve begejstringen over en fucking due på en tagryg, en snegl på vejen, at hoppe med en bold på trampolinen, glæden over en simpel tegnefilm på tv. Det helt igennem vaske ægte smil, og den skønneste begejstring.

Det er simpelthen ren lykke, at dele tilværelse og stunder med sådan en størrelse. Og jeg elsker at vores familie dækker så bredt ind på børn i alle aldre.
5
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
JoyNips
Kort karma: 1417
Likede indlæg: 35617

Indlægaf JoyNips » 15. jul 2024, 20:53

Jeg bad den mindste om lige at pakke sit legesand væk og dække bord. Hun havde stukket en masse små cirkler ud og tog hver enkelt op til kinden, gav den et “kram” og sagde “leger med dig i morgen, ælsgar dig!” til den, inden den blev lagt ned i posen.

Det tog en helvedes tid, men jeg er vild med mængden af kærlighed i hende :lun:
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 4017
Likede indlæg: 48538

Indlægaf LaMariposa » 17. jul 2024, 19:36

Den der følelse af en toårig, der har armene om min hals, mens hun lægger hovedet på min skulder og siger "min mor".

Der er få ting, der slår den følelse :lun:
9
:lun: Be brave

Never a dull moment...
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1450
Likede indlæg: 13678

Indlægaf Rapfisk » 24. jul 2024, 12:26

Min kæreste fangede et godt billede af vores 4-årige og hendes bedste veninde, da de mødte hinanden i børnehaven i morges. Det er bare genialt, man kan se, hvor meget veninden elsker hende :lun:

Samtidig er lillebror åbenbart blevet Kongen af Vuggestuen og er centrum for opmærksomheden fra både børn og voksne, ligesom han nærmest er blevet en maskot for storesøster og hendes veninder.

Det er helt fantastisk at opleve, at de begge er så vellidte. Jeg synes ærligt talt også, at de er helt magiske.
4
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 426
Likede indlæg: 5633

Indlægaf girl_beat » 30. jul 2024, 09:00

De dér varme sommerdage hvor barnet (5,5 år) selv løber hen til vennerne og leger - kun kommer hjem med blussende kinder for at tanke op på mad og drikke - og stikker af igen for at fortsætte den gode leg.

Det er altså bare lykken :lun:
8
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Børn"