Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1461
Likede indlæg: 14248

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Rapfisk » 30. nov 2022, 15:14

Summer skrev:Jeg testede positivt på ÆL-test for snart 4 uger siden, og havde også ÆL-smerter. Tog en test i dag og den var negativ. Jeg kan godt mærke at det irriterer mig noget i denne gang end sidst.

Derudover har jeg ikke fået min menstruation siden jeg stoppede på p-piller for 4 måneder sig. Jeg får menstruationssmerter hver måned, og det passer altid med at de smerter kommer ca. 14 dage efter positiv ÆL-test. Men det bliver så også ved dét - altså at smerterne er der, men menstruationen udebliver. I weekenden havde jeg nogle mere kraftige smerter som mindede om menstruationssmerter. I weekenden havde vi så samleje, og det føltes ømt i underlivet. Efter samlejet (sorry for deltaljerne) havde jeg kraftige smerter i underlivet i ca. 5 minutter. Jeg måtte simpelthen bukke mig for smerterne og ligge på knæerne indtil det gik over. De efterfølgende dage har der ikke været noget ud over at det har “nevet” lidt i underlivet.

Jeg er der hvor jeg overvejer at bestille tid hos lægen ift. at få undersøgt om der er et eller andet galt.

Jeg ville i den grad søge læge. Man skal ikke have så ondt efter samleje.
1
Livslinjen: 70 201 201
Summer
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1315

Indlægaf Summer » 1. dec 2022, 08:47

Rapfisk skrev:
Summer skrev:Jeg testede positivt på ÆL-test for snart 4 uger siden, og havde også ÆL-smerter. Tog en test i dag og den var negativ. Jeg kan godt mærke at det irriterer mig noget i denne gang end sidst.

Derudover har jeg ikke fået min menstruation siden jeg stoppede på p-piller for 4 måneder sig. Jeg får menstruationssmerter hver måned, og det passer altid med at de smerter kommer ca. 14 dage efter positiv ÆL-test. Men det bliver så også ved dét - altså at smerterne er der, men menstruationen udebliver. I weekenden havde jeg nogle mere kraftige smerter som mindede om menstruationssmerter. I weekenden havde vi så samleje, og det føltes ømt i underlivet. Efter samlejet (sorry for deltaljerne) havde jeg kraftige smerter i underlivet i ca. 5 minutter. Jeg måtte simpelthen bukke mig for smerterne og ligge på knæerne indtil det gik over. De efterfølgende dage har der ikke været noget ud over at det har “nevet” lidt i underlivet.

Jeg er der hvor jeg overvejer at bestille tid hos lægen ift. at få undersøgt om der er et eller andet galt.

Jeg ville i den grad søge læge. Man skal ikke have så ondt efter samleje.

Jeg fik ringet til lægehuset her til morgen og har fået en tid i morgen. De ville egentlig gerne have haft mig ind i dag, men havde desværre ikke flere ledige tider.
1
Summer
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1315

Indlægaf Summer » 5. dec 2022, 11:42

Nå jeg var jo til lægen i fredags, og fik en rigtig god snak med lægen, hvor vi fik snakket det hele lidt igennem og jeg fik svar på nogle spørgsmål som jeg havde brug for at få afklaring på.
Men det korte af det lange var, at hun ud fra beskrivelserne slet ikke var bekymret, men at min krop arbejdede på at forberede sig til at min mens kom. Og den kom så også i fredags.
1
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 1254
Likede indlæg: 21542

Indlægaf Zombie » 22. dec 2023, 18:21

Ægløsning test, ikke gravid.

Vil I mene, at begge streger er lige tydelige (= ægløsning) eller er T en anelse svagere end C (ikke ægløsning)?

Synes ikke, de er så nemme at tyde. :gruble:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1461
Likede indlæg: 14248

Indlægaf Rapfisk » 22. dec 2023, 22:25

De er lige tydelige på billedet.
0
Livslinjen: 70 201 201
MissB
Kort karma: 319
Likede indlæg: 2736

Indlægaf MissB » 23. dec 2023, 11:06

Rapfisk skrev:De er lige tydelige på billedet.

Enig
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 1254
Likede indlæg: 21542

Indlægaf Zombie » 23. jan 2024, 12:33

MissB skrev:
Rapfisk skrev:De er lige tydelige på billedet.

Enig

Tak I to, så har jeg noget at vurdere ud fra nu her næste gang.
1
aka Forbies

:gammel:
Acflem
Kort karma: 5
Likede indlæg: 82

Indlægaf Acflem » 11. feb 2024, 12:23

Jeg har været herinde før i forsøget på af lave en søskende. Vi stoppede på grund af psykiske udfordringer hos os begge, samt fysisk grund hos min kæreste der viste sig at gøre at vi ikke blev gravide.

Nu er vi stille og roligt startet igen og jeg er pt på dag 31 (min cyklus varierer mellem 27-29 og nogle gange 30 dage).

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre af mig selv. Har mange smerter i underlivet. Måske er de anerledes end menssmerter? Jeg ved det ikke.

Har ikke sagt noget til min kæreste endnu.

Veksler mellem at være håbefuld, være bange og prøve at glemme det.
1
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 874
Likede indlæg: 21863

Indlægaf Animi » 26. maj 2025, 08:09

Vi er officielt gået i gang med Projekt Baby nr 2! :banan: Med min datter var der jo jackpot efter en måned, så vi håber, at det går ligeså let denne gang! Men vi ved jo også, at en hurtig graviditet første gang ikke er en garanti for at det går hurtigt igen. Især ikke når jeg lige er blevet 4 år ældre. Men det føles jo bare spændende!
7
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 30. jul 2025, 07:50

Det er lidt frustrerende i denne cyklus, fordi jeg nu er oppe på dag 41. Jeg har ofte lange og uregelmæssige cyklusser, men 41 dage er alligevel lidt længere end normalt. Men samtidig tester jeg stadig negativt. Så nu venter jeg bare på min menstruation, og ellers må jeg teste igen i slutningen af ugen :kryds:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 19. sep 2025, 12:53

Nu er jeg på dag 45 i denne cyklus, men uden en positiv test. Det er så træls med de her lange cyklusser, det føles lidt som spildtid, når jeg bare gerne vil kunne forsøge igen
0
Brugeravatar
Kirsebærtræ
Kort karma: 43
Likede indlæg: 508

Indlægaf Kirsebærtræ » 19. sep 2025, 18:09

Animi skrev:Nu er jeg på dag 45 i denne cyklus, men uden en positiv test. Det er så træls med de her lange cyklusser, det føles lidt som spildtid, når jeg bare gerne vil kunne forsøge igen

Plejer din cyklus at være lang? Ventetid og uvisheden er bare det værste i det her. Hvis man bare vidste, at der gik x antal mdr/år, før det lykkes, så kunne man indstille sig på det, men det andet er bare hårdt. :trist: Jeg venter også på, at min cyklus starter op efter en spontan abort, før vi kan prøve igen.
0
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 19. sep 2025, 20:22

Kirsebærtræ skrev:
Animi skrev:Nu er jeg på dag 45 i denne cyklus, men uden en positiv test. Det er så træls med de her lange cyklusser, det føles lidt som spildtid, når jeg bare gerne vil kunne forsøge igen

Plejer din cyklus at være lang? Ventetid og uvisheden er bare det værste i det her. Hvis man bare vidste, at der gik x antal mdr/år, før det lykkes, så kunne man indstille sig på det, men det andet er bare hårdt. :trist: Jeg venter også på, at min cyklus starter op efter en spontan abort, før vi kan prøve igen.

Min cyklus har altid været ret uregelmæssig, og også tit lang. Måske også pcos, men det er aldrig noget, jeg er blevet udredt for.

Er ked af at være om din spontane abort, håber I snart kan forsøge igen :kryds:
0
Brugeravatar
Kirsebærtræ
Kort karma: 43
Likede indlæg: 508

Indlægaf Kirsebærtræ » 19. sep 2025, 20:27

Animi skrev:
Kirsebærtræ skrev:

Min cyklus har altid været ret uregelmæssig, og også tit lang. Måske også pcos, men det er aldrig noget, jeg er blevet udredt for.

Er ked af at være om din spontane abort, håber I snart kan forsøge igen :kryds:

Tak, det håber jeg også. Håber også snart din cyklus kommer videre til næste skridt, så du også kan forsøge igen! :kryds: :preggo1:
1
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 24. okt 2025, 08:47

Årh, min cyklus er så frustrerende! Den har jo de seneste cyklusser været på 45-50 dage, så da jeg i denne måned ville begynde at teste for ægløsning, begyndte jeg omkring dag 20 i min cyklus, fordi jeg forventede ægløsning omkring dag 30. Men denne cyklus har så kun været på 30 dage, så jeg er begyndt at teste for ægløsning, efter jeg har haft min ægløsning :stoned: Nå, men det er da positivt, hvis min krop har fundet sin rytme igen, og cyklusserne er på et mere normalt plan. Nu har jeg så bestilt 50 ægløsningstest fra Amazon, så jeg tester tidlig i cyklussen og evt. teste to gange om dagen, for forhåbentlig at kunne fange min ægløsning :kryds:
0

Tilbage til "Graviditet"