For os i Fertilitetsbehandling

Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 1235
Likede indlæg: 21379

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Zombie » 3. jun 2025, 15:08

Går igennem en spontan abort pt. Har blødt i 17 dage i menstruationsstyrke. Har været til tjek, og skal igen i morgen tidlig.

Det eneste positive er, at jeg testede negativ når jeg pissede på pinde, så vi har ikke gået og været glade, og troet "Nu er den der måske".
Men har fået taget blodprøve der bekræfter, der har været en graviditet.

Måtte tage hjem fra arbejde i dag, og er sygemeldt i morgen. Grådlabil pga blodmangel og træt. I morgen tjekker de også, om jeg skal have en enkel transfusion hvis jeg er meget lavt nede i blod.

Jeg er mere og mere overbevist om, at vores mirakelbaby ikke er den, vi går og venter på, men den knap 5 årige, der leger drage-bondegård inde i stuen.
Men jeg er også for klog til at tage endegyldige valg i min nuværende tilstand.
1
aka Forbies

:gammel:
Muspel
Kort karma: 817
Likede indlæg: 11164

Indlægaf Muspel » 12. jun 2025, 18:48

Zombie skrev:Går igennem en spontan abort pt. Har blødt i 17 dage i menstruationsstyrke. Har været til tjek, og skal igen i morgen tidlig.

Det eneste positive er, at jeg testede negativ når jeg pissede på pinde, så vi har ikke gået og været glade, og troet "Nu er den der måske".
Men har fået taget blodprøve der bekræfter, der har været en graviditet.

Måtte tage hjem fra arbejde i dag, og er sygemeldt i morgen. Grådlabil pga blodmangel og træt. I morgen tjekker de også, om jeg skal have en enkel transfusion hvis jeg er meget lavt nede i blod.

Jeg er mere og mere overbevist om, at vores mirakelbaby ikke er den, vi går og venter på, men den knap 5 årige, der leger drage-bondegård inde i stuen.
Men jeg er også for klog til at tage endegyldige valg i min nuværende tilstand.

Jeg håber, du er på den anden side af det nu. :kram:

Jeg har tænkt over, siden jeg læste indlægget, om jeg skulle svare. Måske kan du bruge det. Måske ikke.

Det var svært for mig at stoppe i behandling. Det er et tog, der kører. Der er altid noget mere, man kan forsøge. Mirakler sker. Men. Nogle gange lykkes det bare ikke.

Det, der fik mig til endelig at acceptere et stop, var at jeg blev bekymret for, at de psykiske konsekvenser af at fortsætte i behandling begyndte at være i risiko for at blive for store. Jeg så det som en reel mulighed, at hvis jeg fortsætte, så var der fire mulige udfald; barnløs og ok, barnløs og med ptsd, med barn og ok, og med barn og ptsd. Og den sidste mulighed turde jeg simpelthen ikke risikere. Den talte tungere end mulighed 3.

Jeg ved selvfølgelig ikke, hvordan behandlingen påvirker dig. Men det er fandme hårdt.

Efter jeg tog beslutningen har jeg været helt helt i ro med den. Det var ikke muligt for mig at blive mor. Men. Jeg er stadig ok og jeg har et godt liv. (Eller altså. Lige nu ikke så ok- men det er jo så af helt andre årsager. Det går over)

Jeg ønsker for jer, at I får det, I drømmer om. Men måske den 5 årige alene KAN være enebarn i fremtidsdrømmen?

Kæmpe kram til dig. Ingen andre end dig selv kan mærke, hvad der er det rigtige.
6
Brugeravatar
Kirsebærtræ
Kort karma: 42
Likede indlæg: 455

Indlægaf Kirsebærtræ » 16. jun 2025, 18:35

Så er jeg også kommet i gang med næste skridt i opstarten af IVF. Scanning i dag viste 3 cyster på den ene æggestok - den anden ser fin ud med mange ægblærer. Er opstartet medicin i dag, som jeg skal tage i én uge og så en ny scanning. Jeg har været ret påvirket psykisk det sidste års tid grundet alt det her og har ikke kunnet holde ud at høre om andre, der er gravide, men det hjælper lidt på det nu her, tror jeg, da vi så i det mindste "gør noget ved det". Det føles godt.

Og så er jeg så heldig, at min egen sommerferie ligger lige oven i klinikkens, så jeg mister ikke en cyklus gr. ferie, men har der i mod helt ro til at booke en ferie, så vi kan komme lidt væk sammen og hygge os. :D Vi skulle også have været på en længere tur til Asien i slutningen af året, men det er helt aflyst, da man ikke må rejse der til pga. zikavirus. Føler lidt at man skal sætte alt på hold, da det er umuligt at regne ud hvilke uger/måneder, man kan rejse væk, selvom det bare er indenfor DK.
2
Brugeravatar
Kirsebærtræ

Indlægaf Kirsebærtræ » 28. jun 2025, 19:19

Første ÆU overstået. Der var et 3 ægblærer , som blev tømt, men desværre kun 1 æg. Lægen mener, jeg skal have en større dosis medicin næste gang for at få lidt mere fut i æggestokkene, da der var mange anlæg til æg, så hun mente, der var potentiale. :D

Nu må vi se, om det ene æg klarer den, og ellers er det på den igen efter sommerferien.

Der er cyster på den modsatte æggestok, men umiddelbart vil de ikke gøre noget ved dem, selvom de er store. Hvad er jeres erfaringer med cyster? Ved scanning i foråret, var der kun en på modsatte æggestok, så håber da, at disse også når at forsvinde inden længe.

Er der andre, som er I gang pt?
2
MissB
Kort karma: 319
Likede indlæg: 2730

Indlægaf MissB » 29. jun 2025, 04:08

Kirsebærtræ skrev:Første ÆU overstået. Der var et 3 ægblærer , som blev tømt, men desværre kun 1 æg. Lægen mener, jeg skal have en større dosis medicin næste gang for at få lidt mere fut i æggestokkene, da der var mange anlæg til æg, så hun mente, der var potentiale. :D

Nu må vi se, om det ene æg klarer den, og ellers er det på den igen efter sommerferien.

Der er cyster på den modsatte æggestok, men umiddelbart vil de ikke gøre noget ved dem, selvom de er store. Hvad er jeres erfaringer med cyster? Ved scanning i foråret, var der kun en på modsatte æggestok, så håber da, at disse også når at forsvinde inden længe.

Jeg har haft flere cyster. Nogle gik væk af sig selv og så har jeg prøvet en der sprang.
1
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3338

Indlægaf Alphilia » 29. jun 2025, 08:38

Jeg havde jævnligt cyster i løbet af vores behandlingsforløb. De gik i sig selv, men gjorde at vi måtte springe en runde behandling over af og til
1
Brugeravatar
Kirsebærtræ

Indlægaf Kirsebærtræ » 29. jun 2025, 09:15

Alphilia skrev:Jeg havde jævnligt cyster i løbet af vores behandlingsforløb. De gik i sig selv, men gjorde at vi måtte springe en runde behandling over af og til

Åh, det er godt nok ærgerligt, hvis man må springe over pga. det! Det har de heldigvis ikke snakket om, men det er måske også, fordi de kun sidder i den ene side, så er der stadig fri adgang til den anden. Heldigt man har to sider at gøre godt med :genert:
0
Brugeravatar
Kirsebærtræ

Indlægaf Kirsebærtræ » 29. jun 2025, 09:17

MissB skrev:
Kirsebærtræ skrev:Første ÆU overstået. Der var et 3 ægblærer , som blev tømt, men desværre kun 1 æg. Lægen mener, jeg skal have en større dosis medicin næste gang for at få lidt mere fut i æggestokkene, da der var mange anlæg til æg, så hun mente, der var potentiale. :D

Jeg har haft flere cyster. Nogle gik væk af sig selv og så har jeg prøvet en der sprang.

Tak for svar. Håber mine forsvinder snart også. :kryds:
0

Tilbage til "Graviditet"