Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Kort karma: 1151
Likede indlæg: 14024

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 20. sep 2024, 14:18

Little_Woman skrev:Min søn, Otto, går i klasse med en anden Otto. Så alle steder, af alle herovre, er han Otto Efternavn. Det skal jeg lige vænne mig til - det havde jeg nok ikke helt regnet med!

Så navne ude af boksen afværger i hvert fald dét!

Det er langt fra sikkert, der var 20 der fik mit navn det år jeg blev født, alligevel endte jeg i klasse med en på hf.
I børnehaven er de to navnegengangere (de er kun 25 børn i børnehaven) to navne der ikke er på top50.

Det sagt var min største drøm som barn at gå i klasse med en der hed det samme, jeg var pisse misundelig på alle der hed Mette, Marie, Christina, Anna osv.. Så jeg vil helst have populære navne til mine børn så de ikke stikker for meget ud, desværre kunne jeg ikke finde 5 top50 navne jeg kunne lide :lol:
1
Brugeravatar
Kerrigan
Kort karma: 637
Likede indlæg: 12782

Indlægaf Kerrigan » 20. sep 2024, 19:34

MissB skrev:
Kerrigan skrev:
MissB skrev:
Kerrigan skrev:
MissB skrev:Ej det er skørt! Hvilket navn er det?

Jeg er vild med navnet Priya.

Det indiske? Det var Uma.

Det er virkelig et stærkt navn. Jeg er helt forelsket i det.

Det er også flot. Jeg vidste slet ikke at det havde indisk oprindelse. Jeg kender også en lille Uma. Og der er et vist et par stykker i vores søns børnehave.

Det skyldes måske Uma Thurman?, hendes far var professor i Sanskrit og boede i Indien en del år inden Uma blev født. Jeg er slet ikke i tvivl om at det er derfor hun har fået navnet. Hendes mellemnavn er også af indisk oprindelse. :lol2:

Måtte lige google hendes mellemnavn. Karuna er også smukt. Bliver det brugt som almindeligt fornavn også?

Jeg må blive dig svar skyldig. Det kunne godt tænkes.
Mange gange har folk et officielt navn, men bliver kaldt noget andet.
En af mine svigerinder hedder Priyanka, det har jeg aldrig kaldt hende. :lol:
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 1243
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 19983

Indlægaf Mi55y » 26. sep 2024, 06:30

Min familie var mildt sagt heller ikke begejstret for Konrad til vores lillebror. Men det var det eneste navn, vi begge som forældre blev ved at vende tilbage til - så sådan blev det. Og der var næsten 250 forældrepar, der fik samme ide i 2021, så sjældent var det i hvert fald ikke. Vi har heller ikke hørt noget dårligt fra familien om navnet, siden han blev født...
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 1335
Likede indlæg: 15985

Indlægaf Zonta » 26. sep 2024, 09:27

Mi55y skrev:Min familie var mildt sagt heller ikke begejstret for Konrad til vores lillebror. Men det var det eneste navn, vi begge som forældre blev ved at vende tilbage til - så sådan blev det. Og der var næsten 250 forældrepar, der fik samme ide i 2021, så sjældent var det i hvert fald ikke. Vi har heller ikke hørt noget dårligt fra familien om navnet, siden han blev født...

Min søn hedder Konrad til mellemnavn - det samme gør min far. Jeg kan godt li' det :-D
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4007

11+3

Indlægaf Torn » 12. okt 2024, 12:59

Jeg er gravid og min tredjegangsgraviditet skal åbenbart være absolut den hårdeste. Jeg er sygemeldt på 3. uge med voldsom kvalme og opkast. Jeg har ikke prøvet noget lignende før, selvom jeg da kendte til moderat gravidtetskvalme.

Jeg ligger i sengen cirka 20 timer i døgnet og min kost består af et sparsomt indtag af kopnudler, taffelchips og lakridsbolsjer. Alt alt alt for meget salt, alt for lidt mad, intet grønt. Jeg tager min gravitamin hver dag og forsøger at time den uden om opkast, så den forhåbentligt bliver optaget. Men jeg bekymrer mig virkelig for det lille liv i min mave, som jeg byder den her kost. Kan alt den salt mon skade den lille? Sikkert også alt for lidt væske. Og kun vitaminer fra en vitaminpille.

Min læge er inde over, men hun maner ikke mine bekymringer til jorden, synes jeg. Hvad tænker I? Hvor længe kan et foster nøjes med den kost?
0
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 757
Likede indlæg: 10606

Re: 11+3

Indlægaf englishchannel » 12. okt 2024, 16:38

Torn skrev:Jeg er gravid og min tredjegangsgraviditet skal åbenbart være absolut den hårdeste. Jeg er sygemeldt på 3. uge med voldsom kvalme og opkast. Jeg har ikke prøvet noget lignende før, selvom jeg da kendte til moderat gravidtetskvalme.

Jeg ligger i sengen cirka 20 timer i døgnet og min kost består af et sparsomt indtag af kopnudler, taffelchips og lakridsbolsjer. Alt alt alt for meget salt, alt for lidt mad, intet grønt. Jeg tager min gravitamin hver dag og forsøger at time den uden om opkast, så den forhåbentligt bliver optaget. Men jeg bekymrer mig virkelig for det lille liv i min mave, som jeg byder den her kost. Kan alt den salt mon skade den lille? Sikkert også alt for lidt væske. Og kun vitaminer fra en vitaminpille.

Min læge er inde over, men hun maner ikke mine bekymringer til jorden, synes jeg. Hvad tænker I? Hvor længe kan et foster nøjes med den kost?

Først og fremmest et kram til dig. Det lyder vanvittigt hårdt :kram:

Da jeg fortalte min jordemoder om min madlede, sagde hun, at babyen er en snylter, der nok skal tage, hvad den har behov for. Så i allerværste fald kan eventuelle mangeltilstande ramme dig, men babyen kommer til at få, hvad den skal bruge.

I øvrigt håber jeg, at du får hjælp for kvalmen? Der er medicin, der kan hjælpe mod hyperemesis og gøre situationen mere tålelig, når du er så hårdt ramt.
4
godtnavn

Re: 11+3

Indlægaf godtnavn » 12. okt 2024, 17:55

Torn skrev:Jeg er gravid og min tredjegangsgraviditet skal åbenbart være absolut den hårdeste. Jeg er sygemeldt på 3. uge med voldsom kvalme og opkast. Jeg har ikke prøvet noget lignende før, selvom jeg da kendte til moderat gravidtetskvalme.

Jeg har været sygemeldt med opkast fra start til slut i 4 ud af 5 graviditeter. Baby tager først, så du får tegn på vitaminmangel før baby, er du bekymret så få taget en blodprøve og se at du ikke mangler noget, for så gør baby heller ikke. JEg havde en periode hvor jeg nærmest kun kunne holde hvidt brød nede, jeg prøvede at spise andet og det røg op, der sagde både læge og jordemoder til mig at det skulle jeg stoppe med, det vigtige var at der var noget der blev nede, så helelre hvidt brød end broccoli der alligevel røg op.

Væske skal du dog være obs på, men igen, det er dig der får det skidt, ikke baby. Men de kan give væske på hospitalet i drop hvis det bliver slemt, det hjælper faktisk også lidt på kvalmen.
1
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 12. okt 2024, 18:18

Tak begge to. Mine tal er heldigvis ikke slemme nok til indlæggelse. Min læge har fokus på mig og fokus på at jeg får kalorier i en eller anden form, derfor siger hun også bare "spis chips, hvis det er det du kan", men hendes fokus på mig får mig lidt til at bekymre mig for den lille.

Det går langsomt bedre, jeg får medicin og højdosis B6. Satser på bedring når jeg er uge 12+.
1
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 13. okt 2024, 09:39

Torn skrev:Tak begge to. Mine tal er heldigvis ikke slemme nok til indlæggelse. Min læge har fokus på mig og fokus på at jeg får kalorier i en eller anden form, derfor siger hun også bare "spis chips, hvis det er det du kan", men hendes fokus på mig får mig lidt til at bekymre mig for den lille.

Det går langsomt bedre, jeg får medicin og højdosis B6. Satser på bedring når jeg er uge 12+.

Fokus er på dig fordi baby tager hvad baby skal have, så den der kommer til at få det skidt er dig, ikke baby.
2
pinkmoon
Kort karma: 226
Likede indlæg: 8941

Indlægaf pinkmoon » 14. okt 2024, 05:01

Torn skrev:Tak begge to. Mine tal er heldigvis ikke slemme nok til indlæggelse. Min læge har fokus på mig og fokus på at jeg får kalorier i en eller anden form, derfor siger hun også bare "spis chips, hvis det er det du kan", men hendes fokus på mig får mig lidt til at bekymre mig for den lille.

Jeg hørte en podcast på et tidspunkt med en læge omkring ekstremt kræsenhed, og hun sagde at det var uhyre sjældent at hun stødte på decideret mangler fordi kroppen er overraskende god til lagre og optage hvad den skal selv fra meget restriktiv kost.

Så jeg tror ikke man skal være bekymret når det drejer sig om så relativt kort en periode.
1
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 14. okt 2024, 17:43

Tak, det hjælper på min bekymringer. Og jeg har en bedre dag i dag. Det lysner.
1
Brugeravatar
Torn

Indlægaf Torn » 17. okt 2024, 17:05

Jeg havde en bedre dag i dag og tog overmodig med på tur med mand og børn. Det gik ok, jeg fulgte med i deres leg fra en bænk. På vej hjem måtte min mand kaste bilen ind til siden, så jeg kan knæle ud i rabatten for at kaste op og tisse i bukserne. Ydmygende. Men jeg kom da ud af soveværelset og jeg så solen.

Undrer mig over at være så hårdt ramt denne gang. Jeg venter ikke tvillinger.
4
Brugeravatar
Torn

14+5

Indlægaf Torn » 8. nov 2024, 19:32

Overordnet set går det bedre. Jeg er tilbage på arbejde og jeg tager mig af mine børn. Alle huslige pligter ligger fortsat hos min mand. Jeg har stadig kvalme og kaster op dagligt, men det er tåleligt. Jeg fortsætter på medicinen og håber, at mit 2. trimester snart brænder lidt mere igennem... Det plejer for mig at være nu, hvor jeg er flyvende.
5
pinkmoon
Kort karma: 226
Likede indlæg: 8941

Indlægaf pinkmoon » 9. nov 2024, 11:35

Jeg melder mig ind efter veloverstået NF (12+1).

Jeg havde været inde og lure på mine dubletest resultater og de var mildt sagt ikke gode, og som 38 årig trækker alderen jo også ned. Så jeg var forberedt på at der ville blive sat gang i hele møllen med biopsi osv. Men risiko vurderingen var 1:2000 så det kunne næsten ikke være bedre.
21
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 732
Likede indlæg: 10909

Indlægaf lillebjoern » 10. nov 2024, 15:18

pinkmoon skrev:Jeg melder mig ind efter veloverstået NF (12+1).

Jeg havde været inde og lure på mine dubletest resultater og de var mildt sagt ikke gode, og som 38 årig trækker alderen jo også ned. Så jeg var forberedt på at der ville blive sat gang i hele møllen med biopsi osv. Men risiko vurderingen var 1:2000 så det kunne næsten ikke være bedre.

Tillykke! :love2:
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Graviditet"