Torn skrev:Jeg er gravid og min tredjegangsgraviditet skal åbenbart være absolut den hårdeste. Jeg er sygemeldt på 3. uge med voldsom kvalme og opkast. Jeg har ikke prøvet noget lignende før, selvom jeg da kendte til moderat gravidtetskvalme.
Jeg ligger i sengen cirka 20 timer i døgnet og min kost består af et sparsomt indtag af kopnudler, taffelchips og lakridsbolsjer. Alt alt alt for meget salt, alt for lidt mad, intet grønt. Jeg tager min gravitamin hver dag og forsøger at time den uden om opkast, så den forhåbentligt bliver optaget. Men jeg bekymrer mig virkelig for det lille liv i min mave, som jeg byder den her kost. Kan alt den salt mon skade den lille? Sikkert også alt for lidt væske. Og kun vitaminer fra en vitaminpille.
Min læge er inde over, men hun maner ikke mine bekymringer til jorden, synes jeg. Hvad tænker I? Hvor længe kan et foster nøjes med den kost?
Jeg har været sygemeldt med opkast fra start til slut i 4 ud af 5 graviditeter. Baby tager først, så du får tegn på vitaminmangel før baby, er du bekymret så få taget en blodprøve og se at du ikke mangler noget, for så gør baby heller ikke. JEg havde en periode hvor jeg nærmest kun kunne holde hvidt brød nede, jeg prøvede at spise andet og det røg op, der sagde både læge og jordemoder til mig at det skulle jeg stoppe med, det vigtige var at der var noget der blev nede, så helelre hvidt brød end broccoli der alligevel røg op.
Væske skal du dog være obs på, men igen, det er dig der får det skidt, ikke baby. Men de kan give væske på hospitalet i drop hvis det bliver slemt, det hjælper faktisk også lidt på kvalmen.