Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 12678

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 7. feb 2024, 17:53

Du kommer da til at kende alle på hospitalet før du føder :lol: Ej det må være træls med så mange tjek, jeg kan selv huske da jeg fik svangerskabsforgiftning med min store og skulle ind til tjek hver gang blodtrykket kom over et bestemt tal, jeg var seriøst inde 6 ud af 7 dage i ugen. Alle jordemødrene kendte mig og var "ej har du ikke født endnu?" når de så mig, det var nogle meget lange uger. Så er glad for denne graviditet indtil videre er mere "normal".

Udover at han er ldit over gennemsnittet går alt som det skal, og han er jo stadig i normal området. Skal dog til at holde lidt ekstra øje med min vægt så den ikke stikker af her i tredje trimester, har med de to store taget meget på i slutningen og ville gerne holde mig på et lidt lavere tal denne gang, omend det er svært når jeg lider af svimmelhed der besværliggør meget træning.
0
Hattie
Kort karma: 21
Likede indlæg: 312

Indlægaf Hattie » 7. feb 2024, 17:58

De vurderer hende også til at blive ca 4 kg. Det passer mig fint, jeg føder ikke babyer, men børn :D

Fik et 3D-foto med i dag. Halvdelen af ansigtet er dækket af en hånd og navlesnor og det ligner hendes ene kind hænger ned over hagen, men det er så bare mere navlesnor. :lol:
Hun ligner sin ældste søskende, men det er alligevel svært at vurdere ud fra en halv kind og krøllet ansigt. Vi venter i spænding. :D
1
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 7. feb 2024, 18:05

Hattie skrev:De vurderer hende også til at blive ca 4 kg. Det passer mig fint, jeg føder ikke babyer, men børn :D

Fik et 3D-foto med i dag. Halvdelen af ansigtet er dækket af en hånd og navlesnor og det ligner hendes ene kind hænger ned over hagen, men det er så bare mere navlesnor. :lol:
Hun ligner sin ældste søskende, men det er alligevel svært at vurdere ud fra en halv kind og krøllet ansigt. Vi venter i spænding. :D

Mine to første har været 3000 og 3500, den første født et par uger før termin, den anden et par dage over. Så mine børn er relativ gennemsnitlige, de lå vidst begge lige under gennemsnittet men så tæt på at deres prik rørte den gennemsnitlige graf. Nummer 2 voksede dog sindssyg hurtigt efter fødsel, hun tog 1 kg på i løbet af de første 3 uger :lol: Så det er jo alligvel ikke længe de forbliver små. Men da jeg skal føde hjemme så satser jeg på at lillebror holder sig under de 4 kg, ellers vil de ikke anbefale en hjemmefødsel, det gør de allerede ikke fordi jeg vejer for meget, men er blevet "godkendt" af en jordemoder så længe baby ikke er for stor. Så er ret afklaret med at er han det ender jeg på hospitalet, for vil ikke tage nogen chancer, men jeg håber virkelig jeg kan slippe for hospitalet.
1
Hattie

Indlægaf Hattie » 7. feb 2024, 18:10

Jeg fik at vide de anlægger epidural på forhånd i dag, så den bare er til at slå til.
Vi talte også om at føde i vand, men det kan jeg ikke forlige mig med, det er det med at søbe rundt i egne kropsvæsker, selvom jeg rationelt godt ved, at det gør man ikke.

Ser gerne en ambulant fødsel og så hjem. Så har blodsukkeret bare at arte sig med den unge dame, så vi ikke skal blive natten over.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 8. feb 2024, 13:02

Om 14 dage skal jeg til 32 ugers tjek hos lægen, smat have kighostevaccine, og ellers er jeg overladt til mig selv frem til 20. marts hvor jeg har skanning og samtale med fødselslæge, og så jordemoder igen d. 21. marts. Synes jeg har været afsted uafbrudt så jeg kommer virkelig til at nyde ikke at skulle en masse. Har så to hospitalstider med den yngste i perioden, så slipper ikke helt fra hospitaler, dog bliver hun formentlig afsluttet på børneafdelingen hvis alle prøver er normale om 1½ uge, så det krydser vi fignre for!

Var til jordemoder i dag, og nørj hvor var det afslappende og hyggeligt kontra den jordemoder jeg har haft i andre graviditeter. Måske er det fordi jeg har gået hos en der havde fokus på overvægtige gravide, og der var bare enormt meget snak og fokus på vægt. Jeg er endnu ikke blevet spurgt til min vægt af jordemoder denne gang. Det er altså rart at det ikke er fokusset når jeg nu også selv synes der er vigtigere ting i graviditeten end det. Jeg havde faktisk været nervøs op til dagens besøg fordi jeg har taget 600 g på, det er helt skørt men fordi jeg var vant til amsser af fokus på vægt fra jordemodern i de andre graviditeter forventede jeg næsten det ville være et problem, og så blev vægten overhovedet ikke nævnt denne gang :lol:
1
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6524

Indlægaf Sophaya » 9. feb 2024, 16:27

Vi har været til en selvbetalt tryghedsscanning i dag fordi jeg har haft rigtig ondt i bækkenet de sidste par dage og eftersom jeg ikke rigtig er så kendt i at skelne hvilken slags smerter der er ok fra dem der ikke er, gjorde det os en smule bekymrede.

Baby har det godt og lå og vinkede :lun: jordemoderen målte baby til 10+6 hvor vi, hvis vi fulgte hendes måling fra sidst ville have været 10+2. Appen siger 10+4. Det er lidt sjovt hvordan det kan skifte :lol:

Vi har nakkefold den 23. og jeg har en lægesamtale mandag med hospitalet.
7
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Hattie

Indlægaf Hattie » 9. feb 2024, 18:25

Nå, men så har de da booket tider til kontrol af graviditetssukkersygen. Tiderne er godt nok samme dag, men starter kl 09.15, næste tid er 10.45 og sidste tid 14.30. :rulle:
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 9. feb 2024, 20:22

Tillykke med en fin skanning Sophaya, det bliver spændende hvad termin ender med at blive når den bliver fastsat til nakkefold :)

Og det er da håbløst planlagt Hattie! Jeg synes de har været gode til at give mig tider i træk når jeg har haft to samme dag, f.eks. skanning og snak med fødselslæge er med 1 times mellemrum, men sidst var der også nogle prøver der skulle tages mellem de to så endte ikke med særlig meget tid i venteværelset. Er du gået på barsel til den tid eller er det før din barsel? Det vil jo koste en hel fridag at komme til de tider, og uanset træls at skulle bruge hele dagen på hospitalet medmindre du bor tæt på.
1
Hattie

Indlægaf Hattie » 9. feb 2024, 20:36

godtnavn skrev:Tillykke med en fin skanning Sophaya, det bliver spændende hvad termin ender med at blive når den bliver fastsat til nakkefold :)

Og det er da håbløst planlagt Hattie! Jeg synes de har været gode til at give mig tider i træk når jeg har haft to samme dag, f.eks. skanning og snak med fødselslæge er med 1 times mellemrum, men sidst var der også nogle prøver der skulle tages mellem de to så endte ikke med særlig meget tid i venteværelset. Er du gået på barsel til den tid eller er det før din barsel? Det vil jo koste en hel fridag at komme til de tider, og uanset træls at skulle bruge hele dagen på hospitalet medmindre du bor tæt på.

Jeg er gået på barsel nu, men derfor stadig irriterende. Jeg havde en tid i forvejen og så har de booket 2 mere oveni. :rulle:
0
Hattie

Indlægaf Hattie » 10. feb 2024, 14:31

Vi har fået købt både autostol og pusletaske. :D

Det hele i flotte blå og grønne farver. Vi skejer virkelig ud her på barn nummer 3 siger manden.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 11. feb 2024, 11:48

Nu vil jeg pludselig meget gerne gå over tid, har lige fået besked fra håndværkere og de 3 uge rop til min termin vil der være håndværkere i lejligheden, den ene uge vil de fjerne vores radiatore, ugen efter skifte vinduerne og ugen op til termin indstallerer radiatore igen.

Dvs. ingen mulighed for hjemmefødsel hvis jeg føder før termin. Jeg er så pisse bange for en hospitalsfødsel og vil næsten hellere have kejsersnit end at skulle føde på hospitalet (hvilket selvfølgelig ikke er et valg). Men føder jeg før termin er de første uger med en nyfødt med håndværkere i hjemmet, uden ordentlig varme, støv, ingen ro osv.. Derudover bliver det også minimalt med afslapning de uger.

Vi har en høj seng der er bygget op foran det ene vindue, den skal også fjernes for at de kan skifte vinduer, men det gør at hele vores stue bliver madrasser på gulvet vi må sove på i de 3 uger, og dermed nærmest ingen plads til børnenes leg, så det hele bliver lidt kaotisk, det var vi forberedt på, men jeg havde nok ikke mentalt forberedt mig på det var lige oveni fødsel, de har varslet det ville være mellem 1. april og 31. oktober så tænkte vi ikke var så uheldige at de ramte lige de dage hos os.

Jeg håber manden kan få dem overtalt til at tage vores stuelejlighed samtidig med opgangen ved siden af for så skulle de være færdige hos os et par uger før termin i stedet, evt at vi kan bytte med en af de andre stuelejligheder, ej jeg ved det ikke, jeg er bare tudefærdig lige nu.
0
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 431
Likede indlæg: 7939

Indlægaf Charly » 12. feb 2024, 07:32

godtnavn skrev:Nu vil jeg pludselig meget gerne gå over tid, har lige fået besked fra håndværkere og de 3 uge rop til min termin vil der være håndværkere i lejligheden, den ene uge vil de fjerne vores radiatore, ugen efter skifte vinduerne og ugen op til termin indstallerer radiatore igen.

Dvs. ingen mulighed for hjemmefødsel hvis jeg føder før termin. Jeg er så pisse bange for en hospitalsfødsel og vil næsten hellere have kejsersnit end at skulle føde på hospitalet (hvilket selvfølgelig ikke er et valg). Men føder jeg før termin er de første uger med en nyfødt med håndværkere i hjemmet, uden ordentlig varme, støv, ingen ro osv.. Derudover bliver det også minimalt med afslapning de uger.

Vi har en høj seng der er bygget op foran det ene vindue, den skal også fjernes for at de kan skifte vinduer, men det gør at hele vores stue bliver madrasser på gulvet vi må sove på i de 3 uger, og dermed nærmest ingen plads til børnenes leg, så det hele bliver lidt kaotisk, det var vi forberedt på, men jeg havde nok ikke mentalt forberedt mig på det var lige oveni fødsel, de har varslet det ville være mellem 1. april og 31. oktober så tænkte vi ikke var så uheldige at de ramte lige de dage hos os.

Jeg håber manden kan få dem overtalt til at tage vores stuelejlighed samtidig med opgangen ved siden af for så skulle de være færdige hos os et par uger før termin i stedet, evt at vi kan bytte med en af de andre stuelejligheder, ej jeg ved det ikke, jeg er bare tudefærdig lige nu.

Det lyder godt nok også uoverskueligt. Er det en mulighed at tale med de andre i jeres opgang og høre om de vil bytte - så er det måske nemmere at få igennem overfor håndværkerne?
1
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 12. feb 2024, 16:04

Charly skrev:
godtnavn skrev:Nu vil jeg pludselig meget gerne gå over tid, har lige fået besked fra håndværkere og de 3 uge rop til min termin vil der være håndværkere i lejligheden, den ene uge vil de fjerne vores radiatore, ugen efter skifte vinduerne og ugen op til termin indstallerer radiatore igen.

Det lyder godt nok også uoverskueligt. Er det en mulighed at tale med de andre i jeres opgang og høre om de vil bytte - så er det måske nemmere at få igennem overfor håndværkerne?

Det er hele vores opgang der kører over de 3 uger. Jeg synes egentlig det virker okay hvis det ikke lige var fordi vi stod med en nyfødt/fødsel oveni. Men tænker at snakke med håndværkerne først, og hører om det er en mulighed at bytte før vi hører nogle om de kan, dem der kører før os har håndværkere i påsken, det tænker jeg måske nogle gerne vil slippe for, og det vil vi jo hellere end oveni en fødsel, så får vi lov at bytte tror/håber jeg det er muligt at finde nogen, evt finde nogen i den anden ende hvis ingen af dem der er først vil bytte, for tænker stor baby er mere overskuelig end nyfødt. I dag kunne vi dog ikke komme igennem til nogen på telefonerne, og i morgen er vi på tur hele dagen, men prøver at få fat i nogen igen på onsdag.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 13. feb 2024, 16:13

Tredje dag i træk med turplaner, og i dag sagde min krop så fra, jeg har for første gang mærket plukkeveer, og de gjorde faktisk ondt, dog kun et par enkelte og heldigvis da vi var næsten hjemme, der har intet været efter vi kom hjem hvor jeg primært også har ligget med en dyne og slappet af. Men kommer de igen giver jeg fødegangen et kald, for de må jo helst ikke gøre ondt.

Heldigvis er den store plan i morgen at bage en kage, og torsdag skal børnene til min mor, så de næste dage kan jeg tage det helt afslappet og få kroppen ovenpå. Vi har ikke en egentlig tur før søndag hvor vi skal i zoo for at høre mgp koncert, og der har jeg allerede besluttet at tage bussen frem og tilbage i stedet for cyklen.

Jeg synes godt nok der er længe til april lige nu.
2
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 14. feb 2024, 14:38

Håndværkeren vi snakkede med virket rigtig sød og forstående, og han tager det op med teamet i morgen på deres møde. Problemet er at de skal rykke radiatorene fordi de nye vinduer er tykkere, så de lukker for varmen i hele opgangen, derfor kunne de ikke tage os uden resten af opgangen, han sagde dog det måske alligevel var en mulighed grundet vi var en stuelejlighed, ved ikke helt hvorfor, men han skulle vende det med dem der flytter radiatoren i morgen. Ellers skulle de bytte hele vores opgang med en anden, så det skulle de lige se om kunne lade sig gøre med varsler osv.. Men vi krydser fingre og det var rart at de godt kunne se problemet og ikke bare mente at det var som det var, så det har givet lidt håb. De ringer til manden og giver svar en af de næste dage når der er endelig svar.
4

Tilbage til "Graviditet"