PerXX skrev:LaScrooge skrev:PerXX skrev:catnip skrev:PerXX skrev:Jeg er til stadighed overrasket over at der endnu er folk der ikke har smidt Moe på ignore.
I princippet er jeg også for et forbud mod AI. Problemet her er at vi har meget få, og meget inaktive, moderatorer.
At få det skrevet ind i reglerne vil selvfølgelig være en start.
Et alternativ skulle være at ændre hjerte/like funktionen til en plus/minus funktion som f.eks Reddit, hvor brugerne ville kunne give nok negative stemmer til at et indlæg automatisk blev sat på ignore for alle på debatten (med mulighed for at vise indlægget, som det er nu når man har en person på ignore)
Hvordan ved man om negative stemmer er pga AI-brug eller bare et virkelig nederen indlæg? Og sættes brugere på ignore baseret på ét indlæge eller på flere?
Hvis den funktion skulle introduceres, så ville det ikke udelukkende være pga AI, men helt generelt 'nedern' indlæg.
I så fald ville den helt sikkert blive brugt både "dette er faktuelt forkert", "jeg er imod hvad der bliver skrevet her" og "jeg synes denne person er duuum!".
Skulle det blive aktuelt, så bør det kræve en margin på f.eks 10 negative stemmer holdt op imod positive stemmer, samt at et indlæg bestemt ikke skal slettes, bare sættes på ignore, så det stadig er muligt at læse hvis man ønsker.
Jeg synes det er rart at man kan det på Reddit, men jeg kan se mange faldgruber ved det også.
Helt sikkert. Det kan bestemt let blive en lille gruppe aktive brugere der nedstemmer dem man har besluttet man ikke kan lide.
Men er det ikke det, I ønsker?
For det er faktisk det, jeg hører, at I reelt efterspørger. I har sådan set efterspurgt det, lige siden jeg startede her, fordi I er utilfredse med at blive udfordret med holdninger, værdier og argumenter, som ikke socialt passer ind i gruppen.
Så når I bruger ignore, er det jo bare fordi, I ikke har en knap, der kan få folk smidt ud. Hvis der fandtes en knap, hvor der stod “smid X ud” i stedet for “ignore”, så ved vi jo godt, hvilken en I ville trykke på.
Så ja, det er faktisk lige præcis det, I ønsker, er det ikke?