Andre med tinnitus?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Fræksak
Kort karma: 216
Likede indlæg: 2048

Re: Andre med tinnitus?

Indlægaf Fræksak » 16. jan 2020, 17:30

Mani skrev:Jeg er træt og har en prop i det ene øre. Den kombination får så min tinitus til at gå amok. Oven i det skal jeg de næste to nætter sove på hotel med vindue ud mod en trafikeret jernbane.
Jeg ved det plejer at blive bedre igen, men lige nu har jeg sgu svært ved at tro på det.

Har du fået det bedre? :ae:
1
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 606
Likede indlæg: 6037

Indlægaf Mani » 16. jan 2020, 18:21

Fræksak skrev:
Mani skrev:Jeg er træt og har en prop i det ene øre. Den kombination får så min tinitus til at gå amok. Oven i det skal jeg de næste to nætter sove på hotel med vindue ud mod en trafikeret jernbane.
Jeg ved det plejer at blive bedre igen, men lige nu har jeg sgu svært ved at tro på det.

Ja, tak :kys:
Proppen er væk og der hjalp faktisk en del. Jeg er stadig presset og træt + migræneramt og det gør tinnitus’en væsentlig værre. Men det har jeg prøvet før og kan bedre rumme. Det larmende ekkokammer jeg var i mandag aften var rædselsfuldt!
0
'Don’t be afraid to be open minded. Your brain is not going to fall out.'
Brugeravatar
Magic
Kort karma: 102
Likede indlæg: 2791

Indlægaf Magic » 16. jan 2020, 22:13

Ihh for 10 sek siden startede en ny hyletone i højre øre. Den har jeg ikke prøvet før så gad vide hvor længe den har tænkt sig at blive :D :tie:
0
Fræksak
Kort karma: 216
Likede indlæg: 2048

Indlægaf Fræksak » 16. jan 2020, 22:19

Mani skrev:
Fræksak skrev:

Ja, tak :kys:
Proppen er væk og der hjalp faktisk en del. Jeg er stadig presset og træt + migræneramt og det gør tinnitus’en væsentlig værre. Men det har jeg prøvet før og kan bedre rumme. Det larmende ekkokammer jeg var i mandag aften var rædselsfuldt!

Dejligt at høre! (altså ikke det med migrænen, vel ).

Jeg tror, jeg prøvede noget lignende i sommer. Vi var på ferie sydpå, og jeg dykkede en masse rundt i poolen. Lagde ikke mærke til, at der var sket noget særligt, før jeg vågnede om natten, og det ligesom ... rungede inde i mit hoved. Det var helt anderledes end mine lyde. Jeg havde også ekko, men det var mest den underlige blafren eller rungen, der var helt hæslig. Heldigvis fik min mand beroliget mig ved at fortælle meget sagligt om, hvad der nok var sket pga vandet/trykket sov (han er læge), og da jeg omsider faldt i søvn, sov jeg resten af natten, og det bedredes i løbet af næste dag. Men da nåede jeg seriøst at tænke, at jeg ikke ville kunne holde ud, hvis det blev ved. Så jeg tror jeg forstår hvordan du har haft det.
0
OberstNasig
Kort karma: 108
Likede indlæg: 1177

Indlægaf OberstNasig » 18. jan 2020, 18:51

Magic skrev:Ihh for 10 sek siden startede en ny hyletone i højre øre. Den har jeg ikke prøvet før så gad vide hvor længe den har tænkt sig at blive :D :tie:

Ja, det ved man først, når den holder op.

Jeg oplever ofte også temmeligt ofte at min hørelse forsvinder i brøkdelen af et sekund og bliver erstattet af en høj hyletone, der forsvinder efter max 10 sekunder. Det har jeg simpelthen ingen logisk forklaring på.
0
Pink_Panther
Kort karma: 2
Likede indlæg: 54

Indlægaf Pink_Panther » 18. jan 2020, 20:54

OberstNasig skrev:
Magic skrev:Ihh for 10 sek siden startede en ny hyletone i højre øre. Den har jeg ikke prøvet før så gad vide hvor længe den har tænkt sig at blive :D :tie:

Jeg oplever ofte også temmeligt ofte at min hørelse forsvinder i brøkdelen af et sekund og bliver erstattet af en høj hyletone, der forsvinder efter max 10 sekunder. Det har jeg simpelthen ingen logisk forklaring på.

Den fornemmelse kender jeg også godt. Det er virkelig irriterende! Men jeg tror faktisk (måske), at jeg har oplevet det hele mit liv. Det er bare blevet langt oftere siden i sommer..
0
Brugeravatar
Magic
Kort karma: 102
Likede indlæg: 2791

Indlægaf Magic » 19. jan 2020, 00:01

Pink_Panther skrev:
OberstNasig skrev:

Den fornemmelse kender jeg også godt. Det er virkelig irriterende! Men jeg tror faktisk (måske), at jeg har oplevet det hele mit liv. Det er bare blevet langt oftere siden i sommer..

Hyletonen er der stadig :rulle:
Den er ikke så skarp lige nu - Men den er der stadig.
0

Tilbage til "Helbred"