Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 943
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 14734

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 17. okt 2017, 19:51

Studsgaard skrev:
LadyFox skrev:Hvor alle mine teskeer er blevet af? :gruble:

De bliver opslugt i et mystisk ukendt rum, samme sted hvor de enlige strømper forsvinder hen.

Alternativ så her jeg også en teori om, at hjemme hos os, så kommer der langt flere skeer og små gafler, afsted med i børnenes madpakker, end der kommer med retur.

Men... jeg bor på 48 kvm, og har aldrig mit service med ud af hjemme, hvordan kan halvdelen af mine teskeer så mangle... det giver inden mening :forvirret:
1
You used to call me on my cell phone
Late night when you need my love
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 185
Likede indlæg: 3094

Indlægaf Mangoness » 17. okt 2017, 20:01

LadyFox skrev:Men... jeg bor på 48 kvm, og har aldrig mit service med ud af hjemme, hvordan kan halvdelen af mine teskeer så mangle... det giver inden mening :forvirret:

Der er kun en forklaring: Nisser! De samler bestik ind, så de er klar, når du sætter risengrød op på loftet! :-D

..eller teske-spisende/samlende katte og/eller fugle som hopper ind ad vinduet :genert:
3
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 943
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 14734

Indlægaf LadyFox » 17. okt 2017, 20:03

Mangoness skrev:
LadyFox skrev:Men... jeg bor på 48 kvm, og har aldrig mit service med ud af hjemme, hvordan kan halvdelen af mine teskeer så mangle... det giver inden mening :forvirret:

Der er kun en forklaring: Nisser! De samler bestik ind, så de er klar, når du sætter risengrød op på loftet! :-D

..eller teske-spisende/samlende katte og/eller fugle som hopper ind ad vinduet :genert:

Dvs. Når julen er ovre bliver jeg nødt til at spise med fingrende?
0
You used to call me on my cell phone
Late night when you need my love
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1810
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 17040

Indlægaf kidkomb » 17. okt 2017, 21:51

Folk der ikke blinker, når de skal ud af en rundkørsel.
4
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1810
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 17040

Indlægaf kidkomb » 17. okt 2017, 21:52

Og børnefamilier i skoleferier.
De er altid, uden undtagelse, langt mere sure i ferier.
Det er som om de ikke kan orke at være for meget sammen med deres børn.
1
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 478
Likede indlæg: 8851

Indlægaf Juki » 17. okt 2017, 22:47

Lisma skrev:Hvis nu man sender et billede med Snapchat- er det så for evigt tilgængeligt i samtalen, medmindre man tidsindstiller det først? :genert: *Første gang på Snappen.

Hvis det er i en chatsamtale kan det vist kun ses én gang, men er til gengæld ikke tidsbegrænset.

Hvis man skal have mulighed for at se billedet flere gange, og muligvis også i "uendelig" tid imens det er åbnet, så mener jeg det skal deles som/i historie. De billeder der deles på den måde er tilgængeligt i 24 timer.
0
Forarget kan man altid blive
Roses are red
Violets are blue
Garlic bread
Blink 182
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 644
Likede indlæg: 8799

Indlægaf dgd2007 » 18. okt 2017, 02:55

Studsgaard skrev:[...]
Alternativ så her jeg også en teori om, at hjemme hos os, så kommer der langt flere skeer og små gafler, afsted med i børnenes madpakker, end der kommer med retur.

Altså grundlæggende det omvendte af kuglepennene på kontoret ... :gruble:
1
Brugeravatar
Ellin
Kort karma: 108
Geografisk sted: Den nordlige halvkugle
Likede indlæg: 1819

Indlægaf Ellin » 18. okt 2017, 04:04

:panik:
Lisma skrev:
Juki skrev:
Lisma skrev:Hvis nu man sender et billede med Snapchat- er det så for evigt tilgængeligt i samtalen, medmindre man tidsindstiller det først? :genert: *Første gang på Snappen.

Hvis det er i en chatsamtale kan det vist kun ses én gang, men er til gengæld ikke tidsbegrænset.

Hvis man skal have mulighed for at se billedet flere gange, og muligvis også i "uendelig" tid imens det er åbnet, så mener jeg det skal deles som/i historie. De billeder der deles på den måde er tilgængeligt i 24 timer.

Det er i en chatbesked, men den forsvinder ligesom ikke... Ikke hos mig i hvert fald. Jeg har glemt at sætte timer på det. Men jeg fatter virkelig heller ikke en bjælde af det.

Det plejer at forsvinde når modtager svarer/har svaret, mener jeg. Det plejer i hvert fald at forsvinde. :)
0
We need to remember what's important in life: friends, waffles, work. Or waffles, friends, work. Doesn't matter, but work is third.
cola
Kort karma: 43
Likede indlæg: 825

Indlægaf cola » 18. okt 2017, 04:17

Hvor tiden er blevet af, der er lige gået 4 år... og jeg ved ikke helt hvor de er blevet af.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 555
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 7590

Indlægaf Delfin » 18. okt 2017, 04:38

At journalisten mener, at det er nødvendigt at oversætte (sent, red)

Unavngivet.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Mangoness

Indlægaf Mangoness » 18. okt 2017, 04:42

Lisma skrev:Det er i en chatbesked, men den forsvinder ligesom ikke... Ikke hos mig i hvert fald. Jeg har glemt at sætte timer på det. Men jeg fatter virkelig heller ikke en bjælde af det.

Hvis du går ind i chatten og holder fingeren nede på billedet, så kan man komme til at "gemme" billedet, så det ikke forsvinder i chatten. Hvis man holder fingeren nede på billedet igen, så kan der komme til at stå "ikke gemt", og så skulle det gerne forsvinde.

Jeg ved dog ikke, om det er det, der er sket hos dig :)
0

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness

Indlægaf Mangoness » 18. okt 2017, 04:43

LadyFox skrev:
Mangoness skrev:

Dvs. Når julen er ovre bliver jeg nødt til at spise med fingrende?

Ja, de skal jo gemmes til næste år. Man kan da ikke forvente af nisser, at de skal stjæle teskeer hvert år :naughty:
0

Billede

Cheese Billede
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 18. okt 2017, 05:11

Delfin skrev:At journalisten mener, at det er nødvendigt at oversætte (sent, red)

Unavngivet.png

Ha-ha, men du er jo også selv ved at være i den fuldmodne alder ... men man bliver faktisk overrasket over, hvor mange af de gamle ord, næste generation ikke kender. Jeg kan lige komme i tanke om sådan nogle udtryk som "hvad der er fat" og "fager", som jeg opdagede, at de unge mennesker ikke havde nogen anelse om, hvad betød.

Måske har det noget at gøre med, at man gik over til at læse mere nyere ting i skolen og ikke så meget af det gamle. Et ord som "silde" kender jeg da kun derfra. Jeg har aldrig hørt nogen sige eller skrive det i nutiden. Så måske er det nødvendigt(?) :gruble:
3
abcd
Kort karma: 103
Likede indlæg: 2688

Indlægaf abcd » 18. okt 2017, 05:31

dgd2007 skrev:
Delfin skrev:At journalisten mener, at det er nødvendigt at oversætte (sent, red)

Unavngivet.png

Ha-ha, men du er jo også selv ved at være i den fuldmodne alder ... men man bliver faktisk overrasket over, hvor mange af de gamle ord, næste generation ikke kender. Jeg kan lige komme i tanke om sådan nogle udtryk som "hvad der er fat" og "fager", som jeg opdagede, at de unge mennesker ikke havde nogen anelse om, hvad betød.

Måske har det noget at gøre med, at man gik over til at læse mere nyere ting i skolen og ikke så meget af det gamle. Et ord som "silde" kender jeg da kun derfra. Jeg har aldrig hørt nogen sige eller skrive det i nutiden. Så måske er det nødvendigt(?) :gruble:

Jeg kender vendingen "årle og silde", som jeg egentlig troede var den faste vending, og som jeg indimellem selv bruger lidt spøgefuldt, jeg tror den er ret almindelig blandt ældre jyder. Jeg studsede over vendingen "tidligt og silde" da jeg læste den på eb.dk, jeg ville forvente enten "tidligt og sent" eller "årle og silde". Men Google siger at "tidligt og silde" også er ret almindeligt.
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 18. okt 2017, 05:41

abcd skrev:Jeg kender vendingen "årle og silde", som jeg egentlig troede var den faste vending, og som jeg indimellem selv bruger lidt spøgefuldt, jeg tror den er ret almindelig blandt ældre jyder. Jeg studsede over vendingen "tidligt og silde" da jeg læste den på eb.dk, jeg ville forvente enten "tidligt og sent" eller "årle og silde". Men Google siger at "tidligt og silde" også er ret almindeligt.

Jeg tror også, der jeg bedst husker det fra, var en sang, hvor der indgik "... årle så og silde".
Ej, jeg er også stødt på det andre steder, men jeg husker særligt den linje, fordi vi også fik forklaret, at "så og" i denne forbindelse betød "således også" ;)
1

Tilbage til "Generelt"