Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 513
Likede indlæg: 8509

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lemonella » 19. okt 2017, 06:24

sigge skrev:
cola skrev:
Moxy-lady skrev:Stop med al den snak om nisser :panik:

ok... så vil jeg i stedet undre mig over hvordan folk undgår at spise edderkopper mens de sover, da edderkopper jo kan lide varme og fugt... og det er en mund jo.

Bedre?

Er der ikke også sådan et "ingen ved hvor det kommer fra"-fact, der siger, at alle mennesker i gennemsnit spiser to edderkopper i søvne igennem deres levetid?

Det er kun en myte. Advarsel, hvis du ikke kan lide edderkopper, skal du ikke klikke på linket.
https://www.bolius.dk/spiser-du-edderko ... over-6464/
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
cola
Kort karma: 50
Likede indlæg: 1033

Indlægaf cola » 19. okt 2017, 10:22

Lemonella skrev:
sigge skrev:
cola skrev:
Moxy-lady skrev:Stop med al den snak om nisser :panik:

ok... så vil jeg i stedet undre mig over hvordan folk undgår at spise edderkopper mens de sover, da edderkopper jo kan lide varme og fugt... og det er en mund jo.

Bedre?

Er der ikke også sådan et "ingen ved hvor det kommer fra"-fact, der siger, at alle mennesker i gennemsnit spiser to edderkopper i søvne igennem deres levetid?

Det er kun en myte. Advarsel, hvis du ikke kan lide edderkopper, skal du ikke klikke på linket.
https://www.bolius.dk/spiser-du-edderko ... over-6464/

Kan også ændre den til "kravler ind i øret på dig, mens du sover" men ... jeg vil hellere at folk lukker munden end de sover med ørepropper :-)

Jeg ved dog ikke hvor udbredt det er at ting kravler ind i øret på folk, men der findes flere videoer på yt om folk der får pillet dyr ud af øret.
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1195
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 13992
Kontakt:

Indlægaf Ado » 19. okt 2017, 10:59

Hvor hurtigt hårene under armene gror.
2
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2092
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 20243

Indlægaf kidkomb » 19. okt 2017, 11:24

Hvorfor at food map siger at ris er så godt for maven. Skånekost og sådan.
Men jeg får forstoppelse lige så straks jeg spiser ris.
Det er virkelig ikke i orden.
0
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2595

Indlægaf Badesandalen » 19. okt 2017, 11:33

dgd2007 skrev:
Badesandalen skrev:Jeg troede faktisk det var et sønderjysk ord. Jeg hører det ofte, men kun fra folk der taler sønderjysk.

Det er vist bare gået af mode, men derfor kan det jo godt have overlevet lidt længere nogle steder:

Den Danske Ordbog skrev:Oprindelse: norrønt síðla af norrønt síð 'sent'
Sprogbug: gammeldags

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=silde

Det er nok rigtigt at ordene bare overlever længere hernede. Jeg hører heller ikke 'fjerding' andre steder i landet. Det er faktisk lidt trist.
1
"When you talk, it's so beautiful, it's like you're puking rainbows."
cola
Kort karma: 50
Likede indlæg: 1033

Indlægaf cola » 19. okt 2017, 14:14

kidkomb skrev:Hvorfor at food map siger at ris er så godt for maven. Skånekost og sådan.

og du er tjekket for allergi mod ris... kan jo være du er en af de heldige der ikke kan tåle ris (alt efter om man kan li ris eller ej :-))
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2092
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 20243

Indlægaf kidkomb » 19. okt 2017, 14:42

cola skrev:
kidkomb skrev:Hvorfor at food map siger at ris er så godt for maven. Skånekost og sådan.

og du er tjekket for allergi mod ris... kan jo være du er en af de heldige der ikke kan tåle ris (alt efter om man kan li ris eller ej :-))

Nej, jeg er ikke tjekket for noget. Det burde jeg faktisk blive, for jeg kan nærmest ikke tåle noget som helst :rulle:
0
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 410
Likede indlæg: 5407

Indlægaf Dmitra » 19. okt 2017, 18:22

Jeg sidder og ser en kriminaldokumentar, de omtaler ofret som "a mother" og det hører jeg tit. Jeg har børn, der er ikke noget der er mig vigtigere end dem, men jeg undrer mig over hvorfor man blot fordi man er forældre ofte minimeres til bare en mor/en far i omtale. Ja, man er forældre, men jeg synes det er lidt skræmmende at hele ens identitet skæres ned til en mor/en far.
2
Nobody dies a virgin, life fucks us all :deer:
Brugeravatar
Ellin
Kort karma: 153
Geografisk sted: Den nordlige halvkugle
Likede indlæg: 2519

Indlægaf Ellin » 19. okt 2017, 18:30

En bekendt på facebook der ofte søger (gratis) hjælp til alverdens ting i huset.

“Kender jeg nogen der kan hjælpe med at rykke skuret ned i weekenden?”

“Hvem kommer og hjælper med haven i weekenden?”

“Har nogen af jer lige tid i weekenden, vi skal have rykket køkken ned inden vi får det nye på mandag”

Osv om alverdens store og små ting i husholdningen. Som om andre end dem ikke har ting at bruge sin weekend med.
Nogle gange tilbydes “betaling” f.eks “vi giver aftensmad og kolde øl/vand”
0
:ninja:
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 739
Likede indlæg: 13991

Indlægaf Juki » 19. okt 2017, 18:33

Dmitra skrev:Jeg sidder og ser en kriminaldokumentar, de omtaler ofret som "a mother" og det hører jeg tit. Jeg har børn, der er ikke noget der er mig vigtigere end dem, men jeg undrer mig over hvorfor man blot fordi man er forældre ofte minimeres til bare en mor/en far i omtale. Ja, man er forældre, men jeg synes det er lidt skræmmende at hele ens identitet skæres ned til en mor/en far.

Jeg har det anderledes. Jeg synes tit det virker som om at det er for at smøre ekstra tykt på i forhold til hvor forfærdeligt det er.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 19. okt 2017, 18:36

Juki skrev:
Dmitra skrev:Jeg sidder og ser en kriminaldokumentar, de omtaler ofret som "a mother" og det hører jeg tit. Jeg har børn, der er ikke noget der er mig vigtigere end dem, men jeg undrer mig over hvorfor man blot fordi man er forældre ofte minimeres til bare en mor/en far i omtale. Ja, man er forældre, men jeg synes det er lidt skræmmende at hele ens identitet skæres ned til en mor/en far.

Jeg har det anderledes. Jeg synes tit det virker som om at det er for at smøre ekstra tykt på i forhold til hvor forfærdeligt det er.

Jeg forstår hvad du mener. Men det var nu tilfældigt det lige var et kriminalprogram der triggede den, det er fænomenet i det hele taget.
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 739
Likede indlæg: 13991

Indlægaf Juki » 19. okt 2017, 18:37

Dmitra skrev:
Juki skrev:

Jeg forstår hvad du mener. Men det var nu tilfældigt det lige var et kriminalprogram der triggede den, det er fænomenet i det hele taget.

Ok :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 73
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 1558

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. okt 2017, 19:22

Hvorfor dælen jeg bliver ved med at få mails fra Change, når nu jeg har afmeldt dem omkring 10 gange. Så ved jeg da hvor jeg ikke skal handle næste gang jeg er hjemme og mangler nyt undertøj ...
0
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 19. okt 2017, 22:20

At X-boxen pluselig, her efter jeg gik til køjs tændte af sig selv.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 752
Likede indlæg: 10593

Indlægaf dgd2007 » 20. okt 2017, 00:41

Det er sikkert ret udbredt. Der var i hvert fald engang en pakistansk dame, der fortalte mig, at de ikke blev omtalt som deres mands kone, men som deres ældste søns mor.
0

Tilbage til "Generelt"