Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
OberstNasig
Kort karma: 70
Likede indlæg: 773

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf OberstNasig » 12. aug 2018, 12:32

sigge skrev:
OberstNasig skrev:At både min samlever og familie synes at det er vanvittigt, at jeg vil bruge 15.000 kroner på min runde fødselsdag.
Er det virkelig så vanvittigt?
Jeg har købt mig til et festligt indslag om aftenen, der koster på den gode side af 5000, men til gengæld har jeg svært ved at se, at der skulle komme et tidspunkt i mit liv igen, hvor alle forhold er så gode, når jeg stræber efter en vild og uforglemmelig fest.

Jeg synes også, det lyder billigt for en fest. Og hvis du har pengene og ikke skal ud og optage kviklån el.lign. for at holde festen, så er det da bare at slå dig løs.

Jeg brugte mere end det på min 30 års fødselsdag, hvor jeg inviterede 5 veninder med til London med fly, hotel og flere måltider betalt. Jeg havde pengene, og det var sådan, jeg gerne ville fejre det, så det skulle andre da ikke blande sig i.

Min 40 års fødselsdag var endnu dyrere, da jeg inviterede min søster med på 3 ugers rejse til New Zealand, foruden at holde afternoon tea med hele udtrækket for nogle veninder og invitere mine forældre og søstre ud af spise.

Så i min bog er 15.000 på ingen måde vanvittigt at bruge på fejring af en rund fødselsdag.

Jeg er glad for at se at der kun er debattører, der tilkendegiver at beløbet er helt OK :)
Det er penge, jeg i forvejen har, så dem vil jeg da mene, at jeg kan bruge, som det passer mig bedst :D
Jeg er fan af, at du har været big spender på dine fødselsdage :banan:
9
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 148
Likede indlæg: 2456

Indlægaf zembra1986 » 12. aug 2018, 12:52

OberstNasig skrev:At både min samlever og familie synes at det er vanvittigt, at jeg vil bruge 15.000 kroner på min runde fødselsdag.
Er det virkelig så vanvittigt?
Jeg har købt mig til et festligt indslag om aftenen, der koster på den gode side af 5000, men til gengæld har jeg svært ved at se, at der skulle komme et tidspunkt i mit liv igen, hvor alle forhold er så gode, når jeg stræber efter en vild og uforglemmelig fest.

Altså hvis man har pengene, og en rund fødselsdag virkelig betyder noget for én, så kan jeg ikke se problemet.

Personligt ville jeg dog aldrig bruge så mange penge på en rund fødselsdag, ville ikke engang bruge det halve, om jeg så havde pengene eller ej......men nu går jeg heller ikke super meget op i mine runde fødselsdage.

Jeg holdte en fest til min 30 års fødselsdag, men den kostede under det halve af de 15.000, og synes ikke vi manglede noget.
0
Brugeravatar
Alkaia
Kort karma: 91
Geografisk sted: Árós
Likede indlæg: 1943

Indlægaf Alkaia » 12. aug 2018, 19:51

Hvorfor det kun er studerende under 30 år der kan melde sig gratis ind i en a-kasse. :gruble:
0
I always dance like no one is watching. :pompom:
Brugeravatar
Kalimsofie
Kort karma: 63
Likede indlæg: 1265

Indlægaf Kalimsofie » 13. aug 2018, 00:00

Jeg undrer mig meget over, hvem der dog har installeret de væghængte toiletter på min arbejdsplads. Altså, jeg er ret gennemsnitlig i højden, 165 cm, men jeg kan ikke nå gulvet, når jeg sidder på toilettet. Så sidder jeg der og dingler med fødderne som en anden børnehaveunge :genert:
8
cola
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1077

Indlægaf cola » 13. aug 2018, 03:48

Alkaia skrev:Hvorfor det kun er studerende under 30 år der kan melde sig gratis ind i en a-kasse. :gruble:

Det er også gratis for studerende over 30 at melde sig ind... det koster bare penge at være medlem :-)
Dog kan du gøre det at når du er færdig med dit studie, så indenfor 14 dage, melder du dig ind, så har du ret til dagpenge fra samme dag som dine medstudenter.
0
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 456
Likede indlæg: 5878

Indlægaf Dmitra » 13. aug 2018, 06:40

I går var jeg nede og handle. Beløbet blev dobbelthævet på mit kort. Jeg mistænker det var fordi det gik virkeligt langsomt og det blev registreret ligesom hun afbrød den, vi prøvede derfor igen og den gik fluks igennem. Da jeg så kom hjem kunne jeg se på min bankapp at beløbet var hævet 2 gange og at der også i forhold til før min handletur manglede 2x beløbet som indestående på min konto. Dette gik jeg naturligvis tilbage og forklarede og viste og beløbet blev tilbageført til mit kort. Jeg satte kun kortet til en gang og hun trykkede også kun ind en gang. Jeg kunne ikke se noget før her til morgen, men nu har jeg tilsvarende fået pengene tilbage 2 gange. Hvordan forstår jeg ikke og jeg har det også dårligt med det og vil helst gerne gå tilbage og få det ordnet igen, men hvad pokker siger man lige :gruble:?
0
Nobody dies a virgin, life fucks us all :deer:
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 149
Likede indlæg: 2810

Indlægaf BlueBunny » 13. aug 2018, 06:48

Jeg er ikke fodboldfan (udover min søns U11 hold så kan få mig til at hoppe af begejstring).

Jeg undrer mig bare over så mange hånlige kommentarer der altid er på facebook efter en match. Hvorfor ikke bare glæde sig over en sejr? Hvorfor partout nedgøre modstanderen med infantile provokerende kommentarer?
6
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 456
Likede indlæg: 5878

Indlægaf Dmitra » 13. aug 2018, 06:56

BlueBunny skrev:Jeg er ikke fodboldfan (udover min søns U11 hold så kan få mig til at hoppe af begejstring).

Jeg undrer mig bare over så mange hånlige kommentarer der altid er på facebook efter en match. Hvorfor ikke bare glæde sig over en sejr? Hvorfor partout nedgøre modstanderen med infantile provokerende kommentarer?

Som ærkefodboldfan deler jeg din undren. Jeg fatter det ikke.

Jeg fatter heller ikke de forældre der står på sidelinjen og skælder ud hvis deres børn laver fejl eller ikke spiller som forældrene ønsker. Det er sgu ikke en måde at støtte sit barn på. Forestiller mig de der sidder på samme måde på FB i dag enten er de samme forældre eller børn der har været udsat for en tordenene far eller mor på sidelinjen gennem barndommen. *fordom off.
2
Nobody dies a virgin, life fucks us all :deer:
Brugeravatar
Alkaia
Kort karma: 91
Geografisk sted: Árós
Likede indlæg: 1943

Indlægaf Alkaia » 13. aug 2018, 09:47

cola skrev:
Alkaia skrev:Hvorfor det kun er studerende under 30 år der kan melde sig gratis ind i en a-kasse. :gruble:

Det er også gratis for studerende over 30 at melde sig ind... det koster bare penge at være medlem :-)
Dog kan du gøre det at når du er færdig med dit studie, så indenfor 14 dage, melder du dig ind, så har du ret til dagpenge fra samme dag som dine medstudenter.

Du ved jo godt hvad jeg mener.
Jeg kan ikke undgå karenstid, det er det der er så fjollet.
Jeg tænker at de fleste studerende over 30 år, vil melde sig ind i slutningen af deres studie, og så æde den ene måneds karenstid.

Jeg forstår bare ikke hvorfor der skal være en forskel.
0
I always dance like no one is watching. :pompom:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 775
Likede indlæg: 10907

Indlægaf dgd2007 » 13. aug 2018, 13:35

Alkaia skrev:Du ved jo godt hvad jeg mener.
Jeg tænker at de fleste studerende over 30 år, vil melde sig ind i slutningen af deres studie, og så æde den ene måneds karenstid.

Det er faktisk ikke kun et spørhgsmål om at melde sig ind.
En tre-fire måneder efter sin 30-års fødselsdag fik min datter en rykker for kontingentet for sit (hidtil gratis) medlemsskab.
Hun fik dog lov at melde sig ud med tilbagevirkende kraft - og medte sig så ind igen i slutnngen af studiet.

Jeg kender ikke motiveringen for loven. Men det er vel noget med at hjælpe dem ind der er ikke rigtig har været på arbejdsmarkedet endnu, at de får det gratis.
0
No1
Kort karma: 136
Likede indlæg: 1807

Indlægaf No1 » 13. aug 2018, 14:28

Jeg forstår ikke et ord af dette.
Blev fundet død på et jobcenter, men på en erhvervsskole?

C59DD665-B7D4-4C97-8810-6219C13E38FD.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.
cola
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1077

Indlægaf cola » 13. aug 2018, 14:52

Alkaia skrev:
cola skrev:

Nej du får ikke karens periode... det gjorde jeg i hvert fald ikke, så undrer mig hvis du gør. Jeg gik direkte fra su over på dp.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1212
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 19833

Indlægaf LadyFox » 13. aug 2018, 15:18

At Netto har æbleskiver som spotvare.
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 155
Likede indlæg: 3020

Indlægaf Tilly » 13. aug 2018, 16:00

Alkaia skrev:
cola skrev:

Det er surt at du skal betale, og jeg kan godt forstå at du synes at det er unfair. Men tror altså bedre det kan bedre betale sig at du melder dig ind et år før færdiggjort studie og betaler det som det koster, og dermed undgå karenstiden. En måneds dagpenge er jo flere penge, end du skal betale for et års medlemskab. Jeg havde da i hvert fald en studieveninde 30+ som fortrød at hun ikke havde meldt sig ind et år før, så hun kunne have undgået karantæneperioden.

Men igen, jeg forstår godt at du synes at det er uretfærdigt at det er gratis for dine yngre medstuderende.
2
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 669
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 4270

Indlægaf Vira » 13. aug 2018, 16:43

Mængden af juleting til salg på Facebook. Det er eksploderet de sidste par dage :forvirret:
0
I'm not limited edition, I'm weird.

Tilbage til "Generelt"