Debattens mødregruppe

Sof
Kort karma: 46
Likede indlæg: 1151

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sof » 13. jan 2019, 10:17

Han har ikke alle tænder, men der er ikke umiddelbart noget på vej, af hvad vi lige kan se i de enkelte huller der er.

Her er tænder som regel os lig med total rød numse, så vildt at det bløder og der bliver slidt hul, feber og så ellers hysterisk baby i en dag eller to :alien: Det var ellers et godt bud

Det her er en helt anden oplevelse. Jeg er så træt at jeg kan stå og sove tror jeg.
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 385
Likede indlæg: 4926

Indlægaf Æble » 13. jan 2019, 10:45

billiebean skrev:Sof og Æble - har de fået alle tænderne endnu? T er også en lille sovebaby (7 9 13 please lad det fortsætte!) og de eneste gange der har været natterod var ved tandfrembrud.

Ikke at der er så meget at gøre ved det, hvis det er det..

Ja min har haft alle tænderne længe.
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 137
Likede indlæg: 2096

Indlægaf twinkle » 13. jan 2019, 10:52

Jeg har været syg siden fredag. Benjamin har været syg siden fredag. Min mand arbejder selvfølgelig hele weekenden, jeg er i ren overlevelses-mode.
0
xxx---xxx
Kort karma: 73
Likede indlæg: 301

Indlægaf xxx---xxx » 13. jan 2019, 21:18

Neenah skrev:Jer, der samsover - hvordan har I haft baby til at sove inden I går i seng? Vi har lige skiftet bedside crib ud med en tremmeseng, hvor vi har pillet den ene side af, og det fungerer rigtig godt. Men hvad når hun begynder at kunne rulle, stille sig op og kravle? Så er det vel ikke sikkert?

Jeg har lagt vores dyner rundt omkring, og så baby alarmen mellem baby og dynerne.
Hvis baby så var på vej i den forkerte retning, kunne jeg nå ind inden han nåede kanten.

7-9-13 har det fungeret i 2 år nu, han er aldrig faldet ned.
1
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 341
Likede indlæg: 3462

Indlægaf Neenah » 14. jan 2019, 06:36

M har fået en meget våd og slimlydende hoste siden i går. Hun har det okay og er glad og tilfreds, men jeg er i tvivl om det er noget man skal til lægen med? I nat vågnede hun og var helt ulykkelig og det lød som om det var svært at trække vejret, men det var vist bare fordi hun blev utryg over hele situationen. Hun lyder lidt som en blanding af en sæl og Darth Vader her til morgen.
0
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 14. jan 2019, 07:10

Neenah skrev:M har fået en meget våd og slimlydende hoste siden i går. Hun har det okay og er glad og tilfreds, men jeg er i tvivl om det er noget man skal til lægen med? I nat vågnede hun og var helt ulykkelig og det lød som om det var svært at trække vejret, men det var vist bare fordi hun blev utryg over hele situationen. Hun lyder lidt som en blanding af en sæl og Darth Vader her til morgen.

Har hun feber? Spiser og drikker hun, og er der våde bleer?
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 608
Likede indlæg: 13074

Indlægaf Sangius » 14. jan 2019, 07:21

Neenah skrev:Jer, der samsover - hvordan har I haft baby til at sove inden I går i seng? Vi har lige skiftet bedside crib ud med en tremmeseng, hvor vi har pillet den ene side af, og det fungerer rigtig godt. Men hvad når hun begynder at kunne rulle, stille sig op og kravle? Så er det vel ikke sikkert?

Vi lægger vores dyne i vejen, med en åbning ude i siden. I den åbning lægger jeg babyalarmen. Så kan man tydeligt høre, hvis baby kravler hen over den. :)
Senest rettet af Sangius 14. jan 2019, 07:23, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 14. jan 2019, 07:23

twinkle skrev:
Neenah skrev:M har fået en meget våd og slimlydende hoste siden i går. Hun har det okay og er glad og tilfreds, men jeg er i tvivl om det er noget man skal til lægen med? I nat vågnede hun og var helt ulykkelig og det lød som om det var svært at trække vejret, men det var vist bare fordi hun blev utryg over hele situationen. Hun lyder lidt som en blanding af en sæl og Darth Vader her til morgen.

Ingen feber, hun dier fint og der er våde bleer.
0
AgentPixie
Kort karma: 135
Likede indlæg: 2291

Indlægaf AgentPixie » 14. jan 2019, 07:25

Neenah skrev:
twinkle skrev:

Jeg ville have ringet til lægen, bare for at være sikker.
0
That awkward moment between birth and death.
Aquadorable
Kort karma: 146
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 1678

Indlægaf Aquadorable » 14. jan 2019, 07:44

Neenah skrev:
twinkle skrev:

Jeg ville også give lægen et kald.
0
:love:
JoyNips
Kort karma: 634
Likede indlæg: 10503

Indlægaf JoyNips » 14. jan 2019, 07:56

Neenah skrev:
twinkle skrev:

Så ville jeg ikke bruge lægens tid på det. Sandsynligheden for at det er viralt og går over af sig selv er ret stor. Lægen kan jo ikke rigtig gøre fra eller til medmindre det er en bakteriel infektion eller hvis barnet er dehydreret og skal have væske.
1
Brugeravatar
Neenah

Indlægaf Neenah » 14. jan 2019, 07:59

Tak for svar :) jeg tror vi ser det an - også fordi min mand har bilen i dag, og at tage til lægen ville kræve en time med offentlig transport mod de normale 10 minutter i bil. Hun har det fint og hoster lidt, så vi har droppet babysvømning og hun sover lur indenfor i dag.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 873
Likede indlæg: 6092

Indlægaf Bøtte » 14. jan 2019, 08:05

Sof skrev:Jeg er ved at blive sindssyg. Er simpelthen så dårlig til natteroderi og har i et års tid nu været lykkelig for at min dreng (der er halvandet) har sovet fra 19-7. Men nu.....

Han vågner omkring 23-01 og så tudbrøler/skriger han i 3 timer, hvor man intet kan gøre og det er kun mig der dur. I nat sad jeg på hans værelse fra lidt i 1 til kl halv 5 og han står stadig op kl 7 :gab: :gab:

Han vil ikke op til mig, bare sidde i sin seng og være sur, jeg må ikke ae eller synge, han vil ikke have sin sut eller noget at drikke. Han har heller ikke umiddelbart nogle maveproblemer.

Please sig det går over. Har nærmest ikke sovet i en uge nu.

Da min datter havde en uge på den måde, viste det sig at hun havde børneorm. Det giver natteuro.

Men ellers ved jeg at mange døjer med natteroderi igen ved cirka 18-20 mdr.
0
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 14. jan 2019, 12:04

Apropos søvnproblemer, er der nogen der har oplevet anerledes søvn omkring et års alderen? Vi har haft en rigtig god periode med søvn, men lige nu er vi igennem mange opvågninger om natten. Mange. Og han bliver ved med at tæske rundt i sengen, hive sin sut ud af munden og smide den af helveds til..
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Kort karma: 51
Likede indlæg: 557

Indlægaf Depeche_Mama » 14. jan 2019, 20:34

Jeg har bare haft en neder-dag på kropskontoen. Føler mig så fed og klam. Det hjælper så virkelig heller ikke, at det snart er et år siden, min mand og jeg har knaldet. Seriøst. Et ÅR. Troede ikke, det skulle ske for mig nogensinde :tie: Vi har heldigvis fået snakket om, at det kommer til at kræve en indsats at få gang i det igen.

Hvordan har I andre grebet vægttab an? Hvis I har været ude i sådan noget efter fødslen. Jeg tog 12 kg på i graviditeten, var overvægtig inden. Har tabt 10 kg og Alfred er 7 uger. Har intet aktivt gjort, og det er først inden for de sidste par uger jeg ikke har haft smerter i benene og bækken efter en lidt hård fødsel.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.

Tilbage til "Forældre"