Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
LaScrooge
Kort karma: 876
Likede indlæg: 8886

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaScrooge » 12. aug 2018, 16:17

vulpesVelox skrev:
LaScrooge skrev:
vulpesVelox skrev:
LaScrooge skrev:Man må virkelig hade kontakt med andre mennesker, hvis man føler så stor modvilje mod at sige "Må jeg sidde her?".

Og man må virkelig elske negative følelser, hvis man i dén grad dyrker forestillingen om, at andres motivation for handling er at demonstrere ligegyldighed overfor andre. Det er trods alt ikke velset i vores samfund at være asocial.

Jeg lover, at man får et mere harmonisk følelsesliv, hvis man i stedet prøver en tilgivende tilgang indtil folk direkte giver én grund til at antage noget andet. Fx "Taske på sædet? Personen er nok distræt pga træthed. Jeg spørger venligt om den kan flyttes til fordel for mig."

Øhhh... a-HVAD-for-noget?!

Velset er det muligvis stadig ikke, men udpræget derimod...

Jeg finder i øvrigt din veksling med Abcd som værende en slags absolut demonstration af, at ovenstående udsagn er korrekt. I stedet for at argumentere, hænger du vedkommende ud. For at have en god hukommelse, no less; ikke specielt dannet dér.

S'cuse me? Jeg hænger ham ud? Spændende take på en diskussion, der udviklede sig fra at handle om emnet, til at handle om, at jeg sidder på min høje hest, fordi jeg engang i en helt anden kontekst har ønsket mig en t-shirt med bemeldte tekst.

Men hyg dig med din nye ven :kys:

Jeg finder det morsomt at du tydeligvis bærer nag over tidligere tiders tråde, når talen falder på abcd, imens du censurerer (Nåja, forsøger på) og håner ham for at gøre selvsamme. So yeah, 'scuse you a buttload.

Jeg ved ikke hvorfor du har gjort det til din mission at påpege hvordan jeg er et hyklerisk menneske efter din opfattelse, men jeg er også ligeglad. :)
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 440
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 6601

Indlægaf Mi55y » 12. aug 2018, 16:32

lillebjoern skrev:
Mi55y skrev:Selvom man som højgravid godt kan blive lidt træt af hele tiden at blive spurgt ind til graviditeten, så var det alligevel en lidt sær oplevelse i går at være alene sammen med min søster i 7 timer uden at hun en eneste gang spurgte ind til eller nævnte graviditeten.

Er det fordi du er ked af, at der ikke blev spurgt ind til det? Eller var det mere bare en observation?

Synes egentlig bare det er lidt.... Det ved jeg ikke, uhøfligt måske? Siden jeg fortalte hende, at jeg var gravid og hun sagde tillykke, hvilket var i marts, har hun ikke nævnt det siden. Jeg taler ikke selv om det, medmindre det falder naturligt ind i samtalen, så det kan ikke være fordi hun er træt af at høre om det. Jeg ved godt, at hun aldrig har ønsket børn - men jeg har heller aldrig ønsket mig en hund, og jeg kan da stadig godt finde ud af at spørge ind til hendes.
5
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Allmost_Famous
Kort karma: 403
Likede indlæg: 8166

Indlægaf Allmost_Famous » 12. aug 2018, 18:58

Dame skriver fortørnet facebookopslag om at omfavne sin naturlige skønhed med rynker og gråt går, og om at ældes med ynde og med respekt for sin krop. Hun opfordrer til, at alle kvinder poster et billede af sig selv med alderen påført, så vi kan få gjort op med tanken om at man skal se ung ud for evigt. Hun slutter sin svada af med at skrive sin alder og poste et billede af sig selv - er billede, der er taget fra en yderst flatterende vinkel, og har været igennem filtre
19
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 211
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 4698

Indlægaf Miss_no_More » 12. aug 2018, 20:30

Allmost_Famous skrev:Dame skriver fortørnet facebookopslag om at omfavne sin naturlige skønhed med rynker og gråt går, og om at ældes med ynde og med respekt for sin krop. Hun opfordrer til, at alle kvinder poster et billede af sig selv med alderen påført, så vi kan få gjort op med tanken om at man skal se ung ud for evigt. Hun slutter sin svada af med at skrive sin alder og poste et billede af sig selv - er billede, der er taget fra en yderst flatterende vinkel, og har været igennem filtre

Ha ha, sådan noget er simpelthen så åndssvagt :lol: Ligesom 'no makeup' billeder som regel er postet af kvinder, der bruger sygt meget makeup og fake lashes, men på dette ene billede har de så det, vi andre ville kalde almindelig hverdagsmakeup på :lol:
4
SurSødSovs
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1101

Indlægaf SurSødSovs » 12. aug 2018, 22:23

Miss_no_More skrev:
Allmost_Famous skrev:Dame skriver fortørnet facebookopslag om at omfavne sin naturlige skønhed med rynker og gråt går, og om at ældes med ynde og med respekt for sin krop. Hun opfordrer til, at alle kvinder poster et billede af sig selv med alderen påført, så vi kan få gjort op med tanken om at man skal se ung ud for evigt. Hun slutter sin svada af med at skrive sin alder og poste et billede af sig selv - er billede, der er taget fra en yderst flatterende vinkel, og har været igennem filtre

Ha ha, sådan noget er simpelthen så åndssvagt :lol: Ligesom 'no makeup' billeder som regel er postet af kvinder, der bruger sygt meget makeup og fake lashes, men på dette ene billede har de så det, vi andre ville kalde almindelig hverdagsmakeup på :lol:

Det fænomen har jeg virkeligt også undret mig over. Også de der "se de kendte uden make up" Altså WTF.
1
gro71
Kort karma: 21
Likede indlæg: 586

Indlægaf gro71 » 13. aug 2018, 11:53

Præcis 3 timer efter, at jeg havde underskrevet formidlingsaftalen om salg af min lejlighed, valgte min opvaskemaskine at stille træskoene. Ganske udramatisk og uden at gøre et større nummer ud af det, besluttede den sig simpelthen bare for ikke at virke mere.

Eddermame Murphy's Lov i 7. potens.
3
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4080

Indlægaf Confucius » 13. aug 2018, 12:13

Mi55y skrev:
lillebjoern skrev:
Mi55y skrev:Selvom man som højgravid godt kan blive lidt træt af hele tiden at blive spurgt ind til graviditeten, så var det alligevel en lidt sær oplevelse i går at være alene sammen med min søster i 7 timer uden at hun en eneste gang spurgte ind til eller nævnte graviditeten.

Er det fordi du er ked af, at der ikke blev spurgt ind til det? Eller var det mere bare en observation?

Synes egentlig bare det er lidt.... Det ved jeg ikke, uhøfligt måske? Siden jeg fortalte hende, at jeg var gravid og hun sagde tillykke, hvilket var i marts, har hun ikke nævnt det siden. Jeg taler ikke selv om det, medmindre det falder naturligt ind i samtalen, så det kan ikke være fordi hun er træt af at høre om det. Jeg ved godt, at hun aldrig har ønsket børn - men jeg har heller aldrig ønsket mig en hund, og jeg kan da stadig godt finde ud af at spørge ind til hendes.

Det kan det da sagtens være. Især hvis man ikke ønsker sig børn i forvejen, så kan éns tålegrænse for snak om emnet ligge på et meget lille sted, eller være totalt ikke-eksisterende. Hvis en kvinde (ven, kollega, familie) fortalte mig at hun var blevet gravid, ville jeg da sikkert sige tillykke, men jeg ville næppe bringe emnet på bane igen af egen drift, da det simpelthen ikke interesserer mig. Især ikke hvis kvinden i forvejen allerede opdaterer mig i ny og næ, når det "passer naturligt ind". (Nogen kvinder har en særlig evne til at dreje samtalen i en retning, så det OFTE vil passe "naturligt ind"). Det ville mere end dække min nysgerrighed.

Det har ikke noget at gøre med hvad jeg synes om kvinden, men om emnet.
3
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 13. aug 2018, 13:31

Confucius skrev:Det kan det da sagtens være. Især hvis man ikke ønsker sig børn i forvejen, så kan éns tålegrænse for snak om emnet ligge på et meget lille sted, eller være totalt ikke-eksisterende. Hvis en kvinde (ven, kollega, familie) fortalte mig at hun var blevet gravid, ville jeg da sikkert sige tillykke, men jeg ville næppe bringe emnet på bane igen af egen drift, da det simpelthen ikke interesserer mig. Især ikke hvis kvinden i forvejen allerede opdaterer mig i ny og næ, når det "passer naturligt ind". (Nogen kvinder har en særlig evne til at dreje samtalen i en retning, så det OFTE vil passe "naturligt ind"). Det ville mere end dække min nysgerrighed.

Det har ikke noget at gøre med hvad jeg synes om kvinden, men om emnet.

Med passe naturligt ind mener jeg som i:
Mig: Pyyh, mine fødder blev våde i regnen.
Hende: Men hvorfor har du også kun sandaler på i det her vejr?
Mig: Fordi jeg ikke kan passe mine lukkede sko pga. graviditeten

Eller:

Hende: Hvad har du lavet med din hånd?
Mig: Jeg har fået karpaltunnel pga. graviditeten, så er nødt til at gå med skinne.

Jeg ved jo, at hun er yderst ligeglad med børn, så derfor bringer jeg netop ikke selv babyting på bane. I det hele taget så taler jeg meget lidt om det her graviditetshalløj på egen opfordring - det er der slet ikke behov for, da de fleste spørger til det nærmest før, man får sagt hej. Jeg vil faktisk meget hellere tale om noget andet! :lol:

I det her tilfælde virker det dog bare påtaget og sært, at hun spørger ind til min kæreste, min anden søster osv. men ikke til mig - som går rundt med en kæmpestor mave.
3
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 13. aug 2018, 17:22

Mi55y skrev:

Eller:

Mig: Jeg har fået karpaltunnel pga. graviditeten, så er nødt til at gå med skinne.

Jeg ved jo, at hun er yderst ligeglad med børn, så derfor bringer jeg netop ikke selv babyting på bane. I det hele taget så taler jeg meget lidt om det her graviditetshalløj på egen opfordring - det er der slet ikke behov for, da de fleste spørger til det nærmest før, man får sagt hej. Jeg vil faktisk meget hellere tale om noget andet! :lol:

I det her tilfælde virker det dog bare påtaget og sært, at hun spørger ind til min kæreste, min anden søster osv. men ikke til mig - som går rundt med en kæmpestor mave.

Men derfor kan hendes mæthedsgrænse jo stadig godt være nået.
1
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 13. aug 2018, 17:48

Confucius skrev:
Mi55y skrev:

Eller:

Skulle ens tolerancetærskel ske at være så absurd lille, ville det da stadig være mest høfligt - og normalt - lige at spørge: hvordan går det med dig? På et eller andet tidspunkt i løbet af det seneste halve år...
12
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 13. aug 2018, 18:23

Jeg føler tit at min brug af emoticons er uavanceret ifht andres og at jeg ikke altid ved hvad der menes, og derfor ikke helt kan svare tilfredsstillende. Så nu er jeg begyndt bare at spejle hvad folk bruger til mig.

Græder af grin-smiley? Tjek, græder af grin smiley
Tommel-møder-pegefinger-smiley? Okay, den får du også. Nogle hjerter og et savannedyr? Ok, et hjerte eller to og et næsehorn

Jeg tænker, at når jeg bare svarer det de sender ud, så er de nok glade og føler sig forstået og jeg behøver ikke prøve at tolke præcis hvilken energi der ligger i udtrykket så jeg kan matche det på min egen, unikke måde. Og så er det bare så meget mindre anstrengende.
Senest rettet af LaScrooge 13. aug 2018, 18:29, rettet i alt 1 gang.
2
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 13. aug 2018, 18:27

Mi55y skrev:
Confucius skrev:
Mi55y skrev:

Eller:

Skulle ens tolerancetærskel ske at være så absurd lille, ville det da stadig være mest høfligt - og normalt - lige at spørge: hvordan går det med dig? På et eller andet tidspunkt i løbet af det seneste halve år...

Det ville det absolut. Det er det høfligste OG det kærligste at vise interesse for noget så stort, som et menneskes første graviditet. Især når det er et tæt familiemedlem.

Har du overvejet at spørge hvorfor hun ikke har spurgt til dig overhovedet?
3
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 13. aug 2018, 18:43

Mi55y skrev:

Ej, come on! Det er sgu ikke absurd at have lav - eller ingen - tolerancetærskel overfor ting, som man ikke selv ønsker i sit liv. Du insinuerer at det er hende der har et problem eller gør noget forkert, ved at angribe hendes tolerancetærskel som "absurd lille". Det er jo ikke hos hende problemet ligger. Det er dig, der har et problem med status quo.

Det er derimod uhøfligt at forvente, at andre mennesker skal dele éns entusiasme for ting, som man selv synes er interessant, men som man godt ved at andre ikke kan lide. Dét ville kunne beskrives som "absurd".

Det er jo ikke nødvendigt for hende at spørge, når du uopfordret fortæller hende hvordan det går. Hun antager vel, at du når du i forvejen gør sådan, så fortæller du hende også hvis der er noget galt eller anledning til at bekymre sig.

Hvorfor er det ikke godt nok for dig at alle andre spørger ind til det? Hvorfor er det vigtigt at hun også gør det?
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2343
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 22434

Indlægaf kidkomb » 13. aug 2018, 19:04

Mi55y skrev:
Confucius skrev:
Mi55y skrev:

Eller:

Ikke at jeg tror det er derfor (det har jeg intet belæg for at udtale mig om) men jeg kan godt blive ret nervøs omkring gravide kvinder, fordi man hører SÅ meget om hvad man aldrig nogensinde må sige (og det føles virkelig som om man ikke må sige noget som helst, når man hører de historier folk fortæller....fra begge sider i øvrigt) og så kunne jeg måske godt finde på at styre helt udenom emnet, hvis jeg var bange for at sige eller gøre noget forkert.
3
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 13. aug 2018, 19:18

Confucius skrev:
Mi55y skrev:

Ej, come on! Det er sgu ikke absurd at have lav - eller ingen - tolerancetærskel overfor ting, som man ikke selv ønsker i sit liv. Du insinuerer at det er hende der har et problem eller gør noget forkert, ved at angribe hendes tolerancetærskel som "absurd lille". Det er jo ikke hos hende problemet ligger. Det er dig, der har et problem med status quo.

Det er derimod uhøfligt at forvente, at andre mennesker skal dele éns entusiasme for ting, som man selv synes er interessant, men som man godt ved at andre ikke kan lide. Dét ville kunne beskrives som "absurd".

Det er jo ikke nødvendigt for hende at spørge, når du uopfordret fortæller hende hvordan det går. Hun antager vel, at du når du i forvejen gør sådan, så fortæller du hende også hvis der er noget galt eller anledning til at bekymre sig.

Hvorfor er det ikke godt nok for dig at alle andre spørger ind til det? Hvorfor er det vigtigt at hun også gør det?

Jeg har ikke angrebet hendes tolerancetærskel. Jeg har skrevet, at hvis man har så lav en tolerancetærskel, som du foreslår, så er den absurd lav. Jeg har heller ikke uopfordret fortalt hende, hvordan det går. Jeg har svaret ærligt på hendes spørgsmål. 2 stk for at være præcis, hvor mit svar ville blive mangelfuldt, hvis ikke jeg nævnte graviditeten. Jeg forlanger heller ikke, at hun deler min entusiasme - som jeg i øvrigt på ingen måde skilter med overfor andre end min kæreste.

Men jeg finder det mærkeligt, at hun kan spørge ind til alle mulige andre i mit liv men ikke mig, som hun sidder overfor. Det virker påtaget, at hun lige præcis efter, at jeg blev gravid, ikke længere interesserer sig det mindste for mit liv. Det finder jeg sært.
9

Tilbage til "Generelt"