Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Grissebassen
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1775

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Grissebassen » 9. feb 2019, 14:33

twinkle skrev:Jeg har Touche Eclat, og den dækker absolut intet (det er vel også mere en highlighter end en concealer)..
Jeg har forsøgt mig med corrector, men jeg synes bare ikke jeg har tid til at stå og fedte rundt med først corrector og så concealer.
Jeg bruger også kun concealer på det inderste af øjet, ind mod næsen. At påføre det under hele øjet ser frygteligt ud på mig, mine fine linjer bliver alt for tydelige og det ser alt for “tungt” ud..

Jeg vil bare gerne have en concealer jeg hurtigt kan duppe på, blende og som tager det værste. Har en 1-årig jeg også skal have gjort klar til dagpleje, så tiden om morgenen er tit knap.

Denne brightener concealer fra maybelline gør det ret godt, synes jeg.
https://www.cocopanda.dk/product/311708 ... ign=kelkoo
Den sætter sig ikke i linjerne og gør en synlig forskel for mørke render. Jeg har tidligere set makeup artister anbefale den til moden hud, netop fordi den ikke sætter sig i linjerne.
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 146
Likede indlæg: 2202

Indlægaf twinkle » 9. feb 2019, 14:38

Grissebassen skrev:
twinkle skrev:Jeg har Touche Eclat, og den dækker absolut intet (det er vel også mere en highlighter end en concealer)..
Jeg har forsøgt mig med corrector, men jeg synes bare ikke jeg har tid til at stå og fedte rundt med først corrector og så concealer.
Jeg bruger også kun concealer på det inderste af øjet, ind mod næsen. At påføre det under hele øjet ser frygteligt ud på mig, mine fine linjer bliver alt for tydelige og det ser alt for “tungt” ud..

Jeg vil bare gerne have en concealer jeg hurtigt kan duppe på, blende og som tager det værste. Har en 1-årig jeg også skal have gjort klar til dagpleje, så tiden om morgenen er tit knap.

Denne brightener concealer fra maybelline gør det ret godt, synes jeg.
https://www.cocopanda.dk/product/311708 ... ign=kelkoo
Den sætter sig ikke i linjerne og gør en synlig forskel for mørke render. Jeg har tidligere set makeup artister anbefale den til moden hud, netop fordi den ikke sætter sig i linjerne.

Den har jeg desværre været igennem. Jeg synes ikke den dækker særlig fantastisk, og på mig ser den ekstremt “tør” ud, så den fremhæver mine fine linjer :(

Estee Lauder skulle komme ud med en ny concealer her i februar, Double Wear Instant Fix Concealer & Hydra Prep, med concealer i den ene ende og serum i den anden ende. Den tror jeg, at jeg bliver nødt til at prøve..
0
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 81
Likede indlæg: 1512

Indlægaf Chachacha » 9. feb 2019, 14:56

Er der nogen, der kender en håndsæbe i en PÆN indpakning, men som også er uden parfume? Desværre synes jeg alle de fine flydende håndsæber er fyldt med parfume og æteriske olier. Og jeg gider heller ikke en kedelig neutral-sæbe, nu vi lige har fået lavet nyt badeværelse...
0
Namaste, bitches :kaffe:
Grissebassen
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1775

Indlægaf Grissebassen » 9. feb 2019, 15:23

Chachacha skrev:Er der nogen, der kender en håndsæbe i en PÆN indpakning, men som også er uden parfume? Desværre synes jeg alle de fine flydende håndsæber er fyldt med parfume og æteriske olier. Og jeg gider heller ikke en kedelig neutral-sæbe, nu vi lige har fået lavet nyt badeværelse...

Hvad med at købe en flot sæbedispenser? :)
1
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 81
Likede indlæg: 1512

Indlægaf Chachacha » 9. feb 2019, 15:44

Grissebassen skrev:
Chachacha skrev:Er der nogen, der kender en håndsæbe i en PÆN indpakning, men som også er uden parfume? Desværre synes jeg alle de fine flydende håndsæber er fyldt med parfume og æteriske olier. Og jeg gider heller ikke en kedelig neutral-sæbe, nu vi lige har fået lavet nyt badeværelse...

Hvad med at købe en flot sæbedispenser? :)

Jeg synes bare ikke jeg har set nogen pæne rigtigt.er ikke til de der Zone og typiske badeværelses-dispensere. Så vil jeg næsten hellere købe en flot sæbe og hælde den ud og fylde den med Neutral :blush:
0
Namaste, bitches :kaffe:
Trappestige
Kort karma: 73
Likede indlæg: 1292

Indlægaf Trappestige » 9. feb 2019, 16:06

Har du prøvet Magic concealer fra Helena Rubinstein? Har brugt den i fem-seks års tid efterhånden. Den er virkelig, virkelig fantastisk! Prøv at få en prøve på den og se om den er noget for dig. Den sætter sig ikke i linierne, blender nemt helt ud med fingrene og bliver ikke ting i løbet af dagen. Og så lysner den helt op. Og så er den i øvrigt møg-drøj. Tror kun jeg er på min 2. eller 3. på så mange år.
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 215
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 3099

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 9. feb 2019, 16:38

twinkle skrev:En full coverage concealer der IKKE er mat, og som ikke fremhæver de fine linjerunder øjenene? Jeg er så træt af at høre på, at jeg da “godt nok ser træt ud...”, og jeg kan se at mine mørke render bliver værre.

Jeg har to fra Charlotte Tilbury - en der decideret er til at lyse de mørke render op og en decideret concealer.
Den første har serum i den ene ende og concealer i den anden, den anden er bare en concealer.

De er lidt dyre, men ret nemme at bruge. De kan godt sætte sig i linjerne to minutter efter påførsel, men hvis man blender det ud gør de det ikke igen.

Den første hedder Miracle Wand og den anden Magic Away. Har stadig en del tilbage i min Miracle Wand som blev købt 2017 før jul.
1
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 9. feb 2019, 17:47

Trappestige skrev:

Har du prøvet Magic concealer fra Helena Rubinstein? Har brugt den i fem-seks års tid efterhånden. Den er virkelig, virkelig fantastisk! Prøv at få en prøve på den og se om den er noget for dig. Den sætter sig ikke i linierne, blender nemt helt ud med fingrene og bliver ikke ting i løbet af dagen. Og så lysner den helt op. Og så er den i øvrigt møg-drøj. Tror kun jeg er på min 2. eller 3. på så mange år.

Den må jeg lige kigge på! Hvordan er konsistensen, er den meget tyk i det?
0
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 9. feb 2019, 17:47

TakeAChanceOnMe skrev:
twinkle skrev:En full coverage concealer der IKKE er mat, og som ikke fremhæver de fine linjerunder øjenene? Jeg er så træt af at høre på, at jeg da “godt nok ser træt ud...”, og jeg kan se at mine mørke render bliver værre.

Jeg har to fra Charlotte Tilbury - en der decideret er til at lyse de mørke render op og en decideret concealer.
Den første har serum i den ene ende og concealer i den anden, den anden er bare en concealer.

De er lidt dyre, men ret nemme at bruge. De kan godt sætte sig i linjerne to minutter efter påførsel, men hvis man blender det ud gør de det ikke igen.

Den første hedder Miracle Wand og den anden Magic Away. Har stadig en del tilbage i min Miracle Wand som blev købt 2017 før jul.

Hvilken en af de to synes du er bedst?
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 215
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 3099

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 9. feb 2019, 17:55

twinkle skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:

Hvilken en af de to synes du er bedst?

Det kommer lidt an på hvad jeg skal bruge det til. Hvis jeg vil have ekstra dækning bruger jeg Magic Away. Hvis jeg bare ser træt ud er det Miracle Wand.

Hende der solgte den sagde at de normalt ikke bruger Magic Away under øjnene, men hun prøvede på mig og den passede perfekt. Så det kommer lidt an på hvad man synes om :) .
0
Trappestige
Kort karma: 73
Likede indlæg: 1292

Indlægaf Trappestige » 9. feb 2019, 18:58

twinkle skrev:
Trappestige skrev:

Den må jeg lige kigge på! Hvordan er konsistensen, er den meget tyk i det?

Nej, meget tynd. Det er også derfor der nærmest kun skal bruges en knivspids pr. øje pr. gang og den holder så længe.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3712

Indlægaf PaleSeptember » 9. feb 2019, 20:10

*Rande ikke render :)
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3712

Indlægaf PaleSeptember » 9. feb 2019, 20:16

Og så lige tips fra en moden youtuber til concealer under øjnene, hvis nogen af jer kan bruge det.

0
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 342
Likede indlæg: 7176

Indlægaf DenSyngendeLussing » 10. feb 2019, 09:53

Det kan godt være, jeg bare gør det forkert (selvom jeg nu normalt er okay god til makeup) men ingen af de tricks, hun nævner i videoen, har nogensinde gjort en forskel for mig, og jeg har ellers flittigt forsøgt. Især setting powder forstår jeg simpelthen ikke kan virke forskønnende for andre, heller ikke i resten af ansigtet, det udtørrer ALT og gør alle linjer tydelige på mig. :forvirret:
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 666
Likede indlæg: 5068

Indlægaf Filipai » 10. feb 2019, 10:06

Normal har en jeg synes er ret nydelig uden noget i, 500 ml til 16 kr. I en brun flaske med hvid label. Man skal vælge den der hedder Copenhagen, er kommet hjem med en med grøn te duft. Duften er god, men jeg kan ikke tåle det særligt godt.
edit: du får lige et link til en i samme serie
https://www.normal.dk/maerker/%C3%B8vri ... -new-york/
1

Tilbage til "Skønhed"