Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 234
Likede indlæg: 2778

32+5

Indlægaf girl_beat » 16. sep 2018, 11:19

Udover en led omgang lungebetændelse har jeg stiftet bekendtskab med en ny “ven”; mavesyre :badr: :forvirret2:

Det har jeg aldrig haft problemer med før, men de sidste par nætter har det været ubehageligt at ligge på den ene side pga. den brændende fornemmelse op gennem halsen. Blandet med feber, hoste og ondt i halsen må jeg erkende, at jeg p.t. hører til i den temmelig ynkelige afdeling :genert:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
FormerlyKnownAs
Kort karma: 348
Likede indlæg: 2481

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. sep 2018, 11:26

Neenah skrev:
Aquadorable skrev:
Mi55y skrev:
Depeche_Mama skrev:Jeg har en uge tilbage til barsel, glææææder mig nu.

Min mand er desværre ledig efter endt uddannelse, når hans nuværende virksomhedspraktik udløber ved udgangen af september, men vi glæder os til at gå hjemme sammen og lave små projekter. Han ved godt, at det meget bliver ham, men vi kan tage tingene i vores eget tempo, mens han søger job.

Jeg er lidt presset over, at han skal gå ledig - sådan på vores økonomi - men prøøøver på ikke at tænke på og snakke om det, for han har det jo selv på samme måde. Den optimale situation kunne være at vide, der var job f.eks. fra januar af, så kunne vi rigtigt slappe af sammen og have en rolig start med Baby :)

Liker det om barsel - ikke at din mand er ledig :-p Kan sagtens sætte mig ind i, at uvisheden er det værste. Men ja, det er nok en meget god ide at fokusere på det positive og ellers tænke i konstruktive baner fremfor i bekymringer.

Min kæreste fik lige nævnt, at han alligevel overvejer kun at tage 2 ugers barsel efter fødslen, fordi alle siger, at det er åh så kedeligt de første uger, og far er slet ikke på banen. Det bliver jeg bare megairriteret over, for den diskussion havde vi allerede da vi for flere uger siden planlagde barslen. Jeg ville gerne have, at han startede med 4 uger og indgik så et kompromis på 3 uger af netop disse grunde. Min største bekymring i alt det her er, at jeg får problemer med amningen, fordi jeg har indadvendte og hverken min mor eller søster har kunnet amme i fire forskellige tilfælde. Derfor vil jeg meget gerne have så meget støtte fra ham i starten - og skulle amningen så slet ikke fungere, så kan han jo netop være på lige så meget som mig. Jeg bliver faktisk ret ked af, at han slet ikke lytter til mig, men kun til alle mulige andre fædre.

Ej, nu må han lige :lol: Jeg havde ikke overlevet den første måned uden min mand ved min side :tie: Er lykkelig for, at vi var hjemme sammen, for helt seriøst, man er et følelsesmæssigt kaos de første uger, og det gør jo slet ikke tingene nemmere, hvis amningen kører skævt. Min mand sørgede for, at hjemmet fungerede, og at jeg fik mad og drikke. Og nå, ja, tog baby med på gåture, når alting gik helt i hårknude. Det var i øvrigt også guld værd, at han kunne tage baby om natten, hvor hun ofte græd i starten.

Vi havde en helt anden oplevelse. Det var uundværligt at have far hjemme de første 10 dage, men derefter brugte vi egentlig bare tiden på at stene på sofaen med baby og gå et par ture med barnevognen. Vi snakkede også om, om han kunne få lidt mere tid, men det har ikke rigtig været nødvendigt. De første to dage på solobarsel har ikke været specielt spændende, og det er hårdt at være på hele tiden, men baby er virkelig nem. Så for os havde det været lidt spildt.

Men jeg er udmærket godt klar over at vi har jordens nemmeste barn - hun spiser fint, sover 18-20 timer i døgnet, og græder stort set aldrig.

Vi havde samme oplevelse som Neenah. Det med de første 10 dage var primært i relation til at det gjorde tingene nemmere at man var to om at at justere sig til hvordan og hvorledes et barn fungerede.

Og det sagt, størstedelen af spædbørn ER nemme. Det er udenfor normen at de er konstant kede af det eller har diverse problematikker. Heldigvis. Jeg synes klart at de første 6 måneder var piece of cake. Spise, skifte, sove - repeat.

Denne gang med nr 2 bliver det samme måde. Vi har 14 dage sammen i Dk efter fødslen og så rejser vi tilbage fredag, lander lørdag og han starter arbejde op om mandagen.
2
/Dullen
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 449
Likede indlæg: 3409

Indlægaf Urtekussen » 16. sep 2018, 11:32

Jeg har også kun oplevet de første måneder som nemme. Det bliver værre, når man skal til rent faktisk at underholde en baby, som ikke bare sover og spiser :)
2
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 392
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 6209

Indlægaf Mi55y » 16. sep 2018, 11:51

Jeg håber da også, at det bliver som hans kammerater har oplevet det. Jeg vil bare gerne have sikkerheden, hvis nu ikke det bliver sådan. Og især når nu det er min største bekymring, så bliver jeg lidt ked af, at han ikke hører mig.
Tænker også at det er nemmere at starte før tid og skære lidt i barslen end det er at tage mere end planlagt - det er jeg ret sikker på, at hans arbejdsplads også er enig i.
1
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 341
Likede indlæg: 3037

Indlægaf Little_Woman » 16. sep 2018, 16:40

Kender I podcasten ‘Fødselsberetninger’? Det er ja, fødselsberetninger fortalt i en samtale med værten.

Har hørt et enkelt afsnit.
1
Nu med fugl
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 813
Likede indlæg: 5498

Indlægaf Bøtte » 16. sep 2018, 20:45

Mi55y skrev:Jeg håber da også, at det bliver som hans kammerater har oplevet det. Jeg vil bare gerne have sikkerheden, hvis nu ikke det bliver sådan. Og især når nu det er min største bekymring, så bliver jeg lidt ked af, at han ikke hører mig.
Tænker også at det er nemmere at starte før tid og skære lidt i barslen end det er at tage mere end planlagt - det er jeg ret sikker på, at hans arbejdsplads også er enig i.

Jeg kan godt forstå dig.

Og tænker at får i ekstra overskud de sidste dage inden start, så er det jo igen muligt at bruge tid på at fylde fryseren og faktisk bare slappe af, for man er på på en anden måde med en baby.

Derudover tænker jeg det er bedre med to dage, hvor man ‘keder’ sig end at have følelsen af man godt kunne have brugt to dage mere.

Min mand havde 4 ugers barsel med den første (pga indlæggelse og helligdage lagde vi den så det samlet blev 4 uger fremfor 14 dage hvoraf de 7 var weekender/helligdage), det var ikke planlagt på forhånd. Men jeg synes virkelig det var rart at han var der. Omend ikke andet så for selskabet :)

Og egentlig tænker jeg din mavefornemmelse er det vigtigste i det her OG at din mand er lidt en klovn at melde det ud så tæt på ‘målet’.
2
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 17. sep 2018, 06:05

Bøtte skrev:
Mi55y skrev:Jeg håber da også, at det bliver som hans kammerater har oplevet det. Jeg vil bare gerne have sikkerheden, hvis nu ikke det bliver sådan. Og især når nu det er min største bekymring, så bliver jeg lidt ked af, at han ikke hører mig.

Jeg kan godt forstå dig.

Og tænker at får i ekstra overskud de sidste dage inden start, så er det jo igen muligt at bruge tid på at fylde fryseren og faktisk bare slappe af, for man er på på en anden måde med en baby.

Derudover tænker jeg det er bedre med to dage, hvor man ‘keder’ sig end at have følelsen af man godt kunne have brugt to dage mere.

Min mand havde 4 ugers barsel med den første (pga indlæggelse og helligdage lagde vi den så det samlet blev 4 uger fremfor 14 dage hvoraf de 7 var weekender/helligdage), det var ikke planlagt på forhånd. Men jeg synes virkelig det var rart at han var der. Omend ikke andet så for selskabet :)

Og egentlig tænker jeg din mavefornemmelse er det vigtigste i det her OG at din mand er lidt en klovn at melde det ud så tæt på ‘målet’.

Vi blev enige om at holde os til de 3 uger, og så kunne han altid tage tilbage på job tidligere, hvis det er... Jeg tror også lidt, at han glemmer, at langt de fleste af hans kammerater og partner har holdt 1 års barsel eller mere, hvor vi kommer til at ligge på 10 måneder og derfor allerede har en del dobbeltbarsel planlagt, for at få brugt den betalte forældreorlov. Så alle deres gode råd om at gemme barsel til senere duer ikke rigtig her. Vi har bla. planlagt 3 uger sammen over julen og 14 dage til foråret, hvor vi vil rejse.
2
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 442
Likede indlæg: 6652

39+6

Indlægaf Joe » 17. sep 2018, 06:37

En dag tilbage...
Eller. Jeg har rent faktisk ikke den store tiltro til at han “allerede” kommer i morgen.
Jeg har tænkt mig at lave hyggelige ting på dagen, dog, så det hele ikke kommer til at gå op i “hvornår kommer baby?” Har bestilt massage til mig selv og min mand.

Men vi er klar. Så klar. Vi har endda en kæmpe sort pilatesbold stående i stuen, fordi jeg har lært til fødselsforberedelse at den er god at bruge under veer.

Og jeg håber sådan jeg føder. For onsdag har vi både jordemoder og scanning - JM hvor vi skal tale om hvad der skal ske hvis jeg går for meget over tid, scanning hvor vi skal se om min tykke dreng er så tyk, at de vil have ham ud om han vil det eller ej. Og jeg er sjovt nok ikke vildt keen på igangsættelse. Så det kunne være nice at skippe de aftaler.

Jeg får beskeder eller opkald om, hvorvidt jeg har født, hver dag. Jeg har sagt sætningen “nu vælger jeg jo ikke selv, hvornår jeg føder” mange gange. Folk glæder sig og er velmenende... og belastende.
8
Man sku’ nok ha’ været der...
bluetof1
Kort karma: 646
Likede indlæg: 4122

Re: 39+6

Indlægaf bluetof1 » 17. sep 2018, 06:47

Joe skrev:En dag tilbage...
Eller. Jeg har rent faktisk ikke den store tiltro til at han “allerede” kommer i morgen.
Jeg har tænkt mig at lave hyggelige ting på dagen, dog, så det hele ikke kommer til at gå op i “hvornår kommer baby?” Har bestilt massage til mig selv og min mand.

Men vi er klar. Så klar. Vi har endda en kæmpe sort pilatesbold stående i stuen, fordi jeg har lært til fødselsforberedelse at den er god at bruge under veer.

Og jeg håber sådan jeg føder. For onsdag har vi både jordemoder og scanning - JM hvor vi skal tale om hvad der skal ske hvis jeg går for meget over tid, scanning hvor vi skal se om min tykke dreng er så tyk, at de vil have ham ud om han vil det eller ej. Og jeg er sjovt nok ikke vildt keen på igangsættelse. Så det kunne være nice at skippe de aftaler.

Jeg får beskeder eller opkald om, hvorvidt jeg har født, hver dag. Jeg har sagt sætningen “nu vælger jeg jo ikke selv, hvornår jeg føder” mange gange. Folk glæder sig og er velmenende... og belastende.

Da en gammel veninde nåede termin (og gik over) og folk begyndte at spørge til om der snart skete noget, fik hun den vane bare at tale helt normalt i telefon eller over messenger og så pludselig udbryde "hov... HOV!" og så bare forsvinde fra samtalen.
Det fik opdraget det værste og det medførte hysteriske grineanfald mere end en gang :-D
7
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10502

Indlægaf Sangius » 17. sep 2018, 07:27

I morgen er jeg så langt som jeg nåede sidst, og han er ikke på vej nogen steder ham her :D

Efter 2 ugers pletblødning er det også endelig holdt op.

Så jeg er fortrøstningsfuld, og ender sikkert med at ramme terminen og det hele. :)
10
Kakro05
Kort karma: 36
Likede indlæg: 221

Indlægaf Kakro05 » 17. sep 2018, 07:32

Mi55y skrev:
Depeche_Mama skrev:Jeg har en uge tilbage til barsel, glææææder mig nu.

Min mand er desværre ledig efter endt uddannelse, når hans nuværende virksomhedspraktik udløber ved udgangen af september, men vi glæder os til at gå hjemme sammen og lave små projekter. Han ved godt, at det meget bliver ham, men vi kan tage tingene i vores eget tempo, mens han søger job.

Jeg er lidt presset over, at han skal gå ledig - sådan på vores økonomi - men prøøøver på ikke at tænke på og snakke om det, for han har det jo selv på samme måde. Den optimale situation kunne være at vide, der var job f.eks. fra januar af, så kunne vi rigtigt slappe af sammen og have en rolig start med Baby :)

Liker det om barsel - ikke at din mand er ledig :-p Kan sagtens sætte mig ind i, at uvisheden er det værste. Men ja, det er nok en meget god ide at fokusere på det positive og ellers tænke i konstruktive baner fremfor i bekymringer.

Min kæreste fik lige nævnt, at han alligevel overvejer kun at tage 2 ugers barsel efter fødslen, fordi alle siger, at det er åh så kedeligt de første uger, og far er slet ikke på banen. Det bliver jeg bare megairriteret over, for den diskussion havde vi allerede da vi for flere uger siden planlagde barslen. Jeg ville gerne have, at han startede med 4 uger og indgik så et kompromis på 3 uger af netop disse grunde. Min største bekymring i alt det her er, at jeg får problemer med amningen, fordi jeg har indadvendte og hverken min mor eller søster har kunnet amme i fire forskellige tilfælde. Derfor vil jeg meget gerne have så meget støtte fra ham i starten - og skulle amningen så slet ikke fungere, så kan han jo netop være på lige så meget som mig. Jeg bliver faktisk ret ked af, at han slet ikke lytter til mig, men kun til alle mulige andre fædre.

Jeg synes fars 14 dage med vores store var for lidt. Jeg tudede da han tog på job. Denne gang har jeg sagt at jeg forventer han er hjemme minimum 3 uger (hvilket er helt ok med ham). jeg overvejer lidt om han bare skal holde sommerferie der og så tage5 uger :D
2
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10502

Indlægaf Sangius » 17. sep 2018, 07:39

Far blev hjemme 4 uger med vores første. Egentlig hjalp han slet ikke med noget, for baby ville babse 24/7. Men jeg var mega skræmt af at blibe efterladt alene med hende, og det var rart at have hjælp til mad, vand osv, når man var fanget på sofaen med sådan en lille babsetrold.

Plus jeg havde svært ved at finde ro i rollen, og der var rart ikle at være alene. :)
1
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 17. sep 2018, 08:21

Sangius skrev:Far blev hjemme 4 uger med vores første. Egentlig hjalp han slet ikke med noget, for baby ville babse 24/7. Men jeg var mega skræmt af at blibe efterladt alene med hende, og det var rart at have hjælp til mad, vand osv, når man var fanget på sofaen med sådan en lille babsetrold.

Plus jeg havde svært ved at finde ro i rollen, og der var rart ikle at være alene. :)

Jeg kunne også godt tænkes at få det sådan. Jeg er meget usikker omkring nye ting, og er derfor en planlæggertype. Jeg har dog gennem hele graviditeten forsøgt at overbevise mig selv om, at man alligevel ikke kan "læse til eksamen" i baby, da man ikke ved, hvad man ender med. Jeg synes, at det har hjulpet, og jeg er blevet meget mere afslappet omkring det. Når folk spørger, om vi er klar, svarer jeg som regel, at vi i hvert fald har, så baby kan overleve. Resten må komme, hvis/når behovet viser sig. Min kæreste er helt modsat mig og tager i mine øjne lidt for afslappet på tingene - så det vil helt klart være godt for mig at have ham herhjemme til at trække mig modsatte retning, hvis jeg går i selvsving.
0
Pilen
Kort karma: 9
Likede indlæg: 96

Re: 39+6

Indlægaf Pilen » 17. sep 2018, 09:12

Joe skrev:En dag tilbage...

Det, tror jeg, er en rigtig god ide at have planlagt lidt hyggelige og overkommelige ting for at have andre ting i hovedet. Det vil jeg tage med, når min tid kommer.
Krydser fingre for, at han selv vælger det rigtige tidspunkt at komme og du ikke skal sættes i gang :)

Skal vist have forberedt et kækt svar til de der beskeder/opkald, for det kan jeg da mærke allerede, at det vil komme til at irritere mig uanset hvor velmenende, folk så er :lol:
0
Pilen
Kort karma: 9
Likede indlæg: 96

31+5

Indlægaf Pilen » 17. sep 2018, 09:43

2. glukosebelastning er nu vel overstået. Havde det lige fint som sidste gang, ingen kvalme ved det. Bare ned det med og så et halvt glas vand med det samme. 5,9 var resultatet, så det er skønt ikke at skulle bøvle med det.
Var til jordemoder samme dag. SF-mål 31 (var 31+0 den dag) og blodtryk helt efter bogen. Hun vurderede lillepigen til at være ca. 1.800 g der.
Nu har vi lige været til en privat 3D-scanning. Det er da lidt sjovt at se et ansigt - da vi endelig fik lov at se hende! Måtte derind af to omgange, da damen ville have hænderne foran ansigtet første gang, uanset hvor meget der blev skubbet til hende og jeg hoppede rundt :D Synes, at hendes mund ligner min lidt. Men det er muligt, at det er ren indbildning :lol:
Her blev hun målt til at veje 1.992 g ud fra de tre mål, der tages. Det er lidt over gennemsnittet, men stadig inden for rammerne. Scanningsjordemoderen var dog ikke bekymret, da vi forældre begge er høje og brede - og det netop ikke er på grund af diabetes.

Nu glæder jeg mig bare til barsel næste fredag. Jeg har det stadig rigtigt fint efter omstændighederne, ingen kvalme eller ondt i bækken endnu. Så det bliver bare godt at gå hjemme og få styr på, hvad der mangler til hendes ankomst og måske forberede noget mad til fryseren. Og så skal vi jo så have lagt det store puslespil med afvikling af barsel for os begge, puuh.
Jeg har læst, hvad I skriver om det med forventningsafstemning (jeg er ikke god til at få skrevet herinde, men læser alt og har meget ud af, hvad I skriver om fars barsel - og generelt jeres tanker og erfaringer). Det tror jeg også lige, vi skal gjort her i hjemmet. For min mand har også tendens til at mene, at jeg går på ferie :lol: Måske de første par uger her inden fødsel, ja. Men de sidste uger op til og et pænt stykke tid efter fødsel tror jeg også, jeg skal slået fast, at vi skal nok holde os i live, men alt andet er en ikke-forventelig bonus :-D

Hvor kan man da bekymre sig om mange ting :gruble: ;) Jeg ved fx ikke rigtigt, om jeg har oplevet plukveer endnu. Har én gang prøvet at maven blev hård, men ikke noget særligt.
Desuden troede jeg også, at det der med man lækker råmælk, var en del af gamet i at bygge barn, men heller ikke oplevet det. Godt, at man har Google :D Som har beroliget mig indtil videre med, at begge dele er helt normalt og ar fødsel og amning nok skal køre normalt alligevel og jeg skal bare prøve at glæde mig over, at jeg ikke skal generes af det.
4

Tilbage til "Graviditet"