Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 367
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 5968

31+6

Indlægaf Mi55y » 11. aug 2018, 21:57

Jeg har haft mens-lignende smerter her til aften. Er det ok på dette tidspunkt i graviditeten? Baby sparker derudaf...
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=50&t=7064

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 264
Likede indlæg: 2874

Re: 31+6

Indlægaf Neenah » 12. aug 2018, 05:19

Mi55y skrev:Jeg har haft mens-lignende smerter her til aften. Er det ok på dette tidspunkt i graviditeten? Baby sparker derudaf...

Det tror jeg. Med mindre de tager til - så ville jeg give fødegangen et kald.
1
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 439
Likede indlæg: 9504

Re: 31+6

Indlægaf Sangius » 12. aug 2018, 06:27

Mi55y skrev:Jeg har haft mens-lignende smerter her til aften. Er det ok på dette tidspunkt i graviditeten? Baby sparker derudaf...

Ja, det kan godt værke lidt. Det må ikke sådan krampe eller blive regelmæssigt på nogen måde. Og du skal selvfølgelig reagere på en blødning - selv bare en lille plet.

Og så ellers smæk benene lidt op ♡
1
Brugeravatar
Mi55y

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 12. aug 2018, 06:54

Det gik i sig selv igen, og ingen blødning eller smertefulde plukkeveer. Men blev da lige lidt forskrækket, det har jeg jo ikke mærket til siden uge 8.
0

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 12. aug 2018, 08:30

Og så kom det så igen! Men mildere end i går, bare lidt stik/jag i den ene side. Og står selvfølgelig og skal ud af døren om et par timer, da jeg har søndagsbillet til Smukfest med min søster og niece. Har smidt mig på sofaen nu og fået kæresten til at køre os derud.
0

Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 526
Likede indlæg: 7778

Indlægaf Moxy-lady » 12. aug 2018, 12:55

Jeg måtte lige markere mig overfor min mor i går. Hun lider af sygdomsangst og tror altid at hun fejler alt muligt. Denne graviditet er min første, og der sker så mange ting i min krop som er ukendte og som jeg undrer mig over og bemærker på. Det kan hun åbenbart ikke håndtere, for hun opfordrer mig hele tiden til at ringe til læge/jordemoder/fødselsgangen for at blive tjekket. Jeg HAR meldt ud tidligere at jeg har behov for at holde mig selv og min egen angst i nakken, og at så længe jeg har en klar fornemmelse af at lillepigen trives, så skal jeg altså ikke rende til lægen med alverdens ting. Jeg har reageret på ting og var feks til lægen i sidste uge da jeg havde fået nogle stik/bid der gav store plamager. Men bare fordi jeg er lidt øm eller som forleden hvor jeg havde mavekneb der mindede om dem jeg havde haft før graviditet, så bliver hun straks bekymret og det er altså svært ikke at blive påvirket af. Jeg *vil* ikke blive som min mor, og jeg blev simpelthen så irriteret og vred over at hun ikke stoler nok på at jeg nok skal reagere hvis jeg finder det nødvendigt. Alternativet er at hun ikke kan følge min graviditet så tæt som hun (og jeg) gerne vil det.
Hun vil også meget gerne være med til fødslen hvis min kæreste ikke vil, og efter FormerlyKnownAs har skrevet om sit dilemma er det gået op for mig at det ønsker jeg virkelug ikke. Hun er typen der, af et godt hjerte, gerne vil fikse tingene for sine børn, og en smerte der ikke kan fikses, kan jeg godt frygte vil få hende til at overkompensere og blive som en flue i en flaske, stille spørgsmål til om hun skal gøre x eller y - hvilket bare vil irritere og distrahere mig. Hun kom engang sidste år, da jeg var vildt syg, på sygebesøg, mens min kæreste ikke var hjemme, og selvom jeg elsker hende, så var det bare helt forkert. Jeg kan ikke give mig hen til hendes omsorg og hønemor-hed. Jeg kæmper i forvejen meget med at kappe navlestrengen, ikke fra min side, men fra hendes, og jeg frygter nok egentlig at det vil være 2 skridt tilbage i den process, selv hvis jeg kunne give efter for det.
2
Skal være nogens mor :lun:
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1853

Indlægaf billiebean » 12. aug 2018, 15:29

Moxy-lady skrev:Jeg måtte lige markere mig overfor min mor i går. Hun lider af sygdomsangst og tror altid at hun fejler alt muligt. Denne graviditet er min første, og der sker så mange ting i min krop som er ukendte og som jeg undrer mig over og bemærker på. Det kan hun åbenbart ikke håndtere, for hun opfordrer mig hele tiden til at ringe til læge/jordemoder/fødselsgangen for at blive tjekket. Jeg HAR meldt ud tidligere at jeg har behov for at holde mig selv og min egen angst i nakken, og at så længe jeg har en klar fornemmelse af at lillepigen trives, så skal jeg altså ikke rende til lægen med alverdens ting. Jeg har reageret på ting og var feks til lægen i sidste uge da jeg havde fået nogle stik/bid der gav store plamager. Men bare fordi jeg er lidt øm eller som forleden hvor jeg havde mavekneb der mindede om dem jeg havde haft før graviditet, så bliver hun straks bekymret og det er altså svært ikke at blive påvirket af. Jeg *vil* ikke blive som min mor, og jeg blev simpelthen så irriteret og vred over at hun ikke stoler nok på at jeg nok skal reagere hvis jeg finder det nødvendigt. Alternativet er at hun ikke kan følge min graviditet så tæt som hun (og jeg) gerne vil det.
Hun vil også meget gerne være med til fødslen hvis min kæreste ikke vil, og efter FormerlyKnownAs har skrevet om sit dilemma er det gået op for mig at det ønsker jeg virkelug ikke. Hun er typen der, af et godt hjerte, gerne vil fikse tingene for sine børn, og en smerte der ikke kan fikses, kan jeg godt frygte vil få hende til at overkompensere og blive som en flue i en flaske, stille spørgsmål til om hun skal gøre x eller y - hvilket bare vil irritere og distrahere mig. Hun kom engang sidste år, da jeg var vildt syg, på sygebesøg, mens min kæreste ikke var hjemme, og selvom jeg elsker hende, så var det bare helt forkert. Jeg kan ikke give mig hen til hendes omsorg og hønemor-hed. Jeg kæmper i forvejen meget med at kappe navlestrengen, ikke fra min side, men fra hendes, og jeg frygter nok egentlig at det vil være 2 skridt tilbage i den process, selv hvis jeg kunne give efter for det.

Det minder rigtig meget om min mors opførsel. Og det var også derfor jeg blev nødt til at køre kommunikationen med hende gennem min mand samt far, da vi var indlagt efter fødslen. Jeg havde slet ingen mentale kræfter til at håndtere hendes bekymring og angst på mine og lillepigens vegne. Jeg ved ikke hvad løsningen er på sådan en hønemorsituation, men jeg kan mærke, at jeg nok snart bliver nødt til at tage en stille og rolig snak med hende om det. Også fordi hun bliver så bekymret for vores datter, hvilket hurtigt får mig til at føle mig mere utilstrækkelig end man i forvejen føler sig som ny mor.
1
Brugeravatar
Depeche_Mama
Kort karma: 11
Likede indlæg: 125

26+3

Indlægaf Depeche_Mama » 13. aug 2018, 06:52

Så sidder jeg ved lægen og får lavet glukose belastning. Drak sukkervandet i tre store shots, men som tiden går, kommer kvalmen også til. Glæder mig til et rundstykke, når jeg kommer hjem!
4
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 423
Likede indlæg: 6461

Indlægaf Joe » 13. aug 2018, 06:55

Okay, jeg har et spørgsmål.

De det gipsafstøbninger af mave og bryst, hvad er det lige man bruger dem til?

Har nu i facebook-terminsgruppen for august og september set en del udgaver af sådan nogle (blandt andet end, hvor den unge dame ikke havde haft gips nok til at få brysterne med, så afstøbningen bare lignede en tønde, der var skåret op på midten og farvet pink) og det er sikkert vildt hyggeligt at lave.... men hvad sker der med dem efterfølgende? De er jo ikke små og diskrete sådan nogle.

Er der nogen der har fået lavet dem, eller overvejer det, som kan oplyse mig?
0
Man sku’ nok ha’ været der...
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 264
Likede indlæg: 2874

Indlægaf Neenah » 13. aug 2018, 07:12

Joe skrev:Okay, jeg har et spørgsmål.

Har nu i facebook-terminsgruppen for august og september set en del udgaver af sådan nogle (blandt andet end, hvor den unge dame ikke havde haft gips nok til at få brysterne med, så afstøbningen bare lignede en tønde, der var skåret op på midten og farvet pink) og det er sikkert vildt hyggeligt at lave.... men hvad sker der med dem efterfølgende? De er jo ikke små og diskrete sådan nogle.

Pynt? Aner det ikke. Er ligeså clueless som dig :lol: Jeg tænker at det er noget man laver for sjov, og så kommer det ellers til at ligge og samle støv et sted indtil man smider det ud.
1
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 13. aug 2018, 07:45

Jeg har været til en del musikarrangementer som gravid og ikke en eneste gang, er jeg blevet visiteret på maven. Så jeg har overvejet at få lavet en gipsmave til at smugle drikkevarer i fremover :-D
8

Brugeravatar
Joe
Kort karma: 423
Likede indlæg: 6461

Indlægaf Joe » 13. aug 2018, 08:30

Mi55y skrev:

Jeg har været til en del musikarrangementer som gravid og ikke en eneste gang, er jeg blevet visiteret på maven. Så jeg har overvejet at få lavet en gipsmave til at smugle drikkevarer i fremover :-D

Det er en fremragende plan, jeg har haft samme oplevelse.
2
Man sku’ nok ha’ været der...
Brugeravatar
Mi55y

32+1

Indlægaf Mi55y » 13. aug 2018, 08:41

Fandt da så også lige ud af i går, at jeg ikke kan passe nogen af mine lukkede sko. Har jo gået i sandaler non-stop i 3 måneder, men skulle ud i skoven i går og måtte derfor lige 5 par igennem, før jeg fandt nogle gamle grimme sko med velcrolukning. Synes ellers ikke jeg døjer med væske... Så jeg må på skoshopping!
0

MissB
Kort karma: 20
Likede indlæg: 225

Indlægaf MissB » 13. aug 2018, 08:45

Jeg skal have lavet glucosebelastning på onsdag. Frygter det virkelig, fordi jeg har det rigtigt dårligt om morgenen når jeg ikke får noget at spise :S

Jeg er også sygemeldt fuld tid fra på onsdag. I dag skal jeg lige ind og afslutte nogle opgaver og i morgen skal jeg så lære den midlertidige vikar op. Og så den faste vikar en dag i september.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2828

Indlægaf Little_Woman » 13. aug 2018, 08:49

MissB skrev:Jeg skal have lavet glucosebelastning på onsdag. Frygter det virkelig, fordi jeg har det rigtigt dårligt om morgenen når jeg ikke får noget at spise :S

Jeg er også sygemeldt fuld tid fra på onsdag. I dag skal jeg lige ind og afslutte nogle opgaver og i morgen skal jeg så lære den midlertidige vikar op. Og så den faste vikar en dag i september.

Jeg skal næste onsdag :tie: døjer en del med kvalme og kan generelt ikke foretage mig meget uden mad i maven, så det bliver en kæmpe fest!

Jeg er sygemeldt fra i dag, har lige mailet min leder. Det er en lettelse!
1
Nu med fugl

Tilbage til "Graviditet"