Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2859

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 10. aug 2018, 12:00

Jeg krydser SÅ meget fingre for, at junior får mit sovehjerte :kryds:

Jeg sover fint 6-8 timer i streg og vågner ikke af tissetrang eller lyde omkring mig (nogle gange heller ikke af vækkeuret) :blush: Til gengæld er jeg så herredårlig til afbrudt søvn, bliver knotten og helt ved siden af mig selv, så manden frygter lidt for den første tid med en lille søvnterrorist.
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 309
Likede indlæg: 3217

Re: 36+1

Indlægaf Neenah » 10. aug 2018, 12:57

Neenah skrev:Urgh... Jeg har haft sådan nogle murrende menssmerter det meste af dagen. Det startede i går aftes, hvor de trak lidt ned i benene. Det føles næsten som vokseværk.

De gik selvfølgelig væk det øjeblik jeg skrev herinde :stoned:
4
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 345
Likede indlæg: 3086

Indlægaf Little_Woman » 10. aug 2018, 12:59

girl_beat skrev:Jeg krydser SÅ meget fingre for, at junior får mit sovehjerte :kryds:

Jeg sover fint 6-8 timer i streg og vågner ikke af tissetrang eller lyde omkring mig (nogle gange heller ikke af vækkeuret) :blush: Til gengæld er jeg så herredårlig til afbrudt søvn, bliver knotten og helt ved siden af mig selv, så manden frygter lidt for den første tid med en lille søvnterrorist.

Jrg føler mig også mere end godt forberedt på en natteroder - normalt skal jrg helst have 8-9 timers god søvn for at fungere, men det kan jeg slet ikke huske hvornår jeg har fået.

Bare det ikke ender med at være mig der vækker den lille med mit roderi :D
2
Nu med fugl
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 515
Likede indlæg: 11399

Indlægaf Sangius » 10. aug 2018, 13:16

Jeg har hele mit liv været sygt afhængig af min søvn. Skulle minimum have 8 sammenhængende timer. Hvis jeg kun fik 6, var jeg total zombie.

Nu har jeg formået at være på arbejde med 3 timers afbrudt søvn, og klarer mig fint nu, to år uden en eneste nat hvor jeg har sovet hele natten.

Det er utroligt hvad man alligevel kan klare! :)
3
Brugeravatar
Depeche_Mama
Kort karma: 18
Likede indlæg: 219

Indlægaf Depeche_Mama » 10. aug 2018, 13:45

Puha jeg er træt, har haft fire timers kantinevagt i vores fodboldklub i dag - der var fodboldskole, så der var drøn på :tie: Fik heldigvis et stjerneskud efter vagten :lol: det var et godt plaster på såret, trods alt.
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Little_Woman

Indlægaf Little_Woman » 10. aug 2018, 13:50

Så er jeg gået på weekend og her haft sidste arbejdsdag i et stykke tid.

Min leder er på ferie, men mine nærmeste kolleger ved at jeg bliver hjemme fra mandag og indtil min søvn evt er tålelig igen. Mandag går hverdagen rigtig i gang med møder, konsulentopgaver ude af huset og telefoner der kimer. Det vil jeg ikkke være en del af, som jeg har det pt.

Min leder er tilbage mandag, så skal jeg meddele ham det samme og høre om han vil have noget fra min læge.

Det føles fantastisk godt, mit arbejdsskrivebord er clean og jeg har min computer med hjem, så jeg kan få kreeret et autosvar og få dirigeret henvendelser videre.

Jeg har det rigtig godt med den beslutning. Rigtig, rigtig godt!

Lillemanden i maven er det vigtigste lige nu!
10
Nu med fugl
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 100
Likede indlæg: 447

Re: 36+1

Indlægaf alfe » 10. aug 2018, 13:59

Neenah skrev:
Neenah skrev:Urgh... Jeg har haft sådan nogle murrende menssmerter det meste af dagen. Det startede i går aftes, hvor de trak lidt ned i benene. Det føles næsten som vokseværk.

De gik selvfølgelig væk det øjeblik jeg skrev herinde :stoned:

Det sker :D Jeg fødte 35+4 og den murrende følelse (og ned i benene) startede 35+2. Den var der kun 35+2 om aftenen og startede igen 35+3 ved midnat. Så dee gik et par dage.
0
MissB
Kort karma: 27
Likede indlæg: 251

Indlægaf MissB » 10. aug 2018, 16:47

Little_Woman skrev:Så er jeg gået på weekend og her haft sidste arbejdsdag i et stykke tid.

Min leder er på ferie, men mine nærmeste kolleger ved at jeg bliver hjemme fra mandag og indtil min søvn evt er tålelig igen. Mandag går hverdagen rigtig i gang med møder, konsulentopgaver ude af huset og telefoner der kimer. Det vil jeg ikkke være en del af, som jeg har det pt.

Min leder er tilbage mandag, så skal jeg meddele ham det samme og høre om han vil have noget fra min læge.

Det føles fantastisk godt, mit arbejdsskrivebord er clean og jeg har min computer med hjem, så jeg kan få kreeret et autosvar og få dirigeret henvendelser videre.

Det lyder rugtigt godt. Jeg er i gang med samme process. Jeg kan ikke være på arbejde 4 timer om dagen. Jeg får så ondt og ligger i sengen fra jeg kommer hjem til jeg skal sove. Og så kan jeg ikke sove for smerter.

Min chef havde en alvorlig snak med mig i går, om at jeg skal huske at passe på mig selv og baby, og ikke spille helt. Det er bare så frustrerende for mig for jeg føler at det er uafsluttet, og jeg føler mig slet ikke klar tiæ barsel. Hverken mht opgaveoverlevering eller mentalt.

Men i går var så slem, så i dag talte jeg med mun chef igeng, og vi aftalte at jeg akal tale med min læge på mandag om en fuld sygemelding.

Min egen læge kommer først tilbage fra ferie på mandag, så det var en anden læge fra et andet lægehus, der gav mig deltidssygemeldingen. Hun var parat til at give en fuld sygemelding, men det ved jeg jo ikke om min egen læge er. Så nu må vi se.

De har fundet en midlertidig vikar for mig resten af august og september indtil den faste barselsvikar skal starte 1. oktober. Min barsel skulle egentlig starte 31. august, men der skete ting så opslaget ikke nåede ud. Så der skulle en midlertidig vikar til under alle omstændigheder. Det hjælper lidt at vide.

På torsdag skal vi til supervision (jeg arbejder i psykiatrien), så der håber jeg at vi lige har od til kort at vende mine tanker omkring barsel/sygemelding. Så jeg kan få det lukket ordentligt ned og få lagt det fra mig.
2
Brugeravatar
Little_Woman

Indlægaf Little_Woman » 10. aug 2018, 16:56

MissB skrev:
Little_Woman skrev:Så er jeg gået på weekend og her haft sidste arbejdsdag i et stykke tid.

Det lyder rugtigt godt. Jeg er i gang med samme process. Jeg kan ikke være på arbejde 4 timer om dagen. Jeg får så ondt og ligger i sengen fra jeg kommer hjem til jeg skal sove. Og så kan jeg ikke sove for smerter.

Min chef havde en alvorlig snak med mig i går, om at jeg skal huske at passe på mig selv og baby, og ikke spille helt. Det er bare så frustrerende for mig for jeg føler at det er uafsluttet, og jeg føler mig slet ikke klar tiæ barsel. Hverken mht opgaveoverlevering eller mentalt.

Men i går var så slem, så i dag talte jeg med mun chef igeng, og vi aftalte at jeg akal tale med min læge på mandag om en fuld sygemelding.

Min egen læge kommer først tilbage fra ferie på mandag, så det var en anden læge fra et andet lægehus, der gav mig deltidssygemeldingen. Hun var parat til at give en fuld sygemelding, men det ved jeg jo ikke om min egen læge er. Så nu må vi se.

De har fundet en midlertidig vikar for mig resten af august og september indtil den faste barselsvikar skal starte 1. oktober. Min barsel skulle egentlig starte 31. august, men der skete ting så opslaget ikke nåede ud. Så der skulle en midlertidig vikar til under alle omstændigheder. Det hjælper lidt at vide.

På torsdag skal vi til supervision (jeg arbejder i psykiatrien), så der håber jeg at vi lige har od til kort at vende mine tanker omkring barsel/sygemelding. Så jeg kan få det lukket ordentligt ned og få lagt det fra mig.

Det hjalp rigtig meget for mig, netop at føle at jeg efterlader et stykke arbejde der er til at gå til for min vikar, der starter 1.9. Der er ikke noget akut der ikke kan vente og jeg har overblik over sager og mails. Har netop taget telefon og computer med hjem, så jeg formentlig efter aftale med min leder, kan melde ud til samarbejdspartnere at der ikke lige er service lige nu, fra min hånd. Og få lavet autosvar, så henvendelser ikke sylter i en blindgyde.

Og så har jeg advaret mine kolleger om, at de ikke slipper for at spise kage og sige “pøj pøj” til mig, ved en afslutning - de betyder meget for mig og jeg vil gerne ud af jobbet på en god måde. Og som en af dem sagde: “Du skal jo komme ind så du kan få alle de gaver vi strikker til Otto” :lun:
3
Nu med fugl
Brugeravatar
Depeche_Mama

Indlægaf Depeche_Mama » 10. aug 2018, 19:05

Det er træls med sygemeldinger, men kan jo være nødvendigt.
Jeg slipper heller ikke for en fleksibel aftale med med min leder efter ferien, da mit bækken er ret dumt efterhånden. Det hjælper, når jeg selv kan gå til og fra. Men når jeg kommer på job torsdag igen, efter min ferie, er der også kun ca. 5 uger til barsel, så vi finder nok en god aftale. Jeg har gode muligheder for hjemmearbejde - og en yderst rummelig ledelse.
1
Brugeravatar
Little_Woman

Indlægaf Little_Woman » 10. aug 2018, 19:44

Depeche_Mama skrev:Det er træls med sygemeldinger, men kan jo være nødvendigt.
Jeg slipper heller ikke for en fleksibel aftale med med min leder efter ferien, da mit bækken er ret dumt efterhånden. Det hjælper, når jeg selv kan gå til og fra. Men når jeg kommer på job torsdag igen, efter min ferie, er der også kun ca. 5 uger til barsel, så vi finder nok en god aftale. Jeg har gode muligheder for hjemmearbejde - og en yderst rummelig ledelse.

Dejligt med en rummelig ledelse - det har jeg bestemt også. Kunne også godt arbejde hjemme, men mine opgaver duer ikke rigtig til det, med mindre jeg også udfører arbejde “ude i marken” - det er svært at skrive journaler om noget man ikke var lavet.

Min øverste leder udtalte på et tidspunkt, at hvis der var nogen som helst sundhedsperson der så meget som pippede om at jeg burde sygemeldes - så skulle det være sådan. Hun ville jo gerne have mig ansat i mange år endnu, og babys ve og vel er det vigtigste. Hun ved godt hvor svært det har været at lave ham.

“Du kommer sikkert til at arbejde til du er 70, så en smule sygemelding er en bagatel i det store billede!” :-D
3
Nu med fugl
MissB

Indlægaf MissB » 10. aug 2018, 20:22

Little_Woman skrev:

Dejligt med en rummelig ledelse - det har jeg bestemt også. Kunne også godt arbejde hjemme, men mine opgaver duer ikke rigtig til det, med mindre jeg også udfører arbejde “ude i marken” - det er svært at skrive journaler om noget man ikke var lavet.

Min øverste leder udtalte på et tidspunkt, at hvis der var nogen som helst sundhedsperson der så meget som pippede om at jeg burde sygemeldes - så skulle det være sådan. Hun ville jo gerne have mig ansat i mange år endnu, og babys ve og vel er det vigtigste. Hun ved godt hvor svært det har været at lave ham.

“Du kommer sikkert til at arbejde til du er 70, så en smule sygemelding er en bagatel i det store billede!” :-D

Det var det samme her. 3 uger ud af de 4 pr jeg har været ansat er intet.
0
Brugeravatar
Little_Woman

Indlægaf Little_Woman » 10. aug 2018, 20:24

MissB skrev:
Little_Woman skrev:

Det var det samme her. 3 uger ud af de 4 pr jeg har været ansat er intet.

Præcis; det er godt med en leder med lidt perspektiv på tingene!
0
Nu med fugl
Brugeravatar
Depeche_Mama

Indlægaf Depeche_Mama » 11. aug 2018, 07:03

Little_Woman skrev:

Jeg er socialrådgiver og kan bestemt heller ikke udføre alt hjemmefra - men jeg kan jo godt tage hjem mellem møder (bor ikke så langt fra jobbet), jeg regner med, at jeg kommer til at få en hjemmearbejdesdag om ugen-ish, de sidste uger op til barsel.
0
MissB

Indlægaf MissB » 11. aug 2018, 07:34

Jeg kan desværre ikke arbejde hjemmefra, og jeg er en fast del af en vagtplan der skal dækkes for at vi kan holde åbent. Så det bliver bedre for min arbejdsplads mht vagtplan, når der kommer en vikar for så kan de med sikkerhed holde åbent :)
0

Tilbage til "Graviditet"