Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1838
Likede indlæg: 34744

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. jan 2020, 14:20

Meget nedslående, men desværre forventede, nyheder om to elever.
0
Yes, we may be hidden by rags
But we've something they'll never have
:lun:
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 751
Likede indlæg: 6957

Indlægaf Mani » 16. jan 2020, 14:21

Migræne
0
'Don’t be afraid to be open minded. Your brain is not going to fall out.'
MrMister
Kort karma: 145
Likede indlæg: 2787

Indlægaf MrMister » 16. jan 2020, 16:03

OberstNasig skrev:At jeg endegyldigt har mistet alle mine fotos fra de sidste 8 år, fordi jeg ødelagde min computer i efteråret og nu idag tabte min telefon i toilettet. Men det er min egen fejl, for jeg har ikke lavet back-up.

Det kan reddes af professionelle. Blot til info.
1
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
OberstNasig
Kort karma: 134
Likede indlæg: 1539

Indlægaf OberstNasig » 16. jan 2020, 17:18

MrMister skrev:
OberstNasig skrev:At jeg endegyldigt har mistet alle mine fotos fra de sidste 8 år, fordi jeg ødelagde min computer i efteråret og nu idag tabte min telefon i toilettet. Men det er min egen fejl, for jeg har ikke lavet back-up.

Mobilen eller computeren?
0
MrMister
Kort karma: 145
Likede indlæg: 2787

Indlægaf MrMister » 16. jan 2020, 18:08

OberstNasig skrev:
MrMister skrev:

Mobilen eller computeren?

Begge. Medmindre du har smidt harddisken i mikroen eller leget med magneter, kan data fremskaffes igen. Fængslerne er fulde af folk, der troede en enkelt formatering var nok...
1
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 421
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 13251

Indlægaf Hunkat » 17. jan 2020, 10:24

Har sendt verdens mest nederen, men nødvendige mail til ledelsen.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1625
Likede indlæg: 6841

Indlægaf Spjaerten » 17. jan 2020, 14:38

For 3-4 gang den seneste uge en monster hovedpine
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1857

Indlægaf Alphilia » 17. jan 2020, 15:19

Startede dagen med at gokke hovedet ind i et skilt, har haft hovedpine hele dagen som har været pissetravl og endte med overarbejde. Jeg gider meget lidt at være social i aften uden at kunne nå en lur inden.
Lortedag.
0
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 751
Likede indlæg: 6957

Indlægaf Mani » 17. jan 2020, 17:05

Fåking migræne igen i dag.
0
'Don’t be afraid to be open minded. Your brain is not going to fall out.'
ajnaM
Kort karma: 567
Likede indlæg: 12568

Indlægaf ajnaM » 17. jan 2020, 19:32

Min gamle veninde har fået konstateret brystkræft. Hun har to drenge, ligesom mig - hendes er bare yngre end mine, og den mindste er kun et par måneder gammel. Jeg kan slet ikke stoppe med at tænke på det. Livet er fanme barsk.
0
Brugeravatar
mariannaa
Kort karma: 136
Likede indlæg: 1384

Indlægaf mariannaa » 17. jan 2020, 22:26

Dmitra skrev:Paradentosesmerter og så har jeg bylder diverse steder i munden. Det gør så forbandet ondt at jeg sidder og tuder.

Ringede til lægen i dag for at se om jeg kunne få nogle stærkere smertestillende, jeg har kun Ipren og Pinex derhjemme og de hjælper lige så meget som hvis jeg slugte 4 smarties. Men ak, skulle ringe igen i morgen mellem 8 og 9 så jeg kunne snakke med en af lægerne. Fint nok, når nu det kun er muligt der, men tror det bliver en søvnløs nat og så håber jeg virkelig de vil skrive en recept på noget stærkere. For det her holder jeg bare ikke ud i længden.

Av :trist: Skal du ikke have gjort noget ved det hos tandlægen? Det lyder da virkelig ikke godt med bylder. Noget penicillin måske? Hvis problemet er økonomisk, så kan du få hjælp til behandling hos tandlæge gennem kommunen. Det er under lov om aktiv socialpolitik §81 https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... 94a4d12fd3
0
Brugeravatar
mariannaa

Indlægaf mariannaa » 17. jan 2020, 22:45

Dmitra skrev:Paradentosesmerter og så har jeg bylder diverse steder i munden. Det gør så forbandet ondt at jeg sidder og tuder.

Ringede til lægen i dag for at se om jeg kunne få nogle stærkere smertestillende, jeg har kun Ipren og Pinex derhjemme og de hjælper lige så meget som hvis jeg slugte 4 smarties. Men ak, skulle ringe igen i morgen mellem 8 og 9 så jeg kunne snakke med en af lægerne. Fint nok, når nu det kun er muligt der, men tror det bliver en søvnløs nat og så håber jeg virkelig de vil skrive en recept på noget stærkere. For det her holder jeg bare ikke ud i længden.

Jeg har lige prøvet at sende dig en pb, men det fejlede, så du får lige min besked her.

Har du ikke fået en tidshorisont på det? Næsten 2 mdr. at vente lyder ikke helt lovligt. Hvis du ikke har hørt noget senest tirsdag (ring til dem og sig at det haster) så vil jeg gerne hjælpe dig når jeg og mine kollegaer har møde på onsdag . Vi er ikke kommunalt ansatte, men arbejder i en medlemsorgnation. En af mine kollegaer er også jurist, og han er drøngod til at finde rundt i lovgivningen.
4
Brugeravatar
mariannaa

Indlægaf mariannaa » 17. jan 2020, 23:03

mariannaa skrev:

Jeg har lige prøvet at sende dig en pb, men det fejlede, så du får lige min besked her.

Har du ikke fået en tidshorisont på det? Næsten 2 mdr. at vente lyder ikke helt lovligt. Hvis du ikke har hørt noget senest tirsdag (ring til dem og sig at det haster) så vil jeg gerne hjælpe dig når jeg og mine kollegaer har møde på onsdag . Vi er ikke kommunalt ansatte, men arbejder i en medlemsorgnation. En af mine kollegaer er også jurist, og han er drøngod til at finde rundt i lovgivningen.

Har din tandlæge gjort dette?

Ved ansøgning om tilskud til behandlinger efter §82 og efter §82 a over
10.000 kr., vil ydelsescentret som oftest bede tandlægekonsulenten om en
faglig vurdering.
Kravet om, at behandlingen skal være nødvendig og helbredsmæssig*
velbegrundet, vil som hovedregel være opfyldt, hvis behandlingen er lægeligt
dokumenteret.
Det vil således lette sagsbehandlingen betydeligt, hvis der med ansøgning/
overslag altid fremsendes materiale i form af:
1. Kopi af journal med tanddiagram
2. Relevante røntgenbilleder
3. Stillingtagen til alternativt behandlingsforslag; altså om en anden, billigere
og ikke nødvendigvis permanent løsning kan dække behandlingsbehovet.
Hvis det fremsendte overslag ikke i sin helhed er et udtryk for en tandlægelig
vurdering af behandlingens helbredsmæssige nødvendighed, men helt eller
delvist er kosmetisk betinget og/eller et udtryk for patientens eget ønske,
bedes dette fremgå af ansøgningen.
https://www.aarhus.dk/media/17521/hjael ... ndling.pdf

* At have bylder i munden må høre under: nødvendigt og helbredsmæssigt.
3
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 1367
Likede indlæg: 16630

Indlægaf LaMariposa » 18. jan 2020, 06:34

Spjaerten skrev:For 3-4 gang den seneste uge en monster hovedpine

Samme her. Tilsat on-off kvalme. I dag er jeg så vågnet med ondt i halsen og snottet næse. Yay...
0
:lun: Be brave

I’ll keep myself together keep on holding on...
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1625
Likede indlæg: 6841

Indlægaf Spjaerten » 18. jan 2020, 06:46

LaMariposa skrev:
Spjaerten skrev:For 3-4 gang den seneste uge en monster hovedpine

Samme her. Tilsat on-off kvalme. I dag er jeg så vågnet med ondt i halsen og snottet næse. Yay...

:rulle: du har min fulde sympati

Har stadig ondt i bærret også og kan også tilføje en monster snottet næse :whine:
1
Tryk på * :slem:

Tilbage til "Generelt"