Tråden for folks opførsel på Facebook.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 728
Likede indlæg: 15771

Re: Tråden for folks opførsel på Facebook.

Indlægaf Sangius » 1. okt 2019, 18:28

En af mine facebookvenners mor er døende. Det er selvfølgelig frygteligt og videre i den dur.

Men. Hun skriver alenlange følelsesladede kærlighedserklæringer til hendes mor, som har "vidst at det er hver at kæmpe mod kraften"..

Hvad? Har hun vist det eller vidst det? Mod kraften?

Hun har også skrevet i samme opdatering: "timer bliver til dag, minutter til timer, sekunder til minutter." ... huh?

Der er 69 kommentarer, hvoraf 68 af dem er "kondolere".

Jeg får helt ondt i øjnene.

Men OK. Tror måske nogle bruger facebook som en slags terapi :gruble:
7
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 330
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 2278

Indlægaf HappyQ » 1. okt 2019, 20:27

En tråd om en reklame fra Steff houlbjergs pølser, den har fået Veganerpartiet op af stolene, det går frem og tilbage, indtil en ældre kone hyler op om, at nu er halal tosserne i gang igen.
Pølser er åbenbart en national spise her i Danmark, så de kan skride ud af landet allesammen. :-D
1
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
San.Dee
Kort karma: 26
Likede indlæg: 809

Indlægaf San.Dee » 1. okt 2019, 22:43

Alle de latterlige kommentarer som fylder 90% af opslag fra dyreinternater og videreformidlinger af dyr.
“Hvis jeg havde mulighed så adopterede jeg med glæde...”.

Stop nu - Hvad rager det folk at du havde gjort det hvis du havde mulighed. Du har ikke mulighed for det så klap i - Det er ikke vigtigt at du måske kunne.

Ligesom alle de tosser der skriver delt og så postnummer - Det er da ligegyldigt hvor det er delt. Det er gerne i opslag om efterlyste dyr, personer eller ting.
Det er ikke vigtigt at vide hvor folk har delt - Det er vigtigt at vide om folk helt konkret kan hjælpe.
15
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 728
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 12604

Indlægaf Delfin » 1. okt 2019, 23:31

San.Dee skrev:Alle de latterlige kommentarer som fylder 90% af opslag fra dyreinternater og videreformidlinger af dyr.

Stop nu - Hvad rager det folk at du havde gjort det hvis du havde mulighed. Du har ikke mulighed for det så klap i - Det er ikke vigtigt at du måske kunne.

Ligesom alle de tosser der skriver delt og så postnummer - Det er da ligegyldigt hvor det er delt. Det er gerne i opslag om efterlyste dyr, personer eller ting.
Det er ikke vigtigt at vide hvor folk har delt - Det er vigtigt at vide om folk helt konkret kan hjælpe.

Men så er der jo ingen, der ser deres store hjertevarme og hjælpsomhed :engel:
5
14 11 14
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 327
Likede indlæg: 6809

Indlægaf hotlips » 2. okt 2019, 03:35

Jeg er med i en masse forskellige naturgrupper, de fungerer som regel fint folk er søde og hjælpsomme og jeg har aldrig set en popcorntråd i langt de fleste.

Men så er der svampe gruppen.. Jeg burde melde mig ud, jeg får intet ud af det, men det er virkelig blevet det der med et trafikuheld i slowmotion..

De ser det lidt som deres opgave at bestemme hvordan folk bør lære, så hvis man spørger om hvad for en svamp man har fundet kan man godt få svar som "hvad har du selv gjort dig af tanker" eller "hvordan vil du beskrive den svamp". Og ve den der formaster sig til at svare at de sådan set bare gerne ville vide det hvis nogen skulle vide hvad det er for en..

Jeg kan ikke helt gennemskue om det er sådan noget med at de lidt betragter sig selv som en slags natur intellektuelle eller hvad det går ud på, for der er en dame der finder alt muligt sjældent og det trigger tydeligvis et eller andet, det kan de slet ikke tåle og de har både haft hende smidt ud og til stadighed er der en lind strøm af bidende kommentarer når hun lægger noget op, især hvis hun får mange positive kommentarer for at være så god til at finde blandt andet trøfler som jo er den hellige gral indenfor det her.

Det er meget mærkeligt at betragte synes jeg, det er sjældent jeg selv skriver og jeg spørger aldrig,, men det er er sådan lidt.. En besynderlig ting og især i lyset af alle de andre naturgrupper der lidt hælder til at være for støvede professortyper der ofte er så høflige at det fremstår lidt gammeldags og man får associationer til butterflys og vandkæmmet hår.. Og selv nogle af de der virkelig ved de mest utrolige ting har jeg aldrig set bruge det som noget en form for våben de kan prygle andre med.

Jeg er ikke blevet klogere på svampe endnu men jeg har ellers virkelig lært meget i de grupper, jeg tror faktisk det er lige før man kan lave en kurve med venlighed og hvor meget jeg har lært, det hænger egentlig ganske pænt sammen.. Jeg har efterhånden set mange der er startet i svampe med stor entusiasme og som er smuttet igen efter et par ugers svinere, men jeg har dog heldigvis set flere der i andre grupper er blevet hængende og som jeg med tiden har kunnet følge selv er begyndt at svare de der er nye nu, det giver mig da lidt optimisme tilbage,
3
Brugeravatar
San.Dee
Kort karma: 26
Likede indlæg: 809

Indlægaf San.Dee » 2. okt 2019, 04:06

Delfin skrev:
San.Dee skrev:Alle de latterlige kommentarer som fylder 90% af opslag fra dyreinternater og videreformidlinger af dyr.

Men så er der jo ingen, der ser deres store hjertevarme og hjælpsomhed :engel:

Nej det er selvfølgelig rigtigt :lol:
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 834
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 19168

Indlægaf icelady » 11. okt 2019, 12:15

Noget, der kan undre, og irritere mig, er at folk er ligeglad med hvad man skriver i opslag.

Skulle give noget tøj væk og skrev "Afhentes samlet....."

Første kommentar: "Ja tak til det hele, undtagen XX".

Svarede at det var alt eller intet. Intet svar.

En anden skriver på det en del timer senere og hun får det.

Så får jeg guddøme et døgns tid senere en PB fra en ven (går jeg ud fra) til hende, der havde skrevet "Ja tak til det hele, undtagen XX", og beskyldte mig for ikke at være tålmodig. Personen skulle lige have tid til at tænke over om hun kunne lide XX.

Det er sgu da ikke mit ansvar at du er en snegl til at beslutte dig!
14
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Raenil
Kort karma: 35
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 1981

Indlægaf Raenil » 11. okt 2019, 16:40

icelady skrev:Noget, der kan undre, og irritere mig, er at folk er ligeglad med hvad man skriver i opslag.

Skulle give noget tøj væk og skrev "Afhentes samlet....."

Første kommentar: "Ja tak til det hele, undtagen XX".

Svarede at det var alt eller intet. Intet svar.

En anden skriver på det en del timer senere og hun får det.

Så får jeg guddøme et døgns tid senere en PB fra en ven (går jeg ud fra) til hende, der havde skrevet "Ja tak til det hele, undtagen XX", og beskyldte mig for ikke at være tålmodig. Personen skulle lige have tid til at tænke over om hun kunne lide XX.

Det er sgu da ikke mit ansvar at du er en snegl til at beslutte dig!

Det er min fornemmelse (jeg har ikke noget statistik), at gratis nogen gang tolkes som at afsenderes tid heller ikke betyder noget.
Jeg er helt konsekvent begyndt at skrive "Hurtig afhentning prioriteres". Jeg er ligeglad med hvem der skriver "Intra" først, den der først kan hente får.
8
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 12. okt 2019, 19:18

Er admin i en bygruppe.

Har for nyligt blokeret en bla pga sprog.

Dèt tog han ikke særligt pænt...

Blokeret 1.png

Da jeg ikke reagerede på dét og samtidig smed ham på ignorer på messenger (Så ryger han over i beskedanmodninger og jeg får ikke notifikationer) har han så haft travlt... 23 ulæste beskeder.

Bla med udsagn som disse:

Du er som islam og brunkål:
Noget fanden har skabt
Du lugter af råddenska

Du er ikke så hurtig herinde som sidst din lede så
Lev i ensomhed, ingen vil dig
Husk det
Og nyd din ensomhed
Du er og bliver et stort O
Du må leve resten af dit liv alene, ingen vil dig husk det og jeg vil nyde din ensomhed

Indsæt selv en helvedes stak "vrede/fuck finger"smileys/emojis.

Som om dét ikke er nok, så er han lige gået lettere amok på FB:

Blokeret 2..png

For lige at toppe det.....Manden er pt ansat indenfor psykiatrien i midtjylland. Han har været ansat ved psykiatrien flere steder.

Men det der...det vidner for mig om en, der ikke kan tåle en afvisning. Og det synes jeg er lidt skræmmende, når man tænker på hvor han arbejder.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
....

Brugeravatar
Kerrigan
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1907

Indlægaf Kerrigan » 12. okt 2019, 19:22

icelady skrev:Er admin i en bygruppe.

Blokeret 1

Da jeg ikke reagerede på dét og samtidig smed ham på ignorer på messenger (Så ryger han over i beskedanmodninger og jeg får ikke notifikationer) har han så haft travlt... 23 ulæste beskeder.

Noget fanden har skabt
Du lugter af råddenska

Husk det
Og nyd din ensomhed
Du må leve resten af dit liv alene, ingen vil dig husk det og jeg vil nyde din ensomhed

Blokeret 2

For lige at toppe det.....Manden er pt ansat indenfor psykiatrien i midtjylland. Han har været ansat ved psykiatrien flere steder.

Men det der...det vidner for mig om en, der ikke kan tåle en afvisning. Og det synes jeg er lidt skræmmende, når man tænker på hvor han arbejder.

:shock: Puh...
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Trappestige
Kort karma: 167
Likede indlæg: 3015

Indlægaf Trappestige » 12. okt 2019, 20:32

icelady skrev:Er admin i en bygruppe.

Blokeret 1

Noget fanden har skabt
Du lugter af råddenska

Husk det
Og nyd din ensomhed

Blokeret 2

Godt du blokerede ham. Han er bare sur fordi du har taget hans daglige legeplads fra ham ved at gøre det. Jeg håber at flere af de andre typer som ham snart følger trop, så gruppens repræsentativ kan begynde at ligne noget man ikke bliver flov over menneskeheden over.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 12. okt 2019, 21:18

Trappestige skrev:Godt du blokerede ham. Han er bare sur fordi du har taget hans daglige legeplads fra ham ved at gøre det. Jeg håber at flere af de andre typer som ham snart følger trop, så gruppens repræsentativ kan begynde at ligne noget man ikke bliver flov over menneskeheden over.

Jeg forstår bare ikke man reagerer så voldsomt. :gruble:

At man sender en "FUck dig du er dum!"-besked er hvad det er.

Men at sende 23 beskeder, kommentere på mine kommentarer i div opslag....det er altså ikke en normal adfærd.
0
....

Yetie
Kort karma: 107
Likede indlæg: 1112

Indlægaf Yetie » 12. okt 2019, 21:25

icelady skrev:
Trappestige skrev:Godt du blokerede ham. Han er bare sur fordi du har taget hans daglige legeplads fra ham ved at gøre det. Jeg håber at flere af de andre typer som ham snart følger trop, så gruppens repræsentativ kan begynde at ligne noget man ikke bliver flov over menneskeheden over.

Jeg forstår bare ikke man reagerer så voldsomt. :gruble:

At man sender en "FUck dig du er dum!"-besked er hvad det er.

Men at sende 23 beskeder, kommentere på mine kommentarer i div opslag....det er altså ikke en normal adfærd.

Send screenshot til hans arbejdsgiver. :deer: :devil:
5
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 191
Likede indlæg: 3871

Indlægaf Velvet-Goldmine » 12. okt 2019, 21:35

icelady skrev:For lige at toppe det.....Manden er pt ansat indenfor psykiatrien i midtjylland. Han har været ansat ved psykiatrien flere steder.

Er du sikker på at han har været ansat indenfor psykiatrien og ikke ..aehm... 'bruger' af selvsamme :nerve:
0
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 12. okt 2019, 22:58

Velvet-Goldmine skrev:
icelady skrev:For lige at toppe det.....Manden er pt ansat indenfor psykiatrien i midtjylland. Han har været ansat ved psykiatrien flere steder.

Er du sikker på at han har været ansat indenfor psykiatrien og ikke ..aehm... 'bruger' af selvsamme :nerve:

Har talt med en, som desværre har bekræftet han arbejder inden for området og ikke er bruger.
0
....

Tilbage til "Generelt"