Er I glade for jeres arbejde?

Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 196
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 3089

Re: Er I glade for jeres arbejde?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 8. aug 2018, 06:47

Jeg har kun været i mit job siden onsdag i sidste uge. Skiftede efter 4½ år i en anden virksomhed, hvor jeg stoppede pga. samarbejdsvanskeligheder med min daværende leder.
Selvom man skal passe på med at jinxe, så virker min nye leder bare som en helt anden type. Den type som jeg havde håbet på at arbejde for. Jeg husker selvfølgelig godt at jeg også var ret glad for min tidligere leder i starten. Men nu har jeg mere at sammenligne med, og jeg har mere erfaring med branchen og ved derfor hvad der er godt og hvad der er skidt.
Det der gjorde mig utilfreds i mit tidligere job var manglen på tillid...og manglen på kompetencer hos min leder.
Min nye leder virker derimod som om han virkelig ved hvad han taler om. Han har masser af erfaring indenfor branchen og han har allerede åbnet op for at jeg skal være medansvarlig for et større byggeprojekt, selvom jeg egentlig ikke er ansat til det.
Men jeg har helt fra start, også til jobsamtalen, gjort det klart at jeg har ambitioner og at det er derfor jeg forlod min tidligere arbejdsplads. Og det tror jeg faktisk han hele tiden har i baghovedet.
Selvom jeg ikke laver meget i de her dage, så har han flere gange sagt at han ikke er bange for at lægge ansvar over på mig. Han synes bare lige jeg skal på plads først.

Men jeg håber virkelig det her bliver et job hvor jeg får masser af erfaring og udvikling. Det virker til at rammerne er der.
1
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1636

Indlægaf Pax Romana » 8. aug 2018, 10:06

Jeg elsker mit job.

Fordi jeg elsker, hvad jeg laver, kan jeg se ud over en hård dag eller uventet drejning.
Jeg elsker, at jeg bliver opmuntret til at prøve nye ting og være innovativ ... og hvis det ikke virker, støttes jeg for at lære hvordan, jeg støver mig selv af og prøver igen. Min chef erkender, at han ikke er indbegrebet af al viden; han værdsætter og respekterer min erfaring og den ekspertise jeg bringer til bordet. Det er ok for mig at ikke vide alt, men jeg lærer så meget så hurtigt. Min mening er vigtig, og det er også alle andres uanset hvilke niveauer de er på.

Jeg elsker de mennesker, jeg arbejder med på tværs af systemet. Jeg arbejder med nogle fantastiske, talentfulde, sjove og dedikerede personer. På daglig basis er der en fornemmelse af, at vi arbejder mod en stor, opnåelig vision, og jeg ser os stolt gøre fremskridt hen imod det hver dag og gøre det til en realitet. Hver dag er forskellige udfordrende og spændende. Ingen to dage er de samme. Mit job giver mig mulighed for at få en positiv indvirkning på folks liv og gøre en forskel hver dag. Jeg går hjem, og jeg ved, jeg gjorde en reel forskel.

Jeg stræber efter at inspirere folk, og det gør jeg faktisk. Det er så givende at vide, også selvom det måske kun er indirekte jeg har haft en lille rolle at spille i det.

Og så er der altid noget at grine over hver eneste dag.
2
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1003
Likede indlæg: 8690

Indlægaf Rapfisk » 8. aug 2018, 15:28

NejJegErIkkeAsiat skrev:Tag

Sådan noget tror jeg man man kan mærke. Selvfølgelig bliver mennesker mere menneskelige - på godt og ondt - når man lærer dem at kende, men first impressions last. Sådan har jeg i hvert fald haft det med min chef gennem 15 måneder.
1
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 761
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 9144

Indlægaf Madam Pomfrey » 8. aug 2018, 17:30

Rapfisk skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Tag

Sådan noget tror jeg man man kan mærke. Selvfølgelig bliver mennesker mere menneskelige - på godt og ondt - når man lærer dem at kende, men first impressions last. Sådan har jeg i hvert fald haft det med min chef gennem 15 måneder.

Det håber jeg fanme på!
Der var så meget genkendeligt i ikkeasiats indlæg - fra min nuværende arbejdsplads.
Det dummeste er fakktisk at jeg godt vidste at min leder, fra vores tid som ligeværdige kollegaer, kunne være tung at danse med, gå egne veje, skide højt og flot på regler og aftaler. Jeg tænkte bare det ville være anderledes i leder positionen.

men jeg har opsagt min stilling i dag, og den er accepteret med aftrædelse pr. 31/8.
Det var sært, svært og en lettelse. Jeg føler mig fri nu, skuldrene ned, trækker vejret ned i maven.
Nye gode tider venter lige forude... og jeg glæder mig!
For det var nemlig også en leder som jeg virkelig fik et positivt indtryk af, både på det menneskelige og professionelle plan.
Det har bare at holde stik!
5
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
mariannaa
Kort karma: 126
Likede indlæg: 1233

Indlægaf mariannaa » 8. aug 2018, 21:35

Jeg elsker mit job. Jeg arbejder i en kriserådgivning med tilhørende værested og det er de mest fantastiske søde bruger og en masse søde kollegaer. Jeg glæder mig til hver gang jeg har en vagt.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1437
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12929

Indlægaf Fru Sunshine » 9. aug 2018, 20:13

Jeg er glad for min arbejdsplads, mine elever og mine kolleger. Hvis jeg ikke elskede den del så meget, var jeg ude af folkeskolen. De vilkår, både vi og eleverne ligger under for med reformen og inklusionen, er så kritisable, at der næsten ikke findes ord for det. Men jeg og mine kolleger kæmper videre.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 407
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 4538

Indlægaf Pjeps » 10. aug 2018, 07:43

Jeg er vild med mit fag og det speciale jeg er ansat i. Jeg er ikke begejstret for de vilkår vi bydes.

Jeg skifter til primært nattevagt efter min sommerferie, så slipper jeg for at være så morgen træt og sur.
0
:ninja:
ajnaM
Kort karma: 306
Likede indlæg: 6461

Indlægaf ajnaM » 10. aug 2018, 10:04

Ja.

Jeg er på en arbejdsplads, hvor jeg arbejder for et område, jeg holder meget af, og hvor jeg kan bruge mine holdninger aktivt og konstruktivt. Jeg laver kommunikation, og det betyder meget for mig, at jeg arbejder for noget, jeg synes er vigtigt - og rigtigt.

Samtidig er det fedt at mærke, at mine kollegaer har det på samme måde. Der løftes virkelig i flok, og mig bekendt er der ikke nogen i min organisation, der ser det som 'bare et arbejde'. Men det betyder omvendt også, at der forventes et personligt engagement - og at jeg ikke bare kan lægge arbejdet fra mig, når jeg går hjem. Jeg har meget flydende grænser mellem både min arbejdstid og min fritid og min person på kontoret og min privatperson, hvis det giver mening. Det hele flyder sammen - folk kan altid få fat på mig, jeg er SoMe-venner med en masse i forbindelse med arbejdet.

Eksempelvis var jeg til en demonstration for at lave presse, og jeg mødte nogle kilder, jeg har brugt mange gange og tit snakker med, der havde taget deres børn med. De spurgte, hvorfor jeg ikke også havde mit barn med. Og det var sgu sådan lidt akavet. :D For hvorfor havde jeg ikke det? Det havde jeg jo nok ikke, fordi det er et arbejde. Men samtidig er det ikke bare et arbejde, og jeg kunne egentlig sagtens have haft min store dreng med.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 373
Likede indlæg: 3417

Indlægaf Little_Woman » 10. aug 2018, 20:21

Ja.

Jeg har et meget afvekslende job, med meget menneskekontakt og god brug af min faglighed hver eneste dag. Der er både simple opgaver, men også svære og komplekse ting, i et godt miks. Jeg holder meget af at arbejde så selvstændigt som man gør i min stilling, fx styrer jeg selv min kalender og har stor fleksibilitet.

Jeg elsker mine kolleger, flere af dem er blevet nogle af mine nærmeste venner og rigtig mange har jeg et godt, nært kollegaskab med, med plads til både faglighed, fuldedans til julefrokosten og personlige samtaler om stort og småt. Jeg griner på jobbet hver eneste dag, over og med mine kolleger.
3
Nu med fugl
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 361
Likede indlæg: 4279

Indlægaf Anilara » 10. aug 2018, 22:31

Mjo.
Jeg er tilfreds.
Jeg har valgt mit nuværende arbejde for erfaringens skyld, så jeg en gang kan komme lidt nærmere det, som oprindeligt interesserede mig. Tilfældet ville at jeg så har fået nogle søde kollegaer.
Jeg har valgt mit felt fordi jeg er god til det, og fordi jeg ofte får nogle ret vilde historier/skæbner at kende.

Jeg arbejder mest for at tjene penge og kunne holde fri. Jeg elsker at spare op og holde fri! På den måde bliver jeg nok ikke et karrieremenneske, på trods af jeg de sidste 10 år i gennemsnit nok har arbejdet over 50 timer om ugen.
Det har ikke været, og er ikke, grundet lækkert arbejde. Det er for at leve godt.

Det værste ved mit job er, at det er et 8-16 job.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 639
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 9614

Indlægaf Delfin » 10. aug 2018, 23:17

Jeg ved det ikke, men er ikke fyr og flamme. Efter en omstrukturering er jeg blevet placeret i en anden afd. og det er min første uge. Umiddelbart virker kollegerne både søde og kompetente, men jeg ved sgutte. Det er ikke et sted, jeg selv har valgt, det er det bedste af to onder. Målgruppen er lidt anderledes og måske ikke mit drømmescenarie, men nu må vi se, måske bliver det det i fremtiden. Jeg lurer på det en tid, og ellers må jeg vel se mig om efter noget andet, selvom det ikke er supernemt med min alder og bagage.
0
14 11 14 :banan:
JoyNips
Kort karma: 606
Likede indlæg: 9845

Indlægaf JoyNips » 11. aug 2018, 06:26

Jeg er glad for det, men ikke ovenud lykkelig på “her skal jeg være i mange år”-måden. Der er gode kolleger og nogle opgaver er spændende, men der er ikke travlt nok, og så er der simpelthen for mange godkendelsesled og frygt for at begå fejl. Jeg er vant til at kunne løbe med mine ideer og rydde op bagefter :-D
0
Brugeravatar
Jungletiger
Kort karma: 63
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 562

Indlægaf Jungletiger » 11. aug 2018, 08:51

JoyNips skrev:Jeg er glad for det, men ikke ovenud lykkelig på “her skal jeg være i mange år”-måden. Der er gode kolleger og nogle opgaver er spændende, men der er ikke travlt nok, og så er der simpelthen for mange godkendelsesled og frygt for at begå fejl. Jeg er vant til at kunne løbe med mine ideer og rydde op bagefter :-D

Det kunne jeg have skrevet - har det på samme måde, med mit nuværende job...…..
0
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 81
Likede indlæg: 1434

Indlægaf Chachacha » 11. aug 2018, 09:16

I starten troede jeg, at jeg ligesom alle andre cbs'ere skulle arbejde et eller andet corporate sted som "consultant", i et felt totalt uden for mit interessefelt (tænk revision, bank, transport osv.) Så jeg startede faktisk sådan bare i det offentlige. Og jeg hadede det. Så tænkte jeg, at det var fordi det ikke var det private. Og jeg talte og talte med mine venner om, hvad jeg dog slulle søge i stedet men kiggede hele tiden den vej.

En dag faldt jeg over en jobannonce inden for mit fagområde men også inden for mit interessefelt. Altså et kreativt, æstetisk univers som jeg faktisk bruger en stor del af min fritid på i forvejen. På en måde gik et lys op for mig, da jeg fik jobbet og var sådan "hvorfor har jeg aldrig tænkt på at søge et sted hen, der rent faktisk ikke bare rummer min faglighed men også min interesse"?!

Anyway. Jeg tænker faktisk lidt, om du kunne have det på samme måde. Måske dit fag kunne komme i spil i et univers du følte dig hjemme i? Det har i hvert fald for mig været afgørende for, at jeg nu kan sige at jeg er glad for mit arbejde.
3
Namaste, bitches :kaffe:
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1006

Indlægaf Alphilia » 11. aug 2018, 12:22

Jeg er glad for arbejdet, der er alsidigt og selvstændigt. Jeg har gode kolleger og fri når jeg går hjem.
Jeg er meget lidt begejstret for rammerne og det er klart ovenstående der gør at jeg ikke skifter arbejde. Men resten af mit arbejdsliv bliver ikke under de rammer der er og som jeg ikke tror ændrer sig
1

Tilbage til "Job"