Hvorfor bruger du ikke prævention?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 369
Likede indlæg: 3506

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Marioneta » 13. jul 2018, 18:28

Juki skrev:
Marioneta skrev:Jeg har dyrket sex uden kondom med ikke faste partnere, men jeg har altid enten været på p-piller eller vidst, at jeg med 100% sikkerhed ikke kan blive gravid, fordi jeg har haft ægløsning i den cyklus. Så jeg har aldrig dyrket reel ubeskyttet sex i forhold til graviditet med ikke faste partnere og det kommer jeg heller ikke til. Det er en risiko, jeg ikke er villig til at løbe.

Jeg er tydeligvis villig til at løbe risikoen for at få kønssygdomme, for jeg har dyrket sex uden kondom flere gange. Dog er det ikke vildt mange gange og jeg har hver gang vurderet mandens risiko for at have noget. Bortset fra en enkelt gang, snakker vi om mænd, som har sådan en fortid, at jeg har vurderet risikoen forholdsvis lille og jeg har valgt at tage den. Jeg har aldrig haft en kønssygdom.

Har fyrene været interesseret i at vide om du brugte prævention? Og har du så selv fortalt dem at det var ubeskyttet sex(enten før eller efter samlejet) eller har det slet ikke været et samtaleemne?

Jeg kan ikke helt huske de første par stykker, jeg var i seng med, men her de sidste år har jeg oplevet en fyr, som stolede på mig, da jeg sagde, at det var en sikker periode i min cyklus, en fyr som bare knaldede med mig og gik ud fra at jeg var på p-piller, hvilket jeg ikke var (men var i en sikker periode) og en fyr som godt nok spurgte lidt ind til kondom, hvor jeg sagde jeg var på p-piller og det stolede han på.

Og så min nuværende kæreste, som jeg jo endte med at have sex med første gang lidt uplanlagt efter en bytur. Han spurgte heller ikke og jeg endte med at fortælle ham, at jeg var på p-piller inden vi gik videre. Jeg tænkte så, at han nok også tog for givet at jeg var på p-piller, men han har senere fortalt, at han var overrasket over, at jeg var, når jeg ikke havde været sammen med nogen i lang tid. Han reagerede faktisk lidt sjovt, da jeg fortalte ham det under akten. Han sjussede lidt på mig, som om jeg forstyrrede, og så sagde han, at det var pænt af mig at fortælle det. Han virkede overrasket over at få det at vide. Jeg ved faktisk ikke hvad hans plan ellers havde været. Måske at trække sig ud. Måske jeg skulle spørge ham en dag.
1
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2762
Likede indlæg: 17397

Indlægaf Wizzze » 13. jul 2018, 18:31

Fordi vi prøver at skabe en af de der babydimser, og så er det ret kontraproduktivt med prævention :slem: :preggo1: :preggo2: :kryds: :-D
7
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 196
Likede indlæg: 3506

Indlægaf Confucius » 13. jul 2018, 18:35

Jeg bruger som minimum kondom, og det bliver som regel også suppleret op med p-piller fra hendes side. Det gælder alle - lige fra one night stands til parforhold gennem flere år.

Jeg er ikke interesseret i sygdomme eller, endnu værre, børn. Risikoen for at få HIV eller baby er bare for stor til, at jeg tør stole på hendes ord alene. Jeg har før haft kærester som jeg stolede 100 % på, og som jeg havde sex med uden gummi, fordi hun brugte p-piller. Efter jeg slog op, finder jeg så ud af hun har bollet udenom, og muligvis har fået HIV. Ventetiden til jeg fik svar på min blodprøve var et helvede, og det lærte mig at ingen kvindes ord vejer tungere end mit eget helbred. Fra da af har det været gummi hver gang.
4
Der findes to slags mennesker:
1) Dem der kan ekstrapolere fra ufuldstændige data.

Kun en tåbe frygter ikke badevægten.
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 196
Likede indlæg: 1362

Indlægaf Artem » 13. jul 2018, 19:08

Jeg er vokset op i 80'erne hvor der var meget fokus på AIDS, hvorfor det var meget vigtig for mig at bruge kondom da jeg blev aktiv i 90'erne. Hvor jeg var 25 år inden jeg første gang havde usikker sex med en kæreste.

Jeg har på den måde altid været mest bekymret for kønssygdomme da de kunne være dødelige, men efterhånden er skrækken for HIV drevet over, hvor det mere eller mindre kun er folk med risikoadfærd der skal være bekymret, og da jeg kun er sammen med etniske danske kvinder, er jeg med årene begyndt med at tage det mere afslappet, så ud over den håndfuld stykker jeg har haft et mere seriøst forhold til, er det kun en 5-8 stykker jeg har haft usikker sex med ud over. Som jeg synes er et meget lavt tal i forhold til at jeg nok har været sammen med omkring 100

Jeg har altid været villig til at bruge gummi, og selv fundet det frem. Så når jeg trods alt har været sammen med nogle uden, handler det om at de har sagt til mig at det ikke var nødvendigt med gummi, og jeg har vurderet at det har været en type hvor risikoen var minimal. Som også har været en korrekt vurdering ind til videre hvor jeg endnu aldrig har haft en kønssygdom. Er blevet testet flere gange gennem årene og er bloddonor.

Med graviditet har jeg helt ærligt aldrig tænkt så meget på det. Ud over når de her kvinder har sagt at det ikke var nødvendigt med kondom, har jeg naturligvis spurgt om de bruger anden prævention? som de har sagt ja til.
0
Utak er verdens løn
Jedi
Kort karma: 8
Likede indlæg: 319

Indlægaf Jedi » 13. jul 2018, 21:58

Jeg brugte i en årrække p-piller, men gør det ikke nu.
De gange jeg ikke har brugt kondomer har været, når der har været noget liderlighed involveret, manden har haft svært ved at holde rejsning med kondom på, eller hvor man sætter kondomet på sent i forløbet. Har en enkelt gang oplevet at manden har fjernet kondomet uden det var aftalt dvs. jeg opdagede det bag efter.
Har været så heldig ikke at blive gravid eller få en kønssygdom.
0
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 251
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 4043

Indlægaf Tanten » 13. jul 2018, 22:07

Jeg har aldrig sjusket med præventionen i forhold til at undgå uønsket svangerskab, hverken i eller udenfor forhold. Jeg har simpelthen været for bange for at blive gravid i utide.

Jeg har dog sjusket i forhold til at undgå seksuelt overførte sygdomme, og jeg har da haft et par stykker af slagsen gennem tiden. Hvorfor? Impulsivitet, kalkuleret risiko eller manglende egenomsorg har spillet en rolle, afhængig af, hvor jeg har været i mit liv.

Jeg har ikke haft mange seksuelle engangsoplevelser, og min erfaring er, at nogen spørger til prævention, og andre ikke.
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 783
Likede indlæg: 14749

Indlægaf Juki » 14. jul 2018, 00:41

Wizzze skrev:Fordi vi prøver at skabe en af de der babydimser, og så er det ret kontraproduktivt med prævention :slem: :preggo1: :preggo2: :kryds: :-D

Er du ikke i et forhold mere?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 14. jul 2018, 00:44

Jedi skrev:Jeg brugte i en årrække p-piller, men gør det ikke nu.
De gange jeg ikke har brugt kondomer har været, når der har været noget liderlighed involveret, manden har haft svært ved at holde rejsning med kondom på, eller hvor man sætter kondomet på sent i forløbet. Har en enkelt gang oplevet at manden har fjernet kondomet uden det var aftalt dvs. jeg opdagede det bag efter.

Hvordan reagerede du på det? :gisp:
0

D.itsen
Kort karma: 286
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 3183

Indlægaf D.itsen » 14. jul 2018, 05:42

Den eneste gang jeg ikke har brugt prævention, var da jeg var helt ung med min første kæreste. Eneste argument er liderlighed og dumhed, den klassiske med at hans pik godt lige kunne komme op og kigge lidt inden kondomet skulle på :rulle: altså vi brugte kondom de fleste gange, men ind i mellem glemte vi hjernen. Én gang nåede han kun lige at trække sige ud inden han kom, jeg var så skide nervøs bagefter, min mens var forsinket og jeg fik bestilt tid til lægen til at få p-piller. Jeg var heldigvis ikke gravid

Ellers har jeg været på p-piller eller spiral siden

Jeg har været rimelig god til at bruge kondom alligevel, jeg er i tvivl om den er smuttet med et ons engang, men ellers er det kun når kondomet er gået i stykker eller med nogen jeg har knaldet med flere gange og nogenlunde kendt historikken på. Det har ikke altid været aftalt men noget vi har ladet ske.
De fleste jeg har knaldet har selv taget i initiativ til kondom, og det er blevet bedre og bedre med alderen. I det mere kinky miljø har jeg kun mødt én hvor jeg skulle minde ham om at bruge kondom, det er heldigvis bare noget folk bruger, når de knalder med flere forskellige. De er også ret gode til at blive testet jævnligt
3
UH UH UH UH KORT :love:
fisken80
Kort karma: 261
Likede indlæg: 8681

Indlægaf fisken80 » 14. jul 2018, 07:41

Zinde skrev:
fisken80 skrev:
Purple Haze skrev:Jeg har altid (efter jeg blev sexuelt aktiv) været på prævention mod graviditet.

Jeg har ikke gået særlig meget op i prævention mod kønssygdomme. Jeg har haft klamydia én gang og da var det min daværende (utro) kæreste der smittede mig.
Ja det burde man og bla bla bla....

Jeg har sikkert været heldig. Har trods alt været sammen med utrolig mange forskellige typer af mænd og ca 15 forskellige nationaliteter, så der er ikke én bestemt fællesnævner for mændene. Andet at for størstedelens vedkommende har de ikke taget initativ til at bruge kondom. Vil tro at 2-3 ud af de ca 70 jeg har været i seng med hev et kondom frem - og INGEN af dem spurgte inden vi gik i gang om jeg var beskyttet mod graviditet.

Samme erfaring har jeg omend med færre mænd. Ingen har taget initiativ til kondom eller spurgt ind til anden form for prævention.

Jeg mindes så til gengæld ikke at have været sammen med en mand, der IKKE har spurgt til prævention. Er det en aldersting måske? De fleste af mine har været 35+.

Jeg tror du har en pointe der. Alle mine var i 20’erne, måske tænker mænd i den alder bare ikke så meget over, at der altså kan komme et barn ud af sex.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Jedi
Kort karma: 8
Likede indlæg: 319

Indlægaf Jedi » 14. jul 2018, 09:17

Juki skrev:

Jeg blev overasket! Jeg spurgte om hvorfor, og svaret var noget ala "det havde jeg lyst til". Det er jo svært at argumentere imod, udover at man kan trække sin interesse til sig igen. Det fik ingen konsekvenser for mig ifa graviditet eller sygdomme, så jeg var bare lettet.
2
Liou
Kort karma: 13
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 162

Indlægaf Liou » 14. jul 2018, 09:36

Hvordan oplever I at den anden part reagerer på jeres holdning til om der skal bruges prævention eller ej? Flere forskellige reaktioner. Lige fra forståelse/accept/enighed til undren og så helt ud i fjendtlighed og anklager om mistænkeliggørelse af hendes hensigter

Hvordan reagerer du selv hvis den anden part har en anden holdning til om der skal bruges prævention eller ej? I starten var jeg så uerfaren og stupid, at jeg simpelthen bare godtog det, hvis hun kom op med noget nonsens om latex allergi and so on og valgte at stole på, at hun faktisk var beskyttet som hun påstod. Efterfølgende blev mit syn på det mere kynisk, og jeg er sprunget over før, fordi tingene absolut skulle køres efter hendes hoved.

Og hvilke konsekvenser har der været i situationen? Altså ikke graviditet, kønssygdomme og lignende, men har det fx ødelagt stemningen så det ikke blev til sex alligevel?
Ja. Jeg har prøvet at gøre det forbi med en kvinde jeg allerede havde været sammen med en gang (set i bakspejlet dumt) fordi hun blev ved med at påstå at hun ikke tålte noget som helst, og jeg kunne bare ikke gøre det under de forhold. Siden da, har jeg oplevet en enkelt gang at være sammen med en anden, der også absolut ville gøre det uden, og da jeg insisterede, sagde hun bare hun ikke gad kondomsex, så det blev heller ikke til mere. Så min erfaring med det har været, at det klart kan ødelægge tingene.
4
Brugeravatar
Freya
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1212

Indlægaf Freya » 14. jul 2018, 10:44

Jeg oplever, at 35+ mænd er endnu værre end de yngre i forhold til prævention. Og det selv om jeg fortæller dem, at jeg ikke bruger hormonel beskyttelse mod graviditet. Når jeg så hiver kondomet frem, bliver de nærmest skuffede.
1
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 300
Likede indlæg: 3151

Indlægaf Neenah » 14. jul 2018, 14:03

Jeg har kun haft ubeskyttet sex med én partner i mit liv - ham der er far til vores kommende barn.

Uden for forhold kunne jeg aldrig drømme om ikke at bruge kondom. Jeg plejede at være totalt panisk angst for graviditet, så det var aldrig noget jeg turde gamble med. Der er et par af de fyre, jeg har haft sex med, som ikke var fan af kondomet. Den første var min første sexpartner - han tog ikke initiativ til at bruge kondom, da vi skulle have sex første gang, så det måtte jeg insistere på. Jeg tænkte mit, og havde jeg været lidt mere obs, så havde den situation været nok til at jeg skulle have droppet det forhold.

Den anden, som ikke var fan af kondom, prøvede direkte at tale mig fra at bruge det. Han var en ret ung amerikaner, som mente at han jo bare kunne trække sig ud, og jeg kunne købe en fortrydelsespille bagefter :tie: Jeg insisterede, og så gad han ikke rigtig mere. Det er nok meget godt. Vi havde sex et par gange - med kondom - men han blev ved med at bitche over det. Det var SÅ ucharmerende.
1
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 15. jul 2018, 12:59

Jedi skrev:
Juki skrev:

Jeg blev overasket! Jeg spurgte om hvorfor, og svaret var noget ala "det havde jeg lyst til". Det er jo svært at argumentere imod, udover at man kan trække sin interesse til sig igen. Det fik ingen konsekvenser for mig ifa graviditet eller sygdomme, så jeg var bare lettet.

Nøj, jeg var blevet tosset!

Hvad bilder han sig ind siden han ikke synes det kunne være et problem?! :gisp:
1

Tilbage til "Forhold og sex"