Blev han snydt?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Blev han snydt, eller valgte han at tage en chance?

JA, han blev snydt
41
22%
Nej, han valgte selv at fortsætte uden kondom
131
69%
Mangler mere information
5
3%
Ved ikke / ligeglad
3
2%
Lyserød rumgorilla (den skal jo være der :D )
9
5%

Afgivne stemmer: 189
Jedi
Kort karma: 1
Likede indlæg: 110

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Jedi » 14. jul 2018, 10:17

Thomas31 skrev:
Selvfølgelig er det et overgreb. Et klamt vedvarende livslangt overgreb, der aldrig stopper. Hun har mod min vilje blandet mine gener ind i hendes krop - hvor ulækkert kan det blive - og skabt et liv, så forbrydelsen aldrig stopper, og jeg hænger på mulige forkvaklede følelser på livstid med et barn skabt med en kvinde, jeg kun kan foragte.

Den eneste forklaring på, at man kan kategorisere det som " dårlig opførsel" er, at man ikke tager kvinder alvorligt som selvstændige, tænkende, ansvarlige individer.

I det nævnte tilfælde var det jo ikke i mod hans vilje? Det var helt åbenlyst for dem begge, at de dyrkede sex uden prævention.

Jeg kan sagten forstå, hvis man ikke ønsker børn (i det hele taget, lige nu eller med denne person), så er det nedern at få et. Og man har også muligheden for at holde sig væk. Det gør det dog ikke til en forbrydelse eller et overgreb at kvinden bliver gravid.
6
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2082
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 20152

Indlægaf kidkomb » 14. jul 2018, 10:22

Jedi skrev:
Thomas31 skrev:
Selvfølgelig er det et overgreb. Et klamt vedvarende livslangt overgreb, der aldrig stopper. Hun har mod min vilje blandet mine gener ind i hendes krop - hvor ulækkert kan det blive - og skabt et liv, så forbrydelsen aldrig stopper, og jeg hænger på mulige forkvaklede følelser på livstid med et barn skabt med en kvinde, jeg kun kan foragte.

Den eneste forklaring på, at man kan kategorisere det som " dårlig opførsel" er, at man ikke tager kvinder alvorligt som selvstændige, tænkende, ansvarlige individer.

I det nævnte tilfælde var det jo ikke i mod hans vilje? Det var helt åbenlyst for dem begge, at de dyrkede sex uden prævention.

Jeg kan sagten forstå, hvis man ikke ønsker børn (i det hele taget, lige nu eller med denne person), så er det nedern at få et. Og man har også muligheden for at holde sig væk. Det gør det dog ikke til en forbrydelse eller et overgreb at kvinden bliver gravid.

Kun hvis du mener at Kaspar lyver.
Kender du Kaspar?
1
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Thomas31
Kort karma: 18
Likede indlæg: 249

Indlægaf Thomas31 » 14. jul 2018, 10:28

Jedi skrev:
Thomas31 skrev:

Han kunne da ikke vide, hun løj. Det er ikke en detalje. I mange sammenhænge er løgn lig med lange fængselsstraffe, som det også burde være her.

Det er løgnen og bedraget, der er det relevante. Det er kolosal forskel på uheld og bevidste handlinger
1
LaScrooge
Kort karma: 773
Likede indlæg: 7344

Indlægaf LaScrooge » 14. jul 2018, 10:33

abcd skrev:
LaScrooge skrev:
abcd skrev:
LaScrooge skrev:Situationen kan sammenlignes med hvis kvinden havde haft HIV og smittet ham. Det er også en livslang plage, det er også noget, man kan beskytte sig mod med kondom, det er også noget man får fra en anden, som måske, måske ikke overfører smitten, selvom de er smittede selv, akkurat som befrugtning ved et enkelt samleje på ingen måde er garanteret.

Mig bekendt har det da også været strafbart at have ubeskyttet sex med andre uden at fortælle dem at man er HIV-positiv. Jeg ved ikke om det er det længere, nu er behandlingen vist så langt fremme at velbehandlet HIV meget sjældent smitter.

Her er en artikel om en mand fra Skotland som har fået fængsel på livstid for bevidst at smitte andre med HIV: https://www.bt.dk/udland/ung-mand-smitt ... et-sin-dom. Nederst i artiklen står følgende om Danmark:

"I Danmark koster ubeskyttet sex ikke længere fængsel, selv om man er hiv-smittet eller har aids. Det skyldes, at den medicinske behandling af hiv- og aids-smittede har vist sig så effektiv, at sygdommene ikke længere opfylder de juridiske betingelser for at være livstruende i løbet af 12-15 år."

Underforstået vel at det tidligere har kostet fængsel.

Hvis du har ubeskyttet sex med nogen, der har HIV og du bliver smittet, hvem kan du så takke, ultimativt set og med den viden, vi alle har om HIV?

Ifølge dansk lovgivning har jeg kunnet bebrejde den der smittede mig, hvis hun har løjet om sin HIV-status. Den lovgivning er du så uenig i, og det er jo fair nok.

Hvad gør du for at beskytte dig imod kønssygdomme? Har du aldrig ubeskyttet sex, eller beder du dine partnere om en lægeerklæring? Jeg forlader mig på at kvinderne ikke lyver for mig når de siger de ikke har kønssygdomme, jeg synes det bliver voldsomt at bede om skriftlig dokumentation.

For det første: luk r*ven med den åndssvage stråmand. Jeg har ikke udtalt mig om HIV-lovgivningen.

For det andet: ja. Inden jeg går fra kondom-beskyttet sex til sex der er beskyttet på anden vis, bliver både jeg og min partner testet. Alt andet regner jeg for groft uansvarligt overfor mig selv. Og at der findes mennesker som dig, som er naiv skråstreg ligeglad nok til ikke at blive testet, bekræfter mig i at det er det eneste rigtige at gøre.
3
abcd
Kort karma: 123
Likede indlæg: 4005

Indlægaf abcd » 14. jul 2018, 10:47

LaScrooge skrev:
abcd skrev:
LaScrooge skrev:
abcd skrev:
LaScrooge skrev:Situationen kan sammenlignes med hvis kvinden havde haft HIV og smittet ham. Det er også en livslang plage, det er også noget, man kan beskytte sig mod med kondom, det er også noget man får fra en anden, som måske, måske ikke overfører smitten, selvom de er smittede selv, akkurat som befrugtning ved et enkelt samleje på ingen måde er garanteret.

Mig bekendt har det da også været strafbart at have ubeskyttet sex med andre uden at fortælle dem at man er HIV-positiv. Jeg ved ikke om det er det længere, nu er behandlingen vist så langt fremme at velbehandlet HIV meget sjældent smitter.

Her er en artikel om en mand fra Skotland som har fået fængsel på livstid for bevidst at smitte andre med HIV: https://www.bt.dk/udland/ung-mand-smitt ... et-sin-dom. Nederst i artiklen står følgende om Danmark:

"I Danmark koster ubeskyttet sex ikke længere fængsel, selv om man er hiv-smittet eller har aids. Det skyldes, at den medicinske behandling af hiv- og aids-smittede har vist sig så effektiv, at sygdommene ikke længere opfylder de juridiske betingelser for at være livstruende i løbet af 12-15 år."

Underforstået vel at det tidligere har kostet fængsel.

Hvis du har ubeskyttet sex med nogen, der har HIV og du bliver smittet, hvem kan du så takke, ultimativt set og med den viden, vi alle har om HIV?

Ifølge dansk lovgivning har jeg kunnet bebrejde den der smittede mig, hvis hun har løjet om sin HIV-status. Den lovgivning er du så uenig i, og det er jo fair nok.

Hvad gør du for at beskytte dig imod kønssygdomme? Har du aldrig ubeskyttet sex, eller beder du dine partnere om en lægeerklæring? Jeg forlader mig på at kvinderne ikke lyver for mig når de siger de ikke har kønssygdomme, jeg synes det bliver voldsomt at bede om skriftlig dokumentation.

For det første: luk r*ven med den åndssvage stråmand. Jeg har ikke udtalt mig om HIV-lovgivningen.

For det andet: ja. Inden jeg går fra kondom-beskyttet sex til sex der er beskyttet på anden vis, bliver både jeg og min partner testet. Alt andet regner jeg for groft uansvarligt overfor mig selv. Og at der findes mennesker som dig, som er naiv skråstreg ligeglad nok til ikke at blive testet, bekræfter mig i at det er det eneste rigtige at gøre.

Du har udtalt dig om HIV-smitte og ansvar, og den logiske konsekvens af dine udtalelser er at du er imod at man skal straffes hvis man bevidst smitter andre med HIV fordi de bare selv kunne have beskyttet sig. Hvis du ikke mener det, hænger din argumentation ikke sammen.

Mht. lægetesten er det jo let nok at lyve om. Beder du om en underskrevet attest fra en læge på at personen ikke har kønssygdomme? Eller tager du med til lægen?
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1239
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 11614

Indlægaf Fru Sunshine » 14. jul 2018, 10:53

Thomas31 skrev:

Klamt, ja.
Livslang konsekvens på en virkelig dårlig måde, ja.
Ulækkert, ja.
Overgreb, nej!

Uanset hvor meget du stamper i jorden og hyler, bliver det aldrig et overgreb.
8
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Maanii
Kort karma: 120
Likede indlæg: 367

Indlægaf Maanii » 14. jul 2018, 11:02

Fru Sunshine skrev:
Thomas31 skrev:

Klamt, ja.
Ulækkert, ja.
Overgreb, nej!

Stamper i jorden og hyler? Hvad er det for en måde at snakke til et voksent menneske på?
3
Put egg on my house, I kill what you love!
Liou
Kort karma: 11
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 137

Indlægaf Liou » 14. jul 2018, 11:43

Maanii skrev:
Fru Sunshine skrev:
Thomas31 skrev:

Klamt, ja.
Ulækkert, ja.
Overgreb, nej!

Stamper i jorden og hyler? Hvad er det for en måde at snakke til et voksent menneske på?

Det er bare retorikken, hver gang dette emne kommer op, fordi det er så pokkers følelsesladet et emne og der findes 2 grupper, der ser MEGET forskellig på det her. Fornærmelserne er bare patetiske, og gør egentlig, at man ikke gider det her.

Men man må da håbe, at personer fra hver sin gruppe aldrig ender i kanen sammen - det ville jo ende ud i en potentiel katastrofe.
2
D.itsen
Kort karma: 277
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 2963

Indlægaf D.itsen » 14. jul 2018, 11:48

Rapfisk skrev:
D.itsen skrev:Hvor står der hun bruger p-piller? Hvis hun har mente hun har været i en sikker periode er det pludselig meget mere sandsynligt

Det gør der ikke, men det er den langt mest benyttede præventionsform for kvinder.

Hun kunne også bruge p-stav, så var hun endnu mere beskyttet.

Eller sikre perioder, pessar, en bøn til gud, sære urter, spiral, plaster, minipiller eller noget andet. Vi aner det ikke, så begynde at gætte på hvor sikker hendes beskyttelse var (hvis dem var der), virker temmelig omsonst
1
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 167
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 3144

Indlægaf Mistermor » 14. jul 2018, 12:07

LaScrooge skrev:

Det sprog er simpelthen ikke okay!
4
Brugeravatar
Mistermor

Indlægaf Mistermor » 14. jul 2018, 12:13

Fru Sunshine skrev:

fysisk eller psykisk krænkelse af en svagere eller værgeløs part eller af dennes rettigheder; voldelig eller respektløs fremfærd mod nogen
ORD I NÆRHEDEN en hårdhændet behandling ublid medfart vold1 grovhed brutalisering rå vold..."

Så nej! Det er ikke overgreb, når du bare kan sige nej og gå din vej.
Manipulerende, måske, men det er ikke overgreb.

Respektløs fremfærd.

Er det ikke respektløst, hvis man med løgn påtvinger en mand forældreskab? Hvis vi forudsætter, at hun har snydt ham, og derfor kun forholder os til definitionen på overgreb, som du selv har citeret.

Det er ikke et sexuelt overgreb. Men det ER et overgreb.
2
Brugeravatar
Mistermor

Indlægaf Mistermor » 14. jul 2018, 12:19

Bergen skrev:Jeg har set det flere gange via mit job og det forældre være vældig positive over for barnet (unge mennesker) der alligevel ender med andre følelser. Det er for mig ihvertfald ikke så simpelt at mor kan sælge varen og alt er godt.

Er du pædagog? Eller hvilke omstændigheder taler vi om?
For der er jo forskel på, hvad det er man skal "sælge". Unge mennesker er jo et produkt af deres opdragelse, så selvom du ser forældrene være positive i dit nærvær, er du så sikker på, at du får et retvisende billede. F.eks. var den mor, jeg brugte i mit eksempel, virkelig god til at snyde fagpersonerne, der havde med hendes børn at gøre; så de troede såmænd også, de havde med en stakkels mor at gøre, der ikke fik hjælp fra far. :)
1
Bergen
Kort karma: 2
Likede indlæg: 170

Indlægaf Bergen » 14. jul 2018, 12:21

Mistermor skrev:
Bergen skrev:Jeg har set det flere gange via mit job og det forældre være vældig positive over for barnet (unge mennesker) der alligevel ender med andre følelser. Det er for mig ihvertfald ikke så simpelt at mor kan sælge varen og alt er godt.

For der er jo forskel på, hvad det er man skal "sælge". Unge mennesker er jo et produkt af deres opdragelse, så selvom du ser forældrene være positive i dit nærvær, er du så sikker på, at du får et retvisende billede. F.eks. var den mor, jeg brugte i mit eksempel, virkelig god til at snyde fagpersonerne, der havde med hendes børn at gøre; så de troede såmænd også, de havde med en stakkels mor at gøre, der ikke fik hjælp fra far. :)

Ingen af os aner hvad der sker derhjemme og hvis du gerne vil have ret så fint med mig.
1
LaScrooge
Kort karma: 773
Likede indlæg: 7344

Indlægaf LaScrooge » 14. jul 2018, 12:38

Mistermor skrev:
Fru Sunshine skrev:

fysisk eller psykisk krænkelse af en svagere eller værgeløs part eller af dennes rettigheder; voldelig eller respektløs fremfærd mod nogen
ORD I NÆRHEDEN en hårdhændet behandling ublid medfart vold1 grovhed brutalisering rå vold..."

Så nej! Det er ikke overgreb, når du bare kan sige nej og gå din vej.
Manipulerende, måske, men det er ikke overgreb.

Respektløs fremfærd.

Er det ikke respektløst, hvis man med løgn påtvinger en mand forældreskab? Hvis vi forudsætter, at hun har snydt ham, og derfor kun forholder os til definitionen på overgreb, som du selv har citeret.

Det er ikke et sexuelt overgreb. Men det ER et overgreb.

Et overgreb mod hvad, lige præcis? Han har ingen rettigheder, hun har forgrebet sig på, hun har ikke tvunget ham til sex, vi ved ikke engang, om hun har løjet overfor ham, hvilket i øvrigt heller ikke er ulovligt - hverken at lyve i sig selv eller om beskyttelse specifikt. Så hvori består overgrebet?

Du synes måske, at det er så groft det, der er sket, at det burde kunne karakteriseres som et overgreb, men af det følger bare ikke, at det var.
5
Brugeravatar
Mistermor

Indlægaf Mistermor » 14. jul 2018, 12:41

Bergen skrev:
Mistermor skrev:

Ingen af os aner hvad der sker derhjemme og hvis du gerne vil have ret så fint med mig.

Jeg ville ikke partout have ret.
Jeg reflekterer over dit indlæg og undrer mig.

Mener du virkelig - med det job du har - at forældre ikke kan påvirke et barn således, at det ikke er problematisk, at der ikke er en far i billedet?

Hvis du kun skal se på selve situationen;en mor er blevet gravid, manden vil ikke være far, mor vælger at få barnet selv og beslutter, at det skal ikke præge deres liv, for hun er selv i stand til at opfostre sit barn. Mor fortæller barn, når det spørger, at de var ikke kærester, og mand havde ikke lyst til at være far, - ikke fordi der var noget i vejen med barnet, han ville bare ikke have et barn - men mor har altid ønsket sig et barn, så derfor ville hun ikke have abort. ..... Mener du ikke, at det barn ikke vil blive præget af, at der ikke er en far inde i billedet. Fordi situationen ikke er anderledes end hos den mor og det barn, hvor mor er blevet kunstig befrugtet.

Hvis du ikke mener det; hvori består så forskellen? Hvad vil problemet være?
1

Tilbage til "Forhold og sex"