Dilemma vedrørende hans ekskæreste

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1191
Likede indlæg: 22592

Re: Dilemma vedrørende hans ekskæreste

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. jun 2018, 06:28

Du er blevet ramt af en følelse. Det er der intet galt i, så det skal du ikke bruge kræfter på at skamme dig over.
i stedet skal du fokusere på, hvordan du tackler følelsen.
Hvis du kan mærke, at du inderst inde hælder mest til at tage med, selvom det lige nu er svært, måske for at udfordre dig selv, synes jeg, du skal tænke på, at han først har bragt eksen op, da I specifikt talte om musik og minder, mens han ikke nævnte hende, da snakken alene var på bandet. Det, tror jeg, ville gøre en positiv forskel for mig, hvis jeg stod med din følelse.

Jeg fornemmer, at du er meget opmærksom på, at det her ikke skal gøres til en større ting, og det er der nok risiko for, at det på en eller anden måde vil blive, hvis du bare beder din kæreste om at finde en anden ledsager. Nogle vil måske mene, at han skulle have holdt oplysningen om minderne for sig selv, når du nu havde købt billetterne, men man kan også se hans afslappethed omring det som et udtryk for, hvor afklaret han er med sin fortid.

Som mange af de andre vil jeg personligt anbefale dig at tage med i stedet for at lade en impulsiv følelse sætte dagsordenen, men jeg synes, at det er helt ok, at du orienterer din kæreste om, at det ikke er helt let for dig (uden at det er hans skyld), hvis følelsen stadig er der, når I skal afsted.
4
Brugeravatar
Maanii
Kort karma: 100
Likede indlæg: 79

Indlægaf Maanii » 13. jun 2018, 06:37

Jeg tænker det er en situation der er relativt let at kommme ud af uden drama, ved bare at sige det som det er. Du har det trælst med at skulle afsted, du ved godt det er lidt dumt, og ikke noget du overhoved er sur på ham over, og om ikke bare i skulle droppe det og inviter ham biografen i stedet.

Æd at billetterne er spildte – det er en lille pris for at undgå et skænderi.
0
Put egg on my house, I kill what you love!
Smiling_Goat
Kort karma: 705
Likede indlæg: 11518

Indlægaf Smiling_Goat » 13. jun 2018, 06:50

Hvad er det du forestiller dig, der kommer til at ske ved koncerten? Du må have nogle overvejelser og indre forestillinger der gør, at du slår sådan bak.

Forestiller du dig, at han kommer til at stå og savne hende? At han vil holde om dig, men tænke på hende? At han vil begynde at genoverveje, om det overhovedet var en god idé at ende forholdet med eksen? Og hvilken forskel gør det, at du er der? Tror du, han vil tænke mindre på sin eks, hvis du ikke er der?

Bunder din utryghed måske i, at du blev overrasket over hans forhold til bandet, og du føler han var uærlig = "kan man stole på ham?"

Nu er jeg selv i et forhold, hvor min kæreste er rigtig gode venner med flere af sine ekser. De overnatter hos ham engang imellem, og jeg skulle lige finde op og ned på det hele i starten. Det er jo ikke fuldstændig uhørt at lyve om utroskab, og han ville bestemt have enhver lejlighed til det.

Aaanywho der, hvor jeg vil hen, er, at det er en tilvænningsproces. Jeg synes, du skal tage med til koncerten og finde ud af at der ikke sker noget slemt. Jeg tror, du gør dig en masse overvejelser, og det vil være rigtig godt at få det hele afmystificeret.
2
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 153
Likede indlæg: 2631

Indlægaf Velvet-Goldmine » 13. jun 2018, 07:03

Maanii skrev:Jeg tænker det er en situation der er relativt let at kommme ud af uden drama, ved bare at sige det som det er. Du har det trælst med at skulle afsted, du ved godt det er lidt dumt, og ikke noget du overhoved er sur på ham over, og om ikke bare i skulle droppe det og inviter ham biografen i stedet.

Æd at billetterne er spildte – det er en lille pris for at undgå et skænderi.

Aii :trist:
Hold.nu.kæft. hvor var jeg blevet skuffet hvis det var mig! At have fået billetter til et band der sjældent kommer til DK og som jeg var vild med, ville gøre mig kisteglad (jeg er også en sucker for god musik og koncerter), så hvis de pludselig blev taget væk igen fordi min mand ikke kunne håndtere at det var et band jeg havde hørt med min eks. ville gøre mig SÅ ked af det og også en lille smule bitter tror jeg.
Så skulle hun aldrig have købt disse billeter til at starte med - man kan fanme ikke give en så fed gave og så hive den væk igen på den måde.

Jeg kan slet ikke følge det der med at "hun ikke er sur på ham" og "undgå skænderi"... altså manden har jo ikke gjort noget som helst? Alt det der er i hendes hoved og ja, følelser er tilladte i alle afskygninger, men hvordan man reagerer på dem skal lige overvejes lidt synes jeg.

Jeg tror at en sådan reaktion fra min mand ville være et lille søm i kisten på et spirende forhold. Jeg ville være skuffet og ked og miste en lille smule respekt for ham i processen også. Det ville ikke være det ultimative dealbreaker, men det ville give et skår.
Hvis han tvært imod tog med og var en del af det sammen med mig, på trods af hans usikkerhed vedr. en eks. ville jeg have al respekt for ham i verden og i øvrigt også gøre alt jeg kunne for at han skulle have en god oplevelse sammen med mig (og igen snave ham i gulvet med passende mellemrum af ren taknemmelighed over at han havde givet mig dette og var taget med).

Ai, jeg bliver helt ked af det på hans vegne :lol:
22
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 372
Likede indlæg: 8311

Indlægaf Sangius » 13. jun 2018, 07:06

Han virker åben og ærlig omkring det. Hvis det var noget der nagede ham, gjorde at han savnede eksen, gav ham dårlig samvittighed osv., så havde han sgu nok aldrig nævnt det på den måde, som han gjorde.

Jeg havde taget med, og gjort alt hvad jeg kunne for at få en god oplevelse. :)
3
Brugeravatar
sansera
Kort karma: 34
Likede indlæg: 905

Indlægaf sansera » 13. jun 2018, 07:17

Jeg kan sådan set godt forstå dine følelser. Det kan godt være lidt af en mavepuster, når ekser pludselig 'bliver virkelige' i det rum man har med ens partner.
Når det er sagt, så synes jeg at du skal holde fast i, at du har givet ham en betænksom og kærlig gave, og at han netop vil nyde at dele den musik med dig og at den ikke (længere) er bundet op på et tidligere forhold, som ikke alene er slut, men som er fuld af sorg for ham.
Hvis du kan finde det i dig selv, så synes jeg at du skal tage afsted og give ham den glæde, at kunne forbinde den musik han holder af med dig og jer og den verden i er ved at bygge op sammen.
0
Straniera
Kort karma: 8
Likede indlæg: 691

Indlægaf Straniera » 13. jun 2018, 07:20

Ts, jeg ved ikke, hvad jeg selv ville gøre, men jeg vil bare lige sige, at jeg godt forstår dig. Jeg har selv et anstrengt forhold til kæresters ekskærester, da jeg stort set kun har oplevet dem som besværlige og problemfyldte.

For nogle måneder siden var jeg på rundrejse med min kæreste. Han insisterede på, at vi tog forbi ét bestemt land, hvor han har boet med en eks, hvilket jeg på ingen måder gad, for hvorfor skulle jeg rende rundt et sted, hvor han havde minder med hende?!
Vi endte med at gå på kompromis og så besøge hovedstaden, men jeg forklarede ham så også inden, at jeg aldeles ikke gad at høre på anekdoter fra ham og eksen, og at vi ville skabe vores egne, nye oplevelser. Så de der restauranter og bestemte steder, han havde været på med hende, kunne han glemme alt om, og så fik vi sammen udforsket ting, som var nye for os begge. Det endte med at blive en god tur, og han har ikke talt om hende siden.
0
Electronica
Kort karma: 3
Likede indlæg: 41

Indlægaf Electronica » 13. jun 2018, 18:28

Tak for jeres svar.

Først og fremmest ville jeg aldrig aflyse koncerten, spørgsmålet var kun om han skulle tage en anden end mig med. Koncerten og bandet betyder ikke noget for mig - jeg købte kun billetter, fordi jeg vidste, han gerne ville afsted, og jeg kan godt lide at få udvidet min musikalske horisont.

Han har været ærlig og åben omkring det, og det er en god pointe, at han ikke ville have været det, hvis det stadig var vigtigt for ham.

Jeg har besluttet mig for at tage med. Følelsen har jeg anerkendt mig selv for at have, men jeg er også bevidst om, at det er “mit” og ikke noget, der behøver blive delt med ham. Det må være tid til at skrive en ny historie - også med det band, så det har jeg tænkt mig at gøre. Også hvis det betyder, at jeg undervejs kommer til at få et stik i hjertet.

Det ville betyde noget for mig, at han ville dele den oplevelse med mig, hvis situationen havde været omvendt. Og han glæder sig. Jeg har sat deres musik på i aften for første gang siden han fortalte det. Det skal nok blive fint.

Tak for jer!
32
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 694
Likede indlæg: 13259

Indlægaf Juki » 15. jun 2018, 02:35

Electronica skrev:Tak for jeres svar.

Først og fremmest ville jeg aldrig aflyse koncerten, spørgsmålet var kun om han skulle tage en anden end mig med. Koncerten og bandet betyder ikke noget for mig - jeg købte kun billetter, fordi jeg vidste, han gerne ville afsted, og jeg kan godt lide at få udvidet min musikalske horisont.

Han har været ærlig og åben omkring det, og det er en god pointe, at han ikke ville have været det, hvis det stadig var vigtigt for ham.

Jeg har besluttet mig for at tage med. Følelsen har jeg anerkendt mig selv for at have, men jeg er også bevidst om, at det er “mit” og ikke noget, der behøver blive delt med ham. Det må være tid til at skrive en ny historie - også med det band, så det har jeg tænkt mig at gøre. Også hvis det betyder, at jeg undervejs kommer til at få et stik i hjertet.

Det ville betyde noget for mig, at han ville dele den oplevelse med mig, hvis situationen havde været omvendt. Og han glæder sig. Jeg har sat deres musik på i aften for første gang siden han fortalte det. Det skal nok blive fint.

Tak for jer!

God fornøjelse :pompom:
0
Forarget kan man altid blive

It's not a phase, mom!
LaScrooge
Kort karma: 707
Likede indlæg: 6794

Indlægaf LaScrooge » 15. jun 2018, 04:15

Sådan! Det skal nok blive fedt :pompom:
0