Hvad glemmer du at sætte pris på i hverdagen?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Selma156
Kort karma: 76
Likede indlæg: 962

Re: Hvad glemmer du at sætte pris på i hverdagen?

Indlægaf Selma156 » 17. apr 2018, 19:11

Jeg har for første gang i mit liv min egen lejlighed. Godt nok på lånt tid, men højst sandsynligt længe endnu. I en alder af 27 år har jeg flyttet 11 gange, siden jeg som 19-årig flyttede hjemmefra. Både i Danmark og udlandet. Jeg er heldigvis en kamæleon, som er god til at tilpasse sig, men nu har jeg bare brug for lidt ro og stabilitet.

Jeg ELSKER lejligheden. Jeg er fuldstændigt ligeglad med om køkkenet hænger sammen med soveværelset, at der ikke er vaske- eller opvaskemaskine, at gulvene knirker og at der ligger en bar skråt under mig, som har åbent sent halvdelen af ugens dage.

Der er separat bruseniche, en skøn gård, smukt lysindfald, stuklofter, en vaskekælder lige nedenunder, ingen underboer, rolige overboer, ALT lige om hjørnet, dejligt kvarter, centralt, og jeg har brugt tid på at indrette mig hyggeligt og pænt. Mine gæster siger "nej, hvor er her hyggeligt", og min udlejer siger, at lejligheden aldrig har haft så meget personlighed :)
5
Lykke
Kort karma: 147
Likede indlæg: 3092

Indlægaf Lykke » 17. apr 2018, 19:20

Gud ja! Gulve som ikke knirker. Når vi lejer en lejlighed gennem Airbnb - hold nu op vi tit har oplevet knirkende gulve.
Om ikke andet har det givet nogle grineflip når barnet er puttet, og vi har skulle snige os ud af rummet.
Godt nok knirker vores trappe, men ingen knirkende gulve.
1
1234
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1054

Indlægaf 1234 » 17. apr 2018, 19:43

At bo i gåafstand til alt :love: og så glemt jeg at sætte pris på friheden og fleksibelt ved at være studerende.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1162
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 18642

Indlægaf LadyFox » 17. apr 2018, 19:51

Ingen underboer! Det er rart at kunne være bekendt at bruge gulvet.
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10821

Indlægaf Flora » 17. apr 2018, 19:55

Rent drikkevand i hanen. Hver gang jeg har været på ferie i lande, hvor man ikke kan drikke vandet fra hanen, sætter jeg overordentligt stor pris på vores rene drikkevand herhjemme. Men jeg glemmer det lidt i hverdagen.
11
Selma156
Likede indlæg: 962

Indlægaf Selma156 » 17. apr 2018, 20:02

Faktisk også at jeg er sund og rask. Jeg har ingen allergier, skavanker, skader, kroniske sygdomme, noget som helst. Jeg tager ingen medicin. Jeg har sunde tænder. Et stærkt immunforsvar. Tømmermænd er det eneste, jeg ikke kan gardere mig imod!
2
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1162
Likede indlæg: 4058

Indlægaf Spjaerten » 17. apr 2018, 20:41

Min lejlighed, standen & beliggenheden. Mine venner og netværk.

Har egentlig et helt ok bagland og basis i orden.

Mangler bare lige drømmejobbet. Kom så!!!!
6
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 301
Likede indlæg: 3580

Indlægaf Anilara » 17. apr 2018, 23:36

At jeg ikke har børn. Tager mange ting for givet som barnefri. Også selvom jeg til daglig arbejder med børn.

Og så også min robusthed - at jeg kan overkomme mange ting. Når jeg sjældent prøver andet, glemmer jeg det. Også selvom jeg til daglig arbejder med sårbare.
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 809
Likede indlæg: 7435

Indlægaf Aima » 18. apr 2018, 00:52

Mit syn. Sommetider kan der godt gå 2-3 timer mellem jeg knalder ud i hjernen over det virker.
7
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Stitch
Likede indlæg: 1343

Indlægaf Stitch » 18. apr 2018, 04:30

Wizzze skrev:Godt toiletpapir! Efter 3 uger i Spanien, med det tyndeste lort, man skal folde 27 gange, inden brug, så savner vi virkelig godt TP :lun:

Hvorfor købte I ikke bare noget? :gruble: De har både det blødeste 3 og 4 lags.
0
Brugeravatar
Stitch
Likede indlæg: 1343

Indlægaf Stitch » 18. apr 2018, 04:31

Min dyne! Efter ferie i udlandet uden dyne er jeg helt nyforelsket i min dejlige dobbeltdyne.
1
Smiling_Goat
Kort karma: 735
Likede indlæg: 11814

Indlægaf Smiling_Goat » 18. apr 2018, 04:45

Jeg sætter slet ikke nok pris på mit køkken. Jeg har ellers boet et sted uden køkken (heller ikke et fælles,) og jeg var virkelig nødt til at tænke uden for kassen for at lave mad. Mit "køkken" var dengang i et klædeskab. Der stod mine tørvare og en miniovn, og på en kommode ved siden af skabet stod et par kogeplader. Det blev nemmere, da jeg fik et køleskab. Så kunne jeg også spise kølevarer. Opvasken måtte jeg tage på badeværelset.

Det slog mig også i går, da jeg gik rundt inde i København, hvor meget "business as usual" det er blevet. Som barn drømte jeg ellers om at flytte til Sjælland, og det var faktisk en drøm jeg havde rigtig længe. Nu har jeg boet herovre i et par år, og nu er det kun glimtvis jeg overvejer, at jeg rent faktisk gjorde det - flyttede.

Åh ja, og min evne til at small-talke. Den burde jeg virkelig bruge 10 min. Hver dag på at være taknemmelig for. Jeg plejede at syntes, det var så svært at finde på noget at sige, men nu føler jeg en slags ro, når jeg møder nye mennesker, fordi jeg føler, jeg har styr på, hvad jeg skal sige og spørge om. Det er altså ret rart :)
0
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1267

Indlægaf Pax Romana » 18. apr 2018, 06:40

Mine medmennesker. Vi lever i en tid, hvor individualismen er i højsædet, og hvor vi hver især passer sit.
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 661
Likede indlæg: 5805
Kontakt:

Indlægaf Annione » 18. apr 2018, 06:45

Min krop. Den er virkelig sej.
Det er muligt den er fuld af allergi, astma og hovedsmerter - men den kan altså noget. Jeg er ret stærk og kan bære ret meget. Jeg kan løbe, cykle så stærkt at folk tror det er en elcykel, den gør sjældent ondt. Og selvom jeg er træt, så fungerer den upåklageligt.

Og pt - så er den også ret pæn :-D
3
Brugeravatar
paint
Kort karma: 289
Likede indlæg: 11788

Indlægaf paint » 18. apr 2018, 08:06

Vi mennesker, har alt for let ved at vænne os til goderne og nogle gange glemme, hvor heldige vi er. Når det rammer mig, så tænker jeg ofte på min mormors livssyn. Det ramte mig forleden, hvor en hjemløs gut, sad med tæerne stikkende ud af et par gamle sneakers på Nørreport Station, og tiggede penge med et krøllet papkrus foran sig.
Hun elskede denne sang, fordi den var så klog (mente hun)

"Og hvem har sagt at netop du
sku' høre og se
høre bølgernes brus
og kunne synge
og hvem har sagt at netop
du sku' juble og le
og som fuglen på bølgerne gynge"

Og ja! Det lyder som noget en ældre dame, kunne finde på at brodere som tekst og hænge op ét eller andet sted. Men nogle gange er det banale nu rigtigt.
5
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Generelt"