Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2207
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 21245

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf kidkomb » 8. apr 2018, 22:10

Jeg har nu fået smagt den veganske Bailey's som jeg fik i gave til min fødselsdag.
Nej, nej, nej.
Kender I Galieve fra apoteket mod mavesyre? -Sådan noget hvidt, tyktflydende, nærmest melet halløj til at drikke?
Tag lidt af mintsmagen fra og kom lidt sødt i, så har I Bailey's veganske udgave.
Fy for h...... hvor er det ækelt :shock:
Jeg måtte simpelthen give op. Og den er endda dobbelt så dyr som den almindelige Bailey's. Strengt!
1
Don't give up
'Cause you have friends
-P. Gabriel
godtnavn
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3523

Indlægaf godtnavn » 13. apr 2018, 19:10

Eeew den lyder klam kidkomb! Den skal vi ikke byde gæsterne med mælkeallergi til vores bryllup :lol:

Jeg købte den omtalte nøddeis, den er markant bedre og har ikke den klamme eftersmag som tidligere, dog kan jeg stadig bedre lide flødeis. Men vil klart overveje at serverer den for mine veganske veninder og dem i min familie med mælkeallergi :)
1
Brugeravatar
Alkaia
Kort karma: 97
Geografisk sted: Árós
Likede indlæg: 2172

Indlægaf Alkaia » 13. apr 2018, 22:19

godtnavn skrev:Eeew den lyder klam kidkomb! Den skal vi ikke byde gæsterne med mælkeallergi til vores bryllup :lol:

Jeg købte den omtalte nøddeis, den er markant bedre og har ikke den klamme eftersmag som tidligere, dog kan jeg stadig bedre lide flødeis. Men vil klart overveje at serverer den for mine veganske veninder og dem i min familie med mælkeallergi :)

Ben & Jerrys har også vegansk is. Jeg har dog ikke smagt det, da jeg synes 70 kroner bøtten er lige grisk nok.
0
I always dance like no one is watching. :pompom:
HappyHippo
Kort karma: 70
Likede indlæg: 1060

Indlægaf HappyHippo » 14. apr 2018, 09:50

Alkaia skrev:
godtnavn skrev:Eeew den lyder klam kidkomb! Den skal vi ikke byde gæsterne med mælkeallergi til vores bryllup :lol:

Ben & Jerrys har også vegansk is. Jeg har dog ikke smagt det, da jeg synes 70 kroner bøtten er lige grisk nok.

Og de er aldrig på tilbud, selvom de normale er :(

Fik smagt naturli med hasselnød og den er ok. Jeg plejer at lave min is selv ved at blende frosne bananer med fx peanutputter og chokolade. Eller oreos :fløjt:
1
Brugeravatar
Alkaia

Indlægaf Alkaia » 14. apr 2018, 09:57

HappyHippo skrev:
Alkaia skrev:

Og de er aldrig på tilbud, selvom de normale er :(

Fik smagt naturli med hasselnød og den er ok. Jeg plejer at lave min is selv ved at blende frosne bananer med fx peanutputter og chokolade. Eller oreos :fløjt:

Nej, det er de nemlig ikke. :cuss:
Bananis er også den is jeg spiser mest. Primært fordi jeg er elendig til at få spist de bananer jeg køber. Så bliver de bare skåret ud og kommer en tur i fryseren.
Jeg blander også med jordnøddesmør, og tilsætter ofte lidt vanillesukker. Det er ret himmelsk.

Jeg har også fået smagt Naturli' hasselnød, den er okay, tror dog ikke at jeg køber den igen.
0
godtnavn
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3523

Indlægaf godtnavn » 14. apr 2018, 10:01

Alkaia skrev:

Det kommer jeg heller ikke til at give! Men jeg er ikke selv veganer, og bliver det aldrig, men er meget godt at have fundet en god til gæster :)
0
Brugeravatar
Alkaia

Indlægaf Alkaia » 14. apr 2018, 10:40

God humor. :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
LaScrooge
Kort karma: 823
Likede indlæg: 8117

Indlægaf LaScrooge » 14. apr 2018, 16:59

Dette veganske hakkeprodukt synes jeg er rigtig lækkert. Meget bedre end Naturli' (hedder det det?) Som både er sejt, svært at stege ordentligt fordi det klumper i store klumper og fik min mave til at spile op. Det her har en god konsistens og næsten smag som kød. Men det er vist ret dyrt, 50 kr pakken, tror jeg.
Eller, det er jo egentlig ikke så dyrt. Øko hakket oksekød koster det samme.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 153
Likede indlæg: 2566

Indlægaf zembra1986 » 14. apr 2018, 17:15

Jeg bliver aldrig fuldt veganer eller vegetar men vil gerne reducere mit kødindtag og prøver derfor kræfter med veganske retter og dette er min nye favorit: En rødbede kornotto. Kombinationen af rødbede, æble, citron, hasselnødder og persille er SÅ lækker :love:
3
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 1092
Likede indlæg: 8526

Indlægaf Viskelæder » 14. apr 2018, 17:16

zembra1986 skrev:Jeg bliver aldrig fuldt veganer eller vegetar men vil gerne reducere mit kødindtag og prøver derfor kræfter med veganske retter og dette er min nye favorit: En rødbede kornotto. Kombinationen af rødbede, æble, citron, hasselnødder og persille er SÅ lækker :love:

Åh, det ser lækkert ud.
1
Brugeravatar
Tiger
Kort karma: 26
Likede indlæg: 231

Indlægaf Tiger » 14. apr 2018, 17:25

zembra1986 skrev:Jeg bliver aldrig fuldt veganer eller vegetar men vil gerne reducere mit kødindtag og prøver derfor kræfter med veganske retter og dette er min nye favorit: En rødbede kornotto. Kombinationen af rødbede, æble, citron, hasselnødder og persille er SÅ lækker :love:

Mums :savl: Har du en opskrift?
1
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 153
Likede indlæg: 2566

Indlægaf zembra1986 » 14. apr 2018, 17:36

LaScrooge skrev:Dette veganske hakkeprodukt synes jeg er rigtig lækkert. Meget bedre end Naturli' (hedder det det?) Som både er sejt, svært at stege ordentligt fordi det klumper i store klumper og fik min mave til at spile op. Det her har en god konsistens og næsten smag som kød. Men det er vist ret dyrt, 50 kr pakken, tror jeg.
Eller, det er jo egentlig ikke så dyrt. Øko hakket oksekød koster det samme.

Er det et nyt produkt fra det mærke? Synes også 50 kr. er noget pebret men måske det er på tilbud en gang imellem :) Hvor mange gr. er der i?
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 692
Likede indlæg: 6330
Kontakt:

Indlægaf Annione » 15. apr 2018, 10:06

Min niece er vegetar, så selvom jeg er kødspiser, så lavede jeg vegetar mad til hende. Det smagte simpelthen så lækkert.

Rød linsesuppe med chili og en masse krydderier (selvom hun ikke kan lide spidskommen og rosmarin røg det ned med velbehag) øst over sprød-stegte svampe og løg fra panden.
5
Brugeravatar
Alkaia

Indlægaf Alkaia » 17. apr 2018, 14:27

Faldt lige over denne! :) Non-dairy Ben & Jerry's!
Gælder vist til og med torsdag (Kvickly).
2
Brugeravatar
Mavis
Kort karma: 87
Likede indlæg: 943

Indlægaf Mavis » 17. apr 2018, 19:54

Jeg fik en rugbrødsmad med avocado og rygeost tidligere -kan klart anbefales.
0
Det gode brød. Fra Schulstad. Smager frisk. Og er. I skiver.

Tilbage til "Mad og drikke"