Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 573
Likede indlæg: 4678
Kontakt:

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf Annione » 15. apr 2018, 10:06

Min niece er vegetar, så selvom jeg er kødspiser, så lavede jeg vegetar mad til hende. Det smagte simpelthen så lækkert.

Rød linsesuppe med chili og en masse krydderier (selvom hun ikke kan lide spidskommen og rosmarin røg det ned med velbehag) øst over sprød-stegte svampe og løg fra panden.
5
Brugeravatar
Alkaia
Kort karma: 48
Geografisk sted: Jylland
Likede indlæg: 1156

Indlægaf Alkaia » 17. apr 2018, 14:27

Faldt lige over denne! :) Non-dairy Ben & Jerry's!
Gælder vist til og med torsdag (Kvickly).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
"What am I supposed to call them? Sweet tangy balls?" - Jessica Day

"Look on the brightside. You'll die with a marvelous erection." - Raymond Reddington
Brugeravatar
Mavis
Kort karma: 68
Likede indlæg: 773

Indlægaf Mavis » 17. apr 2018, 19:54

Jeg fik en rugbrødsmad med avocado og rygeost tidligere -kan klart anbefales.
0
Det gode brød. Fra Schulstad. Smager frisk. Og er. I skiver.
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 203
Likede indlæg: 3238

Indlægaf Dmitra » 21. apr 2018, 16:42

Jeg fik afprøvet en opskrift jeg fik fra en debattør. Selvom jeg var overbevist om det ville smage godt, blev jeg bare endnu mere positivt overrasket over hvor godt det var. Det er i hvert fald ikke sidste gang jeg skal have rødbedekornotto med rå æble/rødbedesalat :savl:.

FB_IMG_1524328932883.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Nobody dies a virgin, life fucks us all :deer:
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 573
Likede indlæg: 4678
Kontakt:

Indlægaf Annione » 21. apr 2018, 17:59

Disse muffins :love:
0
Smiling_Goat
Kort karma: 673
Likede indlæg: 10816

Indlægaf Smiling_Goat » 22. apr 2018, 16:27

Det her er altså ret lækkert (også uden creme fraiche):
https://mariavestergaard.dk/karrygryde- ... kartoffel/
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1909
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 18298

Indlægaf kidkomb » 22. apr 2018, 16:42

Jeg kan melde at Naturli's veganske "Kærgården" egner sig fortrinligt til persille/hvidløgsmør :banan:
Jeg var bange for at det ville blive mærkeligt i konsistensen af at blive lunkent og rørt og derefter kommet i fryseren. Men det er bare så godt!!
Nu står det fast i fryseren og er lige til at tage ud 10min før brug og tilbage i fryseren igen (bruger separat kniv til det og er i forvejen halvsippet med hygiejnen, så det har jeg ingen skrupler ved) :ivrig:
0
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
Pawnee_Waffle
Kort karma: 11
Likede indlæg: 54

Indlægaf Pawnee_Waffle » 22. apr 2018, 16:51

Vi var i IKEA i dag, og afsluttede turen med et besøg i deres kantine. Jeg spiser helst ikke kød, så valget faldt på deres grøntsagsboller med ragout og hvedekerner. Nørj jeg blev skuffet :( Grøntsagsbollerne smagte af slatten tomat og.... ingenting? Jeg tror ikke at de havde set skyggen af bare lidt krydderi. Æv!
0
Hoes before bros.
Uteruses before duderuses.
Ovaries before brovaries.
Brugeravatar
Sue-Ellen
Kort karma: 1
Likede indlæg: 45

Indlægaf Sue-Ellen » 22. apr 2018, 19:40

Dmitra skrev:Jeg fik afprøvet en opskrift jeg fik fra en debattør. Selvom jeg var overbevist om det ville smage godt, blev jeg bare endnu mere positivt overrasket over hvor godt det var. Det er i hvert fald ikke sidste gang jeg skal have rødbedekornotto med rå æble/rødbedesalat :savl:.

Kunne man lokke en opskrift ud af dig? Det ser spændende ud og jeg elsker rødbeder :D
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1909
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 18298

Indlægaf kidkomb » 22. apr 2018, 21:41

Pawnee_Waffle skrev:Vi var i IKEA i dag, og afsluttede turen med et besøg i deres kantine. Jeg spiser helst ikke kød, så valget faldt på deres grøntsagsboller med ragout og hvedekerner. Nørj jeg blev skuffet :( Grøntsagsbollerne smagte af slatten tomat og.... ingenting? Jeg tror ikke at de havde set skyggen af bare lidt krydderi. Æv!

Jeg kender flere der er vilde med de grøntsagsboller og jeg forstår ingenting. Jeg vil virkelig nærmest hellere sulte...
1
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
Pawnee_Waffle

Indlægaf Pawnee_Waffle » 23. apr 2018, 04:20

kidkomb skrev:
Pawnee_Waffle skrev:Vi var i IKEA i dag, og afsluttede turen med et besøg i deres kantine. Jeg spiser helst ikke kød, så valget faldt på deres grøntsagsboller med ragout og hvedekerner. Nørj jeg blev skuffet :( Grøntsagsbollerne smagte af slatten tomat og.... ingenting? Jeg tror ikke at de havde set skyggen af bare lidt krydderi. Æv!

Jeg kender flere der er vilde med de grøntsagsboller og jeg forstår ingenting. Jeg vil virkelig nærmest hellere sulte...

Jeg vil hellere spise deres kødboller end at røre deres grøntsagsboller igen :lol:

Jeg blev ellers lige så glad for at de endelig havde noget der lignede et lækkert alternativ. Men der er plads til forbedring :D
1
Hoes before bros.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1042
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 16471

Indlægaf LadyFox » 23. apr 2018, 04:49

Min veninde blev også noget så skuffet over dem forrige gang vi var i IKEA. Det er ærgerligt at de er så kedelige.
0
You used to call me on my cell phone
Late night when you need my love
Brugeravatar
Pawnee_Waffle

Indlægaf Pawnee_Waffle » 23. apr 2018, 10:17

LadyFox skrev:

Min veninde blev også noget så skuffet over dem forrige gang vi var i IKEA. Det er ærgerligt at de er så kedelige.

Virkelig ærgerligt. Det kan jo også skræmme folk væk fra kødfrie alternativer, hvis de smager noget vegetarisk som ikke smager særlig godt. Det er så nemt at lave lækker vegetarmad, og jeg forstår ikke at man kan ødelægge det så meget, som IKEA har gjort :genert:
0
Hoes before bros.
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 52
Likede indlæg: 970

Indlægaf Stitch » 25. apr 2018, 12:56

Alkaia skrev:
godtnavn skrev:Eeew den lyder klam kidkomb! Den skal vi ikke byde gæsterne med mælkeallergi til vores bryllup :lol:

Jeg købte den omtalte nøddeis, den er markant bedre og har ikke den klamme eftersmag som tidligere, dog kan jeg stadig bedre lide flødeis. Men vil klart overveje at serverer den for mine veganske veninder og dem i min familie med mælkeallergi :)

Ben & Jerrys har også vegansk is. Jeg har dog ikke smagt det, da jeg synes 70 kroner bøtten er lige grisk nok.

De er på Tilbud i Kvickly (ved Nørrebros Runddel i al fald) til 40 kr :)
0

Tilbage til "Mad og drikke"