Det gode inde-katte liv

No1
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1968

Re: Det gode inde-katte liv

Indlægaf No1 » 13. jan 2018, 17:16

^^fedt, tak. :)
0
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 182
Likede indlæg: 1765

Indlægaf Zonta » 16. jan 2018, 11:15

Vi har altid købt ting til katten på Zooplus, så jeg smider lige en masse links til ting og sager, som vi har fundet brugbare. Jeg er altså ikke sponsoreret eller noget, vil jeg bare lige sige :lol:

Grus: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegru ... sic/219416. Lad for guds skyld være med at købe noget af det parfumerede! Men vi har haft to katte og det har aldrig lugtet af kat, når vi har brugt det her. Synes også det er meget drøjt i brug. I forhold til kattebakke havde vi en lukket til at starte med og det var intet problem. Da vi fik en ekstra kat, skrottede vi den og købte to store, som ikke var lukkede. Den lukkede har klart den fordel, at der ikke kommer lige så meget grus ud over hele gulvet, men det er ikke alle katte, der kan lide at bruge dem.

Mad: Min personlige holdning er at købe kornfrit foder (Se liste her: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefod ... r/kornfrit), for kattene har ikke noget at bruge korn til i deres kost. Sørg for noget med højt kødindhold. Vi har været glade for Orijen, Applaws, Acana, Happy Cat og Miamor (vi har kun prøvet deres vådfoder "Fine Fileter").
Vores gamle kat var virkelig glad for disse "skåle": http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteleg ... kat/182713 & http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteleg ... kat/431557. Hun åd og åd og åd - og det gik stærkt. Så for hende var det et must at få maden i noget, hvor hun skulle bruge hjernen lidt. Specielt godt når de er indekatte. Denne her bold http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteleg ... kat/244634 til snacks er vi også glade for :) Vi giver tit en flydende snack oveni vådfoderet og vores katte er tossede med de her http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattesna ... mor/470486. De går helt bananas :lol:

Legetøj: http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteleg ... lde/182725 De her bolde var en fest for vores gamle kat. Hun eeeeelskede dem og kom løbende med dem hen til os, hvorefter vi skulle kaste dem til hende. Og så er de så billige, at det ikke er jordens undergang, hvis de ikke dur. http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteleg ... dre/326944 Denne her er vores nuværende kat virkelig glad for. Han går selv i skuffen med legetøj og hiver den ud og så traver han ellers stolt rundt med sit bytte :lun: Og de er begge vilde med denne her mus http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteleg ... oej/247804 :D

Af kradsetræer har vi været glade for det her: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetr ... _cm/541084. Sørg bare for at måle hvor højt der er til loftet :D

Vi har ikke haft katteplanter som en fast ting - en overgang såede vi selv noget kattegræs og det var et hit. Jeg tror det kommer meget an på hvilke katte du får. Hvis de er langhårede, skal du være opmærksom på hårboller (der findes også foder, der kan modvirke det) og der kan de måske have godt af noget græs.

Det var vist mine input - held og lykke med misserne - det er nogle dejlige dyr :dåne:
1
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 631
Likede indlæg: 6511

Indlægaf Pandesteg » 16. jan 2018, 13:35

^Vi handler også altid snacks og legetøj på Zooplus - af godbidder er disse ubetinget dem, som vores katte elsker allermest, især vores pigekat tror jeg ville begå mord for dem :lol: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattesnacks/cosma/613722

Kattegræs elsker de også og hvis der går for lang tid imellem, at jeg får købt kattegræs, så brækker de sig med det samme, når jeg giver dem det.
1
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
D.itsen
Kort karma: 290
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 3309

Indlægaf D.itsen » 9. aug 2018, 17:40

Jeg glemte vist helt min tråd. Vi tog på ferie og da vi kom hjem havde vi en interesseret køber til huset, det var vedkommende så i flere måneder og så sprang hun fra :evil: :whine:

Men det betyder så at der kommer to skøn-misser i huset i morgen :dåne: Det er jo ikke fordi internaterne vælter i indekatte, i hvert fald ikke herude hvor vi bor, men kæreste var fordi et tidligere på ugen, hvor han faldt pladask for en lille dame, alder ukendt men nok en ungkat. Hun er ret lille i det. Der var så også en anden dame på 2 år, som kunne være et bud, hvis hun kunne sammen med den første. Det har internatet så testet for os, så vi kan hente dem begge i morgen. Det er en anelse spøjst at jeg ikke har mødt dem, inden de flytter ind, men det er bare et logistikpuslespil jeg ikke magter lige nu, at jeg når forbi internatet i deres åbningstid. Men så kan jeg også bebrejde kæresten, når de er nogle møgunger og vælter det hele :D
Det er pludselig gået lidt stærkt, så ikke fået gjort noget i hjemme, så skal på storshopping lige om lidt. Jeg forventer nu også bare at de skal have ro og et rum af gangen de første dage.

Jamen jeg glæder mig så meget til at de to damer flytter ind
4
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2793
Likede indlæg: 17755

Indlægaf Wizzze » 9. aug 2018, 17:53

D.itsen skrev:Jeg glemte vist helt min tråd. Vi tog på ferie og da vi kom hjem havde vi en interesseret køber til huset, det var vedkommende så i flere måneder og så sprang hun fra :evil: :whine:

Men det betyder så at der kommer to skøn-misser i huset i morgen :dåne: Det er jo ikke fordi internaterne vælter i indekatte, i hvert fald ikke herude hvor vi bor, men kæreste var fordi et tidligere på ugen, hvor han faldt pladask for en lille dame, alder ukendt men nok en ungkat. Hun er ret lille i det. Der var så også en anden dame på 2 år, som kunne være et bud, hvis hun kunne sammen med den første. Det har internatet så testet for os, så vi kan hente dem begge i morgen. Det er en anelse spøjst at jeg ikke har mødt dem, inden de flytter ind, men det er bare et logistikpuslespil jeg ikke magter lige nu, at jeg når forbi internatet i deres åbningstid. Men så kan jeg også bebrejde kæresten, når de er nogle møgunger og vælter det hele :D
Det er pludselig gået lidt stærkt, så ikke fået gjort noget i hjemme, så skal på storshopping lige om lidt. Jeg forventer nu også bare at de skal have ro og et rum af gangen de første dage.

Tillykke! Du er med på at debatten forventer billeder galore, ´ikk :-D
0
Do as I say! :whip:
D.itsen

Indlægaf D.itsen » 9. aug 2018, 18:01

Wizzze skrev:
D.itsen skrev:Jeg glemte vist helt min tråd. Vi tog på ferie og da vi kom hjem havde vi en interesseret køber til huset, det var vedkommende så i flere måneder og så sprang hun fra :evil: :whine:

Tillykke! Du er med på at debatten forventer billeder galore, ´ikk :-D

Mine kollegaer er allerede trætte af mig, og det var i går kæresten så misserne og i dag vi fik go til at få dem. Så jeg er nødt til at spamme debatten, hvis mine kollegaer ikke skal få et flip på mig :genert:
3
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 9. aug 2018, 19:00

Ih hvor spændende! Tillykke!
1
Brugeravatar
Alkaia
Kort karma: 103
Geografisk sted: Árós
Likede indlæg: 2261

Indlægaf Alkaia » 9. aug 2018, 19:50

Tillykke!

Vi bruger dette kattegrus, det klumper, lugter let af træ og kan både komposteres og smides i toilettet: https://www.petworld.dk/cats-best-oekoplus-stroeelse
1
I always dance like no one is watching. :pompom:
D.itsen

Indlægaf D.itsen » 11. aug 2018, 07:01

rps20180811_090000_882.jpg

rps20180811_085904_557.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
18
D.itsen

Indlægaf D.itsen » 11. aug 2018, 07:05

Se dem lige :love2:
Jeg havde ikke regnet med at se dem, de første par dage, men de har begge to allerede ligget på os :dåne:
Den store var noget skræmt da hun ankom, men efter en lur tøede hun noget om. Og den lille er bare over det hele.
De spiser, har været på kassen, underholdt mens jeg var i køkkenet og puttet på sofaen. Det var egentligt ikke meningen de skulle ud i hele huset så hurtigt, men det er helt sikkert det rigtige valg, de har indtaget det hele
8
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 11. aug 2018, 07:24

Awww så søde! Og dejligt de er faldet til så hurtigt!
1
Brugeravatar
Alkaia
Kort karma: 103
Geografisk sted: Árós
Likede indlæg: 2261

Indlægaf Alkaia » 11. aug 2018, 10:27

Årh, jeg smelter. :dåne:
1
I always dance like no one is watching. :pompom:
Brugeravatar
McFurPants
Kort karma: 25
Likede indlæg: 462

Indlægaf McFurPants » 11. aug 2018, 11:23

D.itsen skrev:
rps20180811_090000_882.jpg

rps20180811_085904_557.jpg

Hvor er de dejlige :love2: Hvad hedder de?

De er jo bare fantastiske til det der med nyt foraltidhjem, lyder det til :)
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1330
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12389

Indlægaf Fru Sunshine » 12. aug 2018, 14:42

:dåne:

Skønne missedamer :lun:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
D.itsen

Indlægaf D.itsen » 13. aug 2018, 16:48

Jeg skal faktisk ud og løbe
rps20180813_183823_922.jpg

Det er Prinsesse Leia "Lexi" Organa, der sover på mig, og hende med det røde er Rey "Anja". Og ja, vi er nørder, og da kattene er noget tvivlsomme over for vores robotstøvsuger, overvejer vi at omdøbe den til Darth Vader :danse:
Jeg er seriøst totalt forelsket i dem allerede. Det er helt fjollet. Jeg er heller ikke sikker på man kan kalde min hjemmearbejdesdag for produktiv i dag :blush2:
Har I nogle gode links til gør det selv ting, specielt til spiseaktivering? De får mad i en skotøjsæske fyldt med paprør, den fangede de hurtigt og det kræver da lidt arbejde for dem
Og mens jeg skrev indlægget hoppede Leia af mig og Rey lagt sig op af mig. Det hjælper ikke :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7

Tilbage til "Kæledyr"