Bedste podcasts

Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Pandesteg » 11. dec 2019, 21:46

Jeg er gået i gang med at høre True Crime Garage. De to værter kan godt være lidt douchy og deres intro er virkelig dårlig. Men kan godt lide at de nørder i detaljen med de forskellige sager.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Bedste podcasts

Indlægaf 2SHY » 11. dec 2019, 22:06

Åh hvor jeg savner at lytte til podcasts og nyde en god historie og kunne huske den efterfølgende. Men min stressramte hjerne deleter alt hvad jeg hører det sekund en sætning slutter :trist:

Jeg forsøger mig lige for tiden med 16 gode råd til håndtering sf stress lavet af Stressambassadøren. Dejligt korte afsnit med konkrete råd der virker brugbare når jeg engang vender tilbage til arbejde. Ikke at jeg kan huske afsnittene men jeg lytter og tager notater som jeg kan læse bagefter
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Anne Droid » 13. dec 2019, 05:35

TomKah skrev:
Purple Haze skrev:
TomKah skrev:Øv, jeg savner 24syv. Jeg er rodløs.
Jeg elsker aktualitets podcasts, og er ikke særlig meget til "radiofortællinger", så vil jeg hellere høre en lydbog.

Jeg har prøveabonnement på podimo og jeg er IKKE imponeret (bortset fra at de har 3 gamle 24syv programmer som jeg hørte mere eller mindre fast).

Er der overhovedet noget fra R4dio der er lytteværdigt? Og hvornår min det kommer i apps.


Det vi taler om er genopstået på BT hvis det er en af dem du plejede at lytte til.


Ja, jeg hører stadig kampagnesporet, Huxi, det vi taler om, cordua og Steno samt 24 spørgsmål. Så de fleste af 24syv programmerne der overlevede. Men det er nok begrænset hvor længe: Jeg abonnerer på Berlingske og Weekendavisen, men jeg kommer ikke til at abonnere på BT blot for det vi taler om.

Jeg har fundet ud af at Radio4 har en forældreintra afløser, der hedder børnepsykogi. Jeg synes umiddelbart den er fin. Jeg var ikke særlig begejstret for Rene Fredensborg.

Men bortset fra det, så har jeg ikke fundet andet en comedy-kontoret som er ok på radio4. Hvor er de politiske aktualitetsprogrammer.


Det vi taler om, hører jeg på podcast addict.
0
Klimatosse
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Bedste podcasts

Indlægaf TomKah » 13. dec 2019, 06:10

Anne Droid skrev:
TomKah skrev:
Purple Haze skrev:
TomKah skrev:Øv, jeg savner 24syv. Jeg er rodløs.
Jeg elsker aktualitets podcasts, og er ikke særlig meget til "radiofortællinger", så vil jeg hellere høre en lydbog.

Jeg har prøveabonnement på podimo og jeg er IKKE imponeret (bortset fra at de har 3 gamle 24syv programmer som jeg hørte mere eller mindre fast).

Er der overhovedet noget fra R4dio der er lytteværdigt? Og hvornår min det kommer i apps.


Det vi taler om er genopstået på BT hvis det er en af dem du plejede at lytte til.


Ja, jeg hører stadig kampagnesporet, Huxi, det vi taler om, cordua og Steno samt 24 spørgsmål. Så de fleste af 24syv programmerne der overlevede. Men det er nok begrænset hvor længe: Jeg abonnerer på Berlingske og Weekendavisen, men jeg kommer ikke til at abonnere på BT blot for det vi taler om.

Jeg har fundet ud af at Radio4 har en forældreintra afløser, der hedder børnepsykogi. Jeg synes umiddelbart den er fin. Jeg var ikke særlig begejstret for Rene Fredensborg.

Men bortset fra det, så har jeg ikke fundet andet en comedy-kontoret som er ok på radio4. Hvor er de politiske aktualitetsprogrammer.


Det vi taler om, hører jeg på podcast addict.


Jeg refererer bare til at der er blevet sagt fra Berlingske medier at de vil være gratis i en overgangsperiode og derefter rykkes ind bag betalingsmuren. Pt er de alle tilgængelige alle steder mere eller mindre.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 13. dec 2019, 08:53

Hvis man er interesseret i The Golde Age of Hollywood of Film Noir så kan jeg anbefale denne:Karina Longworth - TV % Film - You Must Remember This.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Eden
Indlæg: 552
Tilmeldt: 14. jul 2018, 18:41
Kort karma: 14
Likede indlæg: 547

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Eden » 13. dec 2019, 10:22

TomKah skrev:Øv, jeg savner 24syv. Jeg er rodløs.
Jeg elsker aktualitets podcasts, og er ikke særlig meget til "radiofortællinger", så vil jeg hellere høre en lydbog.

Jeg har prøveabonnement på podimo og jeg er IKKE imponeret (bortset fra at de har 3 gamle 24syv programmer som jeg hørte mere eller mindre fast).

Er der overhovedet noget fra R4dio der er lytteværdigt? Og hvornår min det kommer i apps.

Henrik Qvortrup laver Borgen Unplugged.
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Anne Droid » 13. dec 2019, 14:26

TomKah skrev:


Jeg refererer bare til at der er blevet sagt fra Berlingske medier at de vil være gratis i en overgangsperiode og derefter rykkes ind bag betalingsmuren. Pt er de alle tilgængelige alle steder mere eller mindre.


Øv,det håber jeg ikke sker.
0
Klimatosse
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Bedste podcasts

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. dec 2019, 21:33

Jeg er lige gået i gang med denne her:
http://www.letsnotmeetpodcast.com/

"Let's Not Meet is a true horror podcast. These are stories of real encounters with creeps, murderers and psychos. Told in the form of a campfire narrative, Let's Not Meet sets out to prove that real monsters are not that of fiction novels or horror films. The real monsters are the humans that walk among us every day."

Indtil videre er det ret interessant (på den klamme måde), så mit eneste forbehold er, at i og med beretningerne stammer fra Reddit og lignende og er blevet skrevet med programmet som modtager, kunne jeg godt forestille mig, at nogle af historierne reelt ikke er true horror, men fiktion.
2
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Bedste podcasts

Indlægaf TomKah » 18. dec 2019, 21:29

Er der nogen der ved om man kan høre Huxi og Det Gode Gamle Folketing i en gratis app? Afspilningen virker ikke fra hjemmesiden på mine telefon. Eller Lyden skatter og hakker
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Aima » 19. dec 2019, 02:12

TomKah skrev:Er der nogen der ved om man kan høre Huxi og Det Gode Gamle Folketing i en gratis app? Afspilningen virker ikke fra hjemmesiden på mine telefon. Eller Lyden skatter og hakker


Den ligger på Podimo. Jeg tror nok, første måned er gratis.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Bedste podcasts

Indlægaf TomKah » 19. dec 2019, 20:37

Aima skrev:
TomKah skrev:Er der nogen der ved om man kan høre Huxi og Det Gode Gamle Folketing i en gratis app? Afspilningen virker ikke fra hjemmesiden på mine telefon. Eller Lyden skatter og hakker


Den ligger på Podimo. Jeg tror nok, første måned er gratis.


Ja, den har jeg brugt desværre. Men jeg kunne høre dem på min iPad. Ved ikke om det fordi Android bare er ringere
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 28. dec 2019, 17:37

“Hankøn”
Giver et rimeligt godt indblik i hvorfor nogle mænd har så svært ved at tage ansvar...
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaScrooge » 28. dec 2019, 18:21

'Everything is alive'. Sjov, kreativ, poetisk og filosofisk. En interviewer interviewer forskellige genstande om hvordan det er at være dem. De to første afsnit, Louis, Can of cola og Maeve, lamppost, er fantastiske. Jeg hører den på spotify.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Pandesteg » 28. dec 2019, 19:06

Til dem der hører In The Dark S2, så er der kommet to nye afsnit her lige før jul :D
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Bedste podcasts

Indlægaf LaMariposa » 29. dec 2019, 06:41

Pandesteg skrev:Til dem der hører In The Dark S2, så er der kommet to nye afsnit her lige før jul :D


Yes, opdagede dem den 26 :D Er næsten igennem første afsnit af de to nye.
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Film og TV"