Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Daine » 8. dec 2019, 13:08

Lykke skrev:
Daine skrev:
Lykke skrev:Jeg bestilte Matas-varer den torsdag hvor der var 40%, og så modtager jeg en pakke hvor shampooflasken har åbnet sig, og er smurt ud over alt. Plus der manglede en vare. Virkelig en øvoplevelse. Og kundeservice er så noget man kan vente 2-4 dage på.

Det oplevede jeg også - en shampooflaske der havde åbnet sig + en vare der var gået i stykker. Men jeg har så åbenbart været heldigere end dig, jeg fik svar samme dag fra kundeservice og har nu modtaget en ny shampoo + en ny vare til erstatning for den der var gået i stykker.
Jeg har heldigvis kun gode erfaringer med Matas kundeservice :)


Nu fik jeg også svar. De sender en ny shampoo og den manglende vare.
Underligt at en butik som Matas ikke har en helt fast procedure for at pakke sine varer. Tænker bare der må være flere som har oplevet at den shampooflaske har åbnet sig.

Mit gæt er, at de har en masse nye hænder til at pakke her fra midten af november og julen ud. De andre gange jeg har fået fra dem, har varerne ligesom været lagt i lag med bobleplast imellem og i top/bund/sider. Denne gang var det gået meget hurtigt, og der var kun bobleplast i top/bund/sider, ikke imellem lagene. Som var tunge fordi det var de store flasker jeg havde bestilt.

Men har de fået mange læk-klager, så får de nok en løftet pegefinger ude på deres pakkecenter. Det er jo halvdyrt i erstatningsvarer + bøvlet for kundeservice OG for deres kunder, som skal vaske alt af i sådan en pakke.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24643

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf LaScrooge » 8. dec 2019, 15:09

Santopia skrev:
Hold da helt op! :worship: dem vil jeg da helt sikkert kigge nærmere på. Du inspirerer mig faktisk også til at gå dybere til værks nu. For der ligger slet ikke så meget overvejelse bag, når jeg køber, og næste gang vil jeg researche noget mere sgu og give mig god tid. Jeg har nemlig noget med mademoiselle en del år nu, så måske tiden er ved at skifte.

Hvad er din parfume og hvad kan den siden den blev den udvalgte? Eller er den en mystik der skal bevares?


Jamen, det er faktisk for relativt nylig blevet Coco Mademoiselle edt. Jeg har altid elsket den og syntes, det var en af de smukkeste kompositioner overhovedet, men også for voldsom og så hjalp det heller ikke at ALLE havde den. Men for et lille år siden fik jeg en prøve med hjem da jeg købte en ny flaske af Coco Noir, som jeg har brugt i små 4 år (og som nu står og kigger på hylden, helt forsømt), og pludselig passede den lige ind. Når jeg sprayer den, får jeg fornemmelsen af at blive omsluttet af noget vibrerende, lysende gyldent og lysviolet; i drydown har den patchouli, som jeg elsker, og som har været en basiskomponent i alle mine foretrukne parfumer de sidste 10 år. Den er ungdommelig uden at være piget, elegant og sexet uden at være tung, varm og venlig uden at være kedelig, gør sig bemærket uden at være hovedpineinducerende. Den er virkelig velafbalanceret, sød uden at være for sød, krydret uden at være for krydret, grøn uden at miste sin varme; den har jordagtige og kamferagtige elementer, hvilket gør den spændende. Den er utroligt feminin, men på en poweragtig måde, ikke på den hjælpeløse red-mig-måde. Den er meget ren i duften og den holder sin renhed og klarhed i noterne hele vejen igennem, hvor andre parfumer kan ende med at have en snert af gæret alkohol, når man når til bundnoterne efter nogle timer. Det tyder på høj kvalitet af de anvendte ingredienser. Samlet set er den bare helt rigtig og jeg elsker den til døde. I hvert fald nok i 3-4 år fra nu :-D

Dejligt at kunne inspirere! Du skal være yderst velkommen til at inddrage mig, hvis du har lyst, jeg ville ikke kunne stå for det :lol: I hvert fald kan jeg anbefale en side som Fragrantica til at begynde at kunne "læse" parfumer. Hvis du starter med at søge de parfumer frem, du kan og har kunnet lide, og nogle af dem du ved hvorfor du IKKE kan lide, kan du se på hvilke fællestræk de har og hvilke olifaktoriske grupper de bevæger sig i, og dermed få en idé om hvad der tiltrækker dig og dermed også hvad der kan betale sig at opsøge. Den side har virkelig mange gode værktøjer til præcist det. Hvis man bare går ind i et parfumeri og lugter sig frem, kan man stå der i evigheder uden at ramme noget, der er bare det mindste interessant. Og der er virkelig mange meget banale parfumer derude, som mest er beregnet til at være modeparfumer.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf sigge » 9. dec 2019, 13:02

Er der nogle af jer, der har erfaringer/gode råd til en ansigtscreme til strengt frostvejr? Jeg havde egentlig læst mig til, at det skulle være en ikke-vandbaseret for at undgå, at vandet fryser i huden og ødelægger den, men så læste jeg et andet sted, at det slet ikke er nødvendigt at gå så drastisk til værks, fordi vandet fordamper, når man har haft den på et stykke tid, så nu er jeg lidt forvirret. Jeg har kombineret hud med ret fedtet T-zone, så derfor går jeg normalt efter så lette cremer som muligt, men til potentielt minus 20 grader, tror jeg godt, det må være lidt federe.

Jeg bruger normalt Clinique, men i dette tilfælde er jeg åben for alle andre mærker. Det skal dog meget gerne være uparfumeret, da jeg ikke kan holde ud at have noget duftende ansigtet efter mange år uden. Solfaktor er ikke nødvendig, da jeg skal til det nordligste Sverige i januar, hvor solen stort set ikke kommer over horisonten. Og da den kun skal bruges på en ganske kort ferie, må den gerne være nogenlunde billig.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Knirkemis » 15. dec 2019, 09:52

Er der nogen af jer, som har Cliniques julekalender? Der er et enkelt produkt til læberne, jeg virkelig gerne vil have fat i, fordi det er udgået, men jeg vil helst ikke spoile, hvis tingen ikke er kommet i en låge endnu.
Smid en pb, hvis du har kalenderen og kunne overveje at sælge ét af produkterne :)
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Viskelæder » 28. dec 2019, 20:18

Er der nogen af jer, der kan anbefale en god øjenbrynsfarve/vippefarve? Altså til permanent farvning.

Jeg plejer at bruge denne fra Hanne Bang, men ca. hver anden gang jeg køber den, så giver den ingen farve. Jeg tager det på, som jeg plejer, og jeg kan lade det sidde længe, men når jeg så tørrer det af, så er der ingen farve på brynene, som om farven slet ikke virker. Ved ikke lige hvad der sker, men nu gider jeg altså ikke bruge den længere.

product_v1_x1.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 28. dec 2019, 20:22

Viskelæder skrev:Er der nogen af jer, der kan anbefale en god øjenbrynsfarve/vippefarve? Altså til permanent farvning.

Jeg plejer at bruge denne fra Hanne Bang, men ca. hver anden gang jeg køber den, så giver den ingen farve. Jeg tager det på, som jeg plejer, og jeg kan lade det sidde længe, men når jeg så tørrer det af, så er der ingen farve på brynene, som om farven slet ikke virker. Ved ikke lige hvad der sker, men nu gider jeg altså ikke bruge den længere.

product_v1_x1.jpg


Refectocil :)
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Viskelæder » 28. dec 2019, 20:46

twinkle skrev:
Viskelæder skrev:Er der nogen af jer, der kan anbefale en god øjenbrynsfarve/vippefarve? Altså til permanent farvning.

Jeg plejer at bruge denne fra Hanne Bang, men ca. hver anden gang jeg køber den, så giver den ingen farve. Jeg tager det på, som jeg plejer, og jeg kan lade det sidde længe, men når jeg så tørrer det af, så er der ingen farve på brynene, som om farven slet ikke virker. Ved ikke lige hvad der sker, men nu gider jeg altså ikke bruge den længere.

product_v1_x1.jpg


Refectocil :)


Den prøver jeg at bestille. Den er også meget billigere, yay!
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13979

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf RavenClaw » 30. dec 2019, 10:44

Trappestige skrev:
avdotja skrev:
Oddinary skrev:
Trappestige skrev:Et lille tip, til andre med tør hovedbund. Begge mine piger fik pludselig rigtig tørre hovedbunde, vi snakker skæl i kæmpe flager nærmest, selvom vi ikke havde skiftet shampoo længe. Jeg har prøvet alt, at massere med balsam, kokosolie, Neccin shampoo, som jo ellers er til den slags, og sidst Head&Shoulders som bare gav dem hestehår. Den hjalp lidt, men slet ikke nok.
På Luxplus kunne jeg se at Elvital har lavet en ny mod skæl, så jeg tog chancen og bestilte to hjem. Efter to hårvaske er der ikke én eneste lille bitte skælflage at se hos nogen af dem, og min egen kløende, psoriasis-hovedbund har det bedre end nogensinde. :gogo: Jeg har endnu ikke set den i butikker, men mon ikke den kommer. Den hedder Phytoclear.
Billede


Den har været i butikkerne længe, alle steder der sælger Elvital, så også Føtex, Bilka osv. Den er nemlig rigtig god. :) Har genkøbt den mange gange. Skal også hilse og sige, at jeg synes den til normalt hår er bedst. Der er en til sart hovedbund og en 2i1-version, men den blå normal er den eneste, jeg køber igen.

I hvilket område af landet bor du? Jeg synes snart jeg er været forbi en del Bilka/Føtex/kvickly/osv herover i København, uden det store held :(

Jeg har stadig heller ikke fundet den i nogle fysiske butikker. Hverken Føtex, Bilka, Normal- eller Rema og fakta når de har den i ugeavisen har haft lige denne variant. Den er også ofte begyndt at være udsolgt på luxplus, så de sidste par gange bestilte jeg hhv. 5 og 10 stk. :genert: Så plejer jeg bare at melde mig ud igen når jeg har fyldt lageret op med diverse ting.


Hvis I kommer i nærheden af Rødovre Centrum, så har The Touch en del af dem. De har også en webshop, men der har jeg ikke tjekket :)
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf avdotja » 31. dec 2019, 00:26

Tak, men jeg endte faktisk med at købe to stks via luxplus :). For mig gør de dog ikke det store, overvejede faktisk netop at gå herind og skrive at hvis nogen var interesseret, så kunne de afhente to stks gratis i København :genert:
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13979

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf RavenClaw » 31. dec 2019, 07:28

avdotja skrev:Tak, men jeg endte faktisk med at købe to stks via luxplus :). For mig gør de dog ikke det store, overvejede faktisk netop at gå herind og skrive at hvis nogen var interesseret, så kunne de afhente to stks gratis i København :genert:


Jeg overvejede at prøve. Min hovedbund går helt amok om vinteren, men jeg bor på Fyn og ville ikke kunne leve med at skulle tage langt for at købe den, hvis den virkede :D
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Viskelæder » 5. jan 2020, 19:53

Jeg har simpelthen så tør hud i ansigtet for tiden. Min hud føles sådan nærmest "spændt", ligesom når man er solbrændt, og så snart jeg har make up på, så skaller jeg omkring brynene og næsen.

Jeg bruger Embryolliste Lait creme concentre til dagligt og Matas fugtmaske for tiden. Bør jeg bruge en anden creme her i kulden? Bør jeg eksfoliere mere? Jeg bruger en scrub i ansigtet nok 1 gang hver uge/hver 14. dag.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11591
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18647

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 5. jan 2020, 19:58

Viskelæder skrev:Jeg har simpelthen så tør hud i ansigtet for tiden. Min hud føles sådan nærmest "spændt", ligesom når man er solbrændt, og så snart jeg har make up på, så skaller jeg omkring brynene og næsen.

Jeg bruger Embryolliste Lait creme concentre til dagligt og Matas fugtmaske for tiden. Bør jeg bruge en anden creme her i kulden? Bør jeg eksfoliere mere? Jeg bruger en scrub i ansigtet nok 1 gang hver uge/hver 14. dag.


Det lyder som min hud. Den eneste creme, der holder min hud fugtet er Cliniques Moisture Surge Intense.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Viskelæder » 5. jan 2020, 20:01

PaleSeptember skrev:
Viskelæder skrev:Jeg har simpelthen så tør hud i ansigtet for tiden. Min hud føles sådan nærmest "spændt", ligesom når man er solbrændt, og så snart jeg har make up på, så skaller jeg omkring brynene og næsen.

Jeg bruger Embryolliste Lait creme concentre til dagligt og Matas fugtmaske for tiden. Bør jeg bruge en anden creme her i kulden? Bør jeg eksfoliere mere? Jeg bruger en scrub i ansigtet nok 1 gang hver uge/hver 14. dag.


Det lyder som min hud. Den eneste creme, der holder min hud fugtet er Cliniques Moisture Surge Intense.


Tror jeg må prøve at få fingrene i den så. Hvordan er konsistensen på den (fed/vandet i det)?
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14742

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 5. jan 2020, 20:15

Viskelæder skrev:Jeg har simpelthen så tør hud i ansigtet for tiden. Min hud føles sådan nærmest "spændt", ligesom når man er solbrændt, og så snart jeg har make up på, så skaller jeg omkring brynene og næsen.

Jeg bruger Embryolliste Lait creme concentre til dagligt og Matas fugtmaske for tiden. Bør jeg bruge en anden creme her i kulden? Bør jeg eksfoliere mere? Jeg bruger en scrub i ansigtet nok 1 gang hver uge/hver 14. dag.



Min hud lader til at have fundet en balance mellem olieret og super tør efter jeg begyndte at bruge Kiehl's skin rescuer. Evt. supplere op med enten Midnight recovery eller deres cannabis sativa seed oil (which, btw, STINKER. Men den efterlader også ens hud med en fantastisk følelse).
Det har i hvert fald for mig.
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11591
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18647

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf PaleSeptember » 5. jan 2020, 20:18

Viskelæder skrev:
PaleSeptember skrev:
Viskelæder skrev:Jeg har simpelthen så tør hud i ansigtet for tiden. Min hud føles sådan nærmest "spændt", ligesom når man er solbrændt, og så snart jeg har make up på, så skaller jeg omkring brynene og næsen.

Jeg bruger Embryolliste Lait creme concentre til dagligt og Matas fugtmaske for tiden. Bør jeg bruge en anden creme her i kulden? Bør jeg eksfoliere mere? Jeg bruger en scrub i ansigtet nok 1 gang hver uge/hver 14. dag.


Det lyder som min hud. Den eneste creme, der holder min hud fugtet er Cliniques Moisture Surge Intense.


Tror jeg må prøve at få fingrene i den så. Hvordan er konsistensen på den (fed/vandet i det)?


Den er fed på en god måde. Svært at forklare, men den føles lindrende på min hud. Ellers er der også Clinique Moisture Surge, men intense udgaven fungerer bedst for mig - få evt. prøver på dem begge :)
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Skønhed"