Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 2. dec 2019, 18:35

Little_Woman skrev:Det hjælper virkelig at I skriver det! Jeg føler virkelig ikke at jeg kan “tillade” mig at være så træt af ham eller sur på ham. Eller, ikke af ham, men af hans adfærd - hans dårlige søvn og totalt mangel på rytme. Den stakkels dreng har jo ikke andre forældre end mig.

Min elskede lille dreng; så fin og sjov og kær og dejlig. Fuld af spilopper, narrestreger og kære vaner, de dejligste øjne og lille krop. Jeg kunne ikke få dejligere barn!

På dage som denne gør det virkelig ondt, at jeg kommer til at fokusere så meget på alt det svære og føler jeg glemmer mit lille mirakelbarn.

Ork jo, man må gerne være træt af det hele engang imellem :)

Og det er bare frustrerende 1) ikke at få sin søvn og 2) ikke vide hvornår man får den søvn, man nu får.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24396

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 2. dec 2019, 18:55

Hvordan bar i jer ad med at rykke barnet fra dobbeltsengen over i egen seng? Jeg er i tvivl om om det er smartest at lade hende falde i søvn hos mig og så lægge hende derover, med risikoen for at hun vågner da jeg skal ret langt ned med hende og jeg ikke har så lang overkrop eller om jeg skal lade hende køre sig selv træt i tremmesengen og håbe på at hun falder omkuld af træthed inden hun bliver ulykkelig over ikke at være hos mig. Det kan hurtigt være mange timer hun ville kunne holde sig kørende i tremmesengen, tror jeg.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 2. dec 2019, 19:02

Så brugte jeg lige en time på at putte en mega utilfreds dame! Jeg er alene om at putte mandag, og jeg var godt nok tæt på at gå og bare lade hende være sur alene! Satte til sidst popsi og krelle på på mobilen og så faldt hun i søvn... Hun har i øvrigt også lært at sige popsi åbenbart. Men mor? Nej nej... :rulle:
3
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 2. dec 2019, 19:51

Moxy-lady skrev:Hvordan bar i jer ad med at rykke barnet fra dobbeltsengen over i egen seng? Jeg er i tvivl om om det er smartest at lade hende falde i søvn hos mig og så lægge hende derover, med risikoen for at hun vågner da jeg skal ret langt ned med hende og jeg ikke har så lang overkrop eller om jeg skal lade hende køre sig selv træt i tremmesengen og håbe på at hun falder omkuld af træthed inden hun bliver ulykkelig over ikke at være hos mig. Det kan hurtigt være mange timer hun ville kunne holde sig kørende i tremmesengen, tror jeg.

Vi opgav tremmesengen. Den gjorde hende helt absurd ulykkelig. Så hun sover på en topmadras på gulvet, og vi ligger med hende til hun falder i søvn.
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 2. dec 2019, 20:44

Moxy-lady skrev:Hvordan bar i jer ad med at rykke barnet fra dobbeltsengen over i egen seng? Jeg er i tvivl om om det er smartest at lade hende falde i søvn hos mig og så lægge hende derover, med risikoen for at hun vågner da jeg skal ret langt ned med hende og jeg ikke har så lang overkrop eller om jeg skal lade hende køre sig selv træt i tremmesengen og håbe på at hun falder omkuld af træthed inden hun bliver ulykkelig over ikke at være hos mig. Det kan hurtigt være mange timer hun ville kunne holde sig kørende i tremmesengen, tror jeg.


Vi har lært begge vores børn at falde i søvn i tremmesengen, så selvom det virker totalt uoverskueligt, ville jeg nok satse på, at den var et trygt sted, frem for at flytte hende, og hun vågner op et 'ukendt' sted.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24396

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 2. dec 2019, 20:51

Depeche_Mama skrev:
Moxy-lady skrev:Hvordan bar i jer ad med at rykke barnet fra dobbeltsengen over i egen seng? Jeg er i tvivl om om det er smartest at lade hende falde i søvn hos mig og så lægge hende derover, med risikoen for at hun vågner da jeg skal ret langt ned med hende og jeg ikke har så lang overkrop eller om jeg skal lade hende køre sig selv træt i tremmesengen og håbe på at hun falder omkuld af træthed inden hun bliver ulykkelig over ikke at være hos mig. Det kan hurtigt være mange timer hun ville kunne holde sig kørende i tremmesengen, tror jeg.


Vi har lært begge vores børn at falde i søvn i tremmesengen, så selvom det virker totalt uoverskueligt, ville jeg nok satse på, at den var et trygt sted, frem for at flytte hende, og hun vågner op et 'ukendt' sted.

Hvad mener du med at den er et trygt sted? Altså hun har været en del i den den seneste uges tid, men hun opfører sig som om den er en hoppeborg og vælter rundt i den.

Hun faldt i søvn hos mig her til aften, og jeg lagde hende derover. Hun har været vågen et par gange siden, og jeg har siddet med hende til hun faldt i søvn igen, og lagt hende tilbage. Hun virker ikke som om at det at hun ligger i sengen er forfærdeligt. Ikke endnu i hvert fald.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Urtekussen » 2. dec 2019, 20:53

Jeg har bare siddet ved siden af ham, mens han oksede rundt i tremmesengen. Når han lagde sig ned, har jeg holdt ham i hånden eller nusset ham på ryggen.

Han var voldsomt utilfreds de første 10-20 gange og hylede af arrigskab, men jeg var der jo, lige ved siden af med hånden hos ham.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 2. dec 2019, 21:05

Moxy-lady skrev:
Depeche_Mama skrev:
Moxy-lady skrev:Hvordan bar i jer ad med at rykke barnet fra dobbeltsengen over i egen seng? Jeg er i tvivl om om det er smartest at lade hende falde i søvn hos mig og så lægge hende derover, med risikoen for at hun vågner da jeg skal ret langt ned med hende og jeg ikke har så lang overkrop eller om jeg skal lade hende køre sig selv træt i tremmesengen og håbe på at hun falder omkuld af træthed inden hun bliver ulykkelig over ikke at være hos mig. Det kan hurtigt være mange timer hun ville kunne holde sig kørende i tremmesengen, tror jeg.


Vi har lært begge vores børn at falde i søvn i tremmesengen, så selvom det virker totalt uoverskueligt, ville jeg nok satse på, at den var et trygt sted, frem for at flytte hende, og hun vågner op et 'ukendt' sted.

Hvad mener du med at den er et trygt sted? Altså hun har været en del i den den seneste uges tid, men hun opfører sig som om den er en hoppeborg og vælter rundt i den.

Hun faldt i søvn hos mig her til aften, og jeg lagde hende derover. Hun har været vågen et par gange siden, og jeg har siddet med hende til hun faldt i søvn igen, og lagt hende tilbage. Hun virker ikke som om at det at hun ligger i sengen er forfærdeligt. Ikke endnu i hvert fald.

Jeg tror, det D_M mener er, at nogle børn kan blive utrygge, hvis de falder i søvn ét sted og vågner et andet :)

Jeg tror jeg ville gøre ligesom Urte. Nu har vi ikke selv haft problemet med tremmesengen, for han har altid sovet i egen seng, men den periode, hvor han var svær at putte, var vedholdenhed vejen frem. Så hold fast på, at man skal sove i tremmesengen, ikke lege. På et tidspunkt tænker jeg, at den mister nyhedsværdi og hun lærer at forbinde den med søvn.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24396

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 2. dec 2019, 21:10

Skal jeg så tage hende op igen?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 2. dec 2019, 21:18

Moxy-lady skrev:Skal jeg så tage hende op igen?

Hvis du spørger mig, så nej. Lad hende ligge, hold en hånd på hendes ryg/hoved/hånd og prøv at få hende til at sove videre uden at snakke alt for meget. Hvis hun bliver meget ked af det, så er det selvfølgelig okay at tage hende op til hun falder til ro, men så lægger du hende ned igen og siger "Nu skal du sove i din seng og det bliver rigtig dejligt. Mor er her til at passe på dig." eller noget i den stil.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 3. dec 2019, 04:27

Zonta skrev:
Moxy-lady skrev:
Depeche_Mama skrev:
Moxy-lady skrev:Hvordan bar i jer ad med at rykke barnet fra dobbeltsengen over i egen seng? Jeg er i tvivl om om det er smartest at lade hende falde i søvn hos mig og så lægge hende derover, med risikoen for at hun vågner da jeg skal ret langt ned med hende og jeg ikke har så lang overkrop eller om jeg skal lade hende køre sig selv træt i tremmesengen og håbe på at hun falder omkuld af træthed inden hun bliver ulykkelig over ikke at være hos mig. Det kan hurtigt være mange timer hun ville kunne holde sig kørende i tremmesengen, tror jeg.


Vi har lært begge vores børn at falde i søvn i tremmesengen, så selvom det virker totalt uoverskueligt, ville jeg nok satse på, at den var et trygt sted, frem for at flytte hende, og hun vågner op et 'ukendt' sted.

Hvad mener du med at den er et trygt sted? Altså hun har været en del i den den seneste uges tid, men hun opfører sig som om den er en hoppeborg og vælter rundt i den.

Hun faldt i søvn hos mig her til aften, og jeg lagde hende derover. Hun har været vågen et par gange siden, og jeg har siddet med hende til hun faldt i søvn igen, og lagt hende tilbage. Hun virker ikke som om at det at hun ligger i sengen er forfærdeligt. Ikke endnu i hvert fald.

Jeg tror, det D_M mener er, at nogle børn kan blive utrygge, hvis de falder i søvn ét sted og vågner et andet :)

Jeg tror jeg ville gøre ligesom Urte. Nu har vi ikke selv haft problemet med tremmesengen, for han har altid sovet i egen seng, men den periode, hvor han var svær at putte, var vedholdenhed vejen frem. Så hold fast på, at man skal sove i tremmesengen, ikke lege. På et tidspunkt tænker jeg, at den mister nyhedsværdi og hun lærer at forbinde den med søvn.


Det er præcis det, jeg mener. Hun skal lære, at sengen er et trygt sted at sove. Det kan selvfølgelig godt tage tid, når hunner vant til noget andet :)
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 3. dec 2019, 06:32

Moxy, jeg læser med - Otto skal også lære det igen; vi kunne på et tidspunkt, men så lærte han at rejse sig i sengen... nu har vi cirkus, lige så snart han rammer sengen for at skulle falde i søvn, med 8384784 gange rejsen sig op.

Vi lægger an til endnu en lortedag. Vi har været vågne siden kl 4, med undtagelse af en lur mellem 6.30 og 7.10. Og har været vågne 7374 gange i nat. Jeg er sur, Otto er sur og det er noget pis, alt sammen.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 3. dec 2019, 07:17

Little_Woman skrev:Moxy, jeg læser med - Otto skal også lære det igen; vi kunne på et tidspunkt, men så lærte han at rejse sig i sengen... nu har vi cirkus, lige så snart han rammer sengen for at skulle falde i søvn, med 8384784 gange rejsen sig op.

Vi lægger an til endnu en lortedag. Vi har været vågne siden kl 4, med undtagelse af en lur mellem 6.30 og 7.10. Og har været vågne 7374 gange i nat. Jeg er sur, Otto er sur og det er noget pis, alt sammen.

Det tog også lang tid for os at lære ham, at man skal lægge sig ned og sove i sengen. Men det lykkedes!

Og øv altså. Tror du han er sulten, når han vågner så tidligt? :gruble:
0
J, juli 2018.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 3. dec 2019, 08:22

Little_Woman skrev:Moxy, jeg læser med - Otto skal også lære det igen; vi kunne på et tidspunkt, men så lærte han at rejse sig i sengen... nu har vi cirkus, lige så snart han rammer sengen for at skulle falde i søvn, med 8384784 gange rejsen sig op.

Vi lægger an til endnu en lortedag. Vi har været vågne siden kl 4, med undtagelse af en lur mellem 6.30 og 7.10. Og har været vågne 7374 gange i nat. Jeg er sur, Otto er sur og det er noget pis, alt sammen.


Kan din mor mon tage ham en nat? Når vi har så mange lortenætter i træk, deler vi os op, så vi på skift får noget sammenhængende søvn. Det hjælper virkelig alverden i forhold til overskuddet den efterfølgende dag.
0
K - 12.06.18 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Aquadorable » 3. dec 2019, 08:25

Så prøvede vi også det - K blev ringet hjem fra vuggestuen, da hun havde været der i 20 minutter i dag ... Det er første gang, hun er ringet hjem, siden hun startede i juni.

Hun havde grædt uafbrudt i de 20 minutter, hun havde været der. Så pædagogerne mente, hun havde bedst af at komme hjem. Hun har sovet virkelig dårligt de sidste nætter og hoster og snotter. Men hun har ikke feber og virker egentlig ret OK ellers. Derfor sendte vi hende af sted.

Nu har jeg selvfølgelig vildt dårlig samvittighed over, at vi ikke holdt hende hjemme. Men far tog toget retur og hentede hende, og nu holder de hyggedag derhjemme.
0
K - 12.06.18 :love:

Tilbage til "Forældre"