Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Stitch » 29. nov 2019, 13:10

Alphilia skrev:Tak for svar. Jeg har set Top 100 listen også.
Vi skal ud i en langdistance flyvning med skift og noget af det Turkish Airlines får hug for diverse steder er skiftet i Istanbul, men med lang tid nok går det måske.
Må researche videre


Istanbul har jo lige fået ny lufthavn, så der kan være ret langt fra en gate til en anden, men den er altså super fin og moderne og nem at finde rundt i. Jeg havde et 3 timers layover og det gik virkelig fint. Det skal du altså ikke være nervøs for.

Sikkerhedskontrollen tog for mig max 5.min. både til og fra Tel Aviv.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Stitch » 29. nov 2019, 13:17

Alphilia skrev:Tak for svar. Jeg har set Top 100 listen også.
Vi skal ud i en langdistance flyvning med skift og noget af det Turkish Airlines får hug for diverse steder er skiftet i Istanbul, men med lang tid nok går det måske.
Må researche videre



Istanbul lufthavn - taget for 2 uger siden:

1
20191114_113005.jpg


2
20191114_112332.jpg


3
20191114_112327.jpg
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Stitch » 29. nov 2019, 13:20

Kerrigan skrev:
Alphilia skrev:Tak for svar. Jeg har set Top 100 listen også.
Vi skal ud i en langdistance flyvning med skift og noget af det Turkish Airlines får hug for diverse steder er skiftet i Istanbul, men med lang tid nok går det måske.
Må researche videre

Og det skal være lang tid! Du kan risikere at skulle igennem sikkerhedskontrol i lufthavnen.

Hvis du har andre muligheder, ville jeg vælge et andet selskab. Jeg ville personligt hellere betale et par tusinde kroner ekstra end at skulle lide den tort at rejse med Turkish Airlines igen.



Jeg har slet slet ikke samme indtryk af dem.

Jeg fløj som sagt med dem for ca. 2 uger siden. Crew var simpelthen så venligt. Flyet var rent og fint med individuel skærm med super stort udvalg på hver sæde. Maden var god (efter flyvestandard).

Istanbul lufthavn var så ny og moderne og ren. Virkelig virkelig mange passagerer over det hele dog. Mange butikker og steder at sidde. Der kunne være ret langt til gaten, men til at overskue alligevel. Minimum layover ville dog skulle være min.2 timer - just in case.

Jeg kom gennem 2 sikkerhedskontrol på vej hjem - 1 til transfer og 1 ved gaten. Det gik dog hurtigt og nemt.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Alphilia » 29. nov 2019, 13:25

Tak for indspark, jeg vidste der var råd at hente her :D
Rart at høre fra flere sider.

Vi gransker videre, hvad der er mest fordelagtigt ift priser, rejsetider etc
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf flicka » 29. nov 2019, 22:55

Alphilia skrev:Nogen erfaringer med hhv Qatar Airways, Austrian Airlines eller Turkish Airways?

Alle 3 får virkelig ringe anmeldelser på trustpilot - hvor alvorligt skal man i øvrigt tage det?


Jeg har fløjet med Qatar fra Kbh - Doha - Kuala Lumpur og retur. Det var ikke den mest komfortable tur, jeg har fløjet. Sæderne er smallere og hårdere med mindre benplads end hvad jeg ellers har prøvet med SAS, British Airways, Norwegian mfl.

Maden var ok, betjeningen ok. Alt i alt en ganske standard tur uden de store overraskelser, bortset fra det med at komforten var dårligere end normalt på langdistanceture.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf LaMariposa » 2. dec 2019, 16:39

Hvad skal man lave på Yucatán i maj måned? Jeg tager derover (måske skal min mand også med) sammen med en veninde. Men inden hun ankommer har jeg omkring fire dage, hvor jeg skal være selv. Har tidligere været i Tulum, ved ruinerne i Cobá (inklusive en cenote og rapelling), på Isla Mujeres, i Acumal og i Playa del Carmen. Alle skønne steder, men kunne nu godt tænke mig at se noget, som jeg ikke har set før. Helst endagsture. Udgangspunktet er Cancún :) Når min veninde kommer lejer vi en bil og kører til Chitzen Itza.

Er ikke specielt søstærk, så hele dage ombord på katamaraner er IKKE et hit :D Nu læste jeg lige mit indlæg igen, og jeg lyder rimelig vanskelig :D :genert: Men I må gerne komme med forslag alligevel.
0
:lun: Be brave
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Selma156 » 2. dec 2019, 17:23

LaMariposa skrev:Hvad skal man lave på Yucatán i maj måned? Jeg tager derover (måske skal min mand også med) sammen med en veninde. Men inden hun ankommer har jeg omkring fire dage, hvor jeg skal være selv. Har tidligere været i Tulum, ved ruinerne i Cobá (inklusive en cenote og rapelling), på Isla Mujeres, i Acumal og i Playa del Carmen. Alle skønne steder, men kunne nu godt tænke mig at se noget, som jeg ikke har set før. Helst endagsture. Udgangspunktet er Cancún :) Når min veninde kommer lejer vi en bil og kører til Chitzen Itza.

Er ikke specielt søstærk, så hele dage ombord på katamaraner er IKKE et hit :D Nu læste jeg lige mit indlæg igen, og jeg lyder rimelig vanskelig :D :genert: Men I må gerne komme med forslag alligevel.


Jeg har intet konstruktivt at sige, for jeg har været nøjagtigt de steder, du nævner. Undtagen Chitzen Itza. Jeg vil bare sige, at jeg er MEGA misundelig :love:
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23202

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mani » 2. dec 2019, 19:32

LaMariposa skrev:Hvad skal man lave på Yucatán i maj måned? Jeg tager derover (måske skal min mand også med) sammen med en veninde. Men inden hun ankommer har jeg omkring fire dage, hvor jeg skal være selv. Har tidligere været i Tulum, ved ruinerne i Cobá (inklusive en cenote og rapelling), på Isla Mujeres, i Acumal og i Playa del Carmen. Alle skønne steder, men kunne nu godt tænke mig at se noget, som jeg ikke har set før. Helst endagsture. Udgangspunktet er Cancún :) Når min veninde kommer lejer vi en bil og kører til Chitzen Itza.

Er ikke specielt søstærk, så hele dage ombord på katamaraner er IKKE et hit :D Nu læste jeg lige mit indlæg igen, og jeg lyder rimelig vanskelig :D :genert: Men I må gerne komme med forslag alligevel.

Jeg ville tage et par dage over på den anden side til Merida eller Campeche eller ned til Bacalar. Medmindre man er til vandsport er der ikke meget at se omkring Cancun, som jeg husker det. Vi brugte en dag på snorkling ved undervandsmuseet og så dykkede vi. Vi tog denne rundtur (+ nogle dage i Playa del Carmen).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TomKah » 2. dec 2019, 19:42

Holbox? Ellers ville jeg tage ned og finde en "barfodsstrand", måske syd for Tulum

Vi var ud over de steder du nævner i Progreso og Rio Lagartos, samt Ek Balam. Og Mérida.
Men jeg ville ikke vælge at tage nogle af de steder hen uden en bil eller hvis jeg skulle tilbage til Cancun for at mødes med en veninde.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 2. dec 2019, 23:26

Her er en lille guide til Europa, set med amerikaneres øjne. De har listet 44 europæiske lande - nr. 44, er det værste land - nr. 1, er det bedste.

Der er sikkert nogle der ikke vil være helt enige med dem. Men i det store og hele, er jeg faktisk ret enig.

Prøv at se hvad du synes ;)

https://www.farandwide.com/s/european-c ... e-thechive
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TomKah » 3. dec 2019, 16:33

paint skrev:Her er en lille guide til Europa, set med amerikaneres øjne. De har listet 44 europæiske lande - nr. 44, er det værste land - nr. 1, er det bedste.

Der er sikkert nogle der ikke vil være helt enige med dem. Men i det store og hele, er jeg faktisk ret enig.

Prøv at se hvad du synes ;)

https://www.farandwide.com/s/european-c ... e-thechive


At hvis jeg var amerikaner så ville Danmark (og Polen og Belgien og Sverige) stå ret meget længere nede af listen og Frankrig, Spanien, Uk og specielt Grækenland stå meget højere.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf LaMariposa » 4. dec 2019, 09:57

paint skrev:Her er en lille guide til Europa, set med amerikaneres øjne. De har listet 44 europæiske lande - nr. 44, er det værste land - nr. 1, er det bedste.

Der er sikkert nogle der ikke vil være helt enige med dem. Men i det store og hele, er jeg faktisk ret enig.

Prøv at se hvad du synes ;)

https://www.farandwide.com/s/european-c ... e-thechive


Jeg måtte opgive at læse pga reklamer. Hver gang, den skulle loade en ny reklame, så hoppede det hele rundt :rulle:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 4. dec 2019, 11:32

LaMariposa skrev:
paint skrev:Her er en lille guide til Europa, set med amerikaneres øjne. De har listet 44 europæiske lande - nr. 44, er det værste land - nr. 1, er det bedste.

Der er sikkert nogle der ikke vil være helt enige med dem. Men i det store og hele, er jeg faktisk ret enig.

Prøv at se hvad du synes ;)

https://www.farandwide.com/s/european-c ... e-thechive


Jeg måtte opgive at læse pga reklamer. Hver gang, den skulle loade en ny reklame, så hoppede det hele rundt :rulle:


Der var ingen reklamer da jeg læste listen igennem. Men jeg har så også en adblocker kørende.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 4. dec 2019, 11:39

TomKah skrev:
paint skrev:Her er en lille guide til Europa, set med amerikaneres øjne. De har listet 44 europæiske lande - nr. 44, er det værste land - nr. 1, er det bedste.

Der er sikkert nogle der ikke vil være helt enige med dem. Men i det store og hele, er jeg faktisk ret enig.

Prøv at se hvad du synes ;)

https://www.farandwide.com/s/european-c ... e-thechive


At hvis jeg var amerikaner så ville Danmark (og Polen og Belgien og Sverige) stå ret meget længere nede af listen og Frankrig, Spanien, Uk og specielt Grækenland stå meget højere.


Polen, Belgien og Sverige, er heller ikke på min hitliste. Men jeg tror at dem, der har skrevet den ikke udelukkende er ude efter de sædvanlige turistoplevelser. Jeg tror mere det handler om steder man kunne besøge, som man måske ikke lige havde tænkt på. De nærmest skamroser både Spanien, Frankrig og Italien for alt det, de har at byde på, og som man kender i forvejen. Men de lægger nogle bredere kriterier til grund. For Danmarks vedkommende nævner de vores gratis sundhedsvæsen og uddannelser, og det er jo nok ikke lige noget man som turist stifter bekendtskab med.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 8. dec 2019, 09:51

Vi har lige booket en uge i slut-april til Kreta i en by 4 km fra Chania. Så hvis nogen har forslag til, hvad to voksne og en 1,5-årig kunne give sig til, så modtages de gerne. Solstrålehistorier om græske hedebølger i april modtages også gerne - frygter at det vil være for koldt til overhovedet at få dyppet tæerne.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Rejser"