Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 590
Likede indlæg: 11409

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kerrigan » 29. nov 2019, 20:27

Jeg kan for resten anbefale NADA-akupunktur. Har fået det gennem nogle uger efterhånden, og det har virkelig hjulpet med min søvn.
Min mand siger at jeg er en helt ny person. Mere rolig. Og det tror jeg at han har ret i.
2
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nomnom » 30. nov 2019, 11:13

Jeg har bestilt en tid til tidlig scanning på mandag. Så håber jeg den sidder hvor den skal og der er hjerteblink.
Jeg er så ødelagt af kvalme. Ser det hele ud som det skal overvejer jeg at fortælle det til min leder og team. Jeg føler ikke jeg er i stand til at arbejde ordentligt. Jeg svimler og er dårlig HELE døgnet. Har det hele tiden som om opkasten ryger ud af mig, kan slet ikke kontrollere det. Forleden besvimede jeg herhjemme alene med min søn.
Jeg er begyndt at tage ekstra b6-vitamin, synes nu ikke det hjælper synderligt. Har derudover sea-band armbånd på, men dem synes jeg nu heller ikke har den store virkning.
Jeg forsøger at messe "det går over-det går over-det-går over" men hold nu magle.
0
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nomnom » 30. nov 2019, 15:46

twinkle skrev:Jeg tror også bare jeg har tænkt mig at frasige mig den, medmindre min læge kan give mig en god grund. Jeg har jo ligesom født naturligt før, og kan ikke se nogen grund til at der skal rodes rundt i mit underliv uden er god grund.
Scanningen jeg har til den her uge fastslog at graviditeten sidder som den skal, så tænker ikke rigtig der er noget at undersøge b


Jeg synes også det lyder underligt. Jeg fik ingen vaginal undersøgelse heller med min den første - først under fødslen, som en anden også skriver.
Kan godt forstå du vil frabede dig den. Det ville jeg også have gjort.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 30. nov 2019, 18:30

Bouje skrev:Da jeg var gravid i 2008 fik jeg en underlivsundersøgelse ved første lægebesøg. Jeg tror, at det var for at bekræfte graviditeten. Livmoderhalsen er lukket og blålig ved graviditet.


Men jeg har bare været til scanning den her uge (som min læge henviste mig til), for at fastsætte termin. Der konstaterede de at graviditeten sidder som den skal, at der er hjerteblink og at jeg er ca. syv uger henne.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nomnom » 2. dec 2019, 10:03

Jeg var til en scanning i dag - jeg blev lige rykket en uge frem, så den lyder på 8+0
Den lever og der var et lille hjerteblink. Og der var kun én.
Virkelig positiv oplevelse.
7
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6977

33+6

Indlægaf Ladysparrow » 2. dec 2019, 13:25

JM besøg i dag. Alt i alt super positivt, jeg følger fint min kurve. Alt ser fint ud og baby har et fint og stærkt hjerteslag. Jeg er simpelthen så tryg ved hende og hun er så sød.

Her i Sverige anbefaler de influenza vacciner til alle gravide, jeg har været lidt vægelsindet. Men nu hælder jeg mest til at tage den, jeg orker ikke blive syg. Sidst jeg havde influenza var jeg så dårlig og kunne ingenting.

Hvad med i andre, bliver i vaccineret?
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 590
Likede indlæg: 11409

Re: 33+6

Indlægaf Kerrigan » 2. dec 2019, 14:06

Ladysparrow skrev:JM besøg i dag. Alt i alt super positivt, jeg følger fint min kurve. Alt ser fint ud og baby har et fint og stærkt hjerteslag. Jeg er simpelthen så tryg ved hende og hun er så sød.

Her i Sverige anbefaler de influenza vacciner til alle gravide, jeg har været lidt vægelsindet. Men nu hælder jeg mest til at tage den, jeg orker ikke blive syg. Sidst jeg havde influenza var jeg så dårlig og kunne ingenting.

Hvad med i andre, bliver i vaccineret?

Har fået både influenza- og kighostevaccinen. Eneste bivirkning var lidt ømhed.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6977

Re: 33+6

Indlægaf Ladysparrow » 2. dec 2019, 14:58

Kerrigan skrev:
Ladysparrow skrev:JM besøg i dag. Alt i alt super positivt, jeg følger fint min kurve. Alt ser fint ud og baby har et fint og stærkt hjerteslag. Jeg er simpelthen så tryg ved hende og hun er så sød.

Her i Sverige anbefaler de influenza vacciner til alle gravide, jeg har været lidt vægelsindet. Men nu hælder jeg mest til at tage den, jeg orker ikke blive syg. Sidst jeg havde influenza var jeg så dårlig og kunne ingenting.

Hvad med i andre, bliver i vaccineret?

Har fået både influenza- og kighostevaccinen. Eneste bivirkning var lidt ømhed.


Jeg tog den influenza vaccine for 10 år siden, tror jeg. Og der oplevede jeg heller ikke noget. Har ikke hørt at de tilbyder en kighostevaccine her...
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

7+6

Indlægaf twinkle » 2. dec 2019, 15:58

Jeg har simpelthen haft den ledeste kvalme i dag :badr: det har været så rart at komme hjem, og spise lidt rå agurk/peberfrugt. Det kan lige tage toppen.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 590
Likede indlæg: 11409

Re: 33+6

Indlægaf Kerrigan » 2. dec 2019, 18:25

Ladysparrow skrev:
Kerrigan skrev:
Ladysparrow skrev:JM besøg i dag. Alt i alt super positivt, jeg følger fint min kurve. Alt ser fint ud og baby har et fint og stærkt hjerteslag. Jeg er simpelthen så tryg ved hende og hun er så sød.

Her i Sverige anbefaler de influenza vacciner til alle gravide, jeg har været lidt vægelsindet. Men nu hælder jeg mest til at tage den, jeg orker ikke blive syg. Sidst jeg havde influenza var jeg så dårlig og kunne ingenting.

Hvad med i andre, bliver i vaccineret?

Har fået både influenza- og kighostevaccinen. Eneste bivirkning var lidt ømhed.


Jeg tog den influenza vaccine for 10 år siden, tror jeg. Og der oplevede jeg heller ikke noget. Har ikke hørt at de tilbyder en kighostevaccine her...

Jeg skal ikke kunne sige hvordan det er i Sverige, men de anbefaler den til alle gravide i Danmark.
https://www.sst.dk/da/viden/vaccination ... il-gravide
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nomnom » 3. dec 2019, 18:28

Jeg har det faktisk bedre idag, end jeg har haft i flere uger. Jeg har stadig kvalme og madlede, men jeg har spist rigtig mad i dag - og ikke bare kiks/chips. Jeg håber ikke jeg jinxer det, men jeg håber at det fortsætter og bliver bedre.
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zombie » 4. dec 2019, 12:26

Jeg er vildt oppustet og det ligner, jeg har en halv håndbold sat på maven. Jeg er 5+5 ifølge app'en.

Min nærmeste kollega kommenterede det, og fandt havremælk i hovedkøleskabet til mig. Han er så flink og vandt til min laktose intolerans, så han tror, det er det som er fat.

Jeg synes godt nok ikke lige nu, at det der Kompetencecenter er snedigt. Det er også fordi min psykiater er 200 år gammel og aldrig har prøvet en gravid patient før. Jeg brugte således hele formiddagen på at ringe rundt mellem ham, Kompetencecentret og Centralvisitationen for at få styr på min henvisning.
Da det endelig var gået i orden, fik jeg den anti-klimatiske besked "Du hører fra os i slutningen af ugen". Ok. Suk.

De næste 14 dage får jeg taget blodprøver á 2 omgange, 1 ekg, 2 lægeaftaler, 1 aftale med psyk, og hvadend kompetencecentret finder på.
Oveni skal jeg passe min mor efter hendes nyreoperation samt passe mit arbejde.

Wow, jeg er glad for at arbejde deltid og de fleste dage først møde kl. 13.30.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 590
Likede indlæg: 11409

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kerrigan » 4. dec 2019, 13:32

^^ Ja, det kræver næsten tænder at skulle manøvre sig rundt i systemet. Hvilket det næsten gjorde for mig, jeg fik konstateret paradentose i efteråret. :nerve: Så er du advaret, pas på bisserne under graviditeten!

Jeg vil så sige at når det er kommer i gang, så kører det som det skal. I hvert fald her i Århus.
Og jeg er glad for at jeg er studerende, tiderne ligger altid i dagtimerne.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 4. dec 2019, 15:18

Kerrigan skrev:^^ Ja, det kræver næsten tænder at skulle manøvre sig rundt i systemet. Hvilket det næsten gjorde for mig, jeg fik konstateret paradentose i efteråret. :nerve: Så er du advaret, pas på bisserne under graviditeten!

Jeg vil så sige at når det er kommer i gang, så kører det som det skal. I hvert fald her i Århus.
Og jeg er glad for at jeg er studerende, tiderne ligger altid i dagtimerne.


Jeg fik trukket en tand ud, der gik amok i graviditeten, så jeg kan kun skrive under på det der med tænderne :tie: :lol:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 590
Likede indlæg: 11409

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kerrigan » 4. dec 2019, 15:35

Aquadorable skrev:
Kerrigan skrev:^^ Ja, det kræver næsten tænder at skulle manøvre sig rundt i systemet. Hvilket det næsten gjorde for mig, jeg fik konstateret paradentose i efteråret. :nerve: Så er du advaret, pas på bisserne under graviditeten!

Jeg vil så sige at når det er kommer i gang, så kører det som det skal. I hvert fald her i Århus.
Og jeg er glad for at jeg er studerende, tiderne ligger altid i dagtimerne.


Jeg fik trukket en tand ud, der gik amok i graviditeten, så jeg kan kun skrive under på det der med tænderne :tie: :lol:

Tror min tandlæge sagde noget med en tand per graviditet. :ad!:
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?

Tilbage til "Graviditet"