Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9827

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Tilly » 11. jul 2019, 14:25

Pandesteg skrev:
Tilly skrev:
Pandesteg skrev:
Anne Droid skrev:
Pandesteg skrev:
Anne Droid skrev:
Anne Droid skrev:Kampen om tronen.


Nu er jeg godt i gang med "Kongernes kamp".
Det kommer til at tage lang tid at blive færdig med alle 5 bøger.

Jeps - 2’eren er på over 35 timer :lol: jeg hører dem dog på engelsk.


Og jeg mangler kun 13 timer.


Jeg mangler kun 2,5 ;)

Jeg er foran jer! Jeg blev færdig med “Kongernes Kamp” tirsdag, og nu er jeg startet på “En storm af sværd” :banan:

Hører I btw appendiks? Dem springer jeg altså over, det bliver for kedeligt at høre en masse opremsning og jeg kan ikke koncentrere mig om det.


Jeg startede på A Storm of Swords i går og har også allerede hørt et par timer :P

Jeg ved slet ikke hvad appendiks går ud på?!

I dette tilfælde er det en opsamling på alle mulige personer i Westeros. Det er en opremsning af navnene og deres tilhørsforhold. I Kongernes Kamp tror jeg denne opremsning varer omkring 1,5 timer! :nerve:

Det må så ikke være med i de engelske udgaver hvis du ikke er stødt på det, mærkeligt :gruble: Det var også et langt appendiks i Kampen om tronen på dansk.
0
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 330
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 767

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Ekliptika » 24. jul 2019, 11:16

Ladysparrow skrev:
Daine skrev:Jeg har lige afsluttet “Heksens søster” af Phyllis Reynolds Naylor - en børnebog, jeg stadig finder uhyggelig :genert:

Derudover er jeg i gang med “Heksenat” af Deborah Harkness, den er ikke helt så god som jeg husker den. Måske jeg er vokset lidt fra alfa-han vs semi-submissiv kvinde konceptet (tænk Twilight for voksne).


Jeg så at Mofibo havde Heksens søster, og jeg husker dem som uhyggelige og tænkte på om de var et genhør værd.. Kan være jeg skulle teste den. :)


Det var en af mine ynglingsbøger som barn - har læst den mange gange. Er den værd at genlæse som voksen?
0
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Daine » 24. jul 2019, 14:39

Ekliptika skrev:
Ladysparrow skrev:
Daine skrev:Jeg har lige afsluttet “Heksens søster” af Phyllis Reynolds Naylor - en børnebog, jeg stadig finder uhyggelig :genert:

Derudover er jeg i gang med “Heksenat” af Deborah Harkness, den er ikke helt så god som jeg husker den. Måske jeg er vokset lidt fra alfa-han vs semi-submissiv kvinde konceptet (tænk Twilight for voksne).


Jeg så at Mofibo havde Heksens søster, og jeg husker dem som uhyggelige og tænkte på om de var et genhør værd.. Kan være jeg skulle teste den. :)


Det var en af mine ynglingsbøger som barn - har læst den mange gange. Er den værd at genlæse som voksen?

Ja det synes jeg faktisk den er (og også resten af serien). Det er skrevet til børn, korte sætninger, ligefremt sprog. Men jeg synes faktisk de stadig er uhyggelige :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Dirtylittledevil » 24. jul 2019, 14:53

Jeg er gået helt amok i Inger Gammelgaard Madsens bøger om Roland Benito. Ikke de helt store mesterværker, men tilpas meget handling til at holde min opmærksomhed, samtidig med at jeg godt kan misse et par sætninger her og der uden at tabe tråden :)
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6977

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Ladysparrow » 7. aug 2019, 11:53

Kærlighed for voksne af Anna Ekberg
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9827

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Tilly » 9. aug 2019, 05:23

En storm af sværd af George R. R. Martin
0
Brugeravatar
Marguerit
Indlæg: 55
Tilmeldt: 30. apr 2019, 19:05
Kort karma: 0
Likede indlæg: 54

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Marguerit » 12. aug 2019, 19:07

Skabt for dig af Louise O'Neill. Uhyggeligt scenarie den beskriver.
1
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Maria86 » 12. aug 2019, 19:17

Jeg er lige startet med Sonderkommando
i gaskamrenes helvede bruger NOTA som er et tilbud til mennesker som ikke kan læse eller holde en bog. :D
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4865

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Patience » 12. aug 2019, 19:53

Jeg er lige blevet færdig med Assassins apprentice af Robin Hobb og er fluks gået i gang med næste bog i serien. Den kan bestemt anbefales hvis man er til (low)fantasy.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6977

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Ladysparrow » 28. aug 2019, 07:39

Snart færdig med Lazarus af Lars Kepler.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6977

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Ladysparrow » 19. nov 2019, 13:24

Hej har nu hørt hele serien om Robert Hunter af Chris Carter og er ude efter noget lignende - gerne en lang bog serie. :) Er der nogen tips? Jeg har Mofibo. :)
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Daine » 19. nov 2019, 18:10

Ladysparrow skrev:Hej har nu hørt hele serien om Robert Hunter af Chris Carter og er ude efter noget lignende - gerne en lang bog serie. :) Er der nogen tips? Jeg har Mofibo. :)

Den er ikke lang-lang, men Cody McFadyen skriver i samme stil. Du kan dog fint nøjes med at høre de første 4 bøger og glemme bog 5, den er ikke god (efter min mening. Den er faktisk direkte dårlig) :)

Så er der Tess Gerritsen, hun er FANTASTISK! De to første er sådan lidt meh, men derefter bliver de bare bedre og bedre! Der er lavet en tv-serie med inspiration af bøgerne (Rizzoli & Isles), men bøger er bedre :love: Sørg for at høre dem i den rigtige rækkefølge :)


Og så vil jeg gerne slå et slag for Søren Sveistrups Kastanjemanden. Der er pt kun det ene bind, men Fuck den er god! :love:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6977

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Ladysparrow » 19. nov 2019, 18:14

Daine skrev:
Ladysparrow skrev:Hej har nu hørt hele serien om Robert Hunter af Chris Carter og er ude efter noget lignende - gerne en lang bog serie. :) Er der nogen tips? Jeg har Mofibo. :)

Den er ikke lang-lang, men Cody McFadyen skriver i samme stil. Du kan dog fint nøjes med at høre de første 4 bøger og glemme bog 5, den er ikke god (efter min mening. Den er faktisk direkte dårlig) :)

Så er der Tess Gerritsen, hun er FANTASTISK! De to første er sådan lidt meh, men derefter bliver de bare bedre og bedre! Der er lavet en tv-serie med inspiration af bøgerne (Rizzoli & Isles), men bøger er bedre :love: Sørg for at høre dem i den rigtige rækkefølge :)


Og så vil jeg gerne slå et slag for Søren Sveistrups Kastanjemanden. Der er pt kun det ene bind, men Fuck den er god! :love:


Tak, de 2 første kender jeg ikke. Så de ryger på listen. Kastanjemanden har jeg hørt, men var ikke helt så vild med den. Richard Hunter serien har givet mig mareridt og kuldegysninger. Er så træt af at jeg bare har skamlyttet den.
1
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Summer » 23. nov 2019, 14:54

Er i gang med at høre "Stalkeren" af Chris Carter.
1
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?

Indlægaf Stars » 23. nov 2019, 18:17

Grønt støv af Sara Blædel.
Jeg havde det ret anstrengt med oplæseren - jeg kan ikke forklare det, men hans intonation skreg bare H. C. Andersen-fortælling.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?

Tilbage til "Bøger"