Hvor skal du hen næste gang?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
vitalongisten
Indlæg: 2
Tilmeldt: 13. nov 2019, 01:52
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf vitalongisten » 13. nov 2019, 02:22

Thinking is the best way to travel!
Generelt oplever jeg det som op ad bakke at rejse. Jeg rejser alt for meget i forhold til hvor træls jeg føler det. At rejse ind gennem et andet menneskes øjne er den bedste destination. Nogle landskaber viser sig naturligvis at være mere spændende end andre. Men som regel er der væsentlige værdier de steder hvor man bliver lukket ind. Åbenhed er nok den egenskab jeg oftest har kunne forbinde med spændende intellektuelle landskaber.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 13. nov 2019, 03:42

Slut med commie atheist Vietnam. Tager op til Siem Reap for en måned over jul/nytår. Buddhistisk jul FTW.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. nov 2019, 03:47

Vlad Kalashnikov skrev:Slut med commie atheist Vietnam. Tager op til Siem Reap for en måned over jul/nytår. Buddhistisk jul FTW.


Jeg havde en idé om du boede i Cambodia. Bor du i Vietnam?
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 13. nov 2019, 03:53

FormerlyKnownAs skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Slut med commie atheist Vietnam. Tager op til Siem Reap for en måned over jul/nytår. Buddhistisk jul FTW.


Jeg havde en idé om du boede i Cambodia. Bor du i Vietnam?
Flytter lidt rundt mellem mest Cambodia, Thailand og Vietnam. Boede i det sydlige Cambodia et halv års tid indtil for nyligt.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. nov 2019, 04:14

Vlad Kalashnikov skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Slut med commie atheist Vietnam. Tager op til Siem Reap for en måned over jul/nytår. Buddhistisk jul FTW.


Jeg havde en idé om du boede i Cambodia. Bor du i Vietnam?
Flytter lidt rundt mellem mest Cambodia, Thailand og Vietnam. Boede i det sydlige Cambodia et halv års tid indtil for nyligt.


Nå okay. Ikke helt galt på den så. Vi boede i 3,5 år i Saigon. Så Dhaka :boo: Yangon nu.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 13. nov 2019, 04:25

FormerlyKnownAs skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Slut med commie atheist Vietnam. Tager op til Siem Reap for en måned over jul/nytår. Buddhistisk jul FTW.


Jeg havde en idé om du boede i Cambodia. Bor du i Vietnam?
Flytter lidt rundt mellem mest Cambodia, Thailand og Vietnam. Boede i det sydlige Cambodia et halv års tid indtil for nyligt.


Nå okay. Ikke helt galt på den så. Vi boede i 3,5 år i Saigon. Så Dhaka :boo: Yangon nu.
Sidst vi boede i Saigon, boede vi lige ved Bitexco, så der gik jeg op og arbejdede i et open office der ligger på anden sal der. Men nu har jeg en baby, og gider ikke bo i Saigon eller Bangkok i længere tid, med al den fourening.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 13. nov 2019, 04:27

Vlad Kalashnikov skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Slut med commie atheist Vietnam. Tager op til Siem Reap for en måned over jul/nytår. Buddhistisk jul FTW.


Jeg havde en idé om du boede i Cambodia. Bor du i Vietnam?
Flytter lidt rundt mellem mest Cambodia, Thailand og Vietnam. Boede i det sydlige Cambodia et halv års tid indtil for nyligt.


Nå okay. Ikke helt galt på den så. Vi boede i 3,5 år i Saigon. Så Dhaka :boo: Yangon nu.
Sidst vi boede i Saigon, boede vi lige ved Bitexco, så der gik jeg op og arbejdede i et open office der ligger på anden sal der. Men nu har jeg en baby, og gider ikke bo i Saigon eller Bangkok i længere tid, med al den fourening.


Af samme årsag bliver Yangon nok vores sidste sted i asien
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf dykkersild » 13. nov 2019, 09:59

Stitch skrev:
dykkersild skrev:
Stitch skrev:Israel.

Billet købt og skal af sted lige om lidt. Er spændt og nervøs.


Hov - jeg glemte at svare på dit forrige indlæg.

Når du har så kort tid - så ville jeg tage ultra tidligt afsted til Jerusalem og så tage en guidet tur i den gl. Jerusalem - dvs. inden for de. gl. byporte. En tur som bør inkluderer alle fire by-dele samt en tur på Via Dolorosa: Hvis muligt en tur på Israel Museum for at se dødehavsrullerne.
En gåtur langs Jaffa-street giver et godt indtryk og helt andet indtryk af "det nye Jerusalem". Infra-strukturen er helt fantastisk så I kan sagtens gøre det med bus fra Tel Aviv.

Hvis I kan nå en tur til Det døde hav - og Mesada så er det også spændende på natur- og historiefronten. Men nu strammer jeg den ok mht. til tiden :fløjt:

Tel Aviv går jeg ud fra, at din ven har styr på men und dig selv en tur på stranden - f.eks. Banana beach som er knap så turistet. En gå-tur i Neve Tzedek - en af de ældste bydele i Tel Avis kan også anbefale. Nyt møder gammel, masser af kunst og feel-good vibe.

Rigtig god tur.



Sender lige dit foreslag til ham for det lyder super fint. Han kører i bil fra basen, så vi har bil til rådighed :)

Han foreslår selv:
- torsdag eftermiddag afhenter han mig i lufthavnen. Og så dinner og drinks i Tel Aviv
- fredag se Tel Aviv og strand. Evt. noget af lørdag også
- lørdag eller søndag se Jerusalem, Det døde hav og Ramallah
- mandag morgenmad og rolig formiddag.

Jeg kan ikke huske hvor vi skal bo, men ved det er tæt på stranden. Måske udsigt til vandet.
For mig er det vigtigste bare at snuse lidt af Israelsk stemning og så se kirken i Jerusalem og besøge Ramallah.


Hvad fik du/I set og besøgt - jeg er nysgerrig?
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Stitch » 13. nov 2019, 10:16

dykkersild skrev:Hvad fik du/I set og besøgt - jeg er nysgerrig?


Jeg flyver derned i morgen :) Så intet endnu. Vi skal bo på Ezore Yam Apartments - Ben Gurion 99

Er nervøs og spændt, men glæder mig allermest bare til at komme afsted se ham og få set lidt af et land, der er så anderledes
Han fik skældud igår. Der var raketangreb på Tel Aviv og områder, men han nævnte intet fordi han ikke ville bekymre mig :rulle:


Han sendte en oversigt over hvad han har tænkt vi skal:
Torsdag:
ankomst, hotel, bad, dinner og drinks
Fredag:
strand, slendre rundt i Tel Aviv, Pub crawl og mad
Lørdag:
strand, slendre rundt i Tel Aviv, Luftballon (havde jeg ikke set - kæft der ser fedt ud!)
Søndag:
Jerusalem (old town), Det Døde hav, og evt. Ramallah (hvis han kan og vi kan nå det)
Mandag:
Morgenmad og frokost i Tel Aviv - lufthavnen ved middagstid (mit fly er kl15:20)


Ved ikke om hvor realistisk den plan er, men glæder mig!
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf dykkersild » 13. nov 2019, 10:33

Stitch skrev:
dykkersild skrev:Hvad fik du/I set og besøgt - jeg er nysgerrig?


Jeg flyver derned i morgen :) Så intet endnu. Vi skal bo på Ezore Yam Apartments - Ben Gurion 99

Er nervøs og spændt, men glæder mig allermest bare til at komme afsted se ham og få set lidt af et land, der er så anderledes
Han fik skældud igår. Der var raketangreb på Tel Aviv og områder, men han nævnte intet fordi han ikke ville bekymre mig :rulle:


Han sendte en oversigt over hvad han har tænkt vi skal:
Torsdag:
ankomst, hotel, bad, dinner og drinks
Fredag:
strand, slendre rundt i Tel Aviv, Pub crawl og mad
Lørdag:
strand, slendre rundt i Tel Aviv, Luftballon (havde jeg ikke set - kæft der ser fedt ud!)
Søndag:
Jerusalem (old town), Det Døde hav, og evt. Ramallah (hvis han kan og vi kan nå det)
Mandag:
Morgenmad og frokost i Tel Aviv - lufthavnen ved middagstid (mit fly er kl15:20)


Ved ikke om hvor realistisk den plan er, men glæder mig!


Luftballon - what? You lucky so-and-so - det bliver fedt.

Jeg syntes at det lyder mega-godt men Ramallah bliver nok ikke - bare vent til du ser old town - så går tiden hurtigt.

For resten hvis tiden er knap i Jerusalem og I gerne vil have et view over byen - så kan man for småpenge, tage elevatoren på YMCA-hotellet. De har en helt fantastisk udsigt over hele byen. Vist nok kendt som YMCA Tower. Det ligge lige i nærheden Jaffa Gate ved old town.

Hvis du skal flyve med El Al, så kan du bare vente dig. Vi blev - i Kastrup Lufthavn terminal 2 - hegnet ind som køer og så fulgte ellers et skuespil i afhøringsteknikker ved forskellige små borde. Det er en farce uden ende men det må man bare tage med og spille med på legen. Du skal afsætte god til - også på retur-rejsen men der er du jo allerede i nærheden af lufthavnen.
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Stitch » 13. nov 2019, 11:39

dykkersild skrev:Luftballon - what? You lucky so-and-so - det bliver fedt.

Jeg syntes at det lyder mega-godt men Ramallah bliver nok ikke - bare vent til du ser old town - så går tiden hurtigt.

For resten hvis tiden er knap i Jerusalem og I gerne vil have et view over byen - så kan man for småpenge, tage elevatoren på YMCA-hotellet. De har en helt fantastisk udsigt over hele byen. Vist nok kendt som YMCA Tower. Det ligge lige i nærheden Jaffa Gate ved old town.

Hvis du skal flyve med El Al, så kan du bare vente dig. Vi blev - i Kastrup Lufthavn terminal 2 - hegnet ind som køer og så fulgte ellers et skuespil i afhøringsteknikker ved forskellige små borde. Det er en farce uden ende men det må man bare tage med og spille med på legen. Du skal afsætte god til - også på retur-rejsen men der er du jo allerede i nærheden af lufthavnen.


Jeps - det skrev han til mig igår. Det er vist dyrt, men jeg er frisk. Gider det så godt!

Jeg flyver med Turkisk Airlines og mellemlander i Istanbul. Har hørt godt om den lufthavn. Så er spændt. Og våbnet med tålmodighed :D

Er det værre end når man tager til USA?
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf dykkersild » 13. nov 2019, 12:16

Stitch skrev:
dykkersild skrev:Luftballon - what? You lucky so-and-so - det bliver fedt.

Jeg syntes at det lyder mega-godt men Ramallah bliver nok ikke - bare vent til du ser old town - så går tiden hurtigt.

For resten hvis tiden er knap i Jerusalem og I gerne vil have et view over byen - så kan man for småpenge, tage elevatoren på YMCA-hotellet. De har en helt fantastisk udsigt over hele byen. Vist nok kendt som YMCA Tower. Det ligge lige i nærheden Jaffa Gate ved old town.

Hvis du skal flyve med El Al, så kan du bare vente dig. Vi blev - i Kastrup Lufthavn terminal 2 - hegnet ind som køer og så fulgte ellers et skuespil i afhøringsteknikker ved forskellige små borde. Det er en farce uden ende men det må man bare tage med og spille med på legen. Du skal afsætte god til - også på retur-rejsen men der er du jo allerede i nærheden af lufthavnen.


Jeps - det skrev han til mig igår. Det er vist dyrt, men jeg er frisk. Gider det så godt!

Jeg flyver med Turkisk Airlines og mellemlander i Istanbul. Har hørt godt om den lufthavn. Så er spændt. Og våbnet med tålmodighed :D

Er det værre end når man tager til USA?


Jeg har aldrig været i USA så kan ikke sammenligne det med. Jeg oplevede at det fungerede langsomt men uden problemer i Tel Aviv - både da vi ankom og fløj hjem igen. Vi blev spurgt om de dummeste ting, og udspurgt både sammen og hver for sig men El Al er vist berygtet for det. Spørgsmålet er om TA er det sammen eller om man slipper for bøvlet - time will show.

Rigtig god tur - håber det bliver spændende.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf Stitch » 13. nov 2019, 12:19

dykkersild skrev:Jeg har aldrig været i USA så kan ikke sammenligne det med. Jeg oplevede at det fungerede langsomt men uden problemer i Tel Aviv - både da vi ankom og fløj hjem igen. Vi blev spurgt om de dummeste ting, og udspurgt både sammen og hver for sig men El Al er vist berygtet for det. Spørgsmålet er om TA er det sammen eller om man slipper for bøvlet - time will show.

Rigtig god tur - håber det bliver spændende.


Tak for info :)

Jeg har ikke hotelreservationen, burde jeg bede ham om at sende mig mailen?

Er spændt på turen derned også nu. Håber de ikke er alt for tåbelige.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf dykkersild » 13. nov 2019, 13:08

Stitch skrev:
dykkersild skrev:Jeg har aldrig været i USA så kan ikke sammenligne det med. Jeg oplevede at det fungerede langsomt men uden problemer i Tel Aviv - både da vi ankom og fløj hjem igen. Vi blev spurgt om de dummeste ting, og udspurgt både sammen og hver for sig men El Al er vist berygtet for det. Spørgsmålet er om TA er det sammen eller om man slipper for bøvlet - time will show.

Rigtig god tur - håber det bliver spændende.


Tak for info :)

Jeg har ikke hotelreservationen, burde jeg bede ham om at sende mig mailen?

Er spændt på turen derned også nu. Håber de ikke er alt for tåbelige.


Det kan vel ikke skade -jo mere dokumentation jo bedre. Specielt når der er lidt ballade derned pt.

Du får til gengæld mega godt vejr kan jeg se - enjoy :sol:
1
MissHelenaVon
Indlæg: 244
Tilmeldt: 9. nov 2015, 00:07
Kort karma: 25
Likede indlæg: 338

Re: Hvor skal du hen næste gang?

Indlægaf MissHelenaVon » 13. nov 2019, 15:21

Makadi Bay i starten af December. Det bliver godt med noget varme.
1

Tilbage til "Rejser"