Tommy er beviset: Danmark er et lorteland

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Tommy er beviset: Danmark er et lorteland

Indlægaf annellaII » 10. nov 2019, 07:37

https://ekstrabladet.dk/nationen/tommy-er-beviset-danmark-er-et-lorteland/7865165

Tommy Mørcks historie

Tommy Mørck afsoner lige nu sin dom på seks måneders fængsel. Han er dømt efter dansk terrorlovgivning.

Det er han, fordi han gik i krig mod Islamisk Stat i Syrien i 2016 og 2017.

I Syrien brød han den del af loven, der bestemmer, hvor det er forbudt at rejse ind og opholde sig uden tilladelse fra dansk politi.

Udvidelsen af terrorloven blev sat i verden i september 2016 for at styrke kampen mod terror ved at gøre det lettere at straffe fremmedkrigere.

Men loven har ikke ramt nogen fremmedkrigere.

Tommy Mørck mener ikke, han bør straffes for at bekæmpe Islamisk Stat i Syrien, hvor han satte liv og lemmer på spil.


- Intet mindre end en skandale.

- Terroristerne fra IS, der har sneget sig tilbage til Danmark, går fri og ender i bander eller ekstremistmiljøer, og kaldes fejlagtigt 'Syrienskrigere'.

- Men en dansker der slutter sig til vores allierede, kurderene, mod terrorbevægelsen IS, straffes og sendes i fængsel.

- Det er en nedbrydende kurs vi er på.....

Sådan skriver nationens! Jens K i en af de 138 kommentarer, artiklen om Tommy Mørck, der tog til Syrien i 2016 for at kæmpe mod Islamisk Stat, har fået.

Tommy - som lige nu afsoner seks måneder for sin kamp - siger selv til Ekstra Bladet, at han har skudt mod, men ikke dræbt nogen islamister, i de i alt seks måneder han kæmpede sammen med kurderne. Men alligevel har danske domstole dømt ham for terrorisme og sendt ham et halvt år bag tremmer. Og det er Jens K langtfra den eneste, der mener, er helt galt:

- Verden er uhyggelig simpel, vil du gøre en forskel, så meld dig til vores væbnede styrker og søg udsendelse FOR Danmark.

- Så er du sikker på at du er på den rigtige side.

- Når man vælger at tage ind i en krigs zone uden et flag på armen/Brystet, så er du per definition på den 'gale side'.

- I Danmark er det kun mennesker ansat af vores stat, der som udgangspunkt bærer våben og kan udøve fysisk magt i de områder, hvor regeringen beslutter, at vi skal være repræsenterede. Vores Politi, Militær osv.

- Det er altså ikke nok at sige, 'Hov jeg har stået vagt på Amalienborg i 10 måneder, og derfor er jeg god nok til at tage ned og bekæmpe ISIS'.

- Det er andre der afgør om man er det, og kan blive en repræsentant for sit land!
- Og ligegyldigt hvad Tommy Mørck måtte mene eller ikke mene, så har han samarbejdet med en organisation der af Nato (Og dermed også af os), betegnes som en terror organisation.

- Dvs, han har ikke beskyttet Danmark, han har blot valgt side i en konflikt imellem to terror organisationer, og det gør ham altså ikke til soldat!
- Han slipper med 6 måneder, og det skal han vist være glad for, og dem kan han jo passende bruge på at få styr på sine prioriteter, skriver nationens Fatdetnu M.


Heftig debat om den måde, Danmark har behandlet Tommy Mørck, der har kæmpet mod IS på. Skulle han have haft et ridderkors i stedet for en fængselsstraf?

For mig hverken et Ridderkors eller fængsesstraf. Men derfra og til at sige at Danmark er et Lorteland, det afviser jeg på det stærkeste.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Tommy er beviset: Danmark er et lorteland

Indlægaf cola » 10. nov 2019, 08:02

Han har brudt loven og må tage konsekvensen, så simpelt. Det kan ikke være rimeligt at dem der vræler højst slipper for fængsel selvom de bryder loven... ups det sker jo hver dag alligevel. Lorteland.
1
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Tommy er beviset: Danmark er et lorteland

Indlægaf Bergen » 10. nov 2019, 08:19

Tommy valgte selv og valgte forkert. Ærgerligt. Videre.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Tommy er beviset: Danmark er et lorteland

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. nov 2019, 08:43

Den diskussion foregår så meget i parallelle universer, at jeg ikke rigtig kan/gider være med.

Fritage en mand fra straf, selvom den er i overensstemmelse med loven. Give ham en orden, som han heller ikke ville have fået som soldat. Kalde en stat et lorteland, fordi domstolene følger de gældende regler. Påstå at personer, der har kæmpet for IS, ikke er omfattet af loven.
4
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Tommy er beviset: Danmark er et lorteland

Indlægaf annellaII » 10. nov 2019, 09:22

DetSorteCirkus skrev:Den diskussion foregår så meget i parallelle universer, at jeg ikke rigtig kan/gider være med.

Fritage en mand fra straf, selvom den er i overensstemmelse med loven. Give ham en orden, som han heller ikke ville have fået som soldat. Kalde en stat et lorteland, fordi domstolene følger de gældende regler. Påstå at personer, der har kæmpet for IS, ikke er omfattet af loven.



Omtalte person har ikke kæmpet for IS men MOD IS.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Tommy er beviset: Danmark er et lorteland

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. nov 2019, 09:25

annellaII skrev:
DetSorteCirkus skrev:Den diskussion foregår så meget i parallelle universer, at jeg ikke rigtig kan/gider være med.

Fritage en mand fra straf, selvom den er i overensstemmelse med loven. Give ham en orden, som han heller ikke ville have fået som soldat. Kalde en stat et lorteland, fordi domstolene følger de gældende regler. Påstå at personer, der har kæmpet for IS, ikke er omfattet af loven.



Omtalte person har ikke kæmpet for IS men MOD IS.


Det ved jeg. Men det påstås, at han straffes, mens IS-krigere går fri. Som om de ikke er omfattet af loven.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Tommy er beviset: Danmark er et lorteland

Indlægaf Misantropen » 10. nov 2019, 10:33

Han har vel selv valgt ikke at være beskyttet af Danmark ved at gøre som han har gjort. Den må han altså tage på sin egen kappe.

Jeg forstår hans ønske om at reagere, men jeg sympatiserer ikke med måden han har gjort det på. Ingen har vel nogen sikkerhed for at han taler sandt, når han har handlet på den måde.

Surt for ham at andre går ustraffet rundt, men han har stadig gjort noget ulovligt. At han synes det er uretfærdigt er ikke et argument der er til at tage alvorligt. Så må han jo melde sig ind i politik i stedet for at skrive et læserbrev til Nationen.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"