Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 8. nov 2019, 17:53

Neenah skrev:
Little_Woman skrev:
Neenah skrev:Nat nummer tre uden amning: damen tog lige knap 8 timer i streg :love: Hun vågnede så 3.45, og kunne ikke falde i søvn i sengen igen, men hun har vist fået en time mere sammenlagt ved at blive rokket i klapvogn og ved at sove på min mand.

Men det er godt nok svært at få hende til at sove efter hun er vågnet. Nærmest umuligt.


Er hun gået fra en masse opvågninger med amning til at sove så længe i træk?

Jeg pønser på snarligt ammestop/nedtrapning om natten, nemlig, og samler på gode historier :genert:

Jeps. Standarden var 2-3 amninger eller mere. Men jeg ved ikke om i går var en enlig svale. I nat tog det først knap 2 timer at putte hende, så sov hun i tre timer og så tog det igen 2 timer at få hende til at sove, hvor jeg blev nødt til at sove sammen med hende på hendes værelse for at hun ikke vågnede. Hun har så sovet til 6.30 cirka.

Men nedtrapning ville slet ikke have været en mulighed her. Det er en alt eller intet løsning, for hun var alt for afhængig af bryst for at sove.


Jeg krydser for at det går fremad!

Otto ammer ca en gang i timen hele natten og jeg er ved at være mør - det er kun fordi jeg lægger mig og sover, når han sover om dagen, at jeg kan hænge sammen. På dage hvor vi skal et eller andet, så han sover i klapvognen, eller springer luren over, hænger jeg virkelig dårligt sammen efterhånden.

Jeg havde shpl på besøg, for at få noget support ifht søvn; hun anbefalede ammestop mellem 00 og 5 - for så er det nat. Uden pat. Det kan måske også få hans dags-appetit lidt op, så han spiser mere end en gråspurv. Hun anbefalede også, at vælge et tidspunkt hvor min mor kan komme og tage ham lidt om dagen i starten, så jeg kan få en lur.

Det kan hun fra søndag - torsdag - så i nat er sidste nat på den gamle facon!

Jeg er nødt til at forsøgt at bedre vores sovesituation; jeg er ved at være godt slidt efterhånden, fysisk og mentalt.
3
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 8. nov 2019, 18:11

Little_Woman skrev:
Neenah skrev:
Little_Woman skrev:
Neenah skrev:Nat nummer tre uden amning: damen tog lige knap 8 timer i streg :love: Hun vågnede så 3.45, og kunne ikke falde i søvn i sengen igen, men hun har vist fået en time mere sammenlagt ved at blive rokket i klapvogn og ved at sove på min mand.

Men det er godt nok svært at få hende til at sove efter hun er vågnet. Nærmest umuligt.


Er hun gået fra en masse opvågninger med amning til at sove så længe i træk?

Jeg pønser på snarligt ammestop/nedtrapning om natten, nemlig, og samler på gode historier :genert:

Jeps. Standarden var 2-3 amninger eller mere. Men jeg ved ikke om i går var en enlig svale. I nat tog det først knap 2 timer at putte hende, så sov hun i tre timer og så tog det igen 2 timer at få hende til at sove, hvor jeg blev nødt til at sove sammen med hende på hendes værelse for at hun ikke vågnede. Hun har så sovet til 6.30 cirka.

Men nedtrapning ville slet ikke have været en mulighed her. Det er en alt eller intet løsning, for hun var alt for afhængig af bryst for at sove.


Jeg krydser for at det går fremad!

Otto ammer ca en gang i timen hele natten og jeg er ved at være mør - det er kun fordi jeg lægger mig og sover, når han sover om dagen, at jeg kan hænge sammen. På dage hvor vi skal et eller andet, så han sover i klapvognen, eller springer luren over, hænger jeg virkelig dårligt sammen efterhånden.

Jeg havde shpl på besøg, for at få noget support ifht søvn; hun anbefalede ammestop mellem 00 og 5 - for så er det nat. Uden pat. Det kan måske også få hans dags-appetit lidt op, så han spiser mere end en gråspurv. Hun anbefalede også, at vælge et tidspunkt hvor min mor kan komme og tage ham lidt om dagen i starten, så jeg kan få en lur.

Det kan hun fra søndag - torsdag - så i nat er sidste nat på den gamle facon!

Jeg er nødt til at forsøgt at bedre vores sovesituation; jeg er ved at være godt slidt efterhånden, fysisk og mentalt.


Jeg håber, du kommer godt igennem det :kys: Husk, det er også for Ottos skyld, ikke kun din. Han trænger også til en bedre søvnrutine om natten.
2
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 8. nov 2019, 18:20

Depeche_Mama skrev:
Little_Woman skrev:
Neenah skrev:
Little_Woman skrev:
Neenah skrev:Nat nummer tre uden amning: damen tog lige knap 8 timer i streg :love: Hun vågnede så 3.45, og kunne ikke falde i søvn i sengen igen, men hun har vist fået en time mere sammenlagt ved at blive rokket i klapvogn og ved at sove på min mand.

Men det er godt nok svært at få hende til at sove efter hun er vågnet. Nærmest umuligt.


Er hun gået fra en masse opvågninger med amning til at sove så længe i træk?

Jeg pønser på snarligt ammestop/nedtrapning om natten, nemlig, og samler på gode historier :genert:

Jeps. Standarden var 2-3 amninger eller mere. Men jeg ved ikke om i går var en enlig svale. I nat tog det først knap 2 timer at putte hende, så sov hun i tre timer og så tog det igen 2 timer at få hende til at sove, hvor jeg blev nødt til at sove sammen med hende på hendes værelse for at hun ikke vågnede. Hun har så sovet til 6.30 cirka.

Men nedtrapning ville slet ikke have været en mulighed her. Det er en alt eller intet løsning, for hun var alt for afhængig af bryst for at sove.


Jeg krydser for at det går fremad!

Otto ammer ca en gang i timen hele natten og jeg er ved at være mør - det er kun fordi jeg lægger mig og sover, når han sover om dagen, at jeg kan hænge sammen. På dage hvor vi skal et eller andet, så han sover i klapvognen, eller springer luren over, hænger jeg virkelig dårligt sammen efterhånden.

Jeg havde shpl på besøg, for at få noget support ifht søvn; hun anbefalede ammestop mellem 00 og 5 - for så er det nat. Uden pat. Det kan måske også få hans dags-appetit lidt op, så han spiser mere end en gråspurv. Hun anbefalede også, at vælge et tidspunkt hvor min mor kan komme og tage ham lidt om dagen i starten, så jeg kan få en lur.

Det kan hun fra søndag - torsdag - så i nat er sidste nat på den gamle facon!

Jeg er nødt til at forsøgt at bedre vores sovesituation; jeg er ved at være godt slidt efterhånden, fysisk og mentalt.


Jeg håber, du kommer godt igennem det :kys: Husk, det er også for Ottos skyld, ikke kun din. Han trænger også til en bedre søvnrutine om natten.


Det gør han nemlig - vores familie skal have det godt, alle inkl.!
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 9. nov 2019, 03:50

Vores projekt er et skridt frem og to tilbage. Hun faldt i søvn lidt i 21, vågnede omkring klokken 1 og faldt først i søvn kl 2. Siden har hun været vågen yderligere et par gange, og er det også nu. Hun går totalt amok når jeg prøver på at trøste hende i nat - det er kun min mand, der kan få hende til at slappe af. Det føles virkelig lidt holdbart at vi ikke aner hvordan vores nætter bliver.
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 9. nov 2019, 06:53

Neenah skrev:Vores projekt er et skridt frem og to tilbage. Hun faldt i søvn lidt i 21, vågnede omkring klokken 1 og faldt først i søvn kl 2. Siden har hun været vågen yderligere et par gange, og er det også nu. Hun går totalt amok når jeg prøver på at trøste hende i nat - det er kun min mand, der kan få hende til at slappe af. Det føles virkelig lidt holdbart at vi ikke aner hvordan vores nætter bliver.


Det tager tid. Hæng i!

Btw. så er vores ældste søn 8 år og vi kan også sagtens have urolige nætter grundet han. Så at man ikke aner, hvordan natten bliver, er vist (desværre) et grundvilkår med børn i huset.
Jeg skriver det altså ikke for at være bedrevidende eller nedladende :kys:
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 9. nov 2019, 06:59

Depeche_Mama skrev:
Neenah skrev:Vores projekt er et skridt frem og to tilbage. Hun faldt i søvn lidt i 21, vågnede omkring klokken 1 og faldt først i søvn kl 2. Siden har hun været vågen yderligere et par gange, og er det også nu. Hun går totalt amok når jeg prøver på at trøste hende i nat - det er kun min mand, der kan få hende til at slappe af. Det føles virkelig lidt holdbart at vi ikke aner hvordan vores nætter bliver.


Det tager tid. Hæng i!

Btw. så er vores ældste søn 8 år og vi kan også sagtens have urolige nætter grundet han. Så at man ikke aner, hvordan natten bliver, er vist (desværre) et grundvilkår med børn i huset.
Jeg skriver det altså ikke for at være bedrevidende eller nedladende :kys:

Det er okay. Men 8-årige (eller 2-årige) for den sags skyld kan man trods alt forklare ting. Det er så hårdt at vi bare ingen føling har med hende, for hun kan være helt ulykkelig det ene sekund og pludselig falde i søvn det næste. Det er umuligt at læse hende, og hvad der virker den ene nat er bare no go den næste.

Og så er vi begge halvsløje herhjemme pga det lige nu, så jeg snotter, hoster og har ondt i halsen imens min mand har haft konstant træthedshovedpine i en uge. Det gør det ikke nemmere. Utrolige nætter gør mig ikke så meget, men det at der er så mange i træk får os virkelig kørt helt ned.
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 9. nov 2019, 18:50

Neenah skrev:
Depeche_Mama skrev:
Neenah skrev:Vores projekt er et skridt frem og to tilbage. Hun faldt i søvn lidt i 21, vågnede omkring klokken 1 og faldt først i søvn kl 2. Siden har hun været vågen yderligere et par gange, og er det også nu. Hun går totalt amok når jeg prøver på at trøste hende i nat - det er kun min mand, der kan få hende til at slappe af. Det føles virkelig lidt holdbart at vi ikke aner hvordan vores nætter bliver.


Det tager tid. Hæng i!

Btw. så er vores ældste søn 8 år og vi kan også sagtens have urolige nætter grundet han. Så at man ikke aner, hvordan natten bliver, er vist (desværre) et grundvilkår med børn i huset.
Jeg skriver det altså ikke for at være bedrevidende eller nedladende :kys:

Det er okay. Men 8-årige (eller 2-årige) for den sags skyld kan man trods alt forklare ting. Det er så hårdt at vi bare ingen føling har med hende, for hun kan være helt ulykkelig det ene sekund og pludselig falde i søvn det næste. Det er umuligt at læse hende, og hvad der virker den ene nat er bare no go den næste.

Og så er vi begge halvsløje herhjemme pga det lige nu, så jeg snotter, hoster og har ondt i halsen imens min mand har haft konstant træthedshovedpine i en uge. Det gør det ikke nemmere. Utrolige nætter gør mig ikke så meget, men det at der er så mange i træk får os virkelig kørt helt ned.


Det ER hårdt! Vi levede lidt over et år med kolik med den ældste, derefter night terror frem til 5-6 års alderen... Det er max hårdt. Jeg krydser virkelig fingre for, at der er bedring på vej, både på helbred og på søvnen :kys:
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 9. nov 2019, 19:11

Jeg er sgu lidt ambivalent med denne periode lige nu. Kæft, hun er en udfordring og billigt til salg til tider. Vi er igen inde i en "slå, rive, nive, bide mor når vi er pjattede, sure eller overgearede" periode, som ærlig talt er meget lidt fed. Samtidig sker der bare SÅ meget, og for høvlede hvor kan hun charmere og pjatte på den fede måde. Lige pt lægger hun hovedet på skrå, hvis man ikke er opmærksom på hende, og så sidder hun bare og sender de største smil indtil man "ser" hende. Hun er også blevet meget bedre til at lege selv, og kravler tit ind på værelset for at sidde og lege derinde. Det er virkelig luksus som vi ikke er vant til. Og så kysser hun :dåne: med åben mund og snot over det hele får vi kysser. Åh, dem er jeg vil med.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mi55y » 9. nov 2019, 20:05

Jeg får også åbenmunds-møsser - og jeg har åbenbart eneret. Hvis andre spørger efter det eller jeg spørger, om en bamse/dukke, hun nu sidder med, skal have møsser - så lægger hun alt og kommer hen for at give mig møsser. :-D

Men hun krammer alt og alle! Hun løber tit fra person til person og kaster sig i armene på dem. Cute, men også lidt farligt - hvis man ikke lige er klar, så sker det altså, at hun går i dørken.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 9. nov 2019, 20:19

Otto gider sgu ikke at kysse - men jeg må gerne få hans sut, hvis jeg spørger. Mig og så Holger; hans tøjhundeven :lun:
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 10. nov 2019, 03:52

Alfred har sovet hele natten i sin egen seng :banan:

'Hele natten' er så godtnok kun til 4:30, nyt still.... :klap:
4
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 10. nov 2019, 05:00

Nat 5: det tog knap en time at putte. Hun vågnede omkring klokken 1, hvor jeg tog hende op og tilbød vand og så lagde mig ved hende - hun faldt i søvn med det samme uden jeg skulle gøre noget. Og nu er hun lige vågnet igen her klokken 6. Succes! :banan:
4
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Depeche_Mama » 10. nov 2019, 05:15

Neenah skrev:Nat 5: det tog knap en time at putte. Hun vågnede omkring klokken 1, hvor jeg tog hende op og tilbød vand og så lagde mig ved hende - hun faldt i søvn med det samme uden jeg skulle gøre noget. Og nu er hun lige vågnet igen her klokken 6. Succes! :banan:


Mega succes! Det lyder til, at hun er ved at fange konceptet :)
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 10. nov 2019, 05:22

Første nat uden amning fra 00-5:

Otto vågnede 00.15 - kom op og fik en tår vand, men faldt ikke til ro; først bare en masse uro, så gråd. På et tidspunkt kom han ned og ligge i sin seng, rejste sig 29848484 gange, men jeg lagde ham ned til sit tøjdyr igen. 3.00 sov han til 5.15, hvor vi stod op - og han spiste mere morgengrød end han plejer!

Så.. en del gråd og frustration, men egentlig føltes det mere som en reaktion på, at han ikke kunne falde i søvn, men blev nødt til at blive lagt ned igen og igen, end savn af bryst. Han søgte ikke hos mig ved at rive mig i blusen eller patte på blusen, som ellers er hans tegn.

Jeg synes det gik godt, når man tænker på hvad vi plejer! Nu hygger han som vi plejer, inden morgenlur ved 7-tiden.
7
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 10. nov 2019, 06:53

Johan sov til 6.40 i dag! De sidste par uger har den ellers hovedsageligt heddet et sted fra 5.45-6.15, så det er skønt. Og så på en søndag.

Jeg tror debatungerne rotter sig sammen - på godt og ondt :lol2:
4
J, juli 2018.

Tilbage til "Forældre"