For os i Fertilitetsbehandling

Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Lull » 5. nov 2019, 10:39

Da jeg var ny-gravid med V, var den eneste test, der ikke viste positiv, den der blev udleveret fra klinikken - så der er forskel på test og hvad de viser :wacko:

V's far skal ikke være far til flere af mine børn... Så denne bliver lavet med en donor :fløjt:

Overvejer at tage en test i dag, men er ikke sikker på at Ovitrellen er ude af kroppen endnu og den derfor vil vise falsk positiv.
MEN, jeg havde de vildeste kramper og underlige smerter i underlivet i går (hvilket jeg ikke plejer at have på dette tidspunkt i min cyklus) og jeg har i dag været temmelig kvalmeramt og har kastet lidt op et par gange.
Min app siger at det godt kan være tegn på at ægget sætter sig fast og begynder at udsende diverse graviditetshormoner.

Det var ca på samme tid morgenkvalmen satte ind, da jeg ventede V (og fortsatte i 9+ mdr :nerve: ) men går og siger til mig selv, at det bare er noget jeg bilder mig ind og at det helt sikkert ikke kommer til at gå så let at blive gravid denne gang.
0
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Lull » 6. nov 2019, 16:59

Mila_H skrev:Det er privat, og de tager ikke blodprøve, men har bare udleveret en almindelig graviditetstest. Skal teste på torsdag.
Og tak skal du have. Var igennem en del behandlinger for at blive gravid første gang, så det ville virkelig være skønt, hvis den allerede var der første gang med nummer to.


Har du kunnet holde dig i skindet og venter med at teste til i morgen? :)
0
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf MyGirl » 8. nov 2019, 12:40

:kryds: :kryds: Lige en masse krydsede fingre fra en lurer.

Håber, I alle er ude af tråden, når jeg joiner den efter nytår (men at tråden til den tid ikke er helt død :genert: - der må komme nye til!)
5
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Mila_H » 8. nov 2019, 18:59

Lull skrev:
Mila_H skrev:Det er privat, og de tager ikke blodprøve, men har bare udleveret en almindelig graviditetstest. Skal teste på torsdag.
Og tak skal du have. Var igennem en del behandlinger for at blive gravid første gang, så det ville virkelig være skønt, hvis den allerede var der første gang med nummer to.


Har du kunnet holde dig i skindet og venter med at teste til i morgen? :)


Ha, ha, nej, men den var negativ, og så gad jeg ike teste mere. I går morges testede jeg så med den test, jeg havde fået af klinikken, og den var helt klart positiv. Tænker, at strimmeltesten, der havde vist negativ, var mindre følsom eller noget..
Nu har jeg ringet til klinikken og fået tid til en tidlig scanning. Venter med at være alt for glad, til den er vel overstået.
11
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Lull » 13. nov 2019, 06:43

Ingen baby på vej her i denne omgang :trist:
Men min store, lille pige var så sød og sad og aede og møssede mit hår, mens hun krammede mig, da jeg var lidt ked af det i går :lun:

Tror jeg springer behandling over i denne cyklus (og måske også næste), da der er rigeligt andre udgifter i det næste stykke tid.
Desuden vil jeg få mere end almindeligt svært ved at slippe afsted med ikke at drikke alkohol til diverse familie-sammenkomster...

så jeg er her nok stadig, når du starter op MyGirl
1
03.05.2017 :lun:
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Mila_H » 13. nov 2019, 20:08

Lull skrev:Ingen baby på vej her i denne omgang :trist:
Men min store, lille pige var så sød og sad og aede og møssede mit hår, mens hun krammede mig, da jeg var lidt ked af det i går :lun:

Tror jeg springer behandling over i denne cyklus (og måske også næste), da der er rigeligt andre udgifter i det næste stykke tid.
Desuden vil jeg få mere end almindeligt svært ved at slippe afsted med ikke at drikke alkohol til diverse familie-sammenkomster...

så jeg er her nok stadig, når du starter op MyGirl


Øv, hvor ærgerligt. Dog dejligt, at du har så skøn en datter, der kan hjælpe med at holde humøret oppe.
Nogle gange er det ok med en lille pause. Og ja, så kan du med god samvittighed drikke alkohol til julens mange sammenkomster.. Jeg er allerede i gang med at overveje, hvordan jeg kommer udenom den del, hvis spiren holder ved.
0
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Yetie » 15. nov 2019, 18:56

Lull skrev:Ingen baby på vej her i denne omgang :trist:
Men min store, lille pige var så sød og sad og aede og møssede mit hår, mens hun krammede mig, da jeg var lidt ked af det i går :lun:

Tror jeg springer behandling over i denne cyklus (og måske også næste), da der er rigeligt andre udgifter i det næste stykke tid.
Desuden vil jeg få mere end almindeligt svært ved at slippe afsted med ikke at drikke alkohol til diverse familie-sammenkomster...

så jeg er her nok stadig, når du starter op MyGirl


:ae:
Hvor er det uretfærdigt!
0
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Yetie » 15. nov 2019, 19:01

Jeg er her nok også efter nytår. Det virker som om de hormoner, der skal nedregulerere mig, ikke har en ordentlig effekt denne gang. På scanningen ser det og som om der allerede nu er dannet ægblærer. Det kan være cyster, men de er ikke sikre.

Nu er jeg så sat til at tage hormoner en uge mere. Og så skal jeg scannes igen. Der er desværre ret sandsynligt at de aflyser dette forsøg, men vi ved det først om en uge.

Jeg har ikke følt mig lige så plaget af hormonerne denne gang, men det tror da pokker, hvis ikke de virker. Så til næste forsøg, hvis jeg altså skal igennem et mere, skal jeg tage hormonerne i form af indsprøjtninger i stedet for næsespray. Det er jeg ikke vild med, men man gør jo hvad der skal til.
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Lull » 18. nov 2019, 07:59

Der bor et par ikke ret langt fra os og de har en datter på V's alder.
Hun er nu gravid med nr 9 - igen et ikke planlagt barn og de ville egentlig ikke have flere...
Jeg kan et eller andet sted ikke lade være med at tænke "hold kæft, hvor er det uretfærdigt".
Vi er nogen der kæmper og som måned efter måned må se vores drøm knust og så er der nogen, der slet ikke vil have (flere), som nærmest bare skal ligge i ske for "at den er der".
Jeg siger det selvfølgelig ikke til nogen ude irl, men det lille grønne monster stikker sit grimme hoved frem i sådanne situationer.
1
03.05.2017 :lun:
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Yetie » 20. nov 2019, 11:03

Mit forsøg blev afbrudt fordi nedreguleringen ikke virkede. Vi må prøve igen i næste cyklus. :-(
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Lull » 20. nov 2019, 12:01

Yetie skrev:Mit forsøg blev afbrudt fordi nedreguleringen ikke virkede. Vi må prøve igen i næste cyklus. :-(


Øv :ae:

Jeg satser på at januar er måneden, det lykkes, for alle os i denne tråd :preggo1:
1
03.05.2017 :lun:
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Mila_H » 30. nov 2019, 21:58

I går var jeg til tidlig scanning på klinikken. Der var et lille fint hjerte, der blinkede.
Den lille spire var 13 mm.

Jeg var så lettet og begyndte at græde.. Også selvom jeg faktisk ikke troede, jeg ville det denne gang.

Det er så skønt. Jeg håber, I andre i gruppen inden længe bliver lige så heldige
11
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Lull » 10. dec 2019, 12:42

Så er jeg i gang igen...
Har tid til scanning torsdag og så passer det forhåbentlig med at jeg kan blive insemineret i juleferien (har fri fra den 20.12 til den 06.01 :rock: )
Tænker at tage V med og så tage i zoo bagefter, hvis det bliver på en dag, hun ikke er hos far.
0
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf MyGirl » 17. dec 2019, 14:12

Lull skrev:Så er jeg i gang igen...
Har tid til scanning torsdag og så passer det forhåbentlig med at jeg kan blive insemineret i juleferien (har fri fra den 20.12 til den 06.01 :rock: )
Tænker at tage V med og så tage i zoo bagefter, hvis det bliver på en dag, hun ikke er hos far.


Hvordan går det med dig? Står den stadig på insemination i juleferien?
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Lull » 18. dec 2019, 08:07

MyGirl skrev:
Lull skrev:Så er jeg i gang igen...
Har tid til scanning torsdag og så passer det forhåbentlig med at jeg kan blive insemineret i juleferien (har fri fra den 20.12 til den 06.01 :rock: )
Tænker at tage V med og så tage i zoo bagefter, hvis det bliver på en dag, hun ikke er hos far.


Hvordan går det med dig? Står den stadig på insemination i juleferien?


Jeps - skal scannes den 23, så regner med at skulle insemineres den 24 :jule:
Så hvis alt går som det skal kommer der en slags julebaby ud af det :dåne:
0
03.05.2017 :lun:

Tilbage til "Graviditet"