Del dit lifehack

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
admin
Admin
Indlæg: 116
Tilmeldt: 1. dec 2014, 12:41
Kort karma: 0
Likede indlæg: 134

Del dit lifehack

Indlægaf admin » 8. nov 2019, 16:21

Har I en ting, rutine eller andet som bare har gjort tingene så meget lettere?

For et par år siden smed vi alle vores strømper ud og erstattede dem med fuldstændig ens sorte strømper i samme størrelse. Dem deles vi om, og efter vask bliver de bare smidt direkte ned i en skuffe.

Jeg gider ikke sortere, og min indre perfektionist tåler ikke mismatch, så det er SÅ meget lettere.

Hvad er dit?

(Admin overtaget pga. sletning af trådstarter)
9
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Del dit lifehack

Indlægaf Anne Droid » 8. nov 2019, 16:30

Hæng tøj til tørre på bøjler. Så er det lige til at hænge på plads når det er tørt.
4
Klimatosse
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Del dit lifehack

Indlægaf Slettet bruger » 8. nov 2019, 16:55

Mit bedste lifehack er at stå op kl. 5 hver dag, inklusive weekender. Stå tidligt op og fiks ting. Man kommer så langt foran.
2
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Del dit lifehack

Indlægaf Planten » 8. nov 2019, 17:04

Jeg bruger posen fra toiletpapir i toiletspanden. Det sparer poser og den er jo lige ved hånden :)
11
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Del dit lifehack

Indlægaf Sophies-mor » 8. nov 2019, 18:14

Maanii skrev:
abcd skrev:Mit bedste lifehack er at stå op kl. 5 hver dag, inklusive weekender. Stå tidligt op og fiks ting. Man kommer så langt foran.


Det lyder så mere som mit personlige living hell.
Men det må være helt vildt effektivt.

Jeg hader ogaå at stå tidligt op, men abcd har ret. De dage, hvor jeg står op kl 06 og bliver oppe, får jeg vildt meget fra hånden.

Life hack:
Smør madpakker om aftenen.
Lav madplan
Indkøb 1 gang om ugen.
Store batches mad ad gangen. Både til uventede gæster og til fryseren til nem mad til senere.
Faste pladser til alt.
7
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Del dit lifehack

Indlægaf LaMariposa » 8. nov 2019, 18:45

Mit bedste lifehack er, at jeg fra jeg var helt ung har vænnet mig til at træne og være aktiv. Hold nu op, hvor går alting meget nemmere, når man ikke skal slås med sig selv om, hvorvidt man gider træne eller ej. Jeg gider altid :D
12
:lun: Be brave
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Del dit lifehack

Indlægaf Slettet bruger » 8. nov 2019, 19:00

Maanii skrev:
abcd skrev:Mit bedste lifehack er at stå op kl. 5 hver dag, inklusive weekender. Stå tidligt op og fiks ting. Man kommer så langt foran.


Det lyder så mere som mit personlige living hell.
Men det må være helt vildt effektivt.


I hverdagene er det fedt fordi jeg enten har nået en times arbejde inden børnene står op, eller 3 timer inden alle andre møder på arbejde - afhængigt af om jeg skal aflevere børn. Det giver en fantastisk forkantsagtig start på dagen. Jeg hader, hader, hader at møde kl. 9 og halse efter hele dagen.

I weekenden kan jeg nå at læse, træne eller arbejde 1-2 timer inden børnene står op. Når de står op, er jeg allerede godt i gang med dagen. Konen kan sove længe både lørdag og søndag = megamange konepoints.

Mandag morgen vågner jeg frisk og veludhvilet fordi jeg ikke har fucket min krop med weekend-jetlag.

Og det bedste et at ingen fatter hvor fedt det er at stå tidligt op, så man kan have det for sig selv.
5
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Del dit lifehack

Indlægaf Santa » 8. nov 2019, 19:03

Tørre tøj på bøjler - den bruger jeg osse!
Og jeg sørger for at resten tørrer uden at det folder og bøjer forkerte steder (har ikke tørretumbler).
Køber altid portobello svampe i stedet for champignoner - de er hurtigere at rense og smager bedre.
Hvis jeg køber færdigsovse, så køber jeg Irmas på glas - glassene er pæne og har en perfekt str til alle mine hjemmelavede marmelader, geler, nutella og tomatsovs.
Laver altid store portioner af gryderetter, frikadeller, fiskefileter, italienske kødboller etc, så der er til fryseren.
Køber en hel oksefilet og skærer selv op til bøffer og gryderetter, det er billigere og man kan få tykkere bøffer.
Tør bruseren af efter bad, det sparer rengøring af kalk.
Samler og plukker alt hvad jeg kan af frugter, nødder, blomster og bær i naturen - sparer CO2 og penge.
Køber møbler og brugsgenstande på loppemarkeder og i genbrugsbutikker, det er billigt, bæredygtigt og federe. Og så elsker jeg at sætte dem i stand, male og ombetrække. Har fundet mange dyre designmøbler til ingen penge gennem tiden.

....der er sikkert mere, men jeg kan ikke komme i tanke om det.
4
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Del dit lifehack

Indlægaf LaMariposa » 8. nov 2019, 19:24

Planten skrev:Jeg bruger posen fra toiletpapir i toiletspanden. Det sparer poser og den er jo lige ved hånden :)


Det er virkelig en god ide! Den skal straks implementeres herude i min forstad :D
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Del dit lifehack

Indlægaf Planten » 8. nov 2019, 19:55

LaMariposa skrev:
Planten skrev:Jeg bruger posen fra toiletpapir i toiletspanden. Det sparer poser og den er jo lige ved hånden :)


Det er virkelig en god ide! Den skal straks implementeres herude i min forstad :D

Jeg bliver alligevel nødt til at proppe den i restaffaldsposen, og så kan det alligevel ligeså godt være en genbrugspose.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Del dit lifehack

Indlægaf LaMariposa » 8. nov 2019, 20:00

Planten skrev:
LaMariposa skrev:
Planten skrev:Jeg bruger posen fra toiletpapir i toiletspanden. Det sparer poser og den er jo lige ved hånden :)


Det er virkelig en god ide! Den skal straks implementeres herude i min forstad :D

Jeg bliver alligevel nødt til at proppe den i restaffaldsposen, og så kan det alligevel ligeså godt være en genbrugspose.


Du har ret, det giver så god mening. Men det kræver jo, at man får ideen :fløjt:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Del dit lifehack

Indlægaf Planten » 8. nov 2019, 20:10

LaMariposa skrev:
Planten skrev:
LaMariposa skrev:
Planten skrev:Jeg bruger posen fra toiletpapir i toiletspanden. Det sparer poser og den er jo lige ved hånden :)


Det er virkelig en god ide! Den skal straks implementeres herude i min forstad :D

Jeg bliver alligevel nødt til at proppe den i restaffaldsposen, og så kan det alligevel ligeså godt være en genbrugspose.


Du har ret, det giver så god mening. Men det kræver jo, at man får ideen :fløjt:

Det var også helt tilfældigt, at jeg havde en tom pose og skulle sætte en ny i (og var løbet tør for andre poser) :)
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16116

Re: Del dit lifehack

Indlægaf Urtekussen » 8. nov 2019, 20:12

Jeg snyder tit og køber de færdige salater til aften. De er dyre, men på den måde får vi i det mindste salat. Og også lidt forskelligt fra gang til gang.
5
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Del dit lifehack

Indlægaf Spjaerten » 8. nov 2019, 20:23

Urtekussen skrev:Jeg snyder tit og køber de færdige salater til aften. De er dyre, men på den måde får vi i det mindste salat. Og også lidt forskelligt fra gang til gang.

Det gør jeg også ret tit og mindsker Madspild den vej, 1) smider sjældent rester ud 2) køber tit de salater på dato
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Del dit lifehack

Indlægaf Zonta » 8. nov 2019, 20:53

LaMariposa skrev:Mit bedste lifehack er, at jeg fra jeg var helt ung har vænnet mig til at træne og være aktiv. Hold nu op, hvor går alting meget nemmere, når man ikke skal slås med sig selv om, hvorvidt man gider træne eller ej. Jeg gider altid :D

Men... Men... Det kræver jo, at man stadig er ung :gammel:
1
J, juli 2018.

Tilbage til "Livets forhold"