Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 14. okt 2019, 10:41

Alphilia skrev:
MyGirl skrev:Sjovt som jeg kan mærke, min lyst til at kigge herinde og læse med forsvinder, når det ikke går så godt :genert: Men det er jo lige netop nu, jeg skal læse og blive inspireret og holdt fast.

Første skridt i den gode retning - ingen slik, chips mv. i hverdagene i denne uge, og det selvom ungerne har ferie! Basta!


Det tror jeg vi er flere der kender - jeg gør i hvert fald.

Her har jeg besluttet det er en ny dag og en ny uge og jeg gider ikke have dårlig samvittighed over ikke at have motioneret i FW de seneste dage - har fået gået meget.


Har også besluttet, at nu er der "mandags-nulstillet", og nu skal de gode vaner ind igen!
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Stitch » 14. okt 2019, 10:48

Flisseline skrev:
Stitch skrev:
MyGirl skrev:Sjovt som jeg kan mærke, min lyst til at kigge herinde og læse med forsvinder, når det ikke går så godt :genert: Men det er jo lige netop nu, jeg skal læse og blive inspireret og holdt fast.

Første skridt i den gode retning - ingen slik, chips mv. i hverdagene i denne uge, og det selvom ungerne har ferie! Basta!



Det er netop det, der sker for mig nu. Og så hjælper lidt bedrevidende, nedladende indlæg ikke på min lyst til at skrive herinde :genert:


Synes du du bliver mødt med bedrevidende og nedladende indlæg herinde?!?
Jeg synes netop denne tråd er fuld af støtte og forståelse.

Men kender godt det med at ‘pjække’ fra tråden når det går dårligt for mig selv.



Generelt set heldigvis ikke. Folk der "er med" i tråden, er meget forstående og søde. Men så kommer der nogle gange nogen udefra, som så kommenterer enten med indlæg eller kort eller stikpiller i andre tråde. Det er vildt ubehageligt og tarveligt.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 14. okt 2019, 10:49

Flisseline skrev:
Stitch skrev:
MyGirl skrev:Sjovt som jeg kan mærke, min lyst til at kigge herinde og læse med forsvinder, når det ikke går så godt :genert: Men det er jo lige netop nu, jeg skal læse og blive inspireret og holdt fast.

Første skridt i den gode retning - ingen slik, chips mv. i hverdagene i denne uge, og det selvom ungerne har ferie! Basta!



Det er netop det, der sker for mig nu. Og så hjælper lidt bedrevidende, nedladende indlæg ikke på min lyst til at skrive herinde :genert:


Synes du du bliver mødt med bedrevidende og nedladende indlæg herinde?!?
Jeg synes netop denne tråd er fuld af støtte og forståelse.

Men kender godt det med at ‘pjække’ fra tråden når det går dårligt for mig selv.


Der var lige et par strejfere der lige synes de ville komme med nogen "gode" inputs til os herinde.
Det var ikke nogen af os tilmeldte :)

De er heldigvis gået igen.
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf MyGirl » 14. okt 2019, 10:50

Stitch skrev:
Flisseline skrev:
Stitch skrev:
MyGirl skrev:Sjovt som jeg kan mærke, min lyst til at kigge herinde og læse med forsvinder, når det ikke går så godt :genert: Men det er jo lige netop nu, jeg skal læse og blive inspireret og holdt fast.

Første skridt i den gode retning - ingen slik, chips mv. i hverdagene i denne uge, og det selvom ungerne har ferie! Basta!



Det er netop det, der sker for mig nu. Og så hjælper lidt bedrevidende, nedladende indlæg ikke på min lyst til at skrive herinde :genert:


Synes du du bliver mødt med bedrevidende og nedladende indlæg herinde?!?
Jeg synes netop denne tråd er fuld af støtte og forståelse.

Men kender godt det med at ‘pjække’ fra tråden når det går dårligt for mig selv.



Generelt set heldigvis ikke. Folk der "er med" i tråden, er meget forstående og søde. Men så kommer der nogle gange nogen udefra, som så kommenterer enten med indlæg eller kort eller stikpiller i andre tråde. Det er vildt ubehageligt og tarveligt.


Det lyder sgi heller ikke rart! :8:

Synes nemlig også, tonen er god herinde, men hvis det "kaster skygger" udenfor tråden, er det virkelig ikke sjovt.

Det har jeg (7-9-13) heldigvis ikke oplevet, men nu er jeg heller ikke den mest aktive herinde sådan generelt.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. okt 2019, 11:21

Jeg er kommet afsted på efterårsferie, og min far er også kostmæssigt guld værd som rejsekammerat.
Først og fremmest snacker han ikke. Han spiser morgenmad, frokost, måske lidt sødt til eftermiddagskaffen og aftensmad, og selvom jeg selvfølgelig selv styrer, hvad jeg spiser, fjerner det generelt fokus fra mad at rejse med en, der ikke hele tiden efterspørger noget lækkert.
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Mani » 14. okt 2019, 11:22

Det går M E G E T langsomt, men det er den rigtige vej. Ville ønske jeg havde fået taget en måling af min fedt% til at starte med :genert:

Mani
Samlet vægttab: 8 kg
Antal uger med vægttab: 11
Startvægt den 29.07.2019: 81 kg
Ugens ændring i vægt: -0,1 kg
Nuværende vægt den 14.10.19: 73,0 kg
Højde:177 cm
Delmål: 75 kg ✅ 23.09.2019
Delmål: 70 kg
Mål: 68 kg
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Skorstenen » 14. okt 2019, 11:24

Mani skrev:Det går M E G E T langsomt, men det er den rigtige vej. Ville ønske jeg havde fået taget en måling af min fedt% til at starte med :genert:

Mani
Samlet vægttab: 8 kg
Antal uger med vægttab: 11
Startvægt den 29.07.2019: 81 kg
Ugens ændring i vægt: -0,1 kg
Nuværende vægt den 14.10.19: 73,0 kg
Højde:177 cm
Delmål: 75 kg ✅ 23.09.2019
Delmål: 70 kg
Mål: 68 kg


8 uger og 11 kilo er altså ikke m e g e t langsomt! Det er da supergodt gået :klap:
2
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf ajnaM » 14. okt 2019, 14:46

Omg, jeg faldt lige over en ordentlig bunke billeder af mig selv fra for cirka halvandet-to år siden. :shock:

Det er relativt sjældent, andre tager billeder af mig - som regel er det mig, der står bag kameraet, og kommer jeg endelig med på et billede, sletter jeg det hurtigt, hvis det ikke er godt. Her er der taget en masse billeder, hvor jeg bare står i et rum - det er til dokumentation af byggeprocessen på vores sommerhus, så det er ligesom ikke noget, der er taget for min skønheds skyld.

Og jeg ligner seriøst noget, der er løgn! Det var min kæreste, der så dem først, og han var flad af grin (den idiot :genert:). Jeg kunne først ikke kende mig selv, da jeg så dem - jeg så simpelthen så tyk ud. :8:

Jeg har pt tabt 18 kilo, og det er også en del, det ved jeg godt. Jeg var også oppe i en størrelse, hvor str. 42 var lille til mig, og mine bukser fra dengang hænger helt vildt, så jeg VED jo godt, jeg var større. Men jeg husker det ikke rigtig sådan. I mine øjne har jeg altid set nogenlunde slank ud.

Det er altså... underligt. Jeg har nærmest det omvendte selvbillede af den stereotypiske anorektiker. Jeg synes åbenbart altid, jeg ligner en almindeligt slank str. 38-40. :genert:
4
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Mani » 14. okt 2019, 15:00

Skorstenen skrev:
Mani skrev:Det går M E G E T langsomt, men det er den rigtige vej. Ville ønske jeg havde fået taget en måling af min fedt% til at starte med :genert:

Mani
Samlet vægttab: 8 kg
Antal uger med vægttab: 11
Startvægt den 29.07.2019: 81 kg
Ugens ændring i vægt: -0,1 kg
Nuværende vægt den 14.10.19: 73,0 kg
Højde:177 cm
Delmål: 75 kg ✅ 23.09.2019
Delmål: 70 kg
Mål: 68 kg


8 uger og 11 kilo er altså ikke m e g e t langsomt! Det er da supergodt gået :klap:

Tak :kys:
Det er 8 kg og 11 uger og det er bestemt godkendt. Det var ugens 100 gram der gjorde mig utålmodig.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Mani » 14. okt 2019, 15:03

ajnaM skrev:Omg, jeg faldt lige over en ordentlig bunke billeder af mig selv fra for cirka halvandet-to år siden. :shock:

Det er relativt sjældent, andre tager billeder af mig - som regel er det mig, der står bag kameraet, og kommer jeg endelig med på et billede, sletter jeg det hurtigt, hvis det ikke er godt. Her er der taget en masse billeder, hvor jeg bare står i et rum - det er til dokumentation af byggeprocessen på vores sommerhus, så det er ligesom ikke noget, der er taget for min skønheds skyld.

Og jeg ligner seriøst noget, der er løgn! Det var min kæreste, der så dem først, og han var flad af grin (den idiot :genert:). Jeg kunne først ikke kende mig selv, da jeg så dem - jeg så simpelthen så tyk ud. :8:

Jeg har pt tabt 18 kilo, og det er også en del, det ved jeg godt. Jeg var også oppe i en størrelse, hvor str. 42 var lille til mig, og mine bukser fra dengang hænger helt vildt, så jeg VED jo godt, jeg var større. Men jeg husker det ikke rigtig sådan. I mine øjne har jeg altid set nogenlunde slank ud.

Det er altså... underligt. Jeg har nærmest det omvendte selvbillede af den stereotypiske anorektiker. Jeg synes åbenbart altid, jeg ligner en almindeligt slank str. 38-40. :genert:
Sejt med dit vægttab :banan:
Jeg har det lidt på samme måde. Og alle i min familie himler op om at nu må jeg ikke blive for tynd. Jeg har altså rigtig god plads til vægttab inden for normal BMI - og mit knæ ville elske mig for det. Så 5 kg mere!
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 14. okt 2019, 15:37

ajnaM skrev:Omg, jeg faldt lige over en ordentlig bunke billeder af mig selv fra for cirka halvandet-to år siden. :shock:

Det er relativt sjældent, andre tager billeder af mig - som regel er det mig, der står bag kameraet, og kommer jeg endelig med på et billede, sletter jeg det hurtigt, hvis det ikke er godt. Her er der taget en masse billeder, hvor jeg bare står i et rum - det er til dokumentation af byggeprocessen på vores sommerhus, så det er ligesom ikke noget, der er taget for min skønheds skyld.

Og jeg ligner seriøst noget, der er løgn! Det var min kæreste, der så dem først, og han var flad af grin (den idiot :genert:). Jeg kunne først ikke kende mig selv, da jeg så dem - jeg så simpelthen så tyk ud. :8:

Jeg har pt tabt 18 kilo, og det er også en del, det ved jeg godt. Jeg var også oppe i en størrelse, hvor str. 42 var lille til mig, og mine bukser fra dengang hænger helt vildt, så jeg VED jo godt, jeg var større. Men jeg husker det ikke rigtig sådan. I mine øjne har jeg altid set nogenlunde slank ud.

Det er altså... underligt. Jeg har nærmest det omvendte selvbillede af den stereotypiske anorektiker. Jeg synes åbenbart altid, jeg ligner en almindeligt slank str. 38-40. :genert:


18 kg er jo helt vildt meget!!! Du er jo mega sej altså
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 14. okt 2019, 15:38

Flisseline skrev:I forgårs spiste jeg en masse småkager, og i går ville jeg så tage tyren ved hornene og stille mig på vægten for at se hvor slemt det stod til efter to uger med manglende følelse af at jeg gjorde en indsats.

Badevægten var løbet tør for strøm :lol: Så så meget for at ville se sandheden i øjnene.

Nå, men jeg havde en god dag i går, og i dag fik jeg sat nye batterier i vægten.

Jeg har faktisk tabt mig! Er SÅ stolt og glad. Måske føles det som om jeg ikke gør en indsats fordi "min nye livsstil" begynder at være naturlig. Fx finder jeg det ikke svært at lade være med at snacke om aftenen længere.

Flisseline
Nuværende vægt: 70.1
Vægttab i alt: 6.4 kg
Første delmål: 75 Opnået :)
Andet delmål: 69.9 (før graviditetsvægt)
Tredje delmål: 68 (det jeg i årevis har sagt at jeg vejede)
Fjerde (del)mål: 65

Jeg glæder mig så meget til der står noget med 6 foran! Jeg har redigeret mit andet delmål.
Tror jeg vil købe noget rart når det står 68. Det er et vigtigt delmål for mig.


Jeg hepper på jer alle sammen!


Hvor er du god!!!
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 14. okt 2019, 15:40

MyGirl skrev:Jeg er faldet godt og grundigt af hesten, men prøver prøver prøver at hive mig op på den igen!


Du har altså også været max hård ved dig selv op til brylluppet, kan du måske leve med, at det går lidt langsommere nu og blot justere en smule, mens du kravler op på hesten igen?

Jeg tror på dig og hepper dig hele vejen i mål!
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 14. okt 2019, 15:40

Mani skrev:
Skorstenen skrev:
Mani skrev:Det går M E G E T langsomt, men det er den rigtige vej. Ville ønske jeg havde fået taget en måling af min fedt% til at starte med :genert:

Mani
Samlet vægttab: 8 kg
Antal uger med vægttab: 11
Startvægt den 29.07.2019: 81 kg
Ugens ændring i vægt: -0,1 kg
Nuværende vægt den 14.10.19: 73,0 kg
Højde:177 cm
Delmål: 75 kg ✅ 23.09.2019
Delmål: 70 kg
Mål: 68 kg


8 uger og 11 kilo er altså ikke m e g e t langsomt! Det er da supergodt gået :klap:

Tak :kys:
Det er 8 kg og 11 uger og det er bestemt godkendt. Det var ugens 100 gram der gjorde mig utålmodig.


Så længe det går den vej, er det mere end “godkendt”. Jeg synes, at du er super sej!
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 14. okt 2019, 15:43

Og så mistede jeg overblikket - undskyld jer, jeg har glemt :blush:

Her går det ok. Jeg har trænet og holdt igen med kalorierne.
4

Tilbage til "Sund og/eller slank"