Dine fordomme og hvordan de påvirker dine valg

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Dine fordomme og hvordan de påvirker dine valg

Indlægaf LadyFox » 12. okt 2019, 08:18

Elverpigen skrev:
Jedi skrev: (....)
Kvinder med lange kunstige/whatever negle er urene.


Det er fakta. Lange negle og kunstige negle er flere steder forbudt af hygiejniske årsager, se f.eks. de Nationale Infektionshygiejniske Retningslinjer (NIR) fra Statens Serum Institut :)


Hvis det ikke at følge de hygiejnekrav der er på arbejdspladser er at man anses som uren - så er de fleste vist urene.
0
...
Brugeravatar
Boganis
Indlæg: 153
Tilmeldt: 29. jun 2019, 17:30
Kort karma: 7
Likede indlæg: 176

Re: Dine fordomme

Indlægaf Boganis » 12. okt 2019, 10:42

Aragorn skrev:
Boganis skrev:Fordomme er i sig selv dikotomisering (forenkling).


Det vil sige, det modsatte af hvad du gør her?


einstein-quote.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
Albert Einstein
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2311
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 91
Likede indlæg: 2267

Re: Dine fordomme og hvordan de påvirker dine valg

Indlægaf Elverpigen » 12. okt 2019, 11:08

LadyFox skrev:
Hvis det ikke at følge de hygiejnekrav der er på arbejdspladser er at man anses som uren - så er de fleste vist urene.


Ups, jeg glemte at præcisere, at det er vdr arbejdspladser.

Men ja, måske er det en "erhvervsskade", at jeg personligt ikke ser den type negle som værende helt rigtigt rene i privaten, uanset hvor omhyggelig personen er.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Dine fordomme og hvordan de påvirker dine valg

Indlægaf LadyFox » 12. okt 2019, 11:20

Elverpigen skrev:
LadyFox skrev:
Hvis det ikke at følge de hygiejnekrav der er på arbejdspladser er at man anses som uren - så er de fleste vist urene.


Ups, jeg glemte at præcisere, at det er vdr arbejdspladser.

Men ja, måske er det en "erhvervsskade", at jeg personligt ikke ser den type negle som værende helt rigtigt rene i privaten, uanset hvor omhyggelig personen er.

Tænker bare at jeg synes alt det der hygiejne giver mening mens jeg er på arbejde, knap så meget når jeg har fri. Der er bare nogle andre risisier i forbindelse med arbejde end privat.

Hvis jeg vaskede/sprittede hænder i samme grad hjemme som på arbejde ville mine hænder dø. Derudover så er neglelak, ure, ringe vel også med til at gøre en uren.

Tilgengæld møder jeg også flere urene opgaver på arbejde end privat, altså med mindre jeg har sex - det tænker jeg nemt bliver en pænt uren affære.
1
...
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Dine fordomme og hvordan de påvirker dine valg

Indlægaf Muspel » 12. okt 2019, 16:52

Elverpigen skrev:
kidkomb skrev:Når jeg skal købe noget brugt, så styrer jeg ofte udenom navne der klinger meget indisk/asiatisk/mellemøstligt, fordi de ofte laver meget mad der har skarpe lugte og jeg er super sart.
Specielt karry og friture kan jeg slet ikke med.
Jeg gider virkelig godt at spise det meste af det, men den der hengemte karrylugt der hænger i feks opgange nogle gange gør mig virkelig utilpas.


Det minder mig lidt om lugten i en folkeskolevenindes lejlighed. Og de gik meget på bare fødder hjemme, hvilket var forbudt uden for badeværelset i mit barndomshjem. I dag spiser jeg stadig ikke karryretter, men elsker at gå på bare fødder hjemme hos mig selv.



Hvad gjorde I så om sommeren?? Skiftede fra sandaler til sokker, når I kom hjem?
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Dine fordomme og hvordan de påvirker dine valg

Indlægaf cola » 12. okt 2019, 16:57

Jeg har en fordom omkring debatten, og den gør at jeg mange gange skal til at skrive noget herinde, men så stopper jeg mig selv, for jeg GIIIIDER ikke høre om det om 5 år, når en eller anden skal have noget mudder og kaste efter mig, og er løbet tør (som om det kan lade sig gøre)

Så rigtig mange indlæg blir bremset pga ... du har skrevet ....
2
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2311
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 91
Likede indlæg: 2267

Re: Dine fordomme og hvordan de påvirker dine valg

Indlægaf Elverpigen » 12. okt 2019, 20:27

Muspel skrev:Hvad gjorde I så om sommeren?? Skiftede fra sandaler til sokker, når I kom hjem?


Ja - i hvert tilfælde inden forældrene kom hjem
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Dine fordomme og hvordan de påvirker dine valg

Indlægaf Zombie » 14. okt 2019, 20:41

vibbsen skrev:Jeg har så mange fordomme at jeg ikke engang har styr på dem.....

Men f.eks. så tænker jeg helt automatisk "Spelt-fisse" om en mor der kommer kørende med sine børn i Christiania Bike.

Og "Dulle" om unge kvinder med små taskehunde. Og "Du er bare SÅ meget under tøflen" om deres kærester når de lufter den lille hund.

Og listen over fordomme overfor unge kvinder som får lavet f.eks. øjenvipper, optegnet bryn og den slags...Den er nærmest uendelig....

Folk som tager selfies på deres ferie tænker jeg uvægerligt "InstaHores" om.....

Til gengæld så fik jeg under en ferie i Istanbul godt og grundigt punkteret min fordom om at kvinder iført burka nødvendigvis er er undertrykte stakler som lader mænd totalt dominerer alt deres gøren og laden og som betragter sig selv som "mindre værd"......Tak spids....Den der burka kan sørme godt nok gemme på en del adfærd som jeg ihvertfald IKKE forbinder med "undertrykte stakler" :nerve: :nerve: :nerve:


Debattens lokale feminazi punker har både fake øjenvipper, tatoverede bryn og en Christianiacykel (til min hund, der dog ikke er lille). :D
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Dine fordomme og hvordan de påvirker dine valg

Indlægaf Zombie » 14. okt 2019, 20:42

Jeg nægter at rejse til Indien, Egypten eller den der ø i Thailand. Jeg skal fandeme ikke voldtages og myrdes.

(De fleste rejser dertil uden at opleve nogen af tingene.)
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Dine fordomme og hvordan de påvirker dine valg

Indlægaf Zombie » 14. okt 2019, 20:44

Elverpigen skrev:
LadyFox skrev:
Hvis det ikke at følge de hygiejnekrav der er på arbejdspladser er at man anses som uren - så er de fleste vist urene.


Ups, jeg glemte at præcisere, at det er vdr arbejdspladser.

Men ja, måske er det en "erhvervsskade", at jeg personligt ikke ser den type negle som værende helt rigtigt rene i privaten, uanset hvor omhyggelig personen er.


Nu havde jeg fake negle på til mit bryllup. Og jeg var ved at dø til sidst. De er umulige at holde nogenlunde rene nedenunder, med mindre man går rundt med en neglebørste i lommen.
Jeg kunne ikke få dem af hurtigt nok (skulle negledamen gøre, det kan man ikke selv).

Det skal jeg ikke igen.
2
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Livets forhold"