Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Partråden

Indlægaf lillebjoern » 11. okt 2019, 09:08

Tillykke, Smiling_Goat :dance:

Vi kigger også på hus for tiden. Men det er godt nok noget af et stort spring! Lige nu bor vi i en lille lejlighed på Nørrebro til 2700,- om måneden i alt, og lige pludselig skal vi lægge +10.000 hver måned :tie: Det er godt nok svært at springe ud i det og pludselig skulle være så afhængig af to relativt store indkomster. Plus jeg er bange for, at jeg kommer til at miste den ugentlige kontakt med mine venner og min omgangskreds, hvis vi kommer for langt væk.

Sådan generelt til alle her i tråden: Hvornår besluttede I jer for at købe hus sammen? Og hvilke overvejelser gjorde I jer? Er der noget I har fortrudt/ville have gjort anderledes? :D
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Partråden

Indlægaf Pandesteg » 11. okt 2019, 09:13

lillebjoern skrev:Tillykke, Smiling_Goat :dance:

Vi kigger også på hus for tiden. Men det er godt nok noget af et stort spring! Lige nu bor vi i en lille lejlighed på Nørrebro til 2700,- om måneden i alt, og lige pludselig skal vi lægge +10.000 hver måned :tie: Det er godt nok svært at springe ud i det og pludselig skulle være så afhængig af to relativt store indkomster. Plus jeg er bange for, at jeg kommer til at miste den ugentlige kontakt med mine venner og min omgangskreds, hvis vi kommer for langt væk.

Sådan generelt til alle her i tråden: Hvornår besluttede I jer for at købe hus sammen? Og hvilke overvejelser gjorde I jer? Er der noget I har fortrudt/ville have gjort anderledes? :D


Det kom faktisk meget pludseligt. Vi boede i en 2-værelses på Amager og havde ikke planer om at flytte i hus, men min søster og svoger havde købt sommerhus på Falster, som vi var nede at se. Min mand blev voldsomt misundelig over alle de gørdetselv-projekter min svoger skulle lave i det hus og det snakkede vi så lidt om. Et par uger efter begyndte han at sende mig salgsopstillinger til nedlagte landbrug rundt omkring på sjælland, nok mest for sjov og hygge. Men da han så salgsopstillingen til det hus vi endte med at købe var han bare solgt. Det var på mange måder virkelig ikke særlig praktisk eller fornuftigt, da det langt fra vores jobs, havde virkelig mange ting der skulle laves, dyre udskrivninger i det lange løb (stråtag, gammelt fyr og tusind andre ting), men vi måtte bare eje det. Så vi tog ud og så det og købte det uden at have set andre huse. Mavefornemmelsen var der bare. Jeg tror faktisk ikke at nogen i vores familie eller omgangskreds havde nogen som helst idé om at vi gik i hustanker. Hvilket vi jo egentlig heller ikke gjorde :lol:
4
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Kakadu
Indlæg: 3478
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10263

Re: Partråden

Indlægaf Kakadu » 11. okt 2019, 09:22

lillebjoern skrev:Tillykke, Smiling_Goat :dance:

Vi kigger også på hus for tiden. Men det er godt nok noget af et stort spring! Lige nu bor vi i en lille lejlighed på Nørrebro til 2700,- om måneden i alt, og lige pludselig skal vi lægge +10.000 hver måned :tie: Det er godt nok svært at springe ud i det og pludselig skulle være så afhængig af to relativt store indkomster. Plus jeg er bange for, at jeg kommer til at miste den ugentlige kontakt med mine venner og min omgangskreds, hvis vi kommer for langt væk.

Sådan generelt til alle her i tråden: Hvornår besluttede I jer for at købe hus sammen? Og hvilke overvejelser gjorde I jer? Er der noget I har fortrudt/ville have gjort anderledes? :D

Vores overvejelser har været at købe noget, der kan sælges igen, så vi ikke bliver stavnsbundne. Og til en pris, der ikke er afhængig af, at vi begge tjener mange penge, så vi kan stå af og på hamsterhjulet, som vi har behov for.
2
Hvis hesten er død, så stå af.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Partråden

Indlægaf Neenah » 11. okt 2019, 09:33

lillebjoern skrev:Tillykke, Smiling_Goat :dance:

Vi kigger også på hus for tiden. Men det er godt nok noget af et stort spring! Lige nu bor vi i en lille lejlighed på Nørrebro til 2700,- om måneden i alt, og lige pludselig skal vi lægge +10.000 hver måned :tie: Det er godt nok svært at springe ud i det og pludselig skulle være så afhængig af to relativt store indkomster. Plus jeg er bange for, at jeg kommer til at miste den ugentlige kontakt med mine venner og min omgangskreds, hvis vi kommer for langt væk.

Sådan generelt til alle her i tråden: Hvornår besluttede I jer for at købe hus sammen? Og hvilke overvejelser gjorde I jer? Er der noget I har fortrudt/ville have gjort anderledes? :D

Vi havde boet sammen i knap 3 år og havde et lille barn. Vores købsbeslutning blev rigtig meget truffet pga. geografi, fordi vi havde besluttet at vi gerne ville slå os ned i en helt anden landsdel, og vi ville gerne rykke inden vores barn skulle starte i dagpleje. Så vi købte imens jeg var på barsel, med åbne øjne om at det for mig ville kræve et jobskifte, og muligvis ville koste nogle måneder på dagpenge.

I starten havde vi egentlig lagt os fast på en max pris på 2 mio, så vi tog ud og kiggede på en håndfuld huse efter den overbevisning. Men ingen af os er specielt kyndige udi håndværk, og det var tydeligt at vi ikke kunne få noget, der ikke skulle gennemrenoveres for de penge. Så vi sadlede om og begyndte at kigge efter nyere huse til et max på 2,8, som er det banken havde godkendt.

Vi blev ret forelskede med det samme i vores hus, som var sat til 2,8 mio. Vi bød 2,55, men endte på 2,75. Det er i den høje ende, men vi er rigtig glade for beliggenheden på vores hus - det er helt ideelle rammer. Vi købte i januar og flyttede ind i maj i år.

Hvis vi skulle gøre noget om, tror jeg dog at vi ville have haft en uvildig med ude at kigge, og prøvet at se om vi kunne slå koldt vand i blodet. Efter vi er flyttet ind har vi opdaget en del mangler, og vi har skulle trækkes med en sælger, som bare slet ikke har vedligeholdt sit hus særligt godt, og i øvrigt har været mega tung og tumpet at danse med i al kommunikation. Vi havde masser af tid til at købe hus, så jeg ville ønske vi havde ventet med at købe til vi var mere sikre på at der ikke ville dukke noget bedre op. Jeg tror det ville have gjort en forskel for min følelse af at eje det nu.

Økonomisk kan vi godt klare os, men igen, så ville jeg gerne have ventet lidt længere for at se om vi kunne have fundet noget, der ikke endte helt oppe omkring vores maxbeløb.

Edit: Med nedenstående indlæg in mente vil jeg så til gengæld sige at jeg er glad for at vi ikke har købt et hus, som har krævet stor vedligeholdelse eller store forbedringer. Vi har brugt tid på at male hele hytten, og brugt forholdsvist meget tid på at lave en have, som vi har nemt ved at holde, og så regner vi ikke med at der kommer nogle store ting vi skal forholde os til det næste lange stykke tid. Hvis vi skal have noget ordnet, så bruger vi håndværkere.
Senest rettet af Neenah 11. okt 2019, 10:00, rettet i alt 1 gang.
2
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Partråden

Indlægaf Lykke » 11. okt 2019, 09:39

Vi har besluttet os for at have så lave faste udgifter som muligt. Så vi ønsker ikke at eje, men at kunne bruge vores penge på oplevelser og god mad fx.
Jeg oplever at alle i omgangskredsen, får børn, bliver gift og køber et stort hus - hvor der er mange projekter. Vi kan ikke lave sådan nogle husrenoveringsting, og ønsker at bruge weekender og ferier med zoobesøg, teater, afslapning og sådan, og ikke med arbejdsprojekter. Men sådan er vi jo så forskellige, og mange vil gerne fortælle os at vi er dumme, fordi vi smider penge væk på husleje. Men dem om det, jeg skriver en mail til varmemesteren når der er noget som skal fikset, og det passer perfekt til mit overskud i hverdagen.
5
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Partråden

Indlægaf JoyNips » 11. okt 2019, 10:10

lillebjoern skrev:Tillykke, Smiling_Goat :dance:

Vi kigger også på hus for tiden. Men det er godt nok noget af et stort spring! Lige nu bor vi i en lille lejlighed på Nørrebro til 2700,- om måneden i alt, og lige pludselig skal vi lægge +10.000 hver måned :tie: Det er godt nok svært at springe ud i det og pludselig skulle være så afhængig af to relativt store indkomster. Plus jeg er bange for, at jeg kommer til at miste den ugentlige kontakt med mine venner og min omgangskreds, hvis vi kommer for langt væk.

Sådan generelt til alle her i tråden: Hvornår besluttede I jer for at købe hus sammen? Og hvilke overvejelser gjorde I jer? Er der noget I har fortrudt/ville have gjort anderledes? :D


Jeg havde været klar til at rykke ud af byen et stykke tid, men helt konkret besluttede vi det da vi voksede ud af vores lejlighed. 2v på 4. sal uden elevator var bare drøntræls med et lille barn, der havde færdigudforsket lejligheden senest en time efter at han var stået op og derefter bare begyndte at tonse. Så stod man der kl 7.30 lørdag morgen og skulle i tøjet og pakke barn og sig selv og alt muligt sammen for at gå i gården at lege eller på nærmeste legeplads. Det blev vi trætte af...
Så vi begyndte så småt at kigge. Og så en weekend var vi ude ved en af mine veninder i Nordsjælland og syntes at deres villakvarter virkede nice og det passede på vores krav om max distance til København. Derefter kiggede vi annoncer og tog til et par åbne huse og pludselig var huset der og vi skrev under efter at det havde været en uge på markedet.

Vi har købt til knap 5 mio og hvis ikke jeg elskede vores hus så meget som jeg gør, så ville jeg gerne have købt billigere. Selvom vi er to relativt vellønnede jurister, så er der ikke mange penge til overs når jeg også har hest.

Jeg synes ikke det er et problem at holde kontakt. Vi er jo begge i byen 5 dage ugentligt og længere væk bor vi heller ikke. Vores venner har intet imod at komme her ud. Og vi har rigeligt plads til at de bare kan crashe hos os.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Partråden

Indlægaf Alphilia » 11. okt 2019, 10:15

Vi har ikke umiddelbart ønske om at købe hus. Flytte til noget andet -højest sandsynligt - men vi er enige om at vi hellere vil prioritere vores tid og økonomi på andet end have og vedligehold som ingen af os er hajer til.
Det er af forskellige årsager ikke aktuelt at flytte lige nu så pt er der mest en masse bolde i luften.
2
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Partråden

Indlægaf lillebjoern » 11. okt 2019, 10:31

Pandesteg skrev:
lillebjoern skrev:Tillykke, Smiling_Goat :dance:

Vi kigger også på hus for tiden. Men det er godt nok noget af et stort spring! Lige nu bor vi i en lille lejlighed på Nørrebro til 2700,- om måneden i alt, og lige pludselig skal vi lægge +10.000 hver måned :tie: Det er godt nok svært at springe ud i det og pludselig skulle være så afhængig af to relativt store indkomster. Plus jeg er bange for, at jeg kommer til at miste den ugentlige kontakt med mine venner og min omgangskreds, hvis vi kommer for langt væk.

Sådan generelt til alle her i tråden: Hvornår besluttede I jer for at købe hus sammen? Og hvilke overvejelser gjorde I jer? Er der noget I har fortrudt/ville have gjort anderledes? :D


Det kom faktisk meget pludseligt. Vi boede i en 2-værelses på Amager og havde ikke planer om at flytte i hus, men min søster og svoger havde købt sommerhus på Falster, som vi var nede at se. Min mand blev voldsomt misundelig over alle de gørdetselv-projekter min svoger skulle lave i det hus og det snakkede vi så lidt om. Et par uger efter begyndte han at sende mig salgsopstillinger til nedlagte landbrug rundt omkring på sjælland, nok mest for sjov og hygge. Men da han så salgsopstillingen til det hus vi endte med at købe var han bare solgt. Det var på mange måder virkelig ikke særlig praktisk eller fornuftigt, da det langt fra vores jobs, havde virkelig mange ting der skulle laves, dyre udskrivninger i det lange løb (stråtag, gammelt fyr og tusind andre ting), men vi måtte bare eje det. Så vi tog ud og så det og købte det uden at have set andre huse. Mavefornemmelsen var der bare. Jeg tror faktisk ikke at nogen i vores familie eller omgangskreds havde nogen som helst idé om at vi gik i hustanker. Hvilket vi jo egentlig heller ikke gjorde :lol:


Har fulgt med i jeres huskøb på sidelinjen, og det lyder præcis som noget mig og min kæreste ret godt kunne efterligne :) Hvor langt væk bor I fra København nu?
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Partråden

Indlægaf Pandesteg » 11. okt 2019, 10:48

lillebjoern skrev:
Pandesteg skrev:
lillebjoern skrev:Tillykke, Smiling_Goat :dance:

Vi kigger også på hus for tiden. Men det er godt nok noget af et stort spring! Lige nu bor vi i en lille lejlighed på Nørrebro til 2700,- om måneden i alt, og lige pludselig skal vi lægge +10.000 hver måned :tie: Det er godt nok svært at springe ud i det og pludselig skulle være så afhængig af to relativt store indkomster. Plus jeg er bange for, at jeg kommer til at miste den ugentlige kontakt med mine venner og min omgangskreds, hvis vi kommer for langt væk.

Sådan generelt til alle her i tråden: Hvornår besluttede I jer for at købe hus sammen? Og hvilke overvejelser gjorde I jer? Er der noget I har fortrudt/ville have gjort anderledes? :D


Det kom faktisk meget pludseligt. Vi boede i en 2-værelses på Amager og havde ikke planer om at flytte i hus, men min søster og svoger havde købt sommerhus på Falster, som vi var nede at se. Min mand blev voldsomt misundelig over alle de gørdetselv-projekter min svoger skulle lave i det hus og det snakkede vi så lidt om. Et par uger efter begyndte han at sende mig salgsopstillinger til nedlagte landbrug rundt omkring på sjælland, nok mest for sjov og hygge. Men da han så salgsopstillingen til det hus vi endte med at købe var han bare solgt. Det var på mange måder virkelig ikke særlig praktisk eller fornuftigt, da det langt fra vores jobs, havde virkelig mange ting der skulle laves, dyre udskrivninger i det lange løb (stråtag, gammelt fyr og tusind andre ting), men vi måtte bare eje det. Så vi tog ud og så det og købte det uden at have set andre huse. Mavefornemmelsen var der bare. Jeg tror faktisk ikke at nogen i vores familie eller omgangskreds havde nogen som helst idé om at vi gik i hustanker. Hvilket vi jo egentlig heller ikke gjorde :lol:


Har fulgt med i jeres huskøb på sidelinjen, og det lyder præcis som noget mig og min kæreste ret godt kunne efterligne :) Hvor langt væk bor I fra København nu?


Ca. 60 km. Hvis man skal til KBH og arbejde hver dag, tror jeg, at jeg ville finde det lidt træls. Men hold kæft, hvor er det bare lækkert at bo på landet. Det er seriøst balsam for sjælen, når jeg kommer hjem fra KBH! :love:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Partråden

Indlægaf Zombie » 11. okt 2019, 11:18

Vi bor i en lejlighed til knapt 2 mio., tæller det? :lol:

Vi flytter til en anden landsdel om et par år. En større by, vi begge kender godt, har familie og netværk i. Vi ender i et lille hus med en lille have (så lidt som mulig, så længe der stadig kan leges og tumles lidt).

Vi ved bedre hvornår, når jeg engang bliver gravid. Vi har nemlig besluttet, at vores børn ikke skal passes af andre når de er små, så jeg skal gerne kunne lave en privat dagpleje med egne børn plus et par andre. Og så er et hus med en have med sandkasse osv. meget mere praktisk.
0
aka Forbies

:gammel:
london
Indlæg: 245
Tilmeldt: 23. nov 2016, 11:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 484

Re: Partråden

Indlægaf london » 11. okt 2019, 19:48

lillebjoern skrev:Tillykke, Smiling_Goat :dance:

Vi kigger også på hus for tiden. Men det er godt nok noget af et stort spring! Lige nu bor vi i en lille lejlighed på Nørrebro til 2700,- om måneden i alt, og lige pludselig skal vi lægge +10.000 hver måned :tie: Det er godt nok svært at springe ud i det og pludselig skulle være så afhængig af to relativt store indkomster. Plus jeg er bange for, at jeg kommer til at miste den ugentlige kontakt med mine venner og min omgangskreds, hvis vi kommer for langt væk.

Sådan generelt til alle her i tråden: Hvornår besluttede I jer for at købe hus sammen? Og hvilke overvejelser gjorde I jer? Er der noget I har fortrudt/ville have gjort anderledes? :D


Vi købte hus da vi havde kendt hinanden i lidt over 1 år. Vi boede på det tidspunkt sammen i min lejlighed og det duede ikke for ham, da han gerne ville have udeområde, vi havde dog ikke en stor snak om det på nogen måde, det forløb bare stille og roligt. Vi kiggede på nogle stykker og faldt for vores hus efter en fremvisning. Vi har valgt ikke at sætte os alt for dyrt, det er vigtigt for os, at der er penge til fornøjelser i budgettet og vi er heller ikke så højtlønnede.
Jeg fortryder intet, min mavefornemmelse sagde god for det og jeg elsker vores hus
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Partråden

Indlægaf LaMariposa » 12. okt 2019, 08:14

Vi havde en relativt lang søgeproces efter ny bolig, fordi vi lige skulle spore os ind på, om vi skulle i en større lejlighed i byen, eller om vi ville ud af byen. Efter noget stod det dog klart for mig, at jeg simpelthen ikke ville kunne holde ud at blive boende inde i København, og så begyndte vi at kigge efter hus. Vi fik ret hurtigt fundet det område, som vi gerne ville bo i, og så ventede vi på det rigtige hus. Derfor gik det også ret hurigt, da vi fandt det. Vi så det torsdag og skrev købsaftalen under om lørdagen, fordi vi bare ville have det hus, og der var tre andre købere, der også var interesserede.

Vi sidder ikke vildt hårdt i det (vi kunne dog sagtens være flyttet længere væk og have siddet billigere, men så ville vi skulle bruge rigtig meget tid på transport dagligt), og vi ville skulle have betalt det samme eller mere for en lejebolig. Og derfor giver det bare mere mening for os at eje end det gør at leje.

Så vi har prioriteret at komme ud af byen, ikke at skulle betale mere for at leje end for at eje og at have begrænset transporttid til arbejde. Det var det, der gav mest mening her. Jeg elsker at bo i fredelige omgivelser, hvor der er mere luft og plads, og hvor man kan sludre med naboerne på vejen.
0
:lun: Be brave
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6931

Re: Partråden

Indlægaf MrMister » 12. okt 2019, 09:01

Vi besluttede os for at købe en (dyr og >150 kvm) lejlighed sammen i Kbh efter 7 år sammen. Da havde vi børn, 1 år i jobs efter uddannelse og en ok opsparing. Vi gik fra 7.000 i leje til 18.000 til lejligheden.

Vi valgte lejlighed over hus, fordi ingen af os gad lave havearbejde og begge er græsallergikere. Vi savner dog en terrasse og må nøjes med altan.

Vi faldt for vores, fordi den var stor, lys, nyere og alligevel slidt nok til, at vi kunne sætte vores præg på den gennem en større renovering. Mavefornemmelsen var rigtig hos os begge. Det var “bare” økonomien som skræmte. Den der accept af, at vi nu var nødt til at arbejde.

Til gengæld er det dejligt ikke at behøve bil eller skulle pendle til arbejde. De 30-60 minutter ekstra hver dag er fantastiske - for karriere og familie.
1
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Partråden

Indlægaf Kerrigan » 12. okt 2019, 12:30

lillebjoern skrev:Tillykke, Smiling_Goat :dance:

Vi kigger også på hus for tiden. Men det er godt nok noget af et stort spring! Lige nu bor vi i en lille lejlighed på Nørrebro til 2700,- om måneden i alt, og lige pludselig skal vi lægge +10.000 hver måned :tie: Det er godt nok svært at springe ud i det og pludselig skulle være så afhængig af to relativt store indkomster. Plus jeg er bange for, at jeg kommer til at miste den ugentlige kontakt med mine venner og min omgangskreds, hvis vi kommer for langt væk.

Sådan generelt til alle her i tråden: Hvornår besluttede I jer for at købe hus sammen? Og hvilke overvejelser gjorde I jer? Er der noget I har fortrudt/ville have gjort anderledes? :D


Vi har egentlig altid gerne ville købe hus, men det er først indenfor det sidste halve år at vi aktivt har ledt og også været ude at kigge på hus.
Vi flyttede i lejet rækkehus sidste år, og vi ved at det gider vi ikke igen. Vi vil gerne have lidt luft omkring os. Det med at dele murværk med andre har vi ikke lyst til igen.
Min mand vil gerne blive i Århus, hvor jeg til gengæld ikke ville have noget imod at rykke hverken til Silkeborg, Skanderborg, Randers og ud på Djursland. Så længe der er offentlig transport i nærheden.

Vi er dog begrænset af at jeg er på SU+tillæg, og at der stadig er en del år før jeg er færdig + at jeg går på barsel omkring nytår.
Det positive er dog at vi ikke kommer til at sætte os dyrt, hvis det lykkedes os at finde noget vi begge kan lide.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Partråden

Indlægaf Anilara » 12. okt 2019, 14:13

Lykke skrev:Vi har besluttet os for at have så lave faste udgifter som muligt. Så vi ønsker ikke at eje, men at kunne bruge vores penge på oplevelser og god mad fx.
Jeg oplever at alle i omgangskredsen, får børn, bliver gift og køber et stort hus - hvor der er mange projekter. Vi kan ikke lave sådan nogle husrenoveringsting, og ønsker at bruge weekender og ferier med zoobesøg, teater, afslapning og sådan, og ikke med arbejdsprojekter. Men sådan er vi jo så forskellige, og mange vil gerne fortælle os at vi er dumme, fordi vi smider penge væk på husleje. Men dem om det, jeg skriver en mail til varmemesteren når der er noget som skal fikset, og det passer perfekt til mit overskud i hverdagen.

Jeg har lavere faste udgifter efter jeg købte, frem for lejede - afdraget på realkreditlånet samt ejerforeningen er simpelthen lavere end en husleje for samme størrelse lejlighed i mit tilfælde.
Jeg har det nemlig som jer; hellere tid og råd til kultur, rejser, madoplevelse mv, end husrenovering, børn, havearbejde og biludgifter eksempelvis.
Og så er der en visevært i ejerforeningen som endda står for en del af de trælse opgaver.
0

Tilbage til "Forhold og sex"