Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 991

Re: Partråden

Indlægaf Iforbifarten » 6. okt 2019, 15:04

Kerrigan skrev:Min mands venner har svært ved at forstå at jeg lader ham tage af sted på alenetur i et par dage.
Er det virkelig så usædvanligt? Det er det åbenbart i Indien, men hvad med her i Danmark?


Det er ikke usædvanligt. Vi gør det ikke vildt tit, men det har ikke noget at gøre med at "lade nogen tage afsted", men bare fordi de ting vi skal efterhånden sjældent strækker sig over mere end én overnatning hvis overhovedet. Vi koordinerer bare og finder ud af det. Da der ikke var børn i ligningen var der mindre koordinering og mere orientering.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Partråden

Indlægaf Kerrigan » 6. okt 2019, 15:08

milisa skrev:
Kerrigan skrev:Min mands venner har svært ved at forstå at jeg lader ham tage af sted på alenetur i et par dage.
Er det virkelig så usædvanligt? Det er det åbenbart i Indien, men hvad med her i Danmark?


Mine danske venner m/k fatter ikke, jeg giver min kæreste "lov til" at tage på weekenddruktur med hans tre veninder. Hvoraf han, før min tid trods alt, har været i seng med den ene og forelsket i den anden. Prøv at fortæl det til din mands venner! :lol:

Det ser jeg heller ingen problemer med, men jeg har heller ikke noget jalousi-gen i kroppen.

Min mand troede ikke rigtigt på det da jeg sagde at jeg sådan generelt ikke troede at folk ville have noget imod at lade deres partner være væk nogle dage uden dem. Men den her tråd viser vist meget godt at jeg havde ret i min antagelse. Det er rart at se!
3
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Partråden

Indlægaf milisa » 6. okt 2019, 15:14

Kerrigan skrev:
milisa skrev:
Kerrigan skrev:Min mands venner har svært ved at forstå at jeg lader ham tage af sted på alenetur i et par dage.
Er det virkelig så usædvanligt? Det er det åbenbart i Indien, men hvad med her i Danmark?


Mine danske venner m/k fatter ikke, jeg giver min kæreste "lov til" at tage på weekenddruktur med hans tre veninder. Hvoraf han, før min tid trods alt, har været i seng med den ene og forelsket i den anden. Prøv at fortæl det til din mands venner! :lol:

Det ser jeg heller ingen problemer med, men jeg har heller ikke noget jalousi-gen i kroppen.

Min mand troede ikke rigtigt på det da jeg sagde at jeg sådan generelt ikke troede at folk ville have noget imod at lade deres partner være væk nogle dage uden dem. Men den her tråd viser vist meget godt at jeg havde ret i min antagelse. Det er rart at se!


Ork, jeg kan desværre ikke pudse nogen glorie. Jeg hader de weekendture. Men de veninder betyder alt for min kæreste - og der er talrige eksempler på, de har sat ham på plads og været på min side!! - og vigtigst af alt: De var der før mig, og kommer der et "efter mig", er de der stadig. Og min kæreste elsker mig, har valgt mig, så min usikkerhed/jalousi er og bliver mit problem.

Men jo, generelt set, så tænker jeg, det også uden for debatten er meget normalt, at danske parforhold prioriterer alenetid.
12
Tally-ho
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Partråden

Indlægaf Kerrigan » 6. okt 2019, 15:15

Det er rart at se at der ikke er noget usædvanligt i at lade ens partner tage af sted et par dage for bare at komme lidt væk.
Jeg har jo også samme frihed, hvilket jeg nævner hver gang (at være 3. trimester gravid sætter dog nogle naturlige begrænsninger i øjeblikket... det er lidt svært at bestige bjerge i min tilstand :-D).

Jeg har tidligere backpacket alene gennem Asien i seks måneder mens vi har været sammen, det har der også været plads og overskud til.
5
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14696

Re: Partråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 6. okt 2019, 15:30

Min kæreste spørger altid om lov - han får altid svaret “hvorfor spørger du om lov? Jeg er ikke din mor, jeg er din kæreste. Hvis du vil afsted så gør du da bare det”
Så bliver han helt overrasket, men det har nok mest at gøre med hvad han ser fra hans venners kærester. De kan være nogle massive krukker :fløjt:
3
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Partråden

Indlægaf Kerrigan » 6. okt 2019, 18:33

Jeg håber for resten at score point på at arrangere en weekendtur til Odense for at opleve Glow julemarked i november (https://www.glowgardens.dk/da/).
Jeg har booket et B&B (som jeg overnattede på sidste år i forbindelse med Tinderbox), togbilletter og billetter til Glow. Derudover regner jeg med at reservere bord på Paprika, da vi var i Odense sammen for et par år siden var der helt fyldt og vi endte på Goa hvilket var en yderst skuffende oplevelse.

Min mand er ikke opvokset med jul, og jeg vil gerne gøre noget specielt for ham inden baby ankommer omkring nytår. Er også i gang med en adventskalender.

Edit: Håber at kunne finde et fint kort og give det til ham i morgen hvor vi har været gift i en måned. Alternativt må det blive en konvolut og udprintede billetter. Måske et bryllupsbillede kunne være en idé?
9
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Partråden

Indlægaf FruKuk » 8. okt 2019, 05:32

Nogle gange ville det altså klæde HrKuk at stå lidt før op. Mest for min skyld naturligvis. Men jeg får sgu stress af at se ham klaske madpakker sammen med lynets hast, mens jeg lige prøver at nyde min kaffe
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Partråden

Indlægaf Kerrigan » 8. okt 2019, 07:43

Kerrigan skrev:Jeg håber for resten at score point på at arrangere en weekendtur til Odense for at opleve Glow julemarked i november (https://www.glowgardens.dk/da/).
Jeg har booket et B&B (som jeg overnattede på sidste år i forbindelse med Tinderbox), togbilletter og billetter til Glow. Derudover regner jeg med at reservere bord på Paprika, da vi var i Odense sammen for et par år siden var der helt fyldt og vi endte på Goa hvilket var en yderst skuffende oplevelse.

Min mand er ikke opvokset med jul, og jeg vil gerne gøre noget specielt for ham inden baby ankommer omkring nytår. Er også i gang med en adventskalender.

Edit: Håber at kunne finde et fint kort og give det til ham i morgen hvor vi har været gift i en måned. Alternativt må det blive en konvolut og udprintede billetter. Måske et bryllupsbillede kunne være en idé?


Det gav ret mange point. :D Han var helt, "I didn't get you anything!"
Jeg endte med at printe seks billeder ud i Japan Photo, et rammede jeg ind og et andet brugte jeg som kort. Derudover printende jeg tog- og Glowbilletterne ud og kom i konvolut. Jeg puttede det hele i en gavepose (fra vores bryllup) og kom alle gavebånd ovenpå hele herligheden.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 8. okt 2019, 13:42

Kerrigan skrev:Min mands venner har svært ved at forstå at jeg lader ham tage af sted på alenetur i et par dage.
Er det virkelig så usædvanligt? Det er det åbenbart i Indien, men hvad med her i Danmark?


Det er meget normalt hos os.

Kæresten tager som regel på ski med venner og deres børn. Han har lige været på et ugelang ophold med hans familie. Jeg var en uges tid i London for et år siden.

Vi har faktisk faktisk typisk kun en tur sammen forår og vinter. Men han er også bundet lidt op på han har børn.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23135

Re: Partråden

Indlægaf Aragorn » 9. okt 2019, 17:04

Hun kan tage 3 - 4 puder og lægge sig i sengen op ad muren og så ligge godt. Hun rører sig ikke hele aftenen. Hun ligger bare godt.

Jeg kan prøve at bygge et ryglæn af 5 - 7 forskellige puder, forskellig størrelse, form og fasthed og jeg ligger ad helvede til efter et kvarter. Jeg blander dem som et spil kort, men ingen logik som jeg anvender kan få må mig til at regne ud hvordan jeg laver noget der er godt.

Hun har fortalt mig hvordan man skal stable dem og så bakke ind i dem og holde sig i ro. Jeg fatter det ikke. Men hun må være et geni!
8

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Partråden

Indlægaf FruKuk » 9. okt 2019, 17:13

Aragorn skrev:Hun kan tage 3 - 4 puder og lægge sig i sengen op ad muren og så ligge godt. Hun rører sig ikke hele aftenen. Hun ligger bare godt.

Jeg kan prøve at bygge et ryglæn af 5 - 7 forskellige puder, forskellig størrelse, form og fasthed og jeg ligger ad helvede til efter et kvarter. Jeg blander dem som et spil kort, men ingen logik som jeg anvender kan få må mig til at regne ud hvordan jeg laver noget der er godt.

Hun har fortalt mig hvordan man skal stable dem og så bakke ind i dem og holde sig i ro. Jeg fatter det ikke. Men hun må være et geni!


Det må være en magisk evne nogle mennesker har fået. Min mand kan samme trick. Og endda med sine 3 forvaskede, slaskede dunhovedpuder. Det er faktisk passivt provokerende. De burde skamme sig
9
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23135

Re: Partråden

Indlægaf Aragorn » 9. okt 2019, 17:27

FruKuk skrev:
Aragorn skrev:Hun kan tage 3 - 4 puder og lægge sig i sengen op ad muren og så ligge godt. Hun rører sig ikke hele aftenen. Hun ligger bare godt.

Jeg kan prøve at bygge et ryglæn af 5 - 7 forskellige puder, forskellig størrelse, form og fasthed og jeg ligger ad helvede til efter et kvarter. Jeg blander dem som et spil kort, men ingen logik som jeg anvender kan få må mig til at regne ud hvordan jeg laver noget der er godt.

Hun har fortalt mig hvordan man skal stable dem og så bakke ind i dem og holde sig i ro. Jeg fatter det ikke. Men hun må være et geni!


Det må være en magisk evne nogle mennesker har fået. Min mand kan samme trick. Og endda med sine 3 forvaskede, slaskede dunhovedpuder. Det er faktisk passivt provokerende. De burde skamme sig


lNUh0uV.gif
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Partråden

Indlægaf Ladysparrow » 10. okt 2019, 14:13

Vi skal hjem til Danmark i morgen og ses med min familie og venner. Jeg glæder mig til en mini roadtrip og så have fri sammen en forlænget weekend.
4
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Partråden

Indlægaf LaScrooge » 10. okt 2019, 14:51

FruKuk skrev:Nogle gange ville det altså klæde HrKuk at stå lidt før op. Mest for min skyld naturligvis. Men jeg får sgu stress af at se ham klaske madpakker sammen med lynets hast, mens jeg lige prøver at nyde min kaffe


Sæt dig med ryggen til :-D
4
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Partråden

Indlægaf LaScrooge » 11. okt 2019, 08:46

Smiling_Goat skrev:Vi er ved at købe hus sammen, og jeg har uforvarende været ved at drive ham til vanvid :D

Nu siger jeg lige noget stereotypt, fordi det forklarer min pointe nemmest:
Min kæreste er sjællænder og jeg er tilsyneladende mere jysk, end han lige havde troet, så hvor jeg har opfattet mig selv som en "sindig jyde," der lige skulle have undersøgt ting og i det hele taget ikke udtalte mig med store armbevægelser, har han været i tvivl om jeg havde fået kolde fødder.

Jeg blev ved med at sige til ham, at jeg stadig var med på at købe hus (efterfulgt af en lang liste med ting vi lige skulle have styr på) og den lange liste har han så hørt som årsager til, at jeg egentligt ikke havde lyst, men ikke turde indrømme det. Det har været sådan nogle tåbelige samtaler, og det er først gået op for mig i går, at det åbenbart er min "jyskhed" han har fået galt i halsen. Det er altså også lidt sjovt, synes jeg.

Jeg har virkelig hele tiden været lige så meget "på" som ham, men hvor han har været vildt begejstret og talt om alle mulighederne, har jeg talt mere om alle faldgruberne (som jeg synes er vigtigst.)

Jeg tror først han helt troede på, at jeg er lige så meget "på", da jeg bad vores mægler om at få udfærdiget købsaftalen :lol:

Det er sjovt, man kan kende hinanden så lang tid og så alligevel blive så overrasket over hinanden.

And also - vi er tæt på at have købt et hus :banan:


Tillykke! :banan:

Jeg har selv været kæreste med en nordjyde og jeg var ved at få spat, fordi han var indbegrebet af en nej-siger. "Skal vi ikke male den ene væg i en anden farve" kunne udmønte sig i en uendelig opremsning af alle de barrierer og problemer der ville være med det, alt fra: Så skal vi flytte bogreolen, til Hvad hvis vi ikke kan lide farven. En lang liste af - i mine øjne - åbenlyse ikke-problemer :-D

Nu spekulerer jeg over, om han mon bare var sådan, fordi han er nordjyde, og ikke fordi han var irriterende, modvillig og manglende basale evner ifht problemløsning :lol:
4
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Forhold og sex"