Must-haves i graviditeten

Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Must-haves i graviditeten

Indlægaf Bergen » 6. okt 2019, 20:52

Vent med at købe til behovet opstår. De er forskellige for os hverisær.

Jeg købte et par sorte pæne behagelige ventebukser til kontoret og et par skjorter samt et par kjoler (der også kunne bruges til amning).
Ventegraviditetsstrømpebukser, sport-bh'ere (bedre for mig end bh) og mixede det i skabet, der fungerede. Jeg arvede en badedragt - det var jeg glad for. Og jeg købte nye sko til kontoret. Min fødder ændrede sig.

Jeg havde et sæt tøj til hver arbejdsdag i ugen og så ok ud - og det var nok for mig. Hjemme var det noget med tøj med strech i og et par comfy pyjamas.

En vinterjakke. Lånte en af de der viklejakke under gravititeten og blev overraskende glad for den til at bære baby senere.

Jeg fik et puslespil, da jeg ikke kunne sidde kun stå og ligge. Det fik jeg overraskende meget tid til at gå med og det er ikke en disciplin, jeg ellers ynder.

En pude i sengen var jeg glad. Det var rart som aflastning.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Must-haves i graviditeten

Indlægaf hotlips » 6. okt 2019, 21:01

Større tøj, og det er ikke noget der altid behøver være graviditetstøj, jeg klarede mig for en stor del med at låne tøj af nogen der var større end mig selv og jeg købte også noget som de så fik da jeg ikke skulle bruge det mere, lige op og ned bukser med snøre har ofte en lidt høj talje, og de der helt bløde slaskede jersey bukser fra h og m er så elastiske at jeg kunne bruge dem hele vejen, jeg tror de er købt i str 40, jeg har dem stadig for de er ikke mere for store end at de er fine som hyggetøj.. Jeg købte et par bluser med vidde fra under brystet og jeg havde i forvejen et par kjoler med sådan et snit og især den ene af dem der var strammet ind over maven og en anden med en virkelig sær form til almindelig brug den var strammet ind lige under maven.. De kunne ikke have siddet bedre og vist min fine fodbold frem hvis de havde været købt som graviditetstøj.

Jeg havde også lidt rigtigt graviditetstøj, to par bukser, et par t-shirts og underbukser med en noget større linning end normalt, men jeg var godt tilfreds med ikke at bruge en formue på det og jeg savnede det ikke, det er klart mine kjoler og når jeg havde tynde slaskebukser til over maven og en cardigan jeg tænker på som det var bare så rart at have på og hvor min mave virkelig blev flashet.. Men smag og behag, jeg kan huske jeg sad i venteværelset og skulle scannes, jeg var den eneste hvor man uden tvivl kunne se jeg var gravid og jeg kan huske jeg tænkte om andre måske gemmer det med vilje.

Man bliver jo virkelig bombarderet med at alting er must haves som gravid og ny forælder, væn dig til at være ligeglad og spørg dig selv hvornår du vil kunne bruge det der nu er tale om i hverdagen med et barn, og vent så vidt muligt med at købe mere end hvad der er helt nødvendigt til barnet er født hvis du ikke har passet små børn i et omfang så du har en ret god ide om hvad du synes om babyundertøj, heldragter, og det går hurtigt med at finde ud af om du har et barn der gylper eller om de gider bruge sut og alt muligt andet. Jeg har set folk herinde der i fuld alvor skrev at man skulle have 100 stofbleer, jeg har aldrig selv haft mere end 10, og vi kunne godt have nøjedes med 5.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Must-haves i graviditeten

Indlægaf Neenah » 7. okt 2019, 04:26

Lys skrev:
Zonta skrev:
Neenah skrev:En bbhugme, ventetights, et par gravidkjoler, en graviditetssele til bilen og min vægt i risifrutti og cheese dippers.

Sådan én brugte jeg aldrig :genert: Bør man det?


Nej... eller det gør jeg i hvert fald heller ikke :genert:

Jeg brød mig ikke om at have selen hen over maven, men jeg kunne ikke finde nogen undersøgelser for at det var nødvendigt med gravidsele.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Must-haves i graviditeten

Indlægaf Zonta » 7. okt 2019, 04:37

Neenah skrev:
Lys skrev:
Zonta skrev:
Neenah skrev:En bbhugme, ventetights, et par gravidkjoler, en graviditetssele til bilen og min vægt i risifrutti og cheese dippers.

Sådan én brugte jeg aldrig :genert: Bør man det?


Nej... eller det gør jeg i hvert fald heller ikke :genert:

Jeg brød mig ikke om at have selen hen over maven, men jeg kunne ikke finde nogen undersøgelser for at det var nødvendigt med gravidsele.

Jeg tog den bare ned under maven :ninja:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Must-haves i graviditeten

Indlægaf Kerrigan » 7. okt 2019, 06:59

Bøtte skrev:
Marott skrev:
Urtekussen skrev:Flæskesteg


Amen!


Her 7 år efter jeg var gravid første gang er mit forhold til flæskesteg stadig ikke det samme. Det lugtede SÅ grimt mens jeg var gravid :whine:


Jeg kan heller ikke have det. Vi lejer et værelse ud i vores hus, og vores lejer/bofælle er ret glad for flæskesteg. Køleskabet lugter virkelig af gris i øjeblikket. :gris:
Det hjælper nok ikke at jeg ikke spiser kød. :ninja:
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Must-haves i graviditeten

Indlægaf Kerrigan » 7. okt 2019, 07:09

To af mine søstre har været gravide, så har arvet en del graviditetstøj (samt babytøj, vogn og barneseng). Jeg har derudover købt et par pæne gravidkjoler i forbindelse med mit bryllup og et par gravidbukser.

Jeg skal dog have fat i en vinterjakke til gravide, overvejer lidt en 2-i-1 som også kan bruges bagefter.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 991

Re: Must-haves i graviditeten

Indlægaf Iforbifarten » 7. okt 2019, 15:38

Køb når du mangler. Jeg har kunnet være i mange af mine alm kjoler længe. Har haft glæde af to par gravidjeans, to par gravidstrømpebukser og mormortrusser i str telt. Alt sammen fordi jeg ikke kan fordrage noget der sidder under min gravidmave og generer :genert:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Must-haves i graviditeten

Indlægaf Rapfisk » 7. okt 2019, 16:23

Jeg har elsket graviditetstøj. Det sidder bare anderledes, og selv om jeg har kunnet få meget af mit normale tøj på, har det siddet helt forkert og virkelig fået mig til at føle mig forkert.

Mine yndlings har været kjoler fra Zalando Maternity og jeans fra H&M.

Når det er sagt, er det jo ikke sikkert, det også gælder for dig, så jeg holder med dem, der anbefaler at købe efter behov.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Must-haves i graviditeten

Indlægaf Little_Woman » 7. okt 2019, 17:22

Jeg elskede graviditetstøj - på den måde følte jeg mig smart og flot, nu maven var (virkelig!) stor. Jeg kunne på ingen måde være i almindeligt tøj, med undtagelse af et par kjoler.

Ellers var vandgymnastik SÅ skønt - det var den vildeste luksus med sådan et varmt bassin til kroppen.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Must-haves i graviditeten

Indlægaf milisa » 7. okt 2019, 19:04

Bøtte skrev:
Marott skrev:
Urtekussen skrev:Flæskesteg


Amen!


Her 7 år efter jeg var gravid første gang er mit forhold til flæskesteg stadig ikke det samme. Det lugtede SÅ grimt mens jeg var gravid :whine:


Jeg kondolerer.
0
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Must-haves i graviditeten

Indlægaf milisa » 7. okt 2019, 19:05

JoyNips skrev:Konklusion: køb noget når du rent faktisk får behovet for det, ikke fordi du tror at du bør.

Det samme gælder iøvrigt med babyudstyr.


Det her, og især det sidste, er virkelig vise ord!!!
1
Tally-ho
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Must-haves i graviditeten

Indlægaf Ladysparrow » 9. okt 2019, 08:55

Jeg er så glad for magnesium lotion som jeg fik anbefalet af en debattør herinde, bruger den hver aften og har ikke uro i benene eller kramper når jeg bruger den.
Derudover så har vi store hoved puder sådan nogen ret aflange nogen som jeg bruger til at aflaste når jeg ligger ned - har den mellem knæene.
Mine gravid jeans bor jeg nærmest i.
Sunlolly is
Bomulds Indlæg (amme) til BH'en - jeg har lidt utroligt meget af at fryse og de har hjulpet en del.
Kosttilskud, især Niferex 100mg har været godt for mit jernniveau.
Graviditetsmagasiner - hyggelig læsning og lidt aha oplevelser (min kæreste har læst dem rigtig meget - og også fået rigtig meget ud af det)
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Must-haves i graviditeten

Indlægaf vibbsen » 13. okt 2019, 18:38

Sun-lolly....og en KFC indenfor en rimelig afstand...Og en ordentlig bager. Som kan bage en molbo-snegl som sådan en nu skal se ud...dvs. masser af snask og masser af glasur.

Og en ordentlig sofa. Så manden ikke får ondt i ryggen af at sove derinde fordi du snorker...

Derudover så kan det være en meget god idé at købe nogen varme sokker til at have på i de crogs og /eller eccosandaler som er det mest behagelige fodtøj at have på hvis du ender med at få meget vand i kroppen...
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Must-haves i graviditeten

Indlægaf Rapfisk » 20. okt 2019, 08:28

Ikke decideret til graviditet, men de der nettrusser, man får til bind på hospitalet. Min veninde havde givet mig en pakke, og jeg anede ikke, hvad jeg skulle gøre af dem, men Gud, hvor har det reddet mig. Og så nogle store efterfødselsbind. Jeg måtte sende min mor på apoteket inden vi kom hjem, fordi de “stærke” natbind, jeg havde købt, på ingen måde var nok.

Begge dele kan fås på apoteks-webshops.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Must-haves i graviditeten

Indlægaf Sangius » 20. okt 2019, 09:45

Rapfisk skrev:Ikke decideret til graviditet, men de der nettrusser, man får til bind på hospitalet. Min veninde havde givet mig en pakke, og jeg anede ikke, hvad jeg skulle gøre af dem, men Gud, hvor har det reddet mig. Og så nogle store efterfødselsbind. Jeg måtte sende min mor på apoteket inden vi kom hjem, fordi de “stærke” natbind, jeg havde købt, på ingen måde var nok.

Begge dele kan fås på apoteks-webshops.


Jeg fik en pose med hjem fra hospitalet med alt det i... :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Graviditet"