Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16226
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30204

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TinaW » 25. sep 2019, 09:58

fisken80 skrev:
Wizzze skrev:Så røg også den tyske del af Thomas Cook

https://www.bt.dk/udland/det-tyske-rejs ... ig-konkurs

Der må snart meldes noget ud om de danske, svenske og norske dele, ellers følger de samme vej :tie:


Hvad mener du? De kører jo som de plejer og har fået flylicenser, og på et tidspunkt skal de sælges.


Men tør folk købe rejser gennem dem?
Stod jeg og skulle købe en rejse, ville jeg nok vælge anden udbyder end Spies, trods vi tidligere har været af sted med dem, med stor tilfredshed.
1
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf fisken80 » 25. sep 2019, 10:50

TinaW skrev:
fisken80 skrev:
Wizzze skrev:Så røg også den tyske del af Thomas Cook

https://www.bt.dk/udland/det-tyske-rejs ... ig-konkurs

Der må snart meldes noget ud om de danske, svenske og norske dele, ellers følger de samme vej :tie:


Hvad mener du? De kører jo som de plejer og har fået flylicenser, og på et tidspunkt skal de sælges.


Men tør folk købe rejser gennem dem?
Stod jeg og skulle købe en rejse, ville jeg nok vælge anden udbyder end Spies, trods vi tidligere har været af sted med dem, med stor tilfredshed.


Ja, hvorfor ikke? Der er mange der skriver på deres Facebookside, at de vil rejse med dem igen.
Og der var en brancheanalytiker, der udtalte til DR, at Spies nok var det sikreste selskab blandt de danske lige nu, fordi deres overskud er så stort som det er.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 25. sep 2019, 11:23

fisken80 skrev:
Wizzze skrev:Så røg også den tyske del af Thomas Cook

https://www.bt.dk/udland/det-tyske-rejs ... ig-konkurs

Der må snart meldes noget ud om de danske, svenske og norske dele, ellers følger de samme vej :tie:


Hvad mener du? De kører jo som de plejer og har fået flylicenser, og på et tidspunkt skal de sælges.


Jo længere et salg trækker ud, og tvivlen hænger over Spies, jo mindre værd bliver Spies og kunderne holder sig væk. Usikkerhed er en dræber. Det bliver en selvforstærkende process som kan koste dem livet.
0
Do as I say! :whip:
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf fisken80 » 25. sep 2019, 11:30

Wizzze skrev:
fisken80 skrev:
Wizzze skrev:Så røg også den tyske del af Thomas Cook

https://www.bt.dk/udland/det-tyske-rejs ... ig-konkurs

Der må snart meldes noget ud om de danske, svenske og norske dele, ellers følger de samme vej :tie:


Hvad mener du? De kører jo som de plejer og har fået flylicenser, og på et tidspunkt skal de sælges.


Jo længere et salg trækker ud, og tvivlen hænger over Spies, jo mindre værd bliver Spies og kunderne holder sig væk. Usikkerhed er en dræber. Det bliver en selvforstærkende process som kan koste dem livet.


Sjovt at du er fuldkommen uenig med en af de førende brancheanalytikere...
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 26. sep 2019, 11:19

Er der nogen, der har været i Kiruna lufthavn? Jeg forestiller mig lidt, at den er noget á la Aarhus lufthavn, så man måske ikke behøver at være der 2 timer før afgang, fordi man så bare kommer til at sidde på en hård stol og glo ud i luften i 1 timer og 55 minutter efter check in og security.

Jeg skal have bestilt noget transport fra hotel til lufthavn, så det er meget godt at vide, hvor lang tid i forvejen man skal være der.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 8. okt 2019, 07:40

Er 1:30 nok til transfer i Frankfurt? Med Lufthansa fra Billund og til Kina - de plejer jo at være ret effektive de tyskere.

Skriver frem og tilbage med vores rejsebureau, og indtil videre er den billigste mulighed at rejse med KLM fra Billund kl. 06 en søndag morgen, men så til gengæld kun med en enkelt mellemlanding i Shiphol, hvor jeg dog vil have 5 timers transfer. Hvis jeg vil afsted på et lidt mere behageligt tidspunkt og slippe for at stå op kl. 02 om natten, så koster det 4.000,- mere. Medmindre jeg så i stedet vil flyve med to mellemlandinger over Frankfurt og Chengdu.

:gruble:

Nu har jeg lige bedt dem kigge på muligheder fra Aalborg.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 8. okt 2019, 08:26

Mi55y skrev:Er 1:30 nok til transfer i Frankfurt? Med Lufthansa fra Billund og til Kina - de plejer jo at være ret effektive de tyskere.

Skriver frem og tilbage med vores rejsebureau, og indtil videre er den billigste mulighed at rejse med KLM fra Billund kl. 06 en søndag morgen, men så til gengæld kun med en enkelt mellemlanding i Shiphol, hvor jeg dog vil have 5 timers transfer. Hvis jeg vil afsted på et lidt mere behageligt tidspunkt og slippe for at stå op kl. 02 om natten, så koster det 4.000,- mere. Medmindre jeg så i stedet vil flyve med to mellemlandinger over Frankfurt og Chengdu.

:gruble:

Nu har jeg lige bedt dem kigge på muligheder fra Aalborg.


Jeg kan se i en gammel rejseplan, at vi havde 1:35 til at skifte fly i Frankfurt, da vi skulle til Singapore (og videre til NZ), og det var rigeligt tid. Det var så også om aftenen (ved 20-tiden), hvor der måske ikke er så meget run på. Jeg har før haft ca. 50 min. til at skifte fly til en rejse indenfor Europa, hvor der altså ikke var paskontrol også, og det var meget presset.

Så jeg synes, det er svært at sige noget generelt om. For de pressede mellemlandinger skyldtes i høj grad, at vi skulle skifte fra en terminal til en anden og ovenikøbet skulle med bus fra fly til terminal. Mens den rolige mellemlanding på langdistancerejsen var indenfor samme terminal og med fly, der kørte helt ind til terminalen og parkerede.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 8. okt 2019, 09:33

sigge skrev:
Mi55y skrev:Er 1:30 nok til transfer i Frankfurt? Med Lufthansa fra Billund og til Kina - de plejer jo at være ret effektive de tyskere.

Skriver frem og tilbage med vores rejsebureau, og indtil videre er den billigste mulighed at rejse med KLM fra Billund kl. 06 en søndag morgen, men så til gengæld kun med en enkelt mellemlanding i Shiphol, hvor jeg dog vil have 5 timers transfer. Hvis jeg vil afsted på et lidt mere behageligt tidspunkt og slippe for at stå op kl. 02 om natten, så koster det 4.000,- mere. Medmindre jeg så i stedet vil flyve med to mellemlandinger over Frankfurt og Chengdu.

:gruble:

Nu har jeg lige bedt dem kigge på muligheder fra Aalborg.


Jeg kan se i en gammel rejseplan, at vi havde 1:35 til at skifte fly i Frankfurt, da vi skulle til Singapore (og videre til NZ), og det var rigeligt tid. Det var så også om aftenen (ved 20-tiden), hvor der måske ikke er så meget run på. Jeg har før haft ca. 50 min. til at skifte fly til en rejse indenfor Europa, hvor der altså ikke var paskontrol også, og det var meget presset.

Så jeg synes, det er svært at sige noget generelt om. For de pressede mellemlandinger skyldtes i høj grad, at vi skulle skifte fra en terminal til en anden og ovenikøbet skulle med bus fra fly til terminal. Mens den rolige mellemlanding på langdistancerejsen var indenfor samme terminal og med fly, der kørte helt ind til terminalen og parkerede.


Tak for input!

Jeg tager den tidliger afgang fra Billund - besparelsen betaler for en overnatning ved lufthavnen, og når jeg ikke skal megatidligt op, så er det ikke så slemt med 5 timers transfer i Shiphol. Det er ikke den værste lufthavn at opholde sig i.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 8. okt 2019, 09:35

Mi55y skrev:
sigge skrev:
Mi55y skrev:Er 1:30 nok til transfer i Frankfurt? Med Lufthansa fra Billund og til Kina - de plejer jo at være ret effektive de tyskere.

Skriver frem og tilbage med vores rejsebureau, og indtil videre er den billigste mulighed at rejse med KLM fra Billund kl. 06 en søndag morgen, men så til gengæld kun med en enkelt mellemlanding i Shiphol, hvor jeg dog vil have 5 timers transfer. Hvis jeg vil afsted på et lidt mere behageligt tidspunkt og slippe for at stå op kl. 02 om natten, så koster det 4.000,- mere. Medmindre jeg så i stedet vil flyve med to mellemlandinger over Frankfurt og Chengdu.

:gruble:

Nu har jeg lige bedt dem kigge på muligheder fra Aalborg.


Jeg kan se i en gammel rejseplan, at vi havde 1:35 til at skifte fly i Frankfurt, da vi skulle til Singapore (og videre til NZ), og det var rigeligt tid. Det var så også om aftenen (ved 20-tiden), hvor der måske ikke er så meget run på. Jeg har før haft ca. 50 min. til at skifte fly til en rejse indenfor Europa, hvor der altså ikke var paskontrol også, og det var meget presset.

Så jeg synes, det er svært at sige noget generelt om. For de pressede mellemlandinger skyldtes i høj grad, at vi skulle skifte fra en terminal til en anden og ovenikøbet skulle med bus fra fly til terminal. Mens den rolige mellemlanding på langdistancerejsen var indenfor samme terminal og med fly, der kørte helt ind til terminalen og parkerede.


Tak for input!

Jeg tager den tidliger afgang fra Billund - besparelsen betaler for en overnatning ved lufthavnen, og når jeg ikke skal megatidligt op, så er det ikke så slemt med 5 timers transfer i Shiphol. Det er ikke den værste lufthavn at opholde sig i.


Jeg har kun powerwalket gennem Schiphol, men jeg har altid tænkt, at den så vældigt hyggelig ud, så det ville ikke gøre noget, hvis jeg skulle have en lidt længere mellemlanding der på et tidspunkt. God tur. Jeg tror, det er godt givet ud ikke at være alt for presset.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 8. okt 2019, 09:54

sigge skrev:
Jeg har kun powerwalket gennem Schiphol, men jeg har altid tænkt, at den så vældigt hyggelig ud, så det ville ikke gøre noget, hvis jeg skulle have en lidt længere mellemlanding der på et tidspunkt. God tur. Jeg tror, det er godt givet ud ikke at være alt for presset.


Ja, det er i forvejen første gang, jeg skal flyve så langt helt alene, og jeg har kun været i Frankfurt et par gange, hvor jeg skulle videre med tog og bestemt ikke havde travlt. Jeg fløj alene hjem fra Japan for et par år siden, men jeg fulgtes med en til lufthavnen, der skulle flyve en times tid efter mig, og så var det ikke så angstprovokerende :genert:

Jeg har fløjet masser af gange alene i Europa, men jeg prøver også altid at give mig selv god tid til transfer, da jeg HADER at være for sent på den! :nerve:

Jeg skal i øvrigt allerede flyve hjem om onsdagen igen, så det bliver kort visit. Langt at flyve for to dages arbejde, men skal efter planen afsted igen på samme visum, så engang efter nytår sikkert.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 8. okt 2019, 13:02

Og noget helt andet: Vi skal i sommerhus i næste uge. Der står, at der er en barneseng til rådighed. Kan man gå ud fra, at der er tale om en tremmeseng? Det ville nemlig være dejligt, hvis vi kunne undgå at slæbe den tunge rejseseng med.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 9. okt 2019, 07:04

Er der nogen af jer rejsehajer, der har et godt fif til denne situation? Jeg skal til Formel 1 i Silverstone næste sommer, og der åbner et nyt Hilton Garden Inn lige ved siden af banen, som jeg rigtigt gerne vil bo på. Hotellet er endnu ikke åbnet, og de tager ikke imod reservationer endnu. Jeg har forsøgt at få ud af Hilton, hvornår det åbner for reservationer, men ingen (af dem, jeg har fået fat i) ved det helt, og der er ingen mailingliste el.lign., hvor man kan få information om det. De skriver bare "soon". Jeg gætter på, at hotellet ret hurtigt bliver booket, når de åbner, fordi der er begrænsede overnatningsmuligheder tæt på banen. Derfor vil jeg gerne være først i køen. Men er der nogen smart, automatiseret måde at holde øje med det på? Eller må jeg bare fortsætte med at gå ind på Hiltons hjemmeside flere gange dagligt og forsøge at lægge en booking? Jeg følger også Hilton Garden Inn på facebook i håb at få noget info der, men mere kan jeg ikke finde på.
0
You can't spell awesome without me.
didaa
Indlæg: 1710
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2347

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf didaa » 9. okt 2019, 12:07

sigge skrev:Er der nogen af jer rejsehajer, der har et godt fif til denne situation? Jeg skal til Formel 1 i Silverstone næste sommer, og der åbner et nyt Hilton Garden Inn lige ved siden af banen, som jeg rigtigt gerne vil bo på. Hotellet er endnu ikke åbnet, og de tager ikke imod reservationer endnu. Jeg har forsøgt at få ud af Hilton, hvornår det åbner for reservationer, men ingen (af dem, jeg har fået fat i) ved det helt, og der er ingen mailingliste el.lign., hvor man kan få information om det. De skriver bare "soon". Jeg gætter på, at hotellet ret hurtigt bliver booket, når de åbner, fordi der er begrænsede overnatningsmuligheder tæt på banen. Derfor vil jeg gerne være først i køen. Men er der nogen smart, automatiseret måde at holde øje med det på? Eller må jeg bare fortsætte med at gå ind på Hiltons hjemmeside flere gange dagligt og forsøge at lægge en booking? Jeg følger også Hilton Garden Inn på facebook i håb at få noget info der, men mere kan jeg ikke finde på.


Har du spurgt kæden hvordan du kan opdateres? Har de en mailliste du kan skrives på?

Nu er det godt nok først til sommer, men jeg ville hvis jeg var dig have en back up plan i tilfælde af at noget med åbningen bliver udskudt. Det sker indimellem for nye hoteller.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 9. okt 2019, 12:40

didaa skrev:
sigge skrev:Er der nogen af jer rejsehajer, der har et godt fif til denne situation? Jeg skal til Formel 1 i Silverstone næste sommer, og der åbner et nyt Hilton Garden Inn lige ved siden af banen, som jeg rigtigt gerne vil bo på. Hotellet er endnu ikke åbnet, og de tager ikke imod reservationer endnu. Jeg har forsøgt at få ud af Hilton, hvornår det åbner for reservationer, men ingen (af dem, jeg har fået fat i) ved det helt, og der er ingen mailingliste el.lign., hvor man kan få information om det. De skriver bare "soon". Jeg gætter på, at hotellet ret hurtigt bliver booket, når de åbner, fordi der er begrænsede overnatningsmuligheder tæt på banen. Derfor vil jeg gerne være først i køen. Men er der nogen smart, automatiseret måde at holde øje med det på? Eller må jeg bare fortsætte med at gå ind på Hiltons hjemmeside flere gange dagligt og forsøge at lægge en booking? Jeg følger også Hilton Garden Inn på facebook i håb at få noget info der, men mere kan jeg ikke finde på.


Har du spurgt kæden hvordan du kan opdateres? Har de en mailliste du kan skrives på?

Nu er det godt nok først til sommer, men jeg ville hvis jeg var dig have en back up plan i tilfælde af at noget med åbningen bliver udskudt. Det sker indimellem for nye hoteller.


Jeg har forsøgt! De har ingen mailingliste, og i deres online chat bliver man bare sendt i ring, fordi forespørgslen ikke passer ind i nogen af deres prædefinerede emner. Min veninde har også prøvet - samme resultat. Det er lidt skørt, at så stor en hotelkæde er så uduelige på det punkt. Jeg fik dog et fint, omend ikke-brugbart svar på deres facebook-side, hvor de bare opfordrede til at tjekke hjemmesiden regelmæssigt. Så derfor var jeg lidt ude efter en eller anden form for elektronisk agent, der kunne holde øje for mig, men jeg ved ikke, om det findes.

Det er et godt input med en plan B, og det har vi også - det er bare ikke lige op ad banen, men ½ times buskørsel derfra. Det vil helt klart være i Hiltons interesse at blive færdige til Formel 1 grand prixet, for der sker ikke ret meget andet i det område end arrangementerne på banen, så de vil gå glip af en af deres få årlige muligheder for at få fyldt alle værelser, hvis de ikke når det. Så jeg gætter på, at der er et højt pres på entreprenøren for at blive færdig.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43963

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 9. okt 2019, 22:05

sigge skrev:
didaa skrev:
sigge skrev:Er der nogen af jer rejsehajer, der har et godt fif til denne situation? Jeg skal til Formel 1 i Silverstone næste sommer, og der åbner et nyt Hilton Garden Inn lige ved siden af banen, som jeg rigtigt gerne vil bo på. Hotellet er endnu ikke åbnet, og de tager ikke imod reservationer endnu. Jeg har forsøgt at få ud af Hilton, hvornår det åbner for reservationer, men ingen (af dem, jeg har fået fat i) ved det helt, og der er ingen mailingliste el.lign., hvor man kan få information om det. De skriver bare "soon". Jeg gætter på, at hotellet ret hurtigt bliver booket, når de åbner, fordi der er begrænsede overnatningsmuligheder tæt på banen. Derfor vil jeg gerne være først i køen. Men er der nogen smart, automatiseret måde at holde øje med det på? Eller må jeg bare fortsætte med at gå ind på Hiltons hjemmeside flere gange dagligt og forsøge at lægge en booking? Jeg følger også Hilton Garden Inn på facebook i håb at få noget info der, men mere kan jeg ikke finde på.


Har du spurgt kæden hvordan du kan opdateres? Har de en mailliste du kan skrives på?

Nu er det godt nok først til sommer, men jeg ville hvis jeg var dig have en back up plan i tilfælde af at noget med åbningen bliver udskudt. Det sker indimellem for nye hoteller.


Jeg har forsøgt! De har ingen mailingliste, og i deres online chat bliver man bare sendt i ring, fordi forespørgslen ikke passer ind i nogen af deres prædefinerede emner. Min veninde har også prøvet - samme resultat. Det er lidt skørt, at så stor en hotelkæde er så uduelige på det punkt. Jeg fik dog et fint, omend ikke-brugbart svar på deres facebook-side, hvor de bare opfordrede til at tjekke hjemmesiden regelmæssigt. Så derfor var jeg lidt ude efter en eller anden form for elektronisk agent, der kunne holde øje for mig, men jeg ved ikke, om det findes.

Det er et godt input med en plan B, og det har vi også - det er bare ikke lige op ad banen, men ½ times buskørsel derfra. Det vil helt klart være i Hiltons interesse at blive færdige til Formel 1 grand prixet, for der sker ikke ret meget andet i det område end arrangementerne på banen, så de vil gå glip af en af deres få årlige muligheder for at få fyldt alle værelser, hvis de ikke når det. Så jeg gætter på, at der er et højt pres på entreprenøren for at blive færdig.


De lader ikke til at være særligt villige til at svare på spørgsmål om booking. En del har skrevet på nedenstående side. Mon ikke de får svar, når hotellet modtager bookinger?
https://www.businesstraveller.com/busin ... rand-prix/
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Rejser"