Vivo barefoot sko. Holder de? Andre erfaringer?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2348
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2309

Vivo barefoot sko. Holder de? Andre erfaringer?

Indlægaf Elverpigen » 18. sep 2019, 22:25

Jeg har været inde i en biks og prøve forskellige modeller af Vivo barefoot, og enkelte sad ret godt på min fod. Min fod er smal omkring hælen, men så bred omkring tæerne, at jeg synes, at det er svært at finde ordentlige sko, både til hverdag og træning.

Umiddelbart synes jeg, at prisen er noget pebret for relativt lidt materiale i skoen, selv om de promoverer dem som "punkterfri" på trods af de tynde såler. Til gengæld er udseendet ikke helt så provokerende som med Fivefingers :D

Fristet jeg er :genert:

Holder Vivo?

Har du erfaring med at få sat en anden type sål på? (til nogle formål har jeg brug for glattere såler)
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Vivo barefoot sko. Holder de? Andre erfaringer?

Indlægaf Lilleluftballon » 28. sep 2019, 16:35

Jeg har to par, men begge er ret nye, så kan desværre ikke svare dig på om de holder. Men de er virkeligt rare at gå i, selvom man lige skal vænne foden til det, hvis man er vant til alm sko.
1
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2348
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2309

Re: Vivo barefoot sko. Holder de? Andre erfaringer?

Indlægaf Elverpigen » 30. sep 2019, 16:08

Takker Lilleluftballon. Jeg må vist bare se at få dem købt, og så kan jeg vende tilbage efter et/par år og selv skrive en anmeldelse :)

Det er sjældent, at jeg har sko så meget i kikkerten, og lige nu er både et par Vivo Barefoot og nogle nye Fivefingers på indkøbslisten :D
0
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2348
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2309

Re: Vivo barefoot sko. Holder de? Andre erfaringer?

Indlægaf Elverpigen » 1. okt 2019, 02:11

Ellin skrev:Jeg har et par Fulham Boots og Primus Lite. Begge har jeg haft i 1 år. Fulham har jeg brugt MEGET og de er stadig pæne. De har lige fået en gang læderfedt og bliver brugt i alt slags vejr.
Primus bruger jeg primært til træning, men har også brugt dem som hverdagssko over forår/Sommer og de er også rigtig flotte endnu. Jeg er så glad for begge.

Derudover har jeg nu købt to par sko fra Mukishoes (fra Portugal). Det er også rigtig lækre barfodssko og mere almindelig sneaker i udseendet. Jeg kan slet ikke gå i almindelige sko efter jeg har vænnet mig til Barfods :genert: og er kommet helt af med mine ømme fødder, selv en dag som i dag, hvor jeg har gået 20.000+ skridt i mine Fulham.


Mine fødder har aldrig rigtigt brudt sig om "almindelige" sko og den der underlige konsensus om, at fødder mangler ca 1-2 tæer i bredden, hvis de skal passe til skoene. Jeg har også svært ved at tage almindelige sko og strømper på, når jeg endelig har haft noget ordentligt på fødderne. Prisen på ordentlige sko er jeg ikke helt tilfreds med ;) Men jeg prøver at vænne mig til at se det som en investering :D
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7387

Re: Vivo barefoot sko. Holder de? Andre erfaringer?

Indlægaf Neenah » 2. okt 2019, 19:14

Hvordan er de i størrelsen? Jeg har en solid str 37,5, så jeg bøvler altid med at sko enten er lidt for store eller lidt for små. Size up eller ned?
0
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2348
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2309

Re: Vivo barefoot sko. Holder de? Andre erfaringer?

Indlægaf Elverpigen » 2. okt 2019, 19:42

Neenah skrev:Hvordan er de i størrelsen? Jeg har en solid str 37,5, så jeg bøvler altid med at sko enten er lidt for store eller lidt for små. Size up eller ned?


Jeg er i "almindelige" sko str 37 evt 37½, og jeg passede fint en str 38 i Vivo.
0
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2348
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2309

Re: Vivo barefoot sko. Holder de? Andre erfaringer?

Indlægaf Elverpigen » 9. okt 2019, 18:24

Så har jeg anskaffet et par Primus Knit :love: :love2:

Billede

1170 kr synes jeg er stadig er dyrt, men de skulle i det mindste være produceret i Europa og dermed forhåbentligt en smule mere ansvarligt end mærkerne produceret i ulande.

Om 1+ års tid kan jeg vende tilmage med en anmeldelse af holdbarheden :)
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Vivo barefoot sko. Holder de? Andre erfaringer?

Indlægaf Studsgaard » 9. okt 2019, 18:35

Jeg er rigtig glad for mine. Jeg elsker at gå i vare fødder derfor skulle jeg afprøve dem. Og har løbet en del km i dem.
Min mand har nogen med noget offroad sål og han er også rigtig glad for dem.
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"