Bedste podcasts

Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16951
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21069

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Misantropen » 20. aug 2019, 23:24

MissIce skrev:Er der nogen af jer, der har fulgt På Stribe over på eReolen?

Jeg hørte den, da de selv udgav, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får søgt episoderne frem i kronologisk orden på eReolen. Er der nogen der har knækket koden?

Nej, men jeg har undret mig over det samme på Mofibo. Der står alle 10 afsnit er udgivet samme dato så måske er der ikke nogen rækkefølge. Jeg har ikke fundet en i hvert fald.
0
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 472
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1408

Re: Bedste podcasts

Indlægaf MissIce » 21. aug 2019, 07:19

Misantropen skrev:
MissIce skrev:Er der nogen af jer, der har fulgt På Stribe over på eReolen?

Jeg hørte den, da de selv udgav, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får søgt episoderne frem i kronologisk orden på eReolen. Er der nogen der har knækket koden?

Nej, men jeg har undret mig over det samme på Mofibo. Der står alle 10 afsnit er udgivet samme dato så måske er der ikke nogen rækkefølge. Jeg har ikke fundet en i hvert fald.


Rart at høre at jeg ikke er den eneste. Men jeg ville nu alligevel ønske, at de gav afsnittene et nummer (fx optagelsesrækkefølgen) for ind i mellem er der referencer til andre seriemordere. Og så også bare for at vi lyttere (med begrænset hukommelse) kan overskue, hvad vi har hørt og hvad vi ikke har hørt.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16951
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21069

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Misantropen » 21. aug 2019, 11:32

MissIce skrev:
Misantropen skrev:
MissIce skrev:Er der nogen af jer, der har fulgt På Stribe over på eReolen?

Jeg hørte den, da de selv udgav, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får søgt episoderne frem i kronologisk orden på eReolen. Er der nogen der har knækket koden?

Nej, men jeg har undret mig over det samme på Mofibo. Der står alle 10 afsnit er udgivet samme dato så måske er der ikke nogen rækkefølge. Jeg har ikke fundet en i hvert fald.


Rart at høre at jeg ikke er den eneste. Men jeg ville nu alligevel ønske, at de gav afsnittene et nummer (fx optagelsesrækkefølgen) for ind i mellem er der referencer til andre seriemordere. Og så også bare for at vi lyttere (med begrænset hukommelse) kan overskue, hvad vi har hørt og hvad vi ikke har hørt.

Jeg synes også det er irriterende.

Jeg har fundet den her https://podcasts.apple.com/dk/podcast/p ... 1415928890 Jeg ved ikke om den kan bruges.
1
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 472
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1408

Re: Bedste podcasts

Indlægaf MissIce » 21. aug 2019, 16:14

Misantropen skrev:
MissIce skrev:
Misantropen skrev:
MissIce skrev:Er der nogen af jer, der har fulgt På Stribe over på eReolen?

Jeg hørte den, da de selv udgav, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får søgt episoderne frem i kronologisk orden på eReolen. Er der nogen der har knækket koden?

Nej, men jeg har undret mig over det samme på Mofibo. Der står alle 10 afsnit er udgivet samme dato så måske er der ikke nogen rækkefølge. Jeg har ikke fundet en i hvert fald.


Rart at høre at jeg ikke er den eneste. Men jeg ville nu alligevel ønske, at de gav afsnittene et nummer (fx optagelsesrækkefølgen) for ind i mellem er der referencer til andre seriemordere. Og så også bare for at vi lyttere (med begrænset hukommelse) kan overskue, hvad vi har hørt og hvad vi ikke har hørt.

Jeg synes også det er irriterende.

Jeg har fundet den her https://podcasts.apple.com/dk/podcast/p ... 1415928890 Jeg ved ikke om den kan bruges.


Jeg vil prøve at kigge på den :gogo: Tak.
1
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Lykke » 21. aug 2019, 20:13

Meng-mysteriet fandt jeg virkelig kedelig. Fandt det egentligt bare som en gennemgang af sagen, og de to værter kunne ikke svinge det op til at gøre det spændende.

Jeg er netop ved at høre: De sidste charterguider.
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21055

Re: Bedste podcasts

Indlægaf 2SHY » 21. aug 2019, 21:31

The Shrink Next Door er ret interessant synes jeg. Et indblik i hvor vildt det kan gå for sig med manipulation og magt
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13011
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Pandesteg » 29. sep 2019, 16:23

Jeg faldt lige over dette blogindlæg, der gav mig noget inspiration til flere true crime podcast, som jeg ikke kendte. Måske andre herinde også kan blive inspireret.

http://www.lydbilledet.dk/2019/07/29/de ... -podcasts/
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Bedste podcasts

Indlægaf FormerlyKnownAs » 30. sep 2019, 01:55

Room 20 er ret god og spøjs.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Dirtylittledevil » 3. okt 2019, 09:36

Nu er jeg også begyndt på Mørkeland, den er blevet meget bedre nu end dengang for længe siden da jeg forkastede den :lol: Jeg syntes vist de to unge damer var alt for fnisende og indforståede dengang, nu er det skruet ned på et plan jeg kan tolerere :-D
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7373

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Neenah » 3. okt 2019, 10:21

Jeg er også blevet Mørkelænder :lol: Jeg har hørt 60 afsnit de sidste fire uger, tror jeg :stoned: I starten havde jeg det også lidt stramt med stemmeføringen hos den ene af dem, men min mand har gået på studie med hende og fortalte mig at sådan taler hun også i virkeligheden - og så blev det noget nemmere at vænne sig til :lol:
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21055

Re: Bedste podcasts

Indlægaf 2SHY » 3. okt 2019, 14:33

Jeg er lige startet på The Edge Of Sleep

When a night watchman finishes his shift at work, he is terrified to discover that everyone in the world who went to sleep the previous night has died. Now he and a band of survivors must stay awake and uncover the secret of this global epidemic, before they fall asleep.

Og

Last Day (hvis man er til Terrible, Thanks For Asking vil man også kunne lide Last Day)

Let’s talk about what’s killing us, the stuff that’s hard to comprehend and getting worse every day. Lemonada co-founder and author Stephanie Wittels Wachs confronts massive epidemics with humanity, wit, and a quest for progress. Starting with overdose deaths and the opioid crisis, we zoom in on a person’s last day of life, exploring how they got there and how we, as a society, have gotten here.
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Bedste podcasts

Indlægaf jeanett88 » 4. okt 2019, 11:17

For tiden følger jeg med i "I røven af.." og "Gvfb podcasten ". De handler begge om tv-udsendelsen "Godt ved første blik".
2
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Tilly » 6. okt 2019, 12:39

jeanett88 skrev:For tiden følger jeg med i "I røven af.." og "Gvfb podcasten ". De handler begge om tv-udsendelsen "Godt ved første blik".

Jeg hører også begge :D

Er der btw nogle af jer der er begyndt at bruge Podimo? Jeg skrev mig op på forhånd og har derfor fået 3 måneder gratis. Jeg har ikke været helt tilfreds med funktionaliteten ift Podcast Addict som jeg plejer at bruge. Der er nogle af de podcasts som jeg plejer at høre som er blevet eksklusive på Podimo, men jeg er stadig i overvejelsesfasen ift om jeg kommer til at blive betalende abonnent.
1
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1551
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2158

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Lucia » 6. okt 2019, 12:51

Tilly skrev:Er der btw nogle af jer der er begyndt at bruge Podimo? Jeg skrev mig op på forhånd og har derfor fået 3 måneder gratis. Jeg har ikke været helt tilfreds med funktionaliteten ift Podcast Addict som jeg plejer at bruge. Der er nogle af de podcasts som jeg plejer at høre som er blevet eksklusive på Podimo, men jeg er stadig i overvejelsesfasen ift om jeg kommer til at blive betalende abonnent.

Jeg har også 3 måneder gratis, og jeg er heller ikke så tilfreds med den. Jeg er også vant til Podcast Addict, som jeg synes fungerer langt bedre. Bare det at man ikke kan gå ud af app'en vha. "tilbage-knappen" på min telefon er irriterende. Podimo er ikke så overskuelig.
Jeg tror ikke umiddelbart, jeg vil være betalende abonnent permanent, men vil nok tage en måned eller to en gang imellem for at samle op på de Podimo-eksklusive podcasts.
1
Peanutbutt
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:10
Kort karma: 44
Likede indlæg: 832

Re: Bedste podcasts

Indlægaf Peanutbutt » 6. okt 2019, 13:05

Lidt forskelligt:

1619 af New York Times, som handler om, hvordan sorte i USA stadig mærker effekterne af slavefortiden. Det har ret vidtgående konsekvenser, som jeg ikke vidste/havde tænkt på.

I den forbindelse vil jeg virkelig også anbefale Caliphate også af New York Times, og handler om krigen mod terror (den er et 1,5 år gammel, så den er ikke så ny) Det er meget mere spændende og godt end det måske lyder.

Broken: Jeffrey Epstein handler om Jeffrey Epstein og han forfærdelige gerninger og de nye afsløringer der bliver ved med at komme frem - hvordan kunne han komme afsted med noget så forfærdeligt?

Hvis man er til interview af kendte, så synes jeg at Conon O'Brien Needs a Friend er rigtig god. Jeg er ikke så glad for ham som vært, men han er virkelig god som interviewer og meget mere sympatisk og ikke så manisk, måske.

Jeg kan også godt lide Adam Buxton Podcast - han interviewer primært engelske skuespillere og komikere, men han er også virkelig sympatisk.

Awards Chatter er også god, hvis man vil høre mere karriere-baserede interviews.

Song Exploder er en musik-podcast, hvor musikere taler om et enkelt nummer. Det er en virkelig fin og hyggelig podcast.

Desert Island Discs - BBC-klassikeren er der mange, der ikke kender. Hver uge er der en kendt-type, som taler om liv og karriere i forlængelse af at de vælger 8 sange, som er soundtracket til deres liv (8 sange de ville tage med til en øde ø). Programmet har en lang historie, så der er meget at gå i krig med eller man kan søge yndlingspersoner frem og høre deres program.

Bitch Sesh kan være ret sjov, hvis man ser en eller flere Real Housewives-programmer.
3

Tilbage til "Film og TV"