Fælles vægttabstråd

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. sep 2019, 12:39

Ally skrev:
DetSorteCirkus skrev:En hotelmorgenmad bliver altid større end normalt, i hvert fald for mig, men jeg synes, jeg tog nogle fornuftige valg.

- Røræg med to små pølser og fire bittesmå stykker bacon
- Et lille skål bircher-müsli med cornflakes
- Rugbrød med ost og knækbrød med lufttørret skinke
- En skive tomat, en skive mozzarella og et blad basilikum
- Et glas juice og en kop te.

Det er meningen, at måltidet skal gælde som brunch.

Hvor er du henne, DSS? :)


Idag Lübeck :) I morgen er det videre til Schwerin og lørdag Rostock, inden jeg drager hjem igen søndag.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. sep 2019, 12:42

Var mæt af min morgenmad indtil ved totiden. Sidder nu på et konditori, hvor jeg har valgt en croissant og en kop roiboos-te. Det er da altid bedre end min sædvanlige eftermiddagsservering, når jeg er på ferie: flødeskumskage og varm kakao med mere flødeskum. Og billigere. Det blev knap tre euro. Gotta love Tyskland!
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Æble » 11. sep 2019, 14:09

Åh jeg er totalt pms idag :s Og har lyst til chokolade og junk og sodavand og bare ligge og være fed under en dyne på sofaen.

Synes måske man godt må smovse lidt når man har pms, men hvis det varer en uge som det nogle gange godt kan så går den jo ikke. Og var ude og spise igår med nogle veninder og selvom jeg var dygtig og valgte en salat så fik vi en friturestegt forret og jeg fik en drink, så dagen idag bør være god. Har spist fin sensefrokost og fem bolsjer og kaffe. Havde overvejet takeaway til aften, men har nu handlet til tortillas med guacemole herhjemme.

Synes det er hårdt det her :mellow: og det handler jo egentlig kun om at spise mad som kroppen har godt af. Forstår ikke det skal være så svært.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 11. sep 2019, 15:21

Jeg synes også, at jeg kæmper for tiden. Kommer alt for ofte til at vente med at spise, til jeg er vanvittig sulten, og så er det bare nemt med brød med ost. Vælger som oftest groft brød, men det er stadig rimeligt kalorieholdigt og gør, at jeg så undlader at spise, fordi jeg mangler kalorier. Det er jo top usundt og virkeligt ikke holdbart. Men jobbet er blæst, og jeg mangler rutiner. Må tage mig sammen og få lavet noget mad, jeg kan have med mig, så jeg ikke går helt kold og ender med at spise toast og panini - jep det er dagen 2 eneste indtag, og det ender alligevel på omkring 1000-1200 kalorier. Og det var så allerede kl. 12.00. GLÆDER mig meget til aftensmad
1
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Yetie » 11. sep 2019, 16:55

Cea: sender min dybeste medfølelse. Kan slet ikke forestille mig hvordan det må være at gå igennem. :ae: Synes det er så flot at du stadig kan holde fokus på sundheden!

Mygirl: du ser hamrende godt ud!

DSS: Elsker også at være i Tyskland, fordi alting er så billigt. Da jeg boede i München i et halvt år tog jeg ti kilo på fordi jeg slet ikke kunne styre det. :lol:

Det var tid til en tur på vægten i dag, og den sagde 77,2. Dermed har jeg tabt i alt 8,9 kilo, og det går fortsat langsomt, men sikkert fremad. Har ellers lyst til at spise alt muligt usundt. Fik bekræftet at jeg ikke er gravid i dag, og med en måneds pause og en lang behandling kan jeg tidligst blive gravid igen i december. Er allerede ved at finde på undskyldninger for at blive væk fra julefrokosten. :lol:

Yetie
Samlet vægttab: 8,9 kilo
Startvægt 1/1: 86,1
Ændring i vægt siden sidste uge: -0,7
Nuværende vægt: 77,2
Første mål: 80 kg opnået 22/7
Andet mål: 75 kg
Mål: 68 kg
6
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23208

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Mani » 11. sep 2019, 19:44

Dagens løbetur var virkelig våd! Men en i klubben bemærkede, at jeg da virkelig har tabt mig :banan: Så jeg samler lige motivationen op ad skraldespanden og giver den en skalde mere :-D
8
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf IrmaPigen » 11. sep 2019, 19:51

9 mandler i dag.
Og en banan til morgenmad.
Og kun to kopper kaffe (jeg drikker halv mælk, halv kaffe, så må også cutte ned på kaffen)
En skive rugbrød til frokost, en halv torskerogn og agurk til frokost. Drak vand i stedet for mælk til.
Og en lille portion til aftensmad (pasta med en spinatsauce)

Så alt i alt ganske godt gået, dog med for få grøntsager.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. sep 2019, 20:07

Feriemad, dag 1:
- Morgen/frokost: som beskrevet i et tidligere indlæg
- Eftermiddag: croissant og et krus roiboos-te (uden mælk eller sukker)
- Aften: Flammkuchen (en slags pizza fra Alsace) og 33 cl sodavand
- Dessert på hotelværelset: boks fra supermarkedet med 230 g. frugt (vindruer, kiwi og ananas)

Jeg er rigtig fint tilfreds. Især taget i betragtning at jeg har været på benene det meste af dagen og undervejs har passeret SÅ mange fristelser!!!
5
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf primle » 12. sep 2019, 04:35

Vejedag blev til et minus på 100 gram. Det er jo ikke meget, men når man havde forventet et plus, er det megafedt :klap:

Vægttab i alt: 2,4 kg
1/8: 78,6
8/8: 77
15/8: 77,1
22/8: 76,5
29/8: 77,1
5/9: 76,3
12/9: 76,2

Ugen har budt på sygdom og andre ting, der står lidt i vejen lige nu. Så der har været flere bump på vejen kostmæssigt. Jeg forventer ikke det bare lige er væk de næste uger, så mit fokus må være at minimere ‘jeg spiser sødt, fordi det er synd for mig’.

Og selvom jeg har haft dage, hvor jeg har spist mindre klogt, så er det lige som om de gode principper alligevel sidder der. Det går i hvert fald hurtigt med at komme op på hesten igen.
4
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Ally » 12. sep 2019, 05:19

DetSorteCirkus skrev:Feriemad, dag 1:
- Morgen/frokost: som beskrevet i et tidligere indlæg
- Eftermiddag: croissant og et krus roiboos-te (uden mælk eller sukker)
- Aften: Flammkuchen (en slags pizza fra Alsace) og 33 cl sodavand
- Dessert på hotelværelset: boks fra supermarkedet med 230 g. frugt (vindruer, kiwi og ananas)

Jeg er rigtig fint tilfreds. Især taget i betragtning at jeg har været på benene det meste af dagen og undervejs har passeret SÅ mange fristelser!!!

I min tyskundervisning med min 7. klasse har vi lige læst en tekst om Flammkuchen :) Og jeg synes bestemt også, du kan være rigtig godt tilfreds med dagen :gogo:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. sep 2019, 05:32

Ally skrev:
DetSorteCirkus skrev:Feriemad, dag 1:
- Morgen/frokost: som beskrevet i et tidligere indlæg
- Eftermiddag: croissant og et krus roiboos-te (uden mælk eller sukker)
- Aften: Flammkuchen (en slags pizza fra Alsace) og 33 cl sodavand
- Dessert på hotelværelset: boks fra supermarkedet med 230 g. frugt (vindruer, kiwi og ananas)

Jeg er rigtig fint tilfreds. Især taget i betragtning at jeg har været på benene det meste af dagen og undervejs har passeret SÅ mange fristelser!!!

I min tyskundervisning med min 7. klasse har vi lige læst en tekst om Flammkuchen :) Og jeg synes bestemt også, du kan være rigtig godt tilfreds med dagen :gogo:


Sjovt sammenfald med tekst :D Flammkuchen smager SÅ godt, og her i Lübeck ligger der en lille, hyggelig restaurant, som ikke laver andet. Min far og jeg købte også frosne bunde med fra supermarkedet sidst, så vi selv kunne lave flammkuchen derhjemme. Det kan jeg desværre ikke denne gang, da jeg ikke har køletaske med.

I går havde jeg to barer af tørret frugt og sådan en smoothie-pose til babyer med i tasken, til hvis jeg blev småsulten i løbet af dagen, men jeg fik dem faktisk ikke spist. Jeg følte mig fint ernæret og til sidst sulten på en god måde, da jeg skulle have aftensmad. Og det er rart ikke at være oppustet og forspist her til morgen.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Pandesteg » 12. sep 2019, 05:38

Denne uge er gået lidt op i hat og briller for mig. Mandag og tirsdag spiste jeg burger og kage, i går fik jeg rettet op og spist fornuftigt (nogenlunde). Har vejedag i morgen og jeg er bare tilfreds hvis jeg holder vægten fra sidste uge.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf IrmaPigen » 12. sep 2019, 05:54

En ny dag truer.

Har fået en banan til morgenmad. Og en kop kaffe med mælk.

Er spændt på at se om det her har en effekt på vægten om et par uger.
1
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf Undtagelsen » 12. sep 2019, 07:23

Jeg startede dagen med en løbetur i det dejligste solskin - det giver mig bare så meget energi.
Flere har kommenteret at jeg har tabt mig og jeg kan også se det selv, så er spændt på hvad vægten siger, når jeg engang rammer sådan en igen.
4
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Fælles vægttabstråd

Indlægaf FruKuk » 12. sep 2019, 09:28

IrmaPigen skrev:9 mandler i dag.
Og en banan til morgenmad.
Og kun to kopper kaffe (jeg drikker halv mælk, halv kaffe, så må også cutte ned på kaffen)
En skive rugbrød til frokost, en halv torskerogn og agurk til frokost. Drak vand i stedet for mælk til.
Og en lille portion til aftensmad (pasta med en spinatsauce)

Så alt i alt ganske godt gået, dog med for få grøntsager.


Med så lidt mad, så må der lynhurtigt være resultater på vægten. Og meget flot mandel forbrug :klap:
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"