Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf hotlips » 11. sep 2019, 07:35

Jeg forsøger at se nogle af de programmer om øgendahl og de store forfattere, men jeg synes godt nok dem de har valgt trækker tænder ud... . Michael strunge, argh.. . Pontoppidan, jojo bare det ikke er de hele romaner
...jeg er lidt overrasket over at ditlevsen ikke er med, jeg havde ellers tænkt det måske kunne hjælpe på motivationen til at give hende en chance mere uden jeg ender med at blive irriteret..

Jeg elsker bøger, jeg læser meget, men der er de der alle lader til at elske og man sidder bare og mumler skældsord eller opgiver bare man ser et bestemt navn og man undrer sig over man tilsyneladende er den eneste i verden..

Så hvem kan i andre ikke med, og alt gælder, man må gerne bare synes det er en forfatter der er så totalt irriterende at høre på at man bliver træt bare ved tanken om at prøve at læse hvad de har skrevet..
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10459

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf Lys » 11. sep 2019, 07:57

Jeg kan ikke lige komme på et svar på dit egentlige spørgsmål, men jeg er ret sikker på, at Tove Ditlevsen var med i første sæson. Den ligger måske på DRTV.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 590
Likede indlæg: 11410

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf Kerrigan » 11. sep 2019, 07:57

Helle Helle
Fårk, jeg orker hende ikke. Jeg fik nok efter dansk på HF.
7
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 11. sep 2019, 08:07

E.L. James
Forfatter af 50 shades. De er så ringe skrevet at jeg får lyst til at kaste med tunge ting, helst på mig selv så jeg slipper for nogensinde at skulle døje med det bras igen.
15
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 911
Likede indlæg: 12377

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf Guilded_Lily » 11. sep 2019, 08:14

Tove Ditlevsen blev portrætteret i første sæson. Den ligger på DRtv.

Jeg kan ikke med:

Ib Michael.

Jane Teller.

J. R. R. Tolkien.

Peter Seeberg.

Søren Kierkegaard.

Peter Høeg.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf hotlips » 11. sep 2019, 09:24

Okay jeg har misset der er en tidligere sæson, den må jeg lige have set på, for jeg syntes egentlig ideen i de programmer er fin selvom jeg ikke rigtig synes de fungerer, men jeg kan sådan set godt se finten i man får en anden indgang til de forskellige.

Peter høeg.. Det er sådan en jeg bliver irriteret over, alt for meget udenom og små svinkeærinder til tider uden ende eller mening, det kan jeg slet ikke med, jeg får en fornemmelse af han enormt meget gerne har villet være forfatter men uden at have noget han gerne vil fortælle mig om.

Ib Michael.. Jeg har læst vanilje pigen og hvis man kunne skære føøle historien udenom væk og fokusere på det der handler om de her fætre eller onkler og vanilje pigen så tror jeg ikke den havde været så dårlig endda.

Jeg er helt sikkert temmeligt konservativ når det kommer til bøger, jeg læser ofte fagbøger fra ende til anden og jeg elsker de gamle klassikere og de her store episke fortællinger, Jules Verne, jack London, historien om karl oskar og Kristina og kadet hornblower.. Det er jo meget historier om begivenheder og tidspunkter i historien der har været at en særlig betydning.

Jeg har det generelt ikke godt med at læse noget der handler om hvad man føøler mens man sidder i et venteværelse og jeg kan ikke køre med på hvorfor det på nogen måde skulle være så interessant at man lægger det i det som det kræver at få en bog klar til at læse hos et fremmed menneske.

Men jeg bliver jo også ældre og det sker jo man ændrer smag så jeg giver da af og til også hadeforfattere en chance.

Jeg elsker scherfig, jeg hader alle de andre i hans slæng, det bare for meget politisk depression og den rene jammer..Men scherfig er jo altid lidt sjov fordi han er så spiddende satirisk at jeg ikke kan lade være med at grine lidt, i frydenholm, i tiden lige før krigen, beskriver han så man vil sværge på han er tilhænger hvordan de ansatte på godset nu stiller op og har lært den klassiske romerske hilsen i en ny og moderigtig udgave. :lol: Det er simpelthen fabelagtigt. Men jeg orker ikke at læse fiskerne eller Pelle erobreren, det er sort i sort og til tider næsten samlede værker af de værste og mest deprimerende ting der kan overgå mennesker. :whine:

Jeg har ikke gjort det i de der damer som Helle Helle, jeg har læst Mette winge og Helle stangerup men det er jo også historiske romaner. Jeg prøver at få mig inspireret til at læse brøgger men jeg er noget skeptisk, det lyder lidt som om hendes bøger handler om hende og hvad hun mener, det har jeg svært ved at se hvad jeg skal bruge til, og det er altid de ting der har en vis chokeffekt de nævnes for.. Men det er jo en fremmed dames sexliv, det er måske bare ikke så let at se som noget specielt i Internetalderen. :gruble:
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf Anne Droid » 11. sep 2019, 09:41

Det eneste jeg får ud af at læse Herman Bang, er akut lyst til at grave mine øjne ud
1
Klimatosse
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf icelady » 11. sep 2019, 09:51

Ib Mikael

Michael Strunge (godt nok "kun" digter, men det er vel også en form for forfatterskab-)

Dan Turell


Suzanne Brøgger
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf hotlips » 11. sep 2019, 10:02

icelady skrev:Ib Mikael

Michael Strunge (godt nok "kun" digter, men det er vel også en form for forfatterskab-)

Dan Turell


Suzanne Brøgger


Jeg har strunge mistænkt for mest at være for en ret begrænset kreds, selvom han er sådan en "man" bør have stående i reolen så kunne det være interessant at se et tal på hvor meget gange han reelt er læst.

Måske er det bare mig der ikke rigtig kan se det for mig at man har et par timer en søndag og så tænker "ih lige nu kunne det være rigtig fedt at læse om atomkrig og varer i supermarkedet beskrevet som lig på rækker". Men jeg har aldrig mødt en der frivilligt læste noget af ham.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55658
Kontakt:

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf Ado » 11. sep 2019, 11:18

TakeAChanceOnMe skrev:E.L. James
Forfatter af 50 shades. De er så ringe skrevet at jeg får lyst til at kaste med tunge ting, helst på mig selv så jeg slipper for nogensinde at skulle døje med det bras igen.

JA! Det er så elendigt skrevet. Som en 16 års piges dagbog.
2
Donna Martin Graduates!
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf Lulu » 11. sep 2019, 11:20

Ib Michael
Helle Helle

Har prøvet at læse nogle forskellige bøger af begge forfattere og gav alle gange op. Jeg har også givet bøgerne til genbrug, dem gad jeg ikke have stående i reolen når de aldrig ville blive læst!
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf RavenClaw » 11. sep 2019, 13:41

Jeg er enig i Helle Helle. Fik også nok i gymnasiet.
Senest rettet af RavenClaw 11. sep 2019, 14:21, rettet i alt 1 gang.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19510

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf Animi » 11. sep 2019, 14:01

TakeAChanceOnMe skrev:E.L. James
Forfatter af 50 shades. De er så ringe skrevet at jeg får lyst til at kaste med tunge ting, helst på mig selv så jeg slipper for nogensinde at skulle døje med det bras igen.


Det værste er jo, at Fifty Shades jo bogstaveligt talt startede som en fanfiction af Twilight :rulle:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
fisken80
Indlæg: 22078
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52051

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf fisken80 » 11. sep 2019, 14:03

Det er lidt sjovt flere af jer skriver som I gør om Strunge. For rigtig mange unge mennesker er vilde med ham, det har jeg erfaret mange gange når jeg har undervist dem i dansk.
Jeg elsker også selv hans digte, hans sprog er simpelthen for vildt.

Jeg forstår ikke, at så mange er vilde med Maria Helleberg, jeg synes hun skriver så uendelig kedeligt.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22078
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52051

Re: Forfattere man bare ikke fatter det fede ved..

Indlægaf fisken80 » 11. sep 2019, 14:04

Ado skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:E.L. James
Forfatter af 50 shades. De er så ringe skrevet at jeg får lyst til at kaste med tunge ting, helst på mig selv så jeg slipper for nogensinde at skulle døje med det bras igen.

JA! Det er så elendigt skrevet. Som en 16 års piges dagbog.


De er frygtelige de bøger.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Bøger"