Gift ved første blik, igen igen

Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16950
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Misantropen » 11. sep 2019, 07:00

Primerose skrev:Jeg kan faktisk godt lide at følge med i Michael/Christina-parringen. Jeg kan sagtens se alt det I nævner, at de drøner afsted i et alt for højt gear og virker forcerede.
Men på en måde får jeg også en fornemmelse af, at de begge måske bare er sådan som typer, og at de måske netop derfor er et godt match. Det vil sikkert være noget med høje bølgegange, skænderier og passioneret samværd. På godt og ondt. Men sådan er der jo også mennesker, der får deres relationer til at fungere.
De er begge typer, som jeg umiddelbart ikke ville fungere godt med i et venskab/forhold, men i en situation hvor de er i tv og jeg frit kan vælge at tænde og slukke, der kan jeg faktisk godt lide dem.
I det mindste giver de lidt guf og noget at snakke om, til forskel fra nogle af de andre par, der ind i mellem har været, som primært bare har været kedelige.

I denne sæson tror jeg umiddelbart mest på Henriette og ham byg selv-fynboen. De virker stille og rolige, og som om de begge gerne vil rumme hinanden. Jeg tror også at hans nede på jorden-personlighed passer godt sammen med hendes kunstneriske og farverige type.

Det ældste par, Luna og Anders, har jeg en lidt blandet fornemmelse omkring. Det virker egentlig som om de begge to meget gerne vil projektet og forholdet, og som om de også som udgangspunkt synes godt om matchet.
Jeg bliver dog lidt i tvivl om Lunas usikkerhed (at hun fx er bange for om Anders dukker op hjemme hos hende) er et udtryk for en mere grundlæggende usikkerhed, der på sigt kan komme til at irritere eller ødelægge forholdet.

Har jeg misset noget af programmet for det er slet ikke noget jeg kan genkende at have set hun er :lol2:

Hun kan sagtens være det. Jeg kan bare ikke huske vi har set noget særligt om hende privat indtil videre.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16950
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Misantropen » 11. sep 2019, 07:02

jeanett88 skrev:Jeg får lidt en fornemmelse af, at Anders er svært glad for kameraerne.
Han er med i afsnit to af podcastserien "I røven af..", hvor han bl.a. udtaler, at han synes det er spændende og sjovt at være foran kameraet.
Han fortæller også, at han har forsøgt at komme med i programmet før. Ligesom han får gjort reklame for sin blog.
Måske er det bare mig, men jeg opfatter ham som lidt af en linselus.

Hvad handler den podcast om?
0
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Primerose » 11. sep 2019, 07:54

Misantropen skrev:
Primerose skrev:Jeg kan faktisk godt lide at følge med i Michael/Christina-parringen. Jeg kan sagtens se alt det I nævner, at de drøner afsted i et alt for højt gear og virker forcerede.
Men på en måde får jeg også en fornemmelse af, at de begge måske bare er sådan som typer, og at de måske netop derfor er et godt match. Det vil sikkert være noget med høje bølgegange, skænderier og passioneret samværd. På godt og ondt. Men sådan er der jo også mennesker, der får deres relationer til at fungere.
De er begge typer, som jeg umiddelbart ikke ville fungere godt med i et venskab/forhold, men i en situation hvor de er i tv og jeg frit kan vælge at tænde og slukke, der kan jeg faktisk godt lide dem.
I det mindste giver de lidt guf og noget at snakke om, til forskel fra nogle af de andre par, der ind i mellem har været, som primært bare har været kedelige.

I denne sæson tror jeg umiddelbart mest på Henriette og ham byg selv-fynboen. De virker stille og rolige, og som om de begge gerne vil rumme hinanden. Jeg tror også at hans nede på jorden-personlighed passer godt sammen med hendes kunstneriske og farverige type.

Det ældste par, Luna og Anders, har jeg en lidt blandet fornemmelse omkring. Det virker egentlig som om de begge to meget gerne vil projektet og forholdet, og som om de også som udgangspunkt synes godt om matchet.
Jeg bliver dog lidt i tvivl om Lunas usikkerhed (at hun fx er bange for om Anders dukker op hjemme hos hende) er et udtryk for en mere grundlæggende usikkerhed, der på sigt kan komme til at irritere eller ødelægge forholdet.

Har jeg misset noget af programmet for det er slet ikke noget jeg kan genkende at have set hun er :lol2:

Hun kan sagtens være det. Jeg kan bare ikke huske vi har set noget særligt om hende privat indtil videre.


Det er også meget muligt at jeg blander rundt på dem, da jeg har set programmerne som “godnat-historie” :ninja:
Var det ikke hende der havde hjemmet fyldt med kunst og malede i sin introduktionsvideo?
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf JoyNips » 11. sep 2019, 07:56

Hvor irriterende Christina og Michael end er, så synes jeg også, de gør noget rigtigt. Fake it till you make it er absolut en ting og jeg synes også, at jeg enten har læst eller at et af parrene i programmet sagde, at eksperterne faktisk havde opfordret dem til at røre ved hinanden/være kærlige.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16950
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Misantropen » 11. sep 2019, 10:23

Primerose skrev:
Misantropen skrev:
Primerose skrev:Jeg kan faktisk godt lide at følge med i Michael/Christina-parringen. Jeg kan sagtens se alt det I nævner, at de drøner afsted i et alt for højt gear og virker forcerede.
Men på en måde får jeg også en fornemmelse af, at de begge måske bare er sådan som typer, og at de måske netop derfor er et godt match. Det vil sikkert være noget med høje bølgegange, skænderier og passioneret samværd. På godt og ondt. Men sådan er der jo også mennesker, der får deres relationer til at fungere.
De er begge typer, som jeg umiddelbart ikke ville fungere godt med i et venskab/forhold, men i en situation hvor de er i tv og jeg frit kan vælge at tænde og slukke, der kan jeg faktisk godt lide dem.
I det mindste giver de lidt guf og noget at snakke om, til forskel fra nogle af de andre par, der ind i mellem har været, som primært bare har været kedelige.

I denne sæson tror jeg umiddelbart mest på Henriette og ham byg selv-fynboen. De virker stille og rolige, og som om de begge gerne vil rumme hinanden. Jeg tror også at hans nede på jorden-personlighed passer godt sammen med hendes kunstneriske og farverige type.

Det ældste par, Luna og Anders, har jeg en lidt blandet fornemmelse omkring. Det virker egentlig som om de begge to meget gerne vil projektet og forholdet, og som om de også som udgangspunkt synes godt om matchet.
Jeg bliver dog lidt i tvivl om Lunas usikkerhed (at hun fx er bange for om Anders dukker op hjemme hos hende) er et udtryk for en mere grundlæggende usikkerhed, der på sigt kan komme til at irritere eller ødelægge forholdet.

Har jeg misset noget af programmet for det er slet ikke noget jeg kan genkende at have set hun er :lol2:

Hun kan sagtens være det. Jeg kan bare ikke huske vi har set noget særligt om hende privat indtil videre.


Det er også meget muligt at jeg blander rundt på dem, da jeg har set programmerne som “godnat-historie” :ninja:
Var det ikke hende der havde hjemmet fyldt med kunst og malede i sin introduktionsvideo?

Det husker jeg ikke lige.. Muligvis :genert: Det har i hvert fald ikke gjort indtryk hvis det er :lol:
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Dirtylittledevil » 11. sep 2019, 11:16

Jeg tror Henriette stod ved et maleri i første del, jeg mener det var hende :) Hvor hun snakkede om at små fejl var det der gjorde kunst interessant.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Dirtylittledevil » 11. sep 2019, 11:20

Nu er jeg så både sprunget på "I røven af..." og GVFB podcasten https://kathrinewismann.podbean.com/
Jeg skal åbenbart have ALLE tænkelige vinkler på det her :-D plus jeg har lokket min mand til at følge med også!
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5084
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Tilly » 11. sep 2019, 18:21

Jeg har også hørt begge podcasts :genert:
0
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27371

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf ajnaM » 11. sep 2019, 18:30

Er jeg den eneste, der synes, Luna ligner en, der er 15 år ældre end Anders? :genert:
6
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55893
Kontakt:

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Ado » 11. sep 2019, 18:36

ajnaM skrev:Er jeg den eneste, der synes, Luna ligner en, der er 15 år ældre end Anders? :genert:

Nej. :genert:
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55893
Kontakt:

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Ado » 11. sep 2019, 18:36

Tak for link til podcast. Nu ved jeg hvad jeg skal høre i morgen tidlig på min gåtur til job. :D
0
Donna Martin Graduates!
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27371

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf ajnaM » 11. sep 2019, 18:40

Ado skrev:
ajnaM skrev:Er jeg den eneste, der synes, Luna ligner en, der er 15 år ældre end Anders? :genert:

Nej. :genert:


Jeg synes altså, det er et spøjst match. Også typemæssigt - hun ligner jo en pædagog i 50'erne af den friske type med korthårsfrisure og zumba-timer, og han ligner en multimediedesigner fra København i 40'erne med lejlighed ved vandet og egen kajak nede på havnen. Og det er bare i mine øjne en virkelig sær kombi.

Håber ikke, de nogensinde læser med på den slags fora her. :genert: Har det helt dårligt med at skrive sådan om rigtige mennesker.
19
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf Viskelæder » 11. sep 2019, 18:40

Jeg tror, at Anders spiller en rolle. Nu er han gift med Luna, så er han "glad i det". Uden at han mærker noget som helst. Han spiller rollen, fordi det er det, han tror, han skal. Finder ham meget falsk - ikke på en dårlig ubehagelig måde, han virker sød og venlig. Men jeg kan ikke fornemme ham overhovedet, og jeg tror ikke, han er tiltrukket af Luna.
9
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27371

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf ajnaM » 11. sep 2019, 18:41

Vi har en frokostklub på arbejdet, hvor vi diskuterer GVFB. På tværs af afdelinger, køn og alder er det bare et emne, der åbenbart samler folk. :D
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Gift ved første blik, igen igen

Indlægaf zembra1986 » 11. sep 2019, 19:07

ajnaM skrev:
Ado skrev:
ajnaM skrev:Er jeg den eneste, der synes, Luna ligner en, der er 15 år ældre end Anders? :genert:

Nej. :genert:


Jeg synes altså, det er et spøjst match. Også typemæssigt - hun ligner jo en pædagog i 50'erne af den friske type med korthårsfrisure og zumba-timer, og han ligner en multimediedesigner fra København i 40'erne med lejlighed ved vandet og egen kajak nede på havnen. Og det er bare i mine øjne en virkelig sær kombi.

Håber ikke, de nogensinde læser med på den slags fora her. :genert: Har det helt dårligt med at skrive sådan om rigtige mennesker.


Perfekt ramt med de beskrivelser :D Det ér altså ved første øjekast et virkeligt mærkeligt match. Men det er også det der gør dem spændende at følge.
3

Tilbage til "Film og TV"