Jeres favorit varme drikke

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Jeres favorit varme drikke

Indlægaf Mani » 9. sep 2019, 18:16

En god latte på mandelmælk eller en espresso, hvis mandelmælk ikke er mulig.
Ellers en varm chokolade lavet af sødmælk og med rigtig chokolade & flødeskum ... men som laktoseintolerant er det ikke super smart :-D
Varm solbærsaft eller hyldeblomstsaft - begge helst af egen avl.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Jeres favorit varme drikke

Indlægaf AgentPixie » 9. sep 2019, 18:18

Te. Helst en ikke alt for bitter earl grey. Lidt mælk og sukker.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Jeres favorit varme drikke

Indlægaf RavenClaw » 11. sep 2019, 13:01

Chai Latte med karamel
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 590
Likede indlæg: 11410

Re: Jeres favorit varme drikke

Indlægaf Kerrigan » 11. sep 2019, 15:17

Kerrigan skrev:Min indiske mand ryster på hovedet hver gang og slår næsten korsets tegn, men altså, chai latte.
Generelt elsker jeg te, men jeg går ikke af vejen for en kop varm kakao med eller uden flødeskum.


Nå ja, glemte at nævne min mands te. Tror det er halvt mælk, halvt vand og masser af krydderier. Dog ingen ingefær, da jeg finder det lige så afskyeligt som koriander.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Jeres favorit varme drikke

Indlægaf Velvet-Goldmine » 11. sep 2019, 22:45

lillebjoern skrev:Kaffe er efterhånden blevet en så integreret del af min hverdag, at jeg ikke rigtig ser det som en favorit mere, mere en nødvendighed


Jeg er helt med det her!

Ellers må det faktisk være glögg! Jaja, det er ligesom begrænset til en kort del af året og jeg laver det da heller ikke fra jan - nov. men jeg synes det er aldeles fantastisk!
- og nej, det skal ikke være fancy æblemost-kanel-nytænkende-hip whatever crap! Det skal være RIGTIG glögg! Lavet på en anstændig rødvin og en god krydderiblanding, med rosiner der har ligget i blød i rom eller lign. og mandler man har gidet smutte og choppe selv i stedet for tørre færdige splitter.
Jeg bliver varm helt ned i tæerne ved tanken. Uhm :love:
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Jeres favorit varme drikke

Indlægaf HappyPaww » 12. sep 2019, 11:43

Gør mig ikke så meget i varme drikke - jeg foretrækker generelt koldt uanset årstiden.

Jeg skal være på gravens rand af sygdom før jeg drikker te. Synes virkelig ikke der er noget lækkert ved det - det meste smager af kogende saftevand.

Glögg er virkelig heller ikke særlig tit. Nej giv mig rødvinen, så skal jeg nok spise rosinerne og mandlerne som snacks ved siden af :lol:

Næ tak - holder mig til min latte eller cappuccino, og måske en kop varm chokolade/kakao hvis det går vildt for sig :)
0

Tilbage til "Mad og drikke"